Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Asku90 Näytä viesti
    Tuossa joku puhu 1.9tdi.n öljypumpusta. Itse kuvittelisin että 2.0tdi BKD.n öljypumppu olisi helpompi sijoittaa 2.0tdi koneisiin, joissa tämä tasapainoakseli on.
    Vaihdoin tuossa jokin aika sitten BKD:n öljypumpun tuollaisen "tasapainoakselihässäkän" tilalle, konetyyppi on BKP ja tasapainoakselit olivat ketjuvetoisia, ketju/rattaat olivat kuluneet sileiksi, kuusiokolotappi oli vielä ihan ok kunnossa. Kilsoja oli takana n. 250tkm.

    Käynnissä ei nyt juurikaan eroa huomaa ja itse vaihto on todella yksinkertaista, siinä ei kovin montaa tuntia saa kulumaan. Haastavinta oli ehkä vanhan ketjuvedon rattaan irroitus kampiakselista, sekin tosin lähti ulosvetäjällä aika helposti, kun ei juurikaan tarvinnut sääliä ratasta.
    Lohkosta tasapainoakselien rungolle johtava öljykanava on myös muistettava tukkia, se on n. 8mm halkaisijalta, eipä taitaisi pumpussa tuotto/paineet riittää, jos jättää sen tukkimatta (eikä riitäkään, tiedän kokemuksesta). Itse tukin sen 8,5mm poranterän pätkällä + tiivisteliimalla, varmistukseksi tein vielä laipan, jonka kiinnitin tasapainoakseli hässäkän kiinnityspultin reiästä.

    pari kuvaa bkd:n pumpulla:




    ketjun hajoaminen oli myös aiheuttanut turbon tuhoutumisen, eipä myöskään kiinnostanut maksaa uudesta turbosta, vaan vaihdoin vanhaan turboon uuden rungon:




    kuvat on huonoja, mutta ehkä idea selviää. Odotuksia turbon kestolle ei juurikaan ole, vuoden takuu uudella rungolla on ja hinta oli niin naurettava, että voisi miltei kerran vuodessa vaihtaa. n. 5tkm huoletonta ajoa remontin jäljiltä takana ja toivottavasti moninkerroin edessäpäin.
    Viimeksi muokannut hetoni; 11.2.2014, 22:48.

    Comment


      Kuulemma ALH pumppu on ok myös. Tuossa vuoden takainen viestini. Siinä linkki jossa osanumeroita jne. BSM Delete on hyvä googlen hakusana.

      edit: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=349932

      Comment


        Itse tilasin vaihto-osan tuohon tasapainomoduliin täältä : http://www.kmbpartsdirect.co.uk/. Homma toimi hienosti ja osa tuli viikossa. Kustantaa sen 225£ + 25€ palautus osan postikulut.
        Ja tiedoksi että kun sen 6 kulma akseli työntää siihen uudistettuun tasapaino moduliin akseliin niin siinä ei oo minkäänlaista välystä.

        Comment


          Yritän selvittää onko CAHA -koneessa öljypumpun välitysosa 77mm vai 100 mm, auto valmistettu 06/09.
          Saako ETKA:asta haetettua auton VIN-koodilla tiedot? Yritin foorumilla olleen linkin kautta, mutta ei onnistunut.

          Öljypumppuaiheesta sivuun menee seuraava; tutkailin tuossa huoltokirjaa ja kysyisin, löytyykö keltään tietoa seuraavista kampanjakoodeista,
          - koodit 94E1 ja 26F4; tehty autoon 17 tkm kohdalla vuoden 2010 alussa sekä
          - koodi 37F6, joka tehty 90 tkm huollon yhteydessä vuoden 2011 lopulla; tuolloin multitronicin öljyt oli vaihdettu uudelleen, vaikka edellisessä huollossa 60 tkm kohdalla oli vaihdettu.

          Kiitos kommenteista.

          Comment


          • Tuo lienee commonrail, ei koske samat kotkotukset niitä..

            Comment


            • Nelikirjaimiset on CR-koneita, eli tässä ketjussa käsitellyt pumppareiden ongelmat eivät niitä koske. CR-koneissa öljypumpun ja tasapainoakselin rakenne on aivan erilainen kuin pumppareissa.

              Comment


              • Mistä tilasit turboon uuden rungon?

                Comment


                • Korjatkaa oonko nyt oikeessa. Vain ratasvetoisissa öljypumpuissa on ollut tuota pyörähtämisongelmaa?
                  BMM moottorityypillä varustettu ketjuvetoinen. Onko tässä edes sitä akselia?

                  Comment


                  • taisi olla juuri toisin päin? Molemmissa tyypeissä on tuota ongelmaa, mutta ketjuvetoisia koneita on enemmän/useampia niin siksi niissä on ollut suurempia määriä pumppuongelmia?

                    Comment


                    • Mitäs tuommoinen 2.0 tdi:n öljypumpun vaihtaminen 1,9 tdi:n pumppuun suunnilleen voisi kustantaa? Jos ei vaihtaisikaan vain akselia vaan kerralla koko roskan?

                      Comment


                      • Mites tiukka uuden tapin täytyisi olla siihen kohtaan josta saa voimansa? Uusi on kyllä hieman tiukempi sovite kun vanha kulunut mutta pientä välystä siinä kuitenkin on.

                        Edit. Akselin vaihto otti kaikkinensa n. 7 tuntia kun rauhassa teki, BPW moottoriseen. Hankalan hommasta tekee se että apurunko on osittain öljypohjan ja sen kiinnitys pulttien tiellä ja se ei mahtunut pois ilman ilmastoinnin kompuran irrotusta vaikka kone oli kannatettu niin ylös kun sai( Eberi hieman tiellä) ja apurunko oli etupäästä löysättynä. Tappi oli myös melko pyöristynyt,olisi varmanti mennyt vielä jonkin aikaa mutta onpahan nyt vaihdettu, selvää pyöristymää oli kulmissa kuitenkin. Uudessa tapissa ei ollut päissä sitä kierrettä joka oli alkuperäisessä tapissa (olisko 3m ruuvi sopinut?) vaan oli umpinainen päistään. Vinkkinä hommaa suunniteleville hanki pienet segersokka pihdit tai muut (kellosepän) sokkapihdit ja muutama uusi sokka siihen varoille jos taipuu tai sattuu hukkumaan,on meinaan aika pieni.
                        Viimeksi muokannut Tony.N; 22.2.2014, 23:23.

                        Comment


                        • Onnea uuden Audin kanssa. Minulla on samanlainen A4 Avant 103 kW TDI 2005, ollut uudesta lähtien. 3000€ korjaus tuli vajaa kaksi vuotta sitten noin 180 000 km kohdalla. Rupesi kylmäkäynnistysten yhteydessä kuulumaan kalinaa. Tosin kylmäkäynnistyksiä tuli harvoin ehkä pari kolme talven aikana. Lopulta jätti tielle, kun punainen merkkivalo syttyi. Tasapainoakselin ketjukäytön muovinen kiristimen osa oli kulunut, kuulemma tyyppivika 2005 - 2008 vm:n Audeissa ja Volkkareissa. Audi ei anna varaosaa vaan pitää vaihtaa ketjukäyttö hammaspyörävälitteiseksi. Muuta minulla ei ole ollut ja 230 tkm ajettu. Siemensin polttoainesuuttimet menee vaihtoon kuulemma ennen 200 tkm. Minun koneessani on Boschin suuttimet.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja peeki Näytä viesti
                            Mistä tilasit turboon uuden rungon?
                            http://www.ebay.co.uk/itm/271296133618

                            tollanenhan se on, eipä ole kovin paljon kiinni jos hajoaa. Nyt likimain 5tkm mittarissa ilman ongelmia.

                            Comment


                            • Tervehdys.

                              Juuri kun työkaverille vähän aikaa sitten sanoine että on toiminut moitteettomasti niin ei sitten enään. Mitään muutoksia en ole mottorille tehnyt viimeisen vuoden aikana. perus huoltoa ja vähän aikaa sitten vaihtanut diesel suodattimen.

                              Jokunen päivä sitten huomasin kun töistä lähdin viileällä autolla niin nostaa kierrokset noin tuhanteen ja rupeaa käyttämään flektiä päällä ja poissa, kaverilta kuulin että silloin mottori olisi jossain vikatilassa. yritin ettiä rakkalla googlella apua siihen ja ainoa mitä sain oli että dpf pitäisi puhdistaa mutta omani on BKD koneella ja ei ole sitä. Moottorin lämmettyä kun on ajanut niin tiputtaa normaaliin tyhjäkäynnin.

                              Tähän mennessä olen egr:n puhdistanut, aika tiukalta tuntui painaa sitä, normaalia? ja sitten vcds:llä kävin läpi kaikki measure blokit niin air mass flow oli kokoajan tyhjäkäynnillä yli vcds:n ilmoittaman rajan. raja on 180-300 ja itsellä pomppi 305-335 välillä. Vaihdoin vielä ilmamassamittarin ja samalla ilmansuodattimen mutta ei muutosta.

                              Vikakoodina antaa tyliin tämän, kopioitu ross-techin sivuilta. tarkastettu myös Central Electronic Control Module, ei vikakoodeja:

                              18051/P1643/005699 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller

                              Possible Causes
                              Fault Code stored in Central Electronic Control Module (J519/#09)
                              Possible Solutions
                              Check Central Electronic Control Module (J519/#09) for Fault Codes
                              Special Notes
                              This Fault Code is only a Note referring to relevant Fault Codes stored in another Control Module.
                              When found in 2.0l TFSI (AXX/BPY/BWA etc.), check Steering Wheel Electronics for Cruise Control related Fault Codes and general Cruise Control Functionality. See TPI 2017317 for Details.

                              vikakoodia ei häviä silloin kun kierrokset on korkealla mutta sitten kun menee normaaliin niin antaa poistaa ja pysyy poissa kunnes taas nostaa kierrokset.

                              Mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi?

                              Comment


                              • 233000km mittarissa ja DPF rupeaa olemaan täynnä. Audi A6 BRE. Merkkiliikkeen mittarit näytti 83gr kun maksimi olisi 60gr (olihan se gramma tuo yksikkö). Onko tuon fiksaus miten hätäinen juttu, eli voiko jotain mennä oikeasti rikki täysinäisellä DPF:llä ajellessa?
                                Viimeksi muokannut MM73; 15.3.2014, 23:13.

                                Comment


                                • Kun pönttö tukkeutuu tarpeeksi niin auto ei enää loppujen lopuksi lähde käyntiin. Kannattaa siis hoitaa kuntoon. Ensiapua voi yrittää Liquimolyn, tms. puhdistusaineilla ja jos ne ei auta niin pönttö vaihtoon tai sisuskalut pois ja ohjelmalle.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja MM73 Näytä viesti
                                    233000km mittarissa ja DPF rupeaa olemaan täynnä. Audi A6 BRE. Merkkiliikkeen mittarit näytti 83gr kun maksimi olisi 60gr (olihan se gramma tuo yksikkö). Onko tuon fiksaus miten hätäinen juttu, eli voiko jotain mennä oikeasti rikki täysinäisellä DPF:llä ajellessa?
                                    Ainakin A4 BRD:ssä täyttöaste mitataan grammoina, mutta kaverin A6 BRE:ssä täyttöaste mitattiin litroina tai desilitroina. Siinä oli muistaakseni myös huomattavasti enemmän tuhkaa sietävä DPF pönttö. Kannattaa ainakin ottaa asiasta selvää, ettet turhaan vaihda suodatinta!

                                    Comment


                                      Jotkut ovat noita vähemmän ja enemmän epäonnistuneesti pesseetkin. Sinänsä menetettäväähän ei ole, joten jos käytössä kuumavesipesuri niin eikun huljuttelemaan :)

                                      Comment


                                      • No kyllä se varmaan työn alle pitää ottaa. Mietin vaan, että onko tuo kiireellinen 1kk vai 6kk kuluessa. Mitään merkkivaloja ei siis mittarissa pala vielä.

                                        Turbo (edellisen omistajan aikana), EGR ja nyt DPF. Kohta voi huutaa että bingo! Vielä kun on Multitronikki.

                                        Comment


                                          No DPF on kulutustavaraa siinä missä ilmansuodatinkin jne.

                                          Jos ei herjaa mitään ja käy ok, niin minä en koskisi vielä mihinkään.

                                          Comment


                                          • Forten tuotteilla saatu ihmeita aikaan noiden DPF:n ja jumittelevien VNT:n kanssa, suosittelen kokeilemaan !

                                            Comment


                                            • Ihme on suhteellinen käsite. Pitää kertoa enemmän tai menee TV-shop osastolle.

                                              Comment


                                              • Jep.
                                                Ja mä en jaksa käsittää mikä Forte auttais esim jumivaan VNT:hen.
                                                ainoa "forte" minkä tiedän toimineen on uuninpesuaine egr:n aukosta sisään. tai irroitus, diesel ja hammasharja.

                                                Comment


                                                  Omaan BPW koneiseen myös vaihdettu öljypumpun akseli. Ei enää paljoa varmaan kilometrejä edessä olisi ollut kuten kuvasta näkee. Itse katselin vierestä kun kaveri vaihtoi käytännössä. 270tkm mittarissa.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Tuomas, onko tuo sinun BPW ketju- vai ratasversio?

                                                    Comment


                                                      Ratasvetonenhan tuo on.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        2.0 TDI koneiden kotkotuksista

                                                        Ok. Omani vm. 2006 on ketjulla ainakin marmorin huollon mukaan, ajettu nyt 205tkm. Ajattelin seuraavassa öljynvaihdossa tuon kuusioakselin sinne vaihtaa ja samalla paikat tsekata. Pitänee myöhemmin vaihtaa eri systeemi tilalle. Näemmä 2006 vuotisia löytyy molempia versioita.

                                                        Edit: konetyyppi myös BPW
                                                        Viimeksi muokannut oopee; 23.3.2014, 18:40.

                                                        Comment


                                                          Juu varmaan konetyypistä kiinni kanssa. Tuo on -06 loppupuolelta eli tavallaan -07.

                                                          Comment


                                                            Ennen kuin heittää sokkona uuden tapin, kannattaa katsoa reijän kunto koko matkalta. On aika yleistä että reikä on itsessään myös pyöristynyt, joka aiheuttaa uuden tapin kulumisen ja toisaalta uusi tappi kuluttaa reikää entistä pyöreämmäksi, josta seuraa itkua ja hammastenkiristystä sekä lompakon nopeaa keventymistä.

                                                            Comment


                                                              Onkos siihen valmiiksi pyöristyneeseen mitään muuta apua kuin vaihtaa tuo koko moduuli. Moduulin päästä eniten tuota pyöristymistä oli ja pumpun kohdalla melko pientä vielä oli.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X