Estääkö suuttimen vaihdon itse jokin sopeutustarve vai miksi jengi on valmis maksamaan noista merkkiliikkeen ryöstöhintoja? Luulisi Saksasta saavan aika paljon edukkaammin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
No pumppusuutin eroaa kyllä varmasti CR koneen suuttimesta, koska jokainen suutin on nimensä mukaan oma pumppunsa ja ne on mekaaniset pumput ne.
Sähköllä vaan ohjataan ruiskutusta jokaisessa suuttimessa itsessään.
Piezolla se avautuminen hoidetaan ja jossain luki, että tahdissa voi tapahtua max 5 ruiskutusta sen avulla.
Oliko Merzan autossa siis ostosta kulunut virhevastuu jo umpeen?
Myytiinkö auto muuten täydellä takuulla?
Toi 4tkm ylitys on semmonen haista paska homma, että siitä vois jo vähän nostaa meteliä myyjäliikkeessä. Tulivatko edes hinnassa yhtään vastaan?
Comment
-
No nyt on "meteliä" nostettu ja jälkimarkkinointi / Suomen maahantuoja pistivät koko roskan takuuseen.
Kuulemma seuraavatkin mahdolliset suuttimien rikkoontumiset hoidetaan myös samalla kaavalla.
Auton tuoreus, vähät kilometrit ja täysi Audi Center Espoon huoltokirja riittivät kriteereiksi.
Mielenkiintoisena infona työnjohtaja vielä kertoi tuontipeleissä olevan suutinvikoja vielä näitä "suomi-autoja" enemmän. Kuulemma saksassa kuuluu huolto-ohjelmaan joku suuttimien ultraäänipesu, josta tämä johtuisi?
Tiedä näistä, mutta omalta osaltani homma on taas hoidossa ja tunnustan jälleen väriä!
Comment
-
Tuossa hieman juttua näistä surullisen kuuluisista piezosähköisistä suuttimista:
https://sites.google.com/site/1810ma...iezo-injectors
Hyvä artikkeli, tuossa on kuvien kanssa juttua miten nuo yleensä hajoavat, eli menevät oikosulkuun...
Estääkö suuttimen vaihdon itse jokin sopeutustarve vai miksi jengi on valmis maksamaan noista merkkiliikkeen ryöstöhintoja?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkonen Näytä viestiTuossa hieman juttua näistä surullisen kuuluisista piezosähköisistä suuttimista:
https://sites.google.com/site/1810ma...iezo-injectors
Hyvä artikkeli, tuossa on kuvien kanssa juttua miten nuo yleensä hajoavat, eli menevät oikosulkuun...
Eikös noiden käyttöönottosäätö ole aika tarkkaa hommaa, sen takia ainakin itse arkailen ko. hommaa...
Kohtuu simppeli homma, toki pitää tietää mitä tekee tai olla ohjeet.
Comment
-
Kaverin autosta palaa vikavalo ja tämmönen vikakoodi löytyi:
012547 - Motor for Intake Manifold Flap.
Onko kyseessä EGR venttiili, vai onko siellä jokin muukin läppä?
EGR tuohon on uusittu alle vuosi sitten.. Onko ideoita mitä tuolle tekis?
Comment
-
Jos kone on 2.0TDI, niin on kaksi erillistä sähköisesti ohjattua läppää, sammutusläppä ja egr. Vanhemmissa 1.9TDI:ssä yksinkertaisempi ja toimivampi alipaineella ohjattu rakenne. Jos vikakoodi ei nollaudu, niin ensimmäisenä irroitus ja putsaus. Konetyypistä riippuen 2.0TDI:n periaateohjeet tuolla
Vikakoodi tulee tuosta sammutusläpästä
EGR
ihanan kallista jos joutuu uusia. voi olla että akselia pitkin vuotanut öljytöhnää tonne elektroniikkaan. tai sitten vaan paskan vuoksi jumissa...Viimeksi muokannut Patasuvanto; 1.3.2012, 08:13.
Comment
-
Oon tässä miettinyt, että pitäiskö omasta autosta puhdistaa karstat EGR:stä ja sammutusläpästä, ennen kuin alkavat takkuamaan.
Onko kenelläkään kokemuksia ja tietoa "Forte Diesel Intake Cleaner" aineesta?
Yksi pienempi huoltoliike kertoi että puhdistaisivat tuolla imusarjan. Puhdistaako tuo sen oikeasti ilman purkamisia ja mitä tapahtuu karstalle joka sieltä irtoaa?
http://www.tecalemit.fi/tuotteet/tuo.../diesel-intake
Comment
-
Kyselin Googlelta kokemuksia Forte Diesel Intake Cleanerista.
Saab kuskit oli tosta jutelleet ja ihan hyvään sävyyn siitä puhuttiin. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic...b2e838aab55e97
Pitää varmaan kokeilla omaan Audiin tota..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VCDS_newbie Näytä viestiOon tässä miettinyt, että pitäiskö omasta autosta puhdistaa karstat EGR:stä ja sammutusläpästä, ennen kuin alkavat takkuamaan.
Onko kenelläkään kokemuksia ja tietoa "Forte Diesel Intake Cleaner" aineesta?
Yksi pienempi huoltoliike kertoi että puhdistaisivat tuolla imusarjan. Puhdistaako tuo sen oikeasti ilman purkamisia ja mitä tapahtuu karstalle joka sieltä irtoaa?
http://www.tecalemit.fi/tuotteet/tuo.../diesel-intake
puhdistaa EGR-venttiilin ja kampikammion
huohotusjärjestelmän (irrotettuna)
Comment
-
http://www.darksidedevelopments.co.uk/
Edukkaasti osia diiisselöhin.
Ei voi muuta kun kehua palvelua, vastaa nopeasti sähköpostiin ja toimitus todella nopeaa. Hinnatkaan ei päätä huimaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Otto. Näytä viestiTuosta antamastasi linkistä luettua:
Päädyin sitten lopulta aivan kunnolliseen puhdistukseen, eli osat irti jne.
Merkkiliikkeessä lupasivat puhdistaa EGR:n ja sammutusläpän 130€:lla, mikä tuntuu niiden hinnoittelulla todella edulliselta. Vois teettää puhdistuksen siellä niin säästyy itse aiheutetuilta lisävahingoilta.
Comment
-
Lainataas hieman tätä topiccia.
Tuli pitkän harkinnan ja foorumeilla vietetyn illan jälkeen uskaltauduttua ja vaihdettua tollaseen -08 BRD-koneiseen A4 Avanttiin.
Kilsoja mittarissa ~160tkm. Suuttimet (4kpl), ahdin ja dpf jo vaihdettu joten tässä yksi syy miksi tuollaisen uskalsin riesaksi ottaa. Kilsojahan tuossa jo jokunen on mutta vähemmän ajetuissa olisi ollut sitten nuo "halvat" huollot mitä ilmeisimmin vielä edessä.
Aiemmin en mielestäni ole dpf:llä varustettua autoa omistanut joten muutama kysymys siitä.
- Millaisen ajosuoritteen vaatii että dpf:n poltto lähtee käyntiin?
(Toki vaatii myös että kone tarpeeksi lämmin jne jne.)
- Pystyykö sitä edesauttamaan?
- Ilmeisesti tuo polton huomaa hetkellisen kulutuksen mittarista ja tilapäisesti kadoksissa olevasta tehosta?
Comment
-
Polton huomaa laiskemmasta kaasupolkimen vasteesta, myös siitä että veto alkaa 2500rpm pinnassa, koska silloin jälkisyöttä lopetetaan. Myös matalilla kierroksilla moottori murisee huomattavasti enemmän ja tyhjäkäynnillä. Paikallaan ollessa auton ulkopuolella voi haista kuin jarrut olisivat olleet jumissa.
Poltto ei ole riippuvainen moottorin lämmöstä, ei ihan kylmänä polttele mutta puolilämpöisenä kylläkin.
Polttoa ei siis kannata murehtia, en ymärrä miten joku pystyy ajamaan tuollaisella niin, että dpf pääsisi täyttymään.. oma poltteli säännöllisesti noin 300km välein, täytös kun menee 40-50% niin poltto alkaa. Jos auton sammuttaa ja lähtee vartin päästä uudestaan niin poltto jatkuu, jos jäi kesken eikä ole moottori kylmennyt.
Kovaa ajoa vaan, kyllä se itsestään pitää huolen.
Comment
-
Millaisissa rajoissa suuttimien korjausarvot pitäisi olla BRD koneessa?
Omassa 1-3 sylinterien korjausarvot -0.1 ... +0.5 mg/str, mutta 4 syinterin korjausarvo on +1.0 mg/str.
1mg/str taitaa ylittää raja-arvot? Mistä tämä voisi johtua? Käyntiongelmia ei ole ollut, mutta tänään tyhkäynti oli hetken aikaa hieman hytkyvää. Normaalisti tässä yksilössä ei ole tuota hytkymistä ollut havaittavissa.
Comment
-
kilkatus moottorista
"tyhjäkäynnillä tulee välillä kilkutus välillä ei kuulu mitään mutta välillä se aloittaa sellainen kun olisi jouset peltiämpärissä tai jotain" .
Minulla myös samanlaista kilkatusta kuuluu välillä ja välillä taas ei..mistä se mahtaisi johtua.. BLB taitaapi olla koneena 2.0tdi vm.06.. Pelottaa jo!!
Comment
-
manuaali/dsg perässä vois olla vauhtipyörä mikä kolisee.
jos apulaitehihnan kiristin vipottaa ns vitun kovaa edestakaisin pitkähköä >1cm liikettä niin laturin vapaapyörä on leikannut kiinni ja ääni voi tulla sieltä.
tai sitten joku muu vapaavalintainen ongelma. Esim öljypumppu rikki tms.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiTaitaa kaikki pumpparit hytkyä enemmän tai vähemmän. Ei ole vaikuttanut mitkään litkut tai EGR:n disablointi ainakaan alkupään 1.9 pumpparissa.
Ja niin hytkyy tuo 105hp pumpparikin. Siitä en ole EGR:ää vielä suolestanut, kun on niin inhottavasti poikittaisessa koneessa.
Comment
-
Seuraava potilas... Eli kulkinen on A6 avant 2.0tdi vm.2007 aj. 116000tkm. Auto ollut nyt alla kuukauden ja kerran käynytkin audilla tuon nykimisen/ tyhjäkäynnin johdosta. No viime viikolla oli audilla pari päivää... Mitään koodeja ei antanut, joten keskittyivät laatikkoon (tiptronic) ja epäilivät että klygoolia öljyjen seassa. Näin ei kuitenkaan ollut ja totesivat että EI MITÄÄN VIKOJA!!! Kuitenkin päivittivät laatikon ja vaihtoivat sinne öljyt :) No lähdin siitä sitten kotiinpäin ajelemaan kun huomasin että AINA paikaltaan lähtiessäni auto ryki muutaman kerran oikeen kunnolla. Soitin takaisin ja he pyysivät tulemaan näytille . Huollosta lähti sitten kaveri mukaan ja ajoi lenkin... EI NYKIMISTÄ!! Wtf? No nykiminen todellakin loppui siihen. No sitten Perjantaina mökkiä kohti ja motarilla vauhtia 140km/h ja kierrokset n. 1600rpm.. Ohituksessa kickdown ja kierrokset nousivat 3000-3500rpm nopeus 150km/h ja jumalaton nykiminen ja puutuminen. Tämä toistui joka kerta kun kokeilin samaa. Whats Wrong??
Comment
-
Olisiko poltto päällä kun nykii? Joillakin on tuo nykiminen vissiin korreloinut siihen että poltto on päällä ja pakolämmöt korkealla jolloin VNT:n toiminta ei ole niin sujuvaa. Aja jonkun aikaa +2000 rpm kierroksilla ja sammuta moottori, seuraavassa ajossa pitäisi olla ihan ok taas.
Muistaakseni tuo 1600 rpm ei riitä siihen että poltto lähtisi kunnolla käyntiin. Sitten kun painetaan enemmän kaasua huomaa ECU nyt pitäisi poltosta huolimatta oikeasti lähteä jolloin poltto ikään kuin pakkokeskeytetään = nykii.
Comment
Comment