Alkuperäinen kirjoittaja Asku90
Näytä viesti
Käynnissä ei nyt juurikaan eroa huomaa ja itse vaihto on todella yksinkertaista, siinä ei kovin montaa tuntia saa kulumaan. Haastavinta oli ehkä vanhan ketjuvedon rattaan irroitus kampiakselista, sekin tosin lähti ulosvetäjällä aika helposti, kun ei juurikaan tarvinnut sääliä ratasta.
Lohkosta tasapainoakselien rungolle johtava öljykanava on myös muistettava tukkia, se on n. 8mm halkaisijalta, eipä taitaisi pumpussa tuotto/paineet riittää, jos jättää sen tukkimatta (eikä riitäkään, tiedän kokemuksesta). Itse tukin sen 8,5mm poranterän pätkällä + tiivisteliimalla, varmistukseksi tein vielä laipan, jonka kiinnitin tasapainoakseli hässäkän kiinnityspultin reiästä.
pari kuvaa bkd:n pumpulla:
ketjun hajoaminen oli myös aiheuttanut turbon tuhoutumisen, eipä myöskään kiinnostanut maksaa uudesta turbosta, vaan vaihdoin vanhaan turboon uuden rungon:
kuvat on huonoja, mutta ehkä idea selviää. Odotuksia turbon kestolle ei juurikaan ole, vuoden takuu uudella rungolla on ja hinta oli niin naurettava, että voisi miltei kerran vuodessa vaihtaa. n. 5tkm huoletonta ajoa remontin jäljiltä takana ja toivottavasti moninkerroin edessäpäin.
Comment