Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Harkinnassa olis 2.0 TDI DPF -moottorilla varustettu kulkine. Moottorin koodi on tuossa BSS ja alkoikin kiinnostaa, kuinka paljon eri versioita noita on. Etsinnän tuloksena on löytynyt n kpl erilaisia, on 8- ja 16-venttiilistä, erilaisilla turboilla, ilman partikkelisuodatinta ja suodattimella jne.
    Mistäköhän löytyis lisää tietoa eri versioiden eroista, kestävyydestä, tyyppivioista, kulutuksesta, lastutettavuudesta yms?
    Ja missä autoissa mitäkin tyyppiä on käytetty?
    Kaikki kokemukset ko. koneista kiinnostaa myös. Ja etenkin tuosta BSS:stä.

    Nimim. Kannattaakohan tuohon kajota :)

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja Petri R Näytä viesti
      zuuppovi...kovin erikoiselta vaikuttaa tuollainen käyttäytyminen. Vikakoodeista kannattaa lähteä liikkelle. Jos en väärin muista niin vikamuisti pitäisi lukea kohtalaisen pikaisesti tuollaisen "omituisen tapahtuman" jälkeen...jos menee paljon aikaa (viikkoja ja satoja kilometrejä) eikä kysymyksessä ole "elintärkeän toiminnon pysyvä vika" niin asia voi pyykiytyä muistista pois...?
      Juu. Helpoin varmaan olisi jos jostain bongaisi osaavan asentajan mittarin kanssa ja seurailis ajon aikaan, mitä siellä tapahtuu. Nyt kun tässä on tullut ajeltua, niin kyllä se ääni taitaa kuitenkin jostain tulipellin takaa tulla konehuoneesta. Tuntuu, että käytettäessä kovempaa kaasujalkaa, ongelma ei toistu yhtä helposti kun kevyellä pintakaasulla ajettaessa.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja Zuuppovi Näytä viesti
        Tämä tuntuu olevan hyvä viestiketju aiheelle. Kiihdytyksen aikaan silloin tällöin noin 2000rpm paikkeilla 2/3 vaihteella kiihdyttäessä kuuluu sellainen hassu lurahdus/särähdys ääni (ihan kuin oikealta puolelta keskeltä autoa) ja siitä tulee sellainen pieni nykäisy/hyytyminen, jonka tuntee varsin hyvin.

        Aiemmin en tuosta hirvesäti ole jaksanut huolehtia, mutta tänään noita "lurahduksia" tuli siten, että yhden kiihdytyksen aikaan teki kaksi kertaa peräkkäin. Tulee mieleen, että jossainhan on jotain vikaa ja ihan kuin olisi pahenemassa tuon perusteella. Onko mitään hyvää arvausta, josta tuollainen voisi johtua.

        Tuo ääni tosiaan tuntuu tulevan ihan kuin jostain oikealta puolelta vänkärin penkin tuntumasta alapuolelta. Tosin voihan se olla että se vain tuntuu tulevan sieltä... Noin kuukausi sitten vakkarin asennuksen yhteydessa oli tarkistettu vikakooditkin, joita ei ollut mitään.

        Pitänee jo puhelimeen tallentaa valmiiksi Audin liikkumisturvan numeroa hinuria varten valmiiksi. :(
        Kokeiles putsata se EGR. Itsellä oli pari päivää sitten samanlaisia oireita 1 ja 2 vaihteella. Putsasin paskasen EGR:n ja temppuilu loppui, ainakin toistaiseksi.

        Comment


        • No nyt tuli sitten uusi ääni havaittua. Huomasin, että autosta kuuluu eräänlainen kahina kun höllää kaasun. Ei väliä tekeekö ajossa vai paikallaan. Ääni vaimentuu kierrosten laskiessa.

          Kuuluupi oikealta puolelta, liekö turbo menossa vaihtoon? Autolla on ajettu 188tkm..
          Onkos tällainen ääni kellekään tuttu?

          Comment


          • Minulla tekee samaa joskus. Kylmänää ei tee mutta joskus kun kone on kunnolla lämmin ja kun kierrokset laskee 1500rpm pintaan niin rahisee. Vähän huolestuttaa mutta minkäs teet. Ei kai sitä turbon kuntoa pääse tutkimaan kuuten kun ottamalla pois??

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja JHED Näytä viesti
              Kokeiles putsata se EGR. Itsellä oli pari päivää sitten samanlaisia oireita 1 ja 2 vaihteella. Putsasin paskasen EGR:n ja temppuilu loppui, ainakin toistaiseksi.
              Pitää käyttää jossain huollossa ja putsauttaa imusarja ja EGR kun itsellä ei ole tilaa, työkaluja sen enempää kuin ammattitaitoa moiseen remppaan. Jos Kuopion suunnalta on suositella ketään hommaan niin voi vaikka privaa laittaa.

              Niin ja vikaan sen verran, että tuttava kävi kyydissä kuuntelemassa ja tsekkaamassa tuota vikaa, niin hänen mielestään ääni oli selvästi turbon magneettiventtiili. Sitä vissiin puoltaa myös se, että vika ilmenee tasaisen kiihdytyksen aikaan yleisimmin 1600-2000rpm välillä, jolloin ahdot vissiin on suht korkeimmillaan (?). Onko tuon suhteen hyviä arvailuja tai tietoa, miten akuutti tuo olisi korjata ettei tule isompaa vahinkoa?

              Comment


              • mulla kans on kuulunu ainakin 15 tkm ajan samaa kahina ääntä ja juurikin samasta paikasta. Autolla ajettu 150tkm. Liekkö se turbo kun päästä kaasun ja ahtopaineet tippuu ja turbon pyöriminen hidastuu jolloin jostakin ihmeen syystä se päästää ääntä. Eihän tuo ihan terveen turbon merkki ole JOS se nyt sieltä kuuluu, mutta en ainakaa mitään tehohävikkiä ole huomannut...

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja Zuuppovi Näytä viesti
                  Pitää käyttää jossain huollossa ja putsauttaa imusarja ja EGR kun itsellä ei ole tilaa, työkaluja sen enempää kuin ammattitaitoa moiseen remppaan. Jos Kuopion suunnalta on suositella ketään hommaan niin voi vaikka privaa laittaa.

                  Niin ja vikaan sen verran, että tuttava kävi kyydissä kuuntelemassa ja tsekkaamassa tuota vikaa, niin hänen mielestään ääni oli selvästi turbon magneettiventtiili. Sitä vissiin puoltaa myös se, että vika ilmenee tasaisen kiihdytyksen aikaan yleisimmin 1600-2000rpm välillä, jolloin ahdot vissiin on suht korkeimmillaan (?). Onko tuon suhteen hyviä arvailuja tai tietoa, miten akuutti tuo olisi korjata ettei tule isompaa vahinkoa?
                  Menee yksinpuheluksi, mutta vikakoodit luettiin viikonloppuna (kiitos foorumilaisen), mutta vikakoodeja ei ollut eikä tullut ajon aikaan, kun hieman loggailtiin ajaessakin. Vänkärinä ollut kertoi, että kun kiihdyttää, niin jalkapohjissa tuntui semmoinen "tärähdys", kun vika ilmeni ja hieman metallisen oloinen "tsszzup" ääni kuului. Eipä siinä auta kun kiikuttaa auto merkkihuoltoon ihmeteltäväksi ensi viikon keskiviikkona. Kattoo jos keksivät jotakin.... kallista :(

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja JHED Näytä viesti
                    Kokeiles putsata se EGR. Itsellä oli pari päivää sitten samanlaisia oireita 1 ja 2 vaihteella. Putsasin paskasen EGR:n ja temppuilu loppui, ainakin toistaiseksi.
                    Viime viikolla merkkihuolto ihmetteli pari tuntia tehden jotakin, mutta eivät saaneet vikaa todennettua ja olivat luonnollisesti sitä mieltä, että auto on kunnossa. Valohoitoa ja 60 euron lasku käteen, kiitos. No huoltokeikan jälkeen riitti 3km ajoa, kun vika ilmeni taas :) Herää kysymys, jotta mitä lienevät tehneetkään.

                    Tänään toisessa paikassa putsattiin Egr, joka näytti siltä ettei se ole toiminut vähään aikaan. Koeajolla kulku tuntui paremmalta ja vika jo vaikutti poistuneen. Tuttu tsup -ääni kuitenkin pienen nykäisyn kera ilmestyi kotimatkan loppupuolella, joten vian etsintä jatkuu.

                    Comment


                    • Pieni tietopaketti EGR-venttiileistä:

                      http://media.teilesuche24.net/parts/...100_EN_WEB.PDF

                      EDIT: täydennys Pörhöllä käynnin jälkeen. Maahantuojan vikatietokannasta löytyi BPW-koneelle samanlainen mallivikakertomus kuin meikän aanelkun oireet ja suora kehotus vaihtaa egr-venttiili. Pitää siis alkaa hankkimaan sitä jostain päin eurooppaa. Katsotaan loppuuko nykiminen ja sirahdukset,
                      jotka ovat siis samanlaisia kuin Zuuppovillakin. Sirahtava ääni saattaa kuulemma johtua kuluneen muovihammaspyörän suttauksesta.
                      Viimeksi muokannut Archie; 29.7.2010, 18:27.

                      Comment


                      • vaihdoin itselle uuden EGR venttiilin, kun se heitti pelaamasta tuossa jokunen aika sitten, mutta ei tuo sirahdusta muistuttava ääni hävinny mihinkään.. nykiminen tosin kyllä hävisi.

                        Comment


                        • Mielestäni hieman turhaa uusia noita erg venttiilejä. Samalla vaivalla poistaa kokonaan käytöstä ja moottori tykkää kun ei tarvitse syödä enään omaa kaskaa...

                          Comment


                          • Omassa on motorbitin softa, ja kuulemma ei ole mahdollista poistaa egr:ää ainakaan näistä Siemenssillä ohjatuista laitteista... tai edes ohjata sen toimintaa kummoisemmin.

                            Comment


                            • Nyt on sitten selvitetty maahanuojan kanssa kustannukset. Täytyy kyllä kiittää nyt maahantuojaa. Joutuhan sinne tietysti kirjottamaan sen reklamaation mutta KYLLÄ kannatti! Tulivat aika reippaasti vastaan kuluissa. Yllätys oli melkoinen. Maahantuja pyysi käymään Kuopion Laakkosella näyttämässä auton huoltokirjaa. Heillä ei näkynyt kuulemma auton huoltohistoriaa ollenkaan jotenka olettivat että autoa ei ole huollettu merkkiliikkeessä ollenkaan.

                              Kannatti siis ottaa yhteyttä maahantuojaan.

                              Comment


                                EGR:n poistossa on vissiin vain sellainen ongelma, että jos sen kanssa on ollut talvipakkasilla vähän lämpöongelmaa, niin ilman sitä on sitten vielä kylmempää. Tai näin olen itselleni antanut ymmärtää.

                                Käsittääkseni ainakin eräältä foorumilaiselta kyllä löytyy tietotaito sörkkiä myös Siemensin koodista EGR pois.

                                Comment


                                • Joo, pitäisi kyllä onnistua myös Siemensistä ERG (+ PDF):n poisto. Samalla voi hoitaa optimoinnin muutenkin loppuun. Omassa (BKD kylläkin) en huomannut eroa lämpenemisessä, ei lämpene kovin nopeasti mutta lämpöä riitti viime talvenakin ihan hyvin.

                                  Comment


                                  • Uusi EGR-venttiili Saksan eBaysta, onnenkantamoisena naurettavaan 44 eur (Pörhöllä 411 eur) hintaan postin kotiovelle kantamana. Pisti epäilyttämään mitä paketista löytyy, mutta kyllä osa on ihan aidon näköinen ja avaamattomassa orkkispaketissa. Ja hyvin toimii: nykimiset ja sirahdukset hävisivät samantien.

                                    EGR-venttiilin uusi koodi on 038131501BH (ennen -AD), siis BPW-kone.

                                    Comment


                                    • noniin tulihan sitä minunkin autolle vikaa suutinpuolelle!! On tässä ajettukin 20tkm kylmärinki persesilmän ympärillä, että milloin losahtaa. Luottoa löytyy kuin vanhaan neuvostoliittoon. Mittarilukema 156tkm.

                                      Vika ilmeni kun ajoin noin 120kmh kevyesti ohitellen autoja, jolloin aivan yhtäkkiä auto alkoi hyytymään ja hehkun valo vilkkumaan. Auto ei ottanut kuin 2000rpm kierroksia ja täristi siinä aivan hulluna. Ei muuta kuin auto levikkeelle ja tyhjäkäynnille. Ei käynyt kaikilla. Arvelinkin jo tätä palstaa lukeneena, että pumppariko se vihdoin meni. Virta-avain pois ja takaisin ja käyntiin. Kaikki ok, eikä ongelmia sen jälkee. Pientä tutinaa hyvin harvoin tyhjäkäynnillä olen havainnut ennen tätä.

                                      Tänään sit käytin vikakoodien luvussa: Häiriö virtapiirissä, 3.syl. pumppusuutin, N242. Eli oikein hyvällä tuurilla tuo suutin ei vielä ole mennyt ja vika olisi johtosarjassa. Parastahan tässä on se, että kuulema pitkittäin olevasta koneesta ei johtosarjaa saa vaihdettua ilman että ottaa kannen irti, kun ei mahdu muuten tulemaan ulos. Ihanan kallista. Antoivat sitten marmorilla vaihtoehdon, että kiristävät liittimet ja testaavat sen johtosarjan jollakin konstilla. Joten katsotaan nyt mitä tästä tulee. Joku suutin tuosta varmasti vielä menee jos ei jo ole menossa.

                                      Comment


                                      • Kyllä tuo johtosarjalta kuulostaa enemmän kuin oireilevalta suuttimelta.

                                        Comment


                                        • ^^Siis mitä ihmettä!?Etteikö johtosarjaa voi vaihtaa käyttämättä kantta irti??Pa**apuhetta sanon minä...Kuukausi sitten omaani vaihdettiin yksi suutin ja johtosarja...Ja oireet kuulostivat juurikin samanlaiselta, tosin teki sitä vain pidemmillä ajomatkoilla...Hintaahan remontille tulee aika ruhtinaallisesti, mutta eivät ne (sylinteri)kantta olleet pois käyttäneet...Oletkohan sekoittanut venttiilikopan kannen ja sylinterikannen...?Uusi johtosarja maksaa 17x€, joten halvempi vaihtoehto tietty kokeilla sillä ensin...Kerrohan ihmeessä hävisivätkö oireet rempan jälkeen...

                                          Comment


                                          • jeb niin kuulostaa kun virtoja pois käyttämällä hävisi oireet sen siliän tien.

                                            Gekkonen: Sitä minä itsekin ihmettelin, että onko tosiaan audin ingenjöörit tuon koneen noin vaikeasti suunnitellu. Kyllä se pikahuoltomies vakuutti ihan selvällä suomenkielellä, että vaatii kannen irroittamista jos meinaa saada tuon johtosarjan pihalle. Jonka jälkeen hieraisin kylmää hikeä otalta pois ja päiviteltiin siinä että sehän vie helv. kokonaisen päivän tuo homma. Sitä en sitten tiedä oliko se joku kesä-esa lomien tuuraaja ja onko se koskaan tehnyt noita. Mutta ihan pokerinaamalla se sen sanoi. Huomenna menee auto pajalle, jonka jälkeen autoon tulee pariin päivään 2000 tkm. Siinäpä sitä sitten selviää jo jonkin verran, että oireeleeko vielä.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Zuuppovi Näytä viesti
                                              Viime viikolla merkkihuolto ihmetteli pari tuntia tehden jotakin, mutta eivät saaneet vikaa todennettua ja olivat luonnollisesti sitä mieltä, että auto on kunnossa. Valohoitoa ja 60 euron lasku käteen, kiitos. No huoltokeikan jälkeen riitti 3km ajoa, kun vika ilmeni taas :) Herää kysymys, jotta mitä lienevät tehneetkään.

                                              Tänään toisessa paikassa putsattiin Egr, joka näytti siltä ettei se ole toiminut vähään aikaan. Koeajolla kulku tuntui paremmalta ja vika jo vaikutti poistuneen. Tuttu tsup -ääni kuitenkin pienen nykäisyn kera ilmestyi kotimatkan loppupuolella, joten vian etsintä jatkuu.
                                              Päivitetään tännekin tietoa tästä tapauksesta... Määräaikaishuollossa olivat merkkihuollossa avanneet EGR:n ja noin kuukausi putsaamisen jälkeen se oli kuulemma ihan tukossa ja sen näköinen, ettei ollut toiminut vähään aikaan. Tämä herätti ihmetystä kun se kuukaisi sitten puhdistettiin, mutta toisaalta vahvisti käsityksen, että osa taitaa olla elektroniikan puolelta rikki.

                                              Tilattiinpa (Tepon kautta, kiitos!) uusi EGR ja sain sen vaihdettua eilen, jonka jälkeen auto on pelannut täysin normaalisti ilman nykimisiä tai muitakaan oireita. Kiitos myös Archielle, kun lähestyi sähköpostitse vastaavasta ongelmasta. Onpas mukava taas (toistaiseksi) ajella toimivalla autolla :)

                                              Comment


                                              • Itselläni tulee myös satunnaisia nytkähdyksiä tuossa 1600-2000rpm alueella, egr taitaa olla noin 35tkm ajettu. Se mikä on mielenkiintoista, niin nuo nytkähdykset häviää kun lämpötila on alle 15`c :) Pitää joku kerta käydä loggaamassa egr:n arvoja, miten elää eri lämpötiloissa.

                                                Jos ajetaan aivan pintakaasulla 3 vaihteella, noin 40kmh nopeutta niin alkaa kunnon tärinät kabiinissa, nykii aivan kokoajan. Mutta ei tuon takia jaksa vielä osaa vaihtaa kun se kumminkin hajoaa heti uudestaan :)

                                                Comment


                                                • Heh, jännä homma, sillä omasta Audistani tuo satunnainen nykäys on ilmojen viiletessä hävinnyt kokonaan...:) Liekkö sitten tosiaan tuon suuttimen/ N75/ MAF:in vaihdolla jotain merkitystä pidemmässä juoksussa, mutta onpas kyllä mukava ajella kun auto pelaa nyt niinkuin sen pitääkin!

                                                  Ensimmäistä kertaa muuten eilen hoksasin DPF:n polton käynnistymisen ajon aikana...tehot tuntuvat silloin hiipuvan melkoisesti ja jos pienellä vaihteella polkaset kaasun kerralla pohjaan asti, niin melko raju nykäys tapahtuu ennenkuin auto liikahtaa kunnolla...ja se haju on melkonen kun pistät auton parkkiin, haisee niinkuin olisi jarruja vasten ajanut pidemmän matkaa...:)

                                                  Comment


                                                  • noniin tulihan sitä minunkin autolle vikaa suutinpuolelle!! On tässä ajettukin 20tkm kylmärinki persesilmän ympärillä, että milloin losahtaa. Luottoa löytyy kuin vanhaan neuvostoliittoon. Mittarilukema 156tkm.

                                                    Vika ilmeni kun ajoin noin 120kmh kevyesti ohitellen autoja, jolloin aivan yhtäkkiä auto alkoi hyytymään ja hehkun valo vilkkumaan. Auto ei ottanut kuin 2000rpm kierroksia ja täristi siinä aivan hulluna. Ei muuta kuin auto levikkeelle ja tyhjäkäynnille. Ei käynyt kaikilla. Arvelinkin jo tätä palstaa lukeneena, että pumppariko se vihdoin meni. Virta-avain pois ja takaisin ja käyntiin. Kaikki ok, eikä ongelmia sen jälkee. Pientä tutinaa hyvin harvoin tyhjäkäynnillä olen havainnut ennen tätä.

                                                    Tänään sit käytin vikakoodien luvussa: Häiriö virtapiirissä, 3.syl. pumppusuutin, N242. Eli oikein hyvällä tuurilla tuo suutin ei vielä ole mennyt ja vika olisi johtosarjassa. Parastahan tässä on se, että kuulema pitkittäin olevasta koneesta ei johtosarjaa saa vaihdettua ilman että ottaa kannen irti, kun ei mahdu muuten tulemaan ulos. Ihanan kallista. Antoivat sitten marmorilla vaihtoehdon, että kiristävät liittimet ja testaavat sen johtosarjan jollakin konstilla. Joten katsotaan nyt mitä tästä tulee. Joku suutin tuosta varmasti vielä menee jos ei jo ole menossa.
                                                    Niin..

                                                    Audin liikkeen toimesta tehty johtosarjan tarkistus(oli kunnossa)) ja liittimien kiristelyn jälkeen tuli vkloppuna mittariin 2200 km ilman minkäänlaisia oireita. Ei vapissut tyhjäkäynnillä, eikä myöskään ollut ajon aikana minkäänlaisia vikaan liittyviä ongelmia. On se "vika" nyt ainakin toistaiseksi korjaantunut. Katotaan ny mitä seuraavaksi :)

                                                    Comment


                                                    • Tervehdys kaikille.

                                                      Ajossa ensimmäinen Audi ja kohtuutyytyväisiä täällä ollaan oltu. Kohtuutyytyväisiä sen johdosta, että ihan ongelmitta tässä ei nyt matkaa ole taitettu. Auto on A3 2,0TDI Quattro sportback 125kW pannulla, vuosimallia 2008. Autolla on ajettu n.35tkm ja meidän toimesta viimeiset 10tkm. Ongelmat alkoivat siis jo aika lähellä tuota 25tkm lukemaa, joka mittarissa oli auton liikkeestä ostaessamme. Ensimmäisen kerran käväsimme lukemassa vikakoodit syystä että hehkuvalo syttyi kesken ajon. Purkkaista menoa hetkellisesti ja samantien pysähtyminen. Homma korjaantui pienen ventan aikana ja näin päästiin mökiltä kotiin. Seuraavana päivänä sitten audicenteriin jossa todettiin, että ei mittään feelua, hanaa vaan kun kiihdytät moottoritielle. Ok. Eipä ole uusinut ko. vika tuon jälkeen ja annettujen ohjeiden mukaan on toimittu...toisaalta, niin tehtiin kyllä ennen vikaakin.

                                                      Seuraava, ja kämäsempi vika, tapahtunut kaksi kertaa:

                                                      Seuraavaksi kippo ei suostunut lähtemään käyntiin. Ei sammuttanut hehkuvaloa ja mittariston näyttöön ilmaantui jarruihin viittaava kuva sekä isoin kirjaimin BRAKES. Jarruissa siis jottain, vaan mitä? Tämäkin vika korjaantui sillä, että koitti laittaa virrat päälle, ottaa pois ja tehdä näin muutaman kerran ja kas, niin sammuu hehkuvalo ja eikun tulille. Vika ilmaantui sellasessa tilanteessa, että autolla oli ajettu aamulla töihin, liikuttu sieltä toisaalle palaveriin auton seistessä parkkihalissa lähes koko päivän.
                                                      Nyt sitten viikonlopun jälkeen autoa huuhdeltuani(pestyäni sen siis) ajelin rauhassa kohti kotia ja autotallia. Auto talliin yöksi ja aamulla vahva aikomus ehtiä ajoissa duuniin. Näin ei kuitenkaan käynyt, koska sama BRAKES teksti ja kuva ilmaantui näyttöön ja hehkuvalo paloi. Korjaantui samalla tavalla, joskin n. viiden minuutin venttailun jälkeen. Taas audicenteriin jossa vikakoodit luettiin. Todettiin, että ei varsinaisia vikoja, mutta satunnaisia sellaisia kyllä. Aika autosähkömiehelle siis varattu.

                                                      Kysymys onkin seuraavnalainen...kohtuullisen pitkän alustukseni jälkeen:
                                                      Mitä helvettiä tämä nyt on? Auto on aiemmin ollut yhdellä omistajalla, naisella, jolle soittelin ja rupattelin ennen ostopäätöstä aikoinaan. Sain sen kuvan, että varsin asiallinen autofriikki kyseessä, joka pitänyt kotteroa kuin kukkaa kämmenellä. Jälkeenpäin olen sattuman kautta saanut varmuuden vielä ko. asiasta. Auto on siis 2008 vuosimallinen ja sillä oli ed. omistaja ajanut ruhtinaalliset 25952km. Ei vikoja ja huollot tietenkin tehty. n10tkm lisää ja viat alkavat. Onko tämä tyypillistä ko. automerkille/mallille vai onko tässä nyt paskaa säkää mukana roppakaupalla. Onko kellään muulla ollut moista vikaa ja onko siihen löytynyt ratkaisu millä tavoin? Tokihan sähkömies sen löytää, mutta ilmaistahan se ei ole.

                                                      Jos jollain on vastaavantyylisiä kokemuksia, jakakaa mieluusti niitä. meikäläinen kohtuu-uutena Audi-autoilijana on tässä nyt vähän ihmeissään, maltillisesti sanottuna.

                                                      Pitkä juttu, mutta kiitos kun jaksoit lukea koko stoorin. Vielä lämpimämmät kiitokset sille, joka jotenkin valottavasti kykenee kommentoimaan tähän jottain.

                                                      Kiitoksia jo etukäteen!

                                                      T: Chrisu

                                                      Comment


                                                      • Enemmän tuo viitannee jarruvikaan, kuin varsinaisesti moottoriin liittyvään. Kannattaa selata hakua olisiko ollut samalaisia ongelmia, voisi ehkä liittyä ABS pumppuun jne.

                                                        Comment


                                                        • Toden totta. Teen uuden aiheen tonne, katsotaan jos useampi huomaa sitäkautta. Kiitoksia kuitenkin kommentistasi!

                                                          T: Chrisu

                                                          Comment


                                                          • hahah, nyt se sitten levisi. Todennäköisesti kolmannen sylinterin pumppusuutin meni sitten lopullisesti pimeäksi. Ei tullut miksikään johtosarjan liittimien kiristelyllä ja testauksella. Kestihän tuo sen 3tkm. Ei muuta kuin "auto" merkkihuoltoon ja hymyssä suin iso pino paalua marmorin päälle :)

                                                            Comment


                                                            • auts... no hyvä puolihan tässä on se, että vika selvisi =)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X