Oliko Karillakin 170hv mylly...siemenssin pumpuilla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Niin se ensimmäinen 2.0tdi (BKD) & a3 audi tuli ostettua samassa paketissa, ja toivottua ettei tarvitsisi tähän topickiin sekaantua, mutta...
Vikana on nykiminen ja pieni kierrosten heittely, vajaalla kuormituksella, kierrosten ollessa alle 2000rpm.
Esiintyy helpoiten kaupunkinopeuksissa 30-60, vaihteen ollessa 2 - 4, nykii myös säännöllisesti rauhallisissa kiihdytyksissä.
Vähänkin ripeämpi kiihdytys tai ajotyyli saa vian loistamaan poissaolollaan, täydellä vedolla tuntuu menevän myös normaalisti. Ei täristä tai ravista missään kohdin, vaan veto tuntuu yksinkertaisesti katkeavan/vähentyvän pieneksi hetkeksi, kun kuormitusta on vähän.
Ilmeisesti tähän voisi auttaa tuo EGR:n putsaus ja supistavan tiivisteen vaihtaminen?
Vikakoodeja oli tullut ilmamäärämittarista ja jostain ahtopaineeseen liittyvästä "ei oltu saavutettu tms", nämä nyt nollattiin eilen kaverin kanssa ja katsotaan uusiiko.
Mietin nyt että kannattaisiko jo varmuudeksi uusia maffi ja se ahtopaineen ohjausventtiili, samalla kun tuon tiivisteen käyn tänään hakemassa? Vai ovatkohan minkä hintaisia osia?Viimeksi muokannut Matson^; 11.3.2011, 10:18.
Comment
-
Täällä on vain puhetta pumpparikoneista, mielestäni yhdessäkään postissa ei ole CR konetta mainittu.
Maffi lienee 150e pinnassa ja N75 jotain 70e luokkaa. Tiiviste pari euroa. Tuo ahtopaineen saavuttamattomuus voisi johtua ahtimen vnt siivistä jotka jumittaisivat välillä. Onkos tuossa BKD:ssä alipaineella ohjattava egr? sen ohjausventtiilin voisi myös vaihtaa...
Comment
-
Jees, kiitoksia. Kokeillaan ensin nyt tuo EGR:n putsaus, sekä tuo kuristavan tiivisteen asentaminen jos saataisiin nykiminen pois.
Katsotaan sen lisää, olivat arvatenkin sen verran hintavia kapistuksia. Kuvittelis jos siivet jumivat että välillä ahtopaine piikkaisi myös liian suureksi.. voihan tuo olla ihan vain "jostain" syntynyt koodi.. tutkimme uusiiko vika.
Comment
-
Vikana on nykiminen ja pieni kierrosten heittely, vajaalla kuormituksella, kierrosten ollessa alle 2000rpm.
Esiintyy helpoiten kaupunkinopeuksissa 30-60, vaihteen ollessa 2 - 4, nykii myös säännöllisesti rauhallisissa kiihdytyksissä.
Vähänkin ripeämpi kiihdytys tai ajotyyli saa vian loistamaan poissaolollaan, täydellä vedolla tuntuu menevän myös normaalisti. Ei täristä tai ravista missään kohdin, vaan veto tuntuu yksinkertaisesti katkeavan/vähentyvän pieneksi hetkeksi, kun kuormitusta on vähän.
Mietin nyt että kannattaisiko jo varmuudeksi uusia maffi ja se ahtopaineen ohjausventtiili, samalla kun tuon tiivisteen käyn tänään hakemassa? Vai ovatkohan minkä hintaisia osia?
Miäs tässä 170hv versiossa olikaan turbon tyyppi...?Garretti siellä taitaapi majailla, mutta millä mallimerkinnällä...?
Comment
-
Helix
[CENTER][CENTER]BMN, BMR, BUZ, BLS, BUY
Garrett GT 1749 VC
GT1749VC
757 042-5015 S
757 042-5014 S
757 042-5013 S
757042-0013
757042-0010
757042-0008
[COLOR=black]03G253010A[/COLOR]
[COLOR=black]03G253010AX[/COLOR]
03G253010AV
03G253014K
03G253019N[/CENTER][/CENTER]
Tuossa jokunen koodi, Garrett.
Comment
-
Oman BKD:n nykimiset osakaasulla katosivat täysin EGR:n puhdistuksella ja supistavalla tiivisteellä. Jakopääremontin yhteydessä katsoin vielä ajoitukset täysin kohdilleen, jonka seurauksena käynti tasaantui huomattavasti. Entinen hina oli alkuperäinen.
Comment
-
Äsken hain marmorilta tuon "kuristimen", nyt pajalle kokeilemaan mitä vaikuttaa yhdessä egr:n putsauksen kanssa.
EGR & kaasuläppä yhdistelmästä tuli kourallinen karstaa, metrejä takana 143k
Pikku raaputuksien ja hammasharjan jälkeen alkoi näyttää tältä:
Uus vs. vanha
Nykiminen ja muu ihmettely/tukkoisuus kevyellä kuormalla katosi ihan kokonaan! Boonuksena; kulutus tippui 1-2l, ja savutus väheni. Toivotaan että pysyykin tuollaisena, eikä kaikki vain alkanut sattuman kaupalla toimia kun käytteli osia irti :) Nyt on kuin uudella ajaisi, vaikka auto ole muutenkaan kuin kolmatta päivää omistuksessa :D
Comment
-
Tuntuu nuo suutin ongelmat vaivaavan vain 170hv versioita, mikäli olen oikein ymmärtänyt? Omassa 103kw BLB(lastutettu) egr venttiili antautui 162tkm kohdalla. Antoi koodiksi "signal too low" ja rupesi nykimään pirusti alle 2000kierroksen, eikä oireillut aikaisemmin mitenkään ja täys kaasulla toimi normaalisti. Kerran olen venttiilin putsannut, mutta ilmeisesti akselin tiiviste menee paskaksi jossain vaiheessa ja öljy pääsee sähkökomponentteihin. Uusi maksoi vaivaiset 400e!! Tuolta olisi ehkä saanut vähän halvemmalla http://seekpart24.com/audi/a4-avant-...anifold-100551 +kuluja päälle. Muuten olen ollut omaani tyytyväinen, eikä muita vikoja ole toistaiseksi ollut 2,5v/80000km aikana ja mielestäni kulutus erittäin maltillinen 5,0-6,5 l/100km. Vielä kun saisi aikaiseksi viriteltyä öljynkeräimen huohotinputkeen niin pysyisi ahtoputket puhtaampana.
Comment
-
BKD:ssahan EGR:hän tulee sieltä koneen takaa jäähdytyksen kautta. Eikö siellä ole vielä joku venttiili ja karstapaikka tuon kaasuläppäkotelon lisäksi?
Itselläni oli BKD:ssa ~188tkm ajetussa nuo kuvan osat käytännössä puhtaat. Venttiilinkin ympäriltä sai sormella pyyhkimällä metallipinnat näkyviin.
Comment
-
Nus nus takana on varmaan 143 Mm?
Lisää tällaisia kuvia toivoisi kyllä jokaiselta joka näitten kanssa paskartelee. Jostain syystä nämä kiinnostavat esim. virittäjät-sarjaa enemmän. Saatko kuvista pienempiä?
Seuraavat viat taas paljastui viikonloppuna kun tuli käytyä nosturilla; Välijäähystä tuleva ahtoputki vuotaa/ei pysy kunnolla paikallaan, venttiilikopan tiiviste vähän hikoilee, sekä ulommat vetarin kumit alkaa olla kuluneet, joten laitetaan nyt jo vähän etukäteen ennenkuin alkaa paska päästä niveleen.
Tään piti olla huoleton käyttöauto, jota emäntä saa vain tankata! :D .. ei vaan, eihän noi isoja tai kalliita vikoja ole, mutta aina se vituttaa kädet päskassa näitä romuja parsia.. varsinkin heti näin alle viikon omistuksen jälkeen :)
Comment
-
Ahtoputkiin saa sitten uusia tiivisteitä, eli ei tarvitse koko putkea vaihtaa jos tiiviste vuotaa. Tepon kautta maksoivat muistaakseni 3-4e / kpl.
Comment
-
Forge tekee näihin myös parempia letkuja. Itselle tulee sellaiset jos joku letku pettää. Tiivisteet vaihdoin jo turbolta tulevaan letkuun ja välijäähyltä lähtevän letkun jäähyn päähän kun olivat selvästi kostuttaneet ympäristöä. Viimeksi kun tarkistin olivat säilyneet kuivana.
En tiedä onko tiivisteisiin tullut jossain välissä päivitys, mutta omassa oli osa tiivisteistä vihreitä Viton X-renkaita ja osa mustia, liekö NBR-kumia. Vaihdoin kaikkien tilalle vihreät.
Comment
-
Ihan hyvä ajatus nuo tiivistee, yhdessä putkessa kun oli myös märkää. Laitoin sitten niitäkin muutaman tilaukseen.. eipä ainakaan ala rakoilemaan uudella softallakaan ;)
Ahtoputkiksi saa kelvata nuo alkuperäiset, jos se nyt taas 7v ja 140tkm kestää niin tuskin tulee enää meidän aikana eteen.. tai jos mamma vielä 7 vuoden päästä puikottaa samalla audilla niin jossain on mennyt vikaan :D
Kumma muuten että nuo putket näissä vaggineissa rakoilee, bmw:ssä kun on samantyyliset putket, mutta kestävät paikallaan lähes kaksinkertaisilla paineilla.. no toki niissä ei varsinaisesti ole tuota "haittaa" vaan putkessa on ympäriinsä ura johon rautalanka painuu.. voi olla keston salaisuus, mutta varsin lapsellisilta nekin vaikuttaa.
edit. niin tästä muuten johtui myös nuo aikaisemmin mainitsemani vikakooditkin, saavuttamattomasta ahtopaineesta ja massamittarista.. melkein puolikiloa puuttuu/puuttui kokoajan kun kaverin kanssa katsottiin livedataa vcds:llä. Ilmamäärämittari näytti ~oikeita lukemia, eikä vikakoodi uusiutunut.
Comment
-
Ihan hyvä ajatus nuo tiivistee, yhdessä putkessa kun oli myös märkää. Laitoin sitten niitäkin muutaman tilaukseen.. eipä ainakaan ala rakoilemaan uudella softallakaan ;)
Mukavasti se ainakin tuon välin pajalta -> kotiin ( = 30km ) tuntui vetävän ja pelaavan...
Comment
-
Mikähän tuota omaa BPW 2.0 tieseliä vaivaa kun se nykii alle 2000 kierroksen tasakaasulla ja kiihdyttäessä?Kierrokset 2000 ylöspäin niin vetää ja kulkee ihan normisti.Samoin pientä potkimista tyhjäkäynnillä etenkin lämpimällä koneella.Samoin nykii ja rytkyttää kun poltto päällä vielä pahemmin varsinkin tyhjäkäynnillä.Kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy ihan tasaseen.Yksi korjaamo on tätä tutkinut ja mittaillu arvoja,mutta ei vikaa vaan löydy.Minusta myös kulutus kohtuu paljon ajoi matkaa tai ei 6.5-8.5l sataselle.Mittarissa 205tuhatta.Oisko neuvoja?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pakma Näytä viestiMikähän tuota omaa BPW 2.0 tieseliä vaivaa kun se nykii alle 2000 kierroksen tasakaasulla ja kiihdyttäessä?Kierrokset 2000 ylöspäin niin vetää ja kulkee ihan normisti.Samoin pientä potkimista tyhjäkäynnillä etenkin lämpimällä koneella.Samoin nykii ja rytkyttää kun poltto päällä vielä pahemmin varsinkin tyhjäkäynnillä.Kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy ihan tasaseen.Yksi korjaamo on tätä tutkinut ja mittaillu arvoja,mutta ei vikaa vaan löydy.Minusta myös kulutus kohtuu paljon ajoi matkaa tai ei 6.5-8.5l sataselle.Mittarissa 205tuhatta.Oisko neuvoja?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Zuuppovi Näytä viestiMinulla oli ainakin EGR yksinkertaisesti hajalla (puhdistus auttoi vain hetkeksi). Noin äkkiseltään kun luen noita sinunkin oireita, niin en yllättyisi jos olisi samaa vikaa.
Comment
Comment