Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Softalla 1,6bar

    Comment


      Riippuu varmaan softasta tuo? Kuulostaa aika kovalta paineelta vakioksikin.

      Comment


      • Aika korkea mutta toisaalta uskottava, ahtaahan 132kW 2.5 V6 vakiona sen 1,2 bar.
        Kun otetaan huomioon että nyt otetaan 125kW 2.0 moottorista ja ilmakerroin vähintään sama (päästömääräykset aina vain tiukkenee joten voi vaatia hieman enemmänkin), niin silloinhan tarvitaan tismalleen 1,5 bar jos VE pysyy samana. :)

        Comment


        • Mitä logeja olen katsonut niin vakiosofta pyytää muistaakseni ~2496mbar ja softalla kovimmat pyynnöt itselläni ~2610mbar. Pyynnöt ovat myös toteutuneet.

          Comment


          • Nonniin, johan tuli taas vika kulkineeseen...

            Eli oiskos jollain heittää jotain hyviä arvailuja, potilas on siis 2.0tdi BPW koneella ja manuaaliaskilla (etuveto) ajettu 200tkm

            Moottori käy ja kukkuu muuten ihan normaalisti.

            Vikakoodit luettu, eikä mitään vikaa löytynyt.

            Eli itse asiaan... Aina kun kiihdyttää ja vaihtaa vaihdetta niin auto nykäsee kunnolla, melkeen joka kerta kun vaihdetta vaihtaa pois lukien muutamia satunnaisia kertoja jolloin on ollut reippaammat kierrokset (eli siis tekee sen aina pienillä kierroksilla ja muutamia kertoja ei ole tehnyt kun kierrokset on korkeemmat), ihan kun ei sais sillä sekunnilla ilmaa/soppaa tjs.

            Aluksi mietin et voisko olla esim: sammutusläppä moottori sen verran kuollut että kääntää läpän OFF-asentoon, mutta sit taasen kun on enemmän kierroksia (imua) niin jaksaa pitää aukiasennossa-->spekullatio vain.

            Ja voin sanoa et on muuten tosi vittumaista ajella.

            Ongelmahan voi tietty olla myös voimansiirron puolella, mutta outoa kuitenkin että kytkimestä ei kuulu mitään ääniä ja liikkeelle lähtö on ihan normaalia...

            Hyviä neuvoja vaan kehiin että mitä sitä seuraavaksi tekis.
            Viimeksi muokannut adepoju04; 29.9.2011, 08:51.

            Comment


            • EGR veikkaisin, liikaa pakokaasua imupuolella, moottori hyytyy.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viesti
                EGR veikkaisin, liikaa pakokaasua imupuolella, moottori hyytyy.
                Samaa mieltä. Exä (myös BPW koneella) teki just samaa. Puhdistus ei riittänyt vaan EGR meni vaihtoon, joka korjasi vian.

                Comment


                  Vikahan poistuu oikeesti vasta poistamalla koko egr. ;)

                  Comment


                  • Samaa mieltä. Exä (myös BPW koneella) teki just samaa. Puhdistus ei riittänyt vaan EGR meni vaihtoon, joka korjasi vian.
                    Tuliko sulla vikakoodia? Koska omasta ei tosiaan tule.

                    Comment


                      Mitähän maksaa tuo egr venttiili tähän koneeseen? Itsellä sama kone ja välillä nypyttää vähäsen. Puhdistettiin ja väheni mutta ei hävinnyt kokonaan.
                      Viimeksi muokannut Edi; 29.9.2011, 22:28.

                      Comment


                      • Jeps, itseänikin vähän kiinnostais toi egr:n hinta näitten edellisten puheitten perusteella

                        Comment


                        • http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...nta#post658501

                          Comment


                          • kokonaisedullisin ratkaisu on tulpata tuo EGR ja poistaa softasta, ei aiheuta harmaita hiuksia ja kustannuksia enää jatkossa

                            Comment


                            • Kyseisen linkin EGR ei kyllä ole sitten sama kuin BPW moottorissa.

                              Comment


                              • kokonaisedullisin ratkaisu on tulpata tuo EGR ja poistaa softasta, ei aiheuta harmaita hiuksia ja kustannuksia enää jatkossa
                                Tätä oon kyllä miettinyt monesti, mutta missä operaatio onnistuu ja mitä maksaa?

                                Comment


                                • kokonaisedullisin ratkaisu on tulpata tuo EGR ja poistaa softasta, ei aiheuta harmaita hiuksia ja kustannuksia enää jatkossa
                                  Onnistuukos tuosta moottorimallista...?Ainakin 2.0tdi BRD-moottorin tapauksessa ei kuuleman mukaan mikään helppo juttu...Tiedä sitten onko tuohon keksitty uusia vinkeitä...

                                  Comment


                                  • Itsellä on kans ollut aikomus tulpata EGR BRD-moottorista, mutta eipä tuohon mistään tunnu ohjeita löytyvän, että ainakaan itse sais ohjelmistosta poistettua.
                                    Nyt olis kuitenkin aikomus laittaa supistava tiiviste hillitsemään kierrätettävän pakokaasun määrää. Kysymys kuuluukin, että mikä nyt on oikea reikä koko tuossa tiivisteessä kun kyseessä on BRD-moottori. Aiempien kirjoitusten perusteella löytyy useita vaihtoehtoja ja samatkin henkilöt ovat eri kirjoituksessa olleet eri mieltä reijän koosta. Nyt ne joilla on kokemusta asiasta voisivat kertoa faktoja!

                                    Comment


                                      Ainakin marmorilta saatava supiste toimii hyvin.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja adepoju04 Näytä viesti
                                        Tuliko sulla vikakoodia? Koska omasta ei tosiaan tule.
                                        Ei tullut vikakoodia mitään. Marmorilta olisi ollut jotain n. 500e vaihtoineen tuo EGR, mutta clubin kautta sai hieman edullisemmin tilattua.

                                        Comment


                                        • Ohhoh... onpas hintaa pienellä mötikällä.

                                          Jos jollain nyt vaikka sattuis olemaan etka, niin vois ton osanumeron pistää, ni voisin vähä googlailla et mistä saa halvimmalla.

                                          Comment


                                          • Jos ei nyt aivan välttämättä halua sieltä marmorilta / alkuperäistä EGR:ää hakea niin tarvikkeena on saatavana Kahalta VDO:n valmistamaa EGR:ää.
                                            OVH hintaa tuollaisella näyttää olevan 167e ja siitä sitten sellainen joka osaa tinkaa vielä mukavasti prosentteja pois.

                                            VDO tuotenumero osalle = 408275002001

                                            Comment


                                              Ja tuo osa toimii kaikissa? Tai siis ainakin tässä BPW? pitääpä ma soitella jos kerran käypänen niin loppuu toi ajottainen nypytys perhana. Jos jollakulla juurikin tuohon kyseiseen BPW myllyyn tietoa että olisiko tandem pumppua myös tarvikkeena? Marmorin hinta oli 406€ jyväskylässä...
                                              Viimeksi muokannut Edi; 30.9.2011, 17:23.

                                              Comment


                                              • Taisin keulia ennen faktaa. Tuo VDO ilmeisesti käy kaikkiin muihin konetyyppeihin paitsi juurikin tuo BPW.

                                                Tarvikkeena kylläkin on tuohon BPW koneeseenkin saatavana EGR, ja se on Pierburgin valmistama tuotenumerolla 7.00365.06.0

                                                OVH hinta tosiaan pompsahtaa reilusti, 350e nurkille, eli varmaan ei enää kauas jää merkin hinnasta? Toki tuostakin hinnasta aleja saa.

                                                Comment


                                                  Jeps, unohdin kysyä tuota EGR marmorin hintaa samalla kun tuota tandemia kysäsin. Voisi senkin kävästä tiedustelemassa...

                                                  Comment


                                                  • Tämä nyt ainakin näyttää suht samalta kun omassani (VDO), joten taitaa käydä...

                                                    http://seekpart24.com/pierburg/egr-valve-700365060

                                                    Comment


                                                    • Jos ei nyt aivan välttämättä halua sieltä marmorilta / alkuperäistä EGR:ää hakea niin tarvikkeena on saatavana Kahalta VDO:n valmistamaa EGR:ää.
                                                      OVH hintaa tuollaisella näyttää olevan 167e ja siitä sitten sellainen joka osaa tinkaa vielä mukavasti prosentteja pois.

                                                      VDO tuotenumero osalle = 408275002001
                                                      Mikäs se tuotenumero on sit tolle BPW egr-venttiilille?

                                                      Comment


                                                      • Se on tuo pierburgin numero jonka tuossa jo aikaisemmin laitoin, ja tuotenumero näkyy olevan tuossa sinunkin linkissäsi. Eli 7.00365.06.0

                                                        Osalla tarviketoimittajista toimii juurikin tuolla numerolla missä pisteet ja toisilla toimittajilla pisteet jätetään pois välistä.

                                                        Comment


                                                        • Juuh, eiku meinasin sitä ns. orkkis numeroo, mutta se taitaakin olla joku näistä:
                                                          Audi

                                                          038 131 501 AD
                                                          038 131 501 BF
                                                          038 131 501 BH

                                                          Comment


                                                          • Millaisia kokemuksia porukalla on noista supistavista EGR:n tiivisteistä? Pukkaako vikakoodia tai sytyttääkö vikavaloa? Omaani asensin reilu kuukausi sitten ja eilen huvikseen vikakoodeja lukiessani huomasin, että oli tiivisteen tiimoilta jättänyt koodin muistiin. Mitään merkkivaloa ei ole mittaristoon sytyttänyt. Satunnaiset nykimiset kylmällä moottorilla ovat hävinneet tyystin tiivisteen vaihdon jälkeen, joten jotain hyötyäkin siittä on.
                                                            Viimeksi muokannut arto s; 3.10.2011, 11:55. Perustelu: Turhien pisteiden poisto

                                                            Comment


                                                            • Mulla toi supistava tiiviste aiheutti hehkun valon vilkkumista, mut tosiaan noi pienet nypytykset loppu...

                                                              Ja toi hehkun vilkkuminenkin voi olla että johtui loppu peleissä tosta rikkinäisestä EGr-venttiilistä.

                                                              Vikakoodikin jäi tosiaan tosta supistavasta tiivisteestä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X