Millainen homma BPW:hen vaihdella kytkin+vauhtis? Koitin googlailla, mut ei löytyny oikeen mitään. Onko mitään mahkuja "koti"oloissa tehdä? Monttu löytyy, mut eipä muuta...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Nosturilla tehtynä n. 3-4h homma, ei todellakaan mitenkään vaikea. Apurunkoon ei tarvitse koskea eikä edes renkaita irroittaa,, joten helpoksi voisi sanoa tuota.. Kartaani lootasta irti ja putkea vähän sivuun niin mahtuu hienosti. Ylhäällä olevat lootanruuvit pitkällä jatkovarrella poikkes.
Comment
-
Täällä myös päästy nauttimaan BLBn ketjuongelmasta. Autona -05 A6. Kiristin petti ja ketju alkoi räpättää. Alaratas lähes hampaaton kun avattiin. Onneksi oli jo hihnanvaihto sovittuna joten remontti vain venähti pari päivää. Marmorin korjauspakettia en edes harkinnut (osat 2400€). Powermax Engineeriltä tilasin osat. Koko paketti n.400€. Tilaus ma klo 11 paketti kotiovella ke klo 10 [emoji106]. Rempan jälkeen ajettu pari tuhatta ilman ongelmia.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiTorsion säädetty nollaan ja torque 40. Parani paljon mutta tutisee edelleen. Nyt 1/4 syl korjausarvot +3 ja 2/3 arvot -3 luokkaa tyhjäkäynnillä. Lisäksi antaa V157 läpästä vikakoodia joten se ainakin vaihtoon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JesseR Näytä viestiNoniin, eilen vaihdettu tuo tandempumppu uuteen. Ja siellähän oli tosiaan pumpun sisällä öljyä ja dieseliä samassa "kammiossa", eli oli ilmeisesti siitä keskeltä tiivisteen läpitte laskenut nesteet sekaisin (mittarilukema n. 268tkm). Kun uusi pumppu oli kiinni niin vaihdettiin vielä uudet öljyt koneeseen. Kone käyntiin ja hetken starttaamisen ja pumpun ilmanhaukkomisen jälkeen kone käyntiin ja ei savuta enää, jee. Pitää vielä alkuviikosta kattoa onko öljyntaso pysynyt kohdillaan.
Mutta ei korjannut overboost vikaa, letkut tarkistettu ja vartta tönitty ja liikkuu kaiketi ihan hyvin (ei hajua miten jäykkä kuuluu olla). Joten kai se on sitten "N75" kuollut tai ei toimi kunnolla, jos jollain on ylimääräisenä niin voisin lainata/ostaa, kun ei raaskisi uutta hakea jos vika on muualla.
VilleP myös kiinnitti huomiota että paisari puskee jostainsyystä nestettä pihalle, vaihdettiin siihen golfin vanha korkki, josko sillä kestäisi nesteet sisällä.
Tänään alkoi taas savutus, ajoin n.60km jonka jälkeen pysäytin auton niin auton perässä pyöri helposti huomattava vaalea savupilvi. Ja kun peruutin parkkiin niin tuo pilvi senkun sakeni. Kun auto oli ollut tunnin parkissa niin kävin tarkistamassa öljy määrän, tikku kastui n.1,5cm yli max tason.
Pumpun vaihdon yhteydessä vaihdettiin öljyt.
Paisarissa on kestänyt nesteet nyt kohdillaan kun siihen on vaihdettu korkki, ja tuota overboost hommaa ei ole huvittanut vielä tutkia kun nyt on yritetty selvittää miksi auto ei meinaa aamuisin lähteä käyntiin.
Autoa saa startata aamuisin n. 10-15sekuntia, kunnes se sitten yskii itsensä käyntiin. Onko tuo pitkästarttaaminen nyt saattanut rikkoa tuon uuden tandempumpun? Dieselsuodatin ja suodattimen päällä oleva venttiili vaihdettu juuri viimeviikolla, ei vaikuttanut starttaamiseen.
Tänään aamulla sain auton käyntiin jo n. 5-6sekunnin startilla, auto oli hieman nokka alamäkeen, ja käytin virtoja päällä/pois kolmesti ennen starttia.
Comment
-
Kappas, sama vika rahikaisella.
Mitähän kansia nuo Vigeliuksen kannet ovat merkiltään?
Ebay.de:stä löytyi AMC-merkkisiä kansia n. 750€ hintaan. Varmaan järkevin vaihtoehto laittaa sellainen kansi, jossa uudet venttiilit jo valmiina. Ei näemmä tee kuin 130€ lisähintaa Vigeliuksella.
Varmaan jakopääremontti tulee kyseeseen kannenvaihdon yhteydessä. Olisiko mahdoton ajatus listata, mitä kaikkea moiseen operaatioon ennalta tarvitsee?
-Yläpään tiivistesarja
-Pumppusuuttimien tiivistesarjat
-Jakohihnasarja + vesipumppu
Näin äkkiseltään luulisi tuolla setillä selviytyvän, mutta varmaan on jotain muutakin ?
Comment
-
Koitin tässä selailla aihetta vastausta kysymykseeni löytämättä, kun tekstiä on vallan pirusti.
Hieron kauppoja 230tkm ajetusta 2008 mallin A4 2.0tdi 103kw quattrosta farkusta. Auto on vielä B7 koppanen. Mikä moottorityyppi autossa on? Minkä merkkiset suuttimet? Noita öljypumppu- tasapainoakseli ongelmia ilmeisesti on esiintynyt jonkunverran, mutta onko valmistaja tehnyt jonkun korjauksen uudempiin moottoreihin? Eli uskaltaako ostaa kyseisen värkin?
Comment
-
Jaakko, katso Bilteman varaosahausta rekisterinumerolla niin saat moottorikoodin. Sitten vertaat sitä tästä ketjusta löytyvään taulukkoon.
8 venttiiliset koneet on Boschin suuttimilla, tuo saattaa jopa kuulu siihen ryhmään, mutta vuosimalli on kyllä melko uusi, en muista vaikuttiko mutta tarkista.
Öljypumppuakseli saattaa olla se vähemmän huono muttei huoltovapaa sekään (tappiko siinä kului?)
Comment
-
En tuota "kaikki 103kw koneen on Boschin suuttimilla" juttua vieläkään täysin allekirjoita. 8 venttiiliset on boscheja, mutta on niitä 16 tappisiakin. Tässä pari lausetta soppaa hämmentämään:
"Unit Injectors with piezo valve injection nozzles (Siemens VDO on 125 kW, Bosch on 103 kW), Bosch EDC 16 or EDC 17 or Siemens VDO SIMOS PPD1 electronic engine control unit (ECU) with altitude compensation, EU4 compliant" ?? Pitääkö wikipedia paikkansa??
Toisaalta, meinaavat että dpf versiot olis vaan siemensejä
Vagarena
Ja täällä ei ole päästy yksimielisyyteen ;)
ACF konekoodit
Comment
-
Eipä oikeen ollu myyjä halukas tuota asiaa selvittämään. Ei uskonut että hyvin huolletussa autossa voisi olla tälläisiä ongelmia :) Noh...auton ostin kuitenkin ja täytyy tuo tappi touhu varmistella. Mutta!....Oon ajanu autolla varmaankin 50kilsaa ja heti alko ongelmat :D Kiihdyttäessä auto ravistaa aika runsaasti ja myös jonkinsortin vieras räpätys kuuluu moottorista/kytkimestä. Sama tärinä ja ääni kuuluu myös auton ollessa paikallaan ku kierroksia nostaa. Olisko vauhtipyörä? Onneks on edelleen B6 1.9tdiQ pihassa 400tkm mittarissa joka toimii kun uusi :)
Comment
-
No ei kai se niin absoluuttinen ei voi olla jos tuollainen osa alkaa oirehtiin välittömästi kaupanteon jälkeen. No oli miten hyvänsä niin tutkiahan tuo pitää mistä johtuu. Rupesin vaan miettiin miten en eilen huomannut kun lenkit heitin. Auto oli juuri koeajoa ennen ajettu vantaalta tampereelle, joten voisiko pisemmällä ajomatkalla olla jokin yhtälö tuohon?
Comment
-
-
Onkos muuten väellä kokemusta noista korjatuista "uutta paremmista" öljypumppumodulihässäköistä? Esim. tämä http://www.optikkojanne.fi/index.php...product_id=171
Onko noissa tuon kuusiotapin tms heikkoutta paranneltu jotenkin? Briteissäkin tais olla jotain vastaavia tarjolla vaihtolaite meiningillä.
Tuota kytkin- vauhtipyörä asiaa funtsailin kans, että pitäsköhän suosilla vaihtaa kiintee vauhtis, jos tarvii lootaa irrotella. Mistä saa ja tarviiko myös kytkimen tyyppiä vaihtaa?
Comment
-
Ei ole kokemusta noista korjausjutuista, mutta ei ole pahan hintainen. Ja se ketjuvedon voi huoltaa, jos se pääratas on kunnossa. Korjaussarja on jonku parisataa.
Omaani siis vaihdatin vain sen tapin ja se oli 265tkm jälkeen kulunut tosi vähän. Sitä en tiedä onko se vaihdettu joskus aiemmin.
Ja jos siellä ei ole sitä kaksoismassaa, niin johonkin se vääntövärähtely menee. Kampiakseliin, kytkimeen tai vaihteistoon. Ei se turhaan siellä ole.
Comment
Comment