Alkuperäinen kirjoittaja Magu69
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Noniin auto saatu huollosta ja vikakoodeja 0... Pyörittelivät päitään huollossa ja ei kuulemma löytynyt mitään vaikka tutkittiin konehuonetta pitkin päivää... Sitten olisi enää mielessä josko uudessa softassa olisi jotain mätää. Kuulemma joku Volvo siellä oli ollut huollossa, jossa turbon letkut lähes irti ja ei antanut vikakoodeja koska optimoitu softa oli ne blokannut.
Kuitenkin melkonen muutos yllättäen autoon tullut kun ei enää jaksa vetää alle 2000rpm... Nettiauto.com rupeaa taas kutsumaan :P
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja iFlanker Näytä viestiNoniin auto saatu huollosta ja vikakoodeja 0... Pyörittelivät päitään huollossa ja ei kuulemma löytynyt mitään vaikka tutkittiin konehuonetta pitkin päivää... Sitten olisi enää mielessä josko uudessa softassa olisi jotain mätää. Kuulemma joku Volvo siellä oli ollut huollossa, jossa turbon letkut lähes irti ja ei antanut vikakoodeja koska optimoitu softa oli ne blokannut.
Kuitenkin melkonen muutos yllättäen autoon tullut kun ei enää jaksa vetää alle 2000rpm... Nettiauto.com rupeaa taas kutsumaan :P
Comment
-
Tuossa Helmi-Maaliskuussa se asenneltiin. Laitoin OptimoiAutosi lafkalle jo mailia ja vastasivatkin heti, että voivat palauttaa normisoftan sisään ja käyn koeajolla/luetuttmassa koodit ja sitten tehosofta sisään maksutta.
Comment
-
Vieras
Vianhaun kannalta voisi olla parempi että autossa on vakio softa, jos kuitenkin käyt sen palauttamassa.
Comment
-
Käväsin tuolla JT-CarFixillä kun on tuossa melkein kävelymatkan päässä. Kiitti vaan vinkistä. Siellä asentaja oli sitä mieltä, että lähtisi tutkimaan häkäpönttöä. Ja ja ennen kuin sinne ajoin heitin lenksun motarilla ja taas meni poltto päälle, tyhjäkäynti korkeampi ja käry auton ympärillä kun avasin oven. Nyt sai ilmeisesti polteltua loppuun moskat koska yllätyksenä alavääntöä tuli takaisin... Ja siinä poltellessa putkista tuli jossain kohtaa ainakin melkoisesti valkoista savua kun peiliin satuin vilkaisemaan... Jännäks menee :-P
Comment
-
Eräässä autossa oli optimoiautosi softa ja vikakoodeja ei tullut vaikka autossa selkeitä vikoja. Pakolämpöanturi näytti staattista 1000 astetta. Ilmeni, että kyseinen softa poistaa/disabloi vikakoodimallinnukset. Suosittelen käyttämään kotimaisia ohjelmoijia, joilla ei vastaavia tempauksia ole tapana tehdä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viesti
Edit. Tuossa vielä topikki missä enemmän tietoja. :) http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=103607Viimeksi muokannut jaeger; 9.5.2015, 13:28.
Comment
-
Yleisesti tuo karstoittuminen on ongelma autoissa egr.n kanssa. Mutta laitan kuvan tänne kun kyseessä on 2.0tdi blb /220tkm. Putsauksen jälkeen käyntiinlähtö oli mielenkiintoinen ei siitä sen enempää, mutta nyt auto käy ku kello ja omituinen ajaa hyvällä tavalla. Suosittelen putsausta jos alakierroksilla on nuhaisuutta tyhjäkäynti hieman epätasaista. Pahimmillaan kanavissa oli 10mm kerros karstaa. Mutta kanavat pääpiirteittäin oli auki. Lohkon puolella oli noin 2-3mm kerros karstaa.
Comment
-
Sama homma täällä BRD-koneessa, pönttö on tyhjä.
Omasta rassista lähti nyt pöntön sisukset jäteastiaan ja aika kertoo tuleeko noita tehottomia hetkiä enää. Ainakin heti alkuunsa alavääntö parani ja kulutuskin työmatkalla notkahti muutaman desin ales päin :)
Comment
-
Ihan samanlainen offroad-keula. Vielä. Tuosta lisää; http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=110960
Comment
-
Osaako joku sanoa, että mitä eroa on BLB ja BRE moottoreissa? Pitäisi etsiä omaan a6:seen uusi moottori, mutta esim. ebayssa kun myyvät noita moottoreita, niin useassa on mallina blb ja bre. Lähinnä kiinnostaa, se että käykö tuo blb suoraan bre:n tilalle ja onko samat pumppusuuttimet? Öljypumppu systeemi ei ole ongelma, sen saan vanhasta bre koneesta.
Comment
-
Tältä näyttää 320tkm ajettu öljypumpun kiristäjä:
https://www.dropbox.com/s/hnte9wl7ap...15.21.jpg?dl=0
Oli jo napsahtanut poikki ja ketju hangannut hyvän matkaa kiristäjän tappia vasten. Tuo tappi on siis sellaisen muovin palan takana, joka oli tässä jo katkennut pois.
Tajusin tämän ongelman kun sain uudet kesärenkaat alle ja huomasin sellaista resonoivaa ääntä 2200 - 2600 kierroksen paikkeilla. Sen kyllä huomaa hyvin kun paikallaan painaa kaasua tuonne kierroksille, mutta eipä sellaista tule normaalisti tehtyä. Kuulostaa vähän samalta jos joku pelti olisi irti ja kuuluu sellaista epäsäännöllistä särinää.
Tilasin korjaussarjan täältä:
http://www.powermaxengineering.com/a...egory=12081081
Mukana tuli kuvasta poiketen myös jotain ruuveja.
Homman teki eräs paikallinen asentaja noin 500 euron hintaan. Sitä isoa ratasta ei vaihdettu, se kun on isotöinen ja sattui olemaan kunnossa.
Kun ostin auton, vaihdatin sinne sen pelkän kuusiokolotapin. Nyt tämä vaihtui uudelleen tämän setin mukana ja oli kiva huomata, ettei 50tkm ajettu tappi ollut yhtään kulunut.
Comment
-
19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...9/P3101/012545
tuolta luin ja tarkistamaan palanutta sulaketta , a4 b7 mistä tiedän mistä löydän tuon sulakkeen?
19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Malfunction
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...9/P3101/012545
missä tämän sulake? avasin EGR:n ja kaasuläpän ja puhdistin ja en huomannu että oisin ulkopuolisesti mitään rikki?
Comment
-
Heps,
BRD:ssa ilmeni sellaisia oireita, että pakokaasujärjestelmän varoitusvalo syttyi ja palaa jatkuvasti. Hehkuvalo vilkkuu. Vakkarikin oli lakannut toimimasta. Satuin olemaan lähellä marmoripajaa, joten autoilin sinne, että josko saisi pika-analyysin (tällä kertaa ihan ilman hinuria, jee!). Tuomio oli, että EGR ja kaasuläppä oireilevat. Öljyä olis väärässä paikassa. Johtosarjoja pitäis ehkä vaihtaa. Tässä vaiheessa oltaisiin n. 1300 eurossa. Ja jos öljy on päässyt piuhoja pitkin kulkeutumaan moottorinohjausyksikköön, sekin menis vaihtoon. + 1500 €. Kuulosti audimaiselta bullshitiltä. Ja erityisesti kalliilta. Lupasivat nyt kuitenkin jatkaa analyysiä alkuviikosta, joten pirssi jäi sinne, kun en sillä arvannut ajaakaan enempää.
Minkäslaista lähetymistapaa raati suosittaisi? Olisko joku tyypillinen fiksaus olemassa? Vai pitäisikö mainitut purkit vaihtaa ja katsoa, missä mennään? ECU-analyysiin en ko. pajan toimesta luota muutenkaan, kun eivät pari vuotta sitten saaneet päärelevikaa selvitetyksi puolessatoista viikossa.
Hanskaisiko joku taho homman pääkaupunkiseudulla, ja saisiko palikat edullisemmin jostain? Pirssillä alkaa olla liikaa ikää marmorilaadun korjaus- ja varaosahintoihin. Eikä tässä vuoden työttömyyden juuri päätyttyä olis oikein muutenkaan sijoittaa moisia summia.
Cheers.
Comment
-
Öljy kaapelia pitkin ecuun? Pystyykö joku selittämään tämän?
Uus egr netistä sen 160-180€, eikä taida kaasuläppäkään sen kalliimpi olla. Jos niissä nyt vikaa on. Molemmat on helppo vaihtaa itse.
Jos autossasi on DPF niin ei kannata karmeesti ajella ennen kun saa egr:n toimimaan. Poltto ei toimi jos vika päällä. Tai kannattaa ainakin polkea motarilla kunnolla välillä, ni ei mene tukkoon.
Comment
Comment