Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kokemuksen mukaan uudella tapilla pääsee melko pitkälle ellei ole pyörähtänyt. Jos on päässyt sutasemaan niin pelkällä tapilla pääsee n. 100 thkm, ellei ole pyörähtänyt niin pitäisi kestää 150-200 tonnia. Ihan käytännössä todettu tämä... Toki voihan se sieltä hajota, ja varmasti joskus hajoaa, silloin ei taida olla muuta ratkaisua kuin uusia moduuli, tällä konstilla saa vähintään sen 100 000 ostettua lisäaikaa. Väljyyshän tulee sinne tasapainomoduulin vetopäähän, öljypumppu itsessään ei juuri kulu. Kaikenkaikkiaan outo keksintö tämä koko systeemi.. Noi uudet tapit on vahvempaa tavaraa eli ei ainakaan huonommin kestä.

    8E-6-080171 asti on ketjuveto ja siitä eteenpäin rattailla, eli 06 on se taitekohta, alustanumeron loppu sen sitten määrää. eli kaikki 7-platet on ainakin rattailla. rattaatkaan ei aina tee auliiksi, niihinkin on tullut "backslashia" eli klappaa..

    Comment


    • Juu voi korjata sen moduulin ni ei tarvitse vaihtaa koko moduulia.

      Comment


        Miten moduuli korjataan?
        Jos akselin reikä menee pyöreäksi, on ainoa vaihtoehto vaihtaa akseli mutta sitä ei ainakaan marmori myy erillisenä.

        Comment


          https://www.youtube.com/watch?v=OL2ELPwGx4M#t=35

          tarzi90 löyti tuommoisen ainakin. Eihän se ilmainen ole, mutta halvempi ainakin.

          edit: Olihan tuolla yläälläkin tuo brittiläinen sivu mistä saa osia näköjään kanssa.
          Viimeksi muokannut Edi; 23.3.2014, 20:52.

          Comment


            Joo eli uusilla osilla saa korjattua, ei muuten ns. kotikonstein. Ja tuolla näyttää olevan ajoitustyökalukin akseleille. Väärin ajoitettuna ei tahdokkaan toimia.

            Comment


              Entäs ketjukäyttöiset, niissä ilmeisesti samainen tappi kuluu myös? Marmori ehdotti päivittämistä rataskäyttöiseksi, mutta hinta oli sellainen että taidan vaihtaa ensin sen tapin ja muuten tarkastaa osat läpi. Järkevin varmaan olisi vaihtaa öljypumppu kokonaisuudessaan jostain 1.9 koneesta..

              Comment


              • Sama tappi siel on joo.

                Comment


                • Savutusarvo oli katsastuksessa muuten 0,55 tuolla ihan tukossa olevalla DPF:llä, eli ei senkään perästä ihan pelkkää metsän tuoksua tule. Ajettu siis 233tkm ja 83gr tuhkan määrä DPF:ssä.

                  Comment


                  • Tuo nokimäärä on tullut pakoputken seinämiltä, DPF:n läpi tuollaista määrää ei voi tulla. Todellisuudessa sieltä ei tule läpi juurikaan mitään, K-arvo pysyy siellä 0,0x tasolla ja pienempänäkin.

                    Comment


                      BRD+DPF 200 tkm. Eka polkaisu 3,0. Toinen 1.4 ja kolmas 0,65 jolla läpi.
                      tuosta

                      Comment


                      • Korjatkaa oonko nyt oikeessa. Vain ratasvetoisissa öljypumpuissa on ollut tuota pyörähtämisongelmaa?
                        BMM moottorityypillä varustettu ketjuvetoinen. Onko tässä edes sitä akselia?
                        Kävin laakkosella ja sanoivat, ettei autossani ole edes tuota akselia. Onko näin?
                        Voisko joku asiaan enemmän perehtynyt vääntää rautalangasta minkälaisia erilaisia öljynkierrätysratkaisuja näissä on ollu?

                        Comment


                          BMM:ssä ei taida olla. Siinä kun ei ole niitä tasapainotusakseleita, vaan pumpun veto on suoraan ketjulla rattaalle, joka on pultattu perinteiseen tyyliin pumpun akseliin. Itsellä on BKD ja siinä vastaava.

                          Tasapainotushässäköiden kera on sitten noita tappeja. ETKAsta pläräten tappia ei löydy koneista: BKD, BKC, AZV, BMM, BMN, BXE, BUY, BLS. Joku korjatkoon, jos meni pieleen.
                          Viimeksi muokannut jasso; 24.3.2014, 22:47.

                          Comment


                          • mistä kannattaa alkaa vikaa hakemaan, nykyään joka kerta kiihdyttäessä yli 3k Rpm rupeaa pätkimään? vikavaloja ei ainakaan oo syttyny. Jos edes jotain alustavia vinkkejä löytyisi :D saa toki kysyä lisää, vaikea selittää.

                            Comment


                            • Luetututa jollain vikakoodit aluksi. täältäki varmaan löytyy avulias kaveri kun kyselet.

                              Comment


                              • BRD pätkii täydessä vedossa jos siipien asento poikkeaa paljon siitä mitä kartat käskee. Tapahtuu harvoin vakiona mutta lastutetuissa melko usein. Saa kyllä softasta kuntoon.
                                Eikä anna vikakoodia.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Samira91 Näytä viesti
                                  mistä kannattaa alkaa vikaa hakemaan, nykyään joka kerta kiihdyttäessä yli 3k Rpm rupeaa pätkimään? vikavaloja ei ainakaan oo syttyny. Jos edes jotain alustavia vinkkejä löytyisi :D saa toki kysyä lisää, vaikea selittää.
                                  Mikä moottorityyppi? Onko DPF?
                                  Oma teki tuota aikanaan kun olin ostamassa autoa. Myyjäliike vaihtoi suuttimen ja sillä vika korjaantui.
                                  Tuo pätkiminen ei siis johtunut siitä surullisen kuuluisasta sähköviasta suuttimessa, vaan ilmeisesti suutin oli tukossa tai vaihtoehtoisesti oli ohivuotoa tms. Tähän voisi ensiapuna koittaa Forté Advanced Diesel Fuel Conditioneria.
                                  Toinen pätkimisen aiheuttaja voi olla turbo, tai jos DPF on tukossa ja yrittää kokoajan aloittaa puhdistus polttoa.
                                  Lisäys: Jos Turbo ei saavuta haluttuja ahtopaineita, niin siitä luultavasti syttyisi vikavalo kun autoa kengittää pidempään.
                                  Viimeksi muokannut VCDS_newbie; 25.3.2014, 23:11. Perustelu: Lisäys

                                  Comment


                                  • Ihme on suhteellinen käsite. Pitää kertoa enemmän tai menee TV-shop osastolle.
                                    Henk. koht. kokemusta aineiden toimivuudesta parissa VAG-konsernin kukineessa (+ useasta muusta merkistä), joissa todettu merkkarilla turbon (VNT) olevan niin karstainen, että jumittaa kiihdytysvaiheessa/pidemmässä matka-ajossa...

                                    Oireet: vikakoodi yliahtamisesta ja auto vikatilaan.

                                    Ratkaisu: 2kpl Forte DPF Cleaneria (on olemassa myös Turbo Cleaner tähän tarkoitukseen) + 1kpl Forte Advanced Diesel Fuel Conditioneria tankkiin ---> ajoa vaihtelevalla/pumppaavalla kaasulla puolisen tankillista.

                                    Tulos: Oireet hävinneet täysin. Auto vastaa kaasuun ja vetää paremmin kuin aikaisemmin. Eräs kaveri kävi vielä jälkeenpäin kiittelemässä, takana jos useampi tuhat km.

                                    Nämähän eivät toimi kaikissa tapauksissa, mutta ovat toimiessaan halpa ratkaisu esim. uuden turbon rinnalla, jota olivat merkkarilla tarjonneet.

                                    Suosittelen kokeilemaan ennen turbon vaihtoa, mikäli ahdin muuten kunnossa ja diagnoosina karsta/jumittelevat siivet! Eikait ne turhaan näitä aineita käytä merkkarilla !?

                                    Comment


                                    • Olen ajatellut ostaa Diesel audin tässä lähiaikoina. Jos valinta sattuu A6-malliin, niin silloinhan se olisi se 140 heppanen, kun siinä on ilmeisesti vähiten ongelmia?

                                      Olen lueskellut tästä tapin pyörähdysongelmasta ja pari kysymystä on tullut mieleen. Ensinnäkin, olisiko järkevää asentaa autoon öljynpainemittari, jolloin heikentyneen painearvon avulla pystyisi päättelemään, että siellä on alkava ongelma. Ilmeisesti tuon ongelman huomaa vasta liian myöhään, jolloin turbo tai jokin muu osa ehtii kulua. Mittarinhan voisi asentaa jonnekin hieman syrjään ja aina välillä tarkastella arvoja.

                                      Onko kenelläkään kuvaa siitä osasta, johon tappi kiinnittyy ja jossa se pääsee pyörähtämään. Saako kyseistä osaa irti autosta? Jos saa, eikö tähän voisi koneistaa vaikkapa ovaalimuodon ja teettää tuohon muotoon käyvän tapin? Kyseisen koneistustyön kustannus olisi joitain satasia.

                                      Comment


                                      • Melkein samalla vaivalla kun virittelet öp-mittarin niin vaihdat sen tapin. jostain 150tkm ajetusta autosta se on vielä ennakoivaa huoltoa, ei pitäis olla vastakappale pyöreänä.

                                        Comment


                                        • Sovin autoliikkeen kanssa, että selvittävät mitä tapin vaihto maksaa. Autolla on tosin rullattu jo 260tkm. Kyseessä siis a6 c6 2.0 diesel 140 heppaa. Mitähän tuo vois kustantaa peruspajassa?

                                          Kannattaako samalla tehdä jotain muuta?

                                          Comment


                                          • Tais olla tässä ketjussa jotain juttua jo, mutta olisko se sen puoli päivää mitä öljysihti ja muut pohjan avauksen vaativat hommat. etenkin jos pitää apurunko tiputtaa menee puoli päivää.

                                            260 on sen verran että siinähän huonolla säkällä on vastakappale pyöreänä jos olen tätä ketjua yhtään ymmärtänyt?

                                            C6:ssa taitaa kaikki koneet olla 16 venttiilisiä jolloi suutinriski on olemassa...mutta jos niitä on joskus vaihdettu niin ei välttämättä hetkeen realisoidu.
                                            ja vaikka yksi meniskin niin so what oikeastaan. ei auto siitä hajoa...

                                            Comment


                                            • Joo, reilu neljäsataa tulee hintaa. Samalla pikkuhuolto. Tuulilasi oli vähän kalliimpi.

                                              Comment


                                              • Lainaus:
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Samira91 Näytä viesti
                                                mistä kannattaa alkaa vikaa hakemaan, nykyään joka kerta kiihdyttäessä yli 3k Rpm rupeaa pätkimään? vikavaloja ei ainakaan oo syttyny. Jos edes jotain alustavia vinkkejä löytyisi :D saa toki kysyä lisää, vaikea selittää.

                                                Mikä moottorityyppi? Onko DPF?
                                                Oma teki tuota aikanaan kun olin ostamassa autoa. Myyjäliike vaihtoi suuttimen ja sillä vika korjaantui.
                                                Tuo pätkiminen ei siis johtunut siitä surullisen kuuluisasta sähköviasta suuttimessa, vaan ilmeisesti suutin oli tukossa tai vaihtoehtoisesti oli ohivuotoa tms. Tähän voisi ensiapuna koittaa Forté Advanced Diesel Fuel Conditioneria.
                                                Toinen pätkimisen aiheuttaja voi olla turbo, tai jos DPF on tukossa ja yrittää kokoajan aloittaa puhdistus polttoa.
                                                Lisäys: Jos Turbo ei saavuta haluttuja ahtopaineita, niin siitä luultavasti syttyisi vikavalo kun autoa kengittää pidempään.
                                                Konetyyppi on BNA, ei ole DPF. vikakoodeja ei ollut muutaku hehkuista. Ahdot nousee n. 1.6bar piikki, jonka jälkeen laskee n. 1.3bar JOS ymmärsin katsoa lukijaa oikein. ( Näyttää tyhjäkäynnillä 1090mbar, piikki 2628mbar.) Joku korjannee jos en ymmärtänyt :D Ja tuo lukija on E-Skanneri Vag Pro 2, sieltä erinäisiä anturiarvoja näkee muttei kerrota muutakun kanavan nro, eikä mitään että mikä anturi kyseessä.

                                                Comment


                                                  2.0tdi 140hp BLB

                                                  Laitetaampa yhteenveto mitä tähänmennessä ollu. Autolla olen itse ajanut noin 16tkm ja ongelmia on mahtunu. Nyt pitäs olla melkopaljon kilometrejä edessä.

                                                  170tkm sylinterikansi uusittu
                                                  171tkm ketjuvetonen öljypumppu ratasvetoseksi
                                                  175tkm kaksoismassa vauhtipyörä antautu nyt kiinteä vauhtis ja uus kytkin
                                                  186tkm uusi turbo

                                                  Melko kalliita remontteja perus kuluvien osien rinnalla korjattavaksi. Ajattelin että eihän nyt kaikki nämä ole paskoja, mutta niin se vain napsahti kohdalle :D Melkeempä kaikki mitä lukenu ongelmista, on korjattu omaan. Ja ajan autolla vielä 50 vuoden päästä, on se sen verran paljon tullu maksamaan :D

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Samira91 Näytä viesti
                                                    Konetyyppi on BNA, ei ole DPF. vikakoodeja ei ollut muutaku hehkuista. Ahdot nousee n. 1.6bar piikki, jonka jälkeen laskee n. 1.3bar JOS ymmärsin katsoa lukijaa oikein. ( Näyttää tyhjäkäynnillä 1090mbar, piikki 2628mbar.) Joku korjannee jos en ymmärtänyt :D Ja tuo lukija on E-Skanneri Vag Pro 2, sieltä erinäisiä anturiarvoja näkee muttei kerrota muutakun kanavan nro, eikä mitään että mikä anturi kyseessä.
                                                    Vika selvis, huohotinletku irti -.-" Toivottavasti ei ottanu ahdin itteensä. Samalla tuli vaihettua naftasuti ja lyötyä stp injector cleaner tankkii.

                                                    Comment


                                                    • Nyt on öljypumpun käyttöakseli vaihdettu. Vanha, tai edellinen, oli ihan kunnossa. Mutta joskus siellä on ollut ongelmaa, kun se kolo oli hitusen kulunut. Onko siitä tasapainotusakselin päästä kuvaa jossain? Se mihin se tappi menee?

                                                      suunnittelen koneistavani siihen jonkun muodon ja kylmäliittämään korjauspalan. Tai voihan sen siihen vaikka juottaa. Kuluneisuus oli niin vähäistä, että ei pitäisi olla ihan heti ongelmia. Jospa vaikka seuraavan hihnanvaihdon yhteydessä laitattas.

                                                      Comment


                                                        Veikkaisin, että tapin vapaalla elämisellä pituussuunnassa on jonkin asteinen yhteys siihen, miksi moinen on sinne alunperin suunniteltu. Kannattanee ottaa huomioon.

                                                        Comment


                                                        • Nyt olisi potilaana BKD moottori.

                                                          Jakohihnalla ajettu n. 100km kun yhtäkkiä "normaaliajosta" hävisivät tehot, kone kävi, mutta huonosta.
                                                          Pienen tutkailun jälkeen selvisi, että jakohihnan kiristäjän vaarnapultti oli korkannut kannesta -> ajoitus pielessä ja hihna löysällä.
                                                          "kenttäolosuhteissa" jakopää palasiksi ja porasin vanhojen kierteiden tilalle helicoilin.
                                                          Vaarnapultin kannen puolella oli "tiheä" kierre, mutteripuolella normaali, tiheäkierteistä helicoilia ei ollut saatavilla, joten tein tilalle normaalit kierteet, vaarnapultti "väärinpäin" paikoilleen kierrelukitteen kera(vanha pultti) ja mutteriksi tieheäkierteinen -> jakopää kasaan ja 2tkm huoletonta ajoa.

                                                          Kunnes sama vaarnapultti otti ja katkesi. Kansi koneistettiin kuntoon (tällä kertaa tuhoa tuli vähän enemmänkin) ja koneistaja katsoi samalla helicoilin olevan ok, eikä sille kannata tehdä mitään.

                                                          nyt siis päästään itse ongelmaan.

                                                          1. uusi vaarnapultti, edelleen "väärinpäin" asennettuna
                                                          2. teen kokonaan uuden pultin, jossa molemmissa päissä normaali kierre (8.8 vai 10.9) ?
                                                          3. jotain muuta, mitä ?

                                                          jakopään hilut menevät tietysti samalla uusiksi, silti pultin korkkaaminen ja katkeaminen jäivät hieman kaivelemaan, ei kuitenkaan kumpikaan tapahtunut heti asennuksen jälkeen vaan kerkesi reilusti tulemaan kilometrejä ennen ongelmia, voisiko vanhassa kiristimessä olla jotain häikkää vai tuliko pultti vain käyttöikänsä päähän ?

                                                          Comment


                                                          • Onko kukaan kysellyt Oulun seudun korjaamoista, että kuinka paljon tuo öljypumpun tapin vaihtaminen kustantaa? Kiitos vastauksista jo etukäteen.

                                                            Comment


                                                            • Joko ViTaL- löysit kaasuläpän? Vai oliko vika siinä..? Mulla löytyy 2.0 BRE moottori purettuna. Myös nämä egr osat ja hilppeet koneen ympärille. Puuttuu kampiakseli ja 1 kpl kiertokanki.
                                                              Vanha läppä putsattiin aluksi ja toimi ihan hyvin kuukauden verran, sitten vikavalo tuli takaisin.

                                                              Uusi kaasuläppä vaihdettiin kuukausi sitten ja auto toimii taas kuin uusi ja vikavalo poissa, kaasutuskin on täydellisen tasaista. (2TDI CR)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X