Softalla 1,6bar
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Aika korkea mutta toisaalta uskottava, ahtaahan 132kW 2.5 V6 vakiona sen 1,2 bar.
Kun otetaan huomioon että nyt otetaan 125kW 2.0 moottorista ja ilmakerroin vähintään sama (päästömääräykset aina vain tiukkenee joten voi vaatia hieman enemmänkin), niin silloinhan tarvitaan tismalleen 1,5 bar jos VE pysyy samana. :)
Comment
-
Nonniin, johan tuli taas vika kulkineeseen...
Eli oiskos jollain heittää jotain hyviä arvailuja, potilas on siis 2.0tdi BPW koneella ja manuaaliaskilla (etuveto) ajettu 200tkm
Moottori käy ja kukkuu muuten ihan normaalisti.
Vikakoodit luettu, eikä mitään vikaa löytynyt.
Eli itse asiaan... Aina kun kiihdyttää ja vaihtaa vaihdetta niin auto nykäsee kunnolla, melkeen joka kerta kun vaihdetta vaihtaa pois lukien muutamia satunnaisia kertoja jolloin on ollut reippaammat kierrokset (eli siis tekee sen aina pienillä kierroksilla ja muutamia kertoja ei ole tehnyt kun kierrokset on korkeemmat), ihan kun ei sais sillä sekunnilla ilmaa/soppaa tjs.
Aluksi mietin et voisko olla esim: sammutusläppä moottori sen verran kuollut että kääntää läpän OFF-asentoon, mutta sit taasen kun on enemmän kierroksia (imua) niin jaksaa pitää aukiasennossa-->spekullatio vain.
Ja voin sanoa et on muuten tosi vittumaista ajella.
Ongelmahan voi tietty olla myös voimansiirron puolella, mutta outoa kuitenkin että kytkimestä ei kuulu mitään ääniä ja liikkeelle lähtö on ihan normaalia...
Hyviä neuvoja vaan kehiin että mitä sitä seuraavaksi tekis.Viimeksi muokannut adepoju04; 29.9.2011, 08:51.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viestiEGR veikkaisin, liikaa pakokaasua imupuolella, moottori hyytyy.
Comment
-
kokonaisedullisin ratkaisu on tulpata tuo EGR ja poistaa softasta, ei aiheuta harmaita hiuksia ja kustannuksia enää jatkossa
Comment
-
Kyseisen linkin EGR ei kyllä ole sitten sama kuin BPW moottorissa.
Comment
-
kokonaisedullisin ratkaisu on tulpata tuo EGR ja poistaa softasta, ei aiheuta harmaita hiuksia ja kustannuksia enää jatkossa
Comment
-
Itsellä on kans ollut aikomus tulpata EGR BRD-moottorista, mutta eipä tuohon mistään tunnu ohjeita löytyvän, että ainakaan itse sais ohjelmistosta poistettua.
Nyt olis kuitenkin aikomus laittaa supistava tiiviste hillitsemään kierrätettävän pakokaasun määrää. Kysymys kuuluukin, että mikä nyt on oikea reikä koko tuossa tiivisteessä kun kyseessä on BRD-moottori. Aiempien kirjoitusten perusteella löytyy useita vaihtoehtoja ja samatkin henkilöt ovat eri kirjoituksessa olleet eri mieltä reijän koosta. Nyt ne joilla on kokemusta asiasta voisivat kertoa faktoja!
Comment
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja adepoju04 Näytä viestiTuliko sulla vikakoodia? Koska omasta ei tosiaan tule.
Comment
-
Jos ei nyt aivan välttämättä halua sieltä marmorilta / alkuperäistä EGR:ää hakea niin tarvikkeena on saatavana Kahalta VDO:n valmistamaa EGR:ää.
OVH hintaa tuollaisella näyttää olevan 167e ja siitä sitten sellainen joka osaa tinkaa vielä mukavasti prosentteja pois.
VDO tuotenumero osalle = 408275002001
Comment
-
Ja tuo osa toimii kaikissa? Tai siis ainakin tässä BPW? pitääpä ma soitella jos kerran käypänen niin loppuu toi ajottainen nypytys perhana. Jos jollakulla juurikin tuohon kyseiseen BPW myllyyn tietoa että olisiko tandem pumppua myös tarvikkeena? Marmorin hinta oli 406€ jyväskylässä...Viimeksi muokannut Edi; 30.9.2011, 17:23.
Comment
-
Taisin keulia ennen faktaa. Tuo VDO ilmeisesti käy kaikkiin muihin konetyyppeihin paitsi juurikin tuo BPW.
Tarvikkeena kylläkin on tuohon BPW koneeseenkin saatavana EGR, ja se on Pierburgin valmistama tuotenumerolla 7.00365.06.0
OVH hinta tosiaan pompsahtaa reilusti, 350e nurkille, eli varmaan ei enää kauas jää merkin hinnasta? Toki tuostakin hinnasta aleja saa.
Comment
-
Tämä nyt ainakin näyttää suht samalta kun omassani (VDO), joten taitaa käydä...
http://seekpart24.com/pierburg/egr-valve-700365060
Comment
-
Jos ei nyt aivan välttämättä halua sieltä marmorilta / alkuperäistä EGR:ää hakea niin tarvikkeena on saatavana Kahalta VDO:n valmistamaa EGR:ää.
OVH hintaa tuollaisella näyttää olevan 167e ja siitä sitten sellainen joka osaa tinkaa vielä mukavasti prosentteja pois.
VDO tuotenumero osalle = 408275002001
Comment
-
Millaisia kokemuksia porukalla on noista supistavista EGR:n tiivisteistä? Pukkaako vikakoodia tai sytyttääkö vikavaloa? Omaani asensin reilu kuukausi sitten ja eilen huvikseen vikakoodeja lukiessani huomasin, että oli tiivisteen tiimoilta jättänyt koodin muistiin. Mitään merkkivaloa ei ole mittaristoon sytyttänyt. Satunnaiset nykimiset kylmällä moottorilla ovat hävinneet tyystin tiivisteen vaihdon jälkeen, joten jotain hyötyäkin siittä on.
Comment
Comment