Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Keulacooleri aiheuttaa jäätä ahtoputkiin Golf V / A3 8P "ominaisuus". Keula umpeen niin ei pitäisi jäätää.

    Comment


    • Keulacooleri aiheuttaa jäätä ahtoputkiin Golf V / A3 8P "ominaisuus". Keula umpeen niin ei pitäisi jäätää.
      Joo niin se asentajakin arveli. Sanoi että alunperin jopa ollut maahantuojalta saatavilla uudehkoihin autoihin ilmaiseksi keulasuojia. Itsekkin tästä viisastuneena askartelin nokalle suojaa. Ilmeisesti alaritilä tärkeämpi? Onko tuohon facelift maskiin valmiita suojia?

      Comment


      • Kannattaa laittaa molemmat umpeen, noissa kun on koko maskin kokoinen cooleri. Valmiita suojia saa marmorilta, mutta se piikkisikaviritys on niin ruma, että tyydyin laittamaan keinonahkaista korjaamosuojaa nippusiteillä maskin sisäpuolelle. Ei näy ulospäin kuin läheltä katsottuna, mutta on hieman työläämpi laittaa ja ottaa pois.

        Comment


        • Kannattaa laittaa molemmat umpeen, noissa kun on koko maskin kokoinen cooleri. Valmiita suojia saa marmorilta, mutta se piikkisikaviritys on niin ruma, että tyydyin laittamaan keinonahkaista korjaamosuojaa nippusiteillä maskin sisäpuolelle. Ei näy ulospäin kuin läheltä katsottuna, mutta on hieman työläämpi laittaa ja ottaa pois.


          Itse laitoin vanhan retkipatjan silputen. Ei niin kaunis, mutta varmasti ajaa asiansa ajoviiman torjujana. Ehkä kuitenkin joku tehdasvalmisteinen olisi helpompi/kauniimpi...
          Viimeksi muokannut ollime; 30.1.2014, 13:04. Perustelu: toimimaton kuvalinkki poistettu.

          Comment


          • Ei sattuis kellään olemaan BPW koneeseen sitä akselin varaosanumeroa?

            Comment


              Ryhdyin täältä innostuksen saaneena tukkimaan omastakin keulaa kun pakkanen huitelee täälläkin parissakymmenessä. Melkoinen askartenu on saada maskin taakse tavaraa, B6:ssa onnistui himpun verran helpommin. Noh ajattelin kokeilla tuota Pörhön nahkaa. Eise nyt ihan 100% istu, mutta siinä se nännit pystyssä nököttää. :) Ajaa kuitenkin asiansa ja saahan sen pois lauhemmille keleille näppärästi. Huomasin samalla että auto on taas mukavasti suolan peitossa, taidanpas lähteä pesuhommiin.

              EDIT: Lisätty kuva koko autosta. Vähän tummahko on mutta menköön.
              Attached Files
              Viimeksi muokannut oopee; 31.1.2014, 15:14.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viesti
                Ryhdyin täältä innostuksen saaneena tukkimaan omastakin keulaa kun pakkanen huitelee täälläkin parissakymmenessä. Melkoinen askartenu on saada maskin taakse tavaraa, B6:ssa onnistui himpun verran helpommin. Noh ajattelin kokeilla tuota Pörhön nahkaa. Eise nyt ihan 100% istu, mutta siinä se nännit pystyssä nököttää. :) Ajaa kuitenkin asiansa ja saahan sen pois lauhemmille keleille näppärästi. Huomasin samalla että auto on taas mukavasti suolan peitossa, taidanpas lähteä pesuhommiin.

                EDIT: Lisätty kuva koko autosta. Vähän tummahko on mutta menköön.
                Toihan on hyvän näköinen peite.
                Mulle kaupattiin marmorilta solukumista valmistettua peitettä ja hinta olis ollut yli 60€.
                Jätin ainakin vielä ostamatta, jos jostain löytyisi tuollainen nahkainen. Onko tuo tänä talvena ostettu ja mitä maksoi?

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja VCDS_newbie Näytä viesti
                  Toihan on hyvän näköinen peite.
                  Mulle kaupattiin marmorilta solukumista valmistettua peitettä ja hinta olis ollut yli 60€.
                  Jätin ainakin vielä ostamatta, jos jostain löytyisi tuollainen nahkainen. Onko tuo tänä talvena ostettu ja mitä maksoi?
                  Eilen kävin hakemassa. 55€ oli lähtö ja siitä joku euro kanta-asiakasalennusta. Vähän suolaiselta tuntuu tuonkin hinta, mutta jos se tielle jäätymisen reissun päällä estää niin silloin ei enää kallis olekaan.

                  Comment


                  • Onko toi Tammer-Suojan valmistama?

                    Comment


                    • Mimmoines se B7 puskurin sisus on kun tommosia pitää viritellä?

                      B6:een istuu nätisti ihan rehellinen vähän syyläriä isompi pahvi (pl ulkolämpömittarille pitää tehdä pieni kolo) eikä vaikuta ulkonäköön

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                        Mimmoines se B7 puskurin sisus on kun tommosia pitää viritellä?

                        B6:een istuu nätisti ihan rehellinen vähän syyläriä isompi pahvi (pl ulkolämpömittarille pitää tehdä pieni kolo) eikä vaikuta ulkonäköön
                        B6:ssa saakin ne maskit erikseen irti nii helppohan se niihin on viritellä. Itsekin sellaiseen mustasta muovista tein maskien kokoiset palat ja muutamalla nippusiteellä kiinni. B7:ssa maskia taas ei saa pois ennen kuin puskurin irrottaa. Joillekin sekään jumppa pari kertaa vuodessa ei ole mitään, mutten jaksaa itse alkaa siihen. Tuukka: Ei lukenut pussissa valmistajaa.

                        Comment


                        • Tarkoitin syyläriä vasten tarpeeksi iso pahvi, ei maskia vasten. Eikö onnistu B7:ssa?

                          edit_ Jossei tuota yläosaa saa purettua kuten 3C Passatissa niin ei näköjään.

                          Comment


                            Ylempi ritilikkö tukittu talveksi...
                            http://aijaa.com/FSdjvB

                            PS. Olipa savutkin kohillaan katastuksessa. Ilman DPF:ää ja ohjelmoituna pölläytti mittariin lukemaksi 0.03

                            Comment


                            • Ilman DPF:ää ja ohjelmoituna pölläytti mittariin lukemaksi 0.03
                              Onko varmasti pönttö pois/tyhjätty?

                              Comment


                                Mulla taas on katsastuksessa pölläyttänyt DPF-älla varustettu BRD enemmän, kuin mitä AVF ilman kattia pölläytti. Ehkä ne suorat hormit tekee sen että puhallettavaa karstaa ei vain hirveästi ole.

                                Comment


                                  Onko varmasti pönttö pois/tyhjätty?
                                  Kyllä kyllä, tyhjätty on.

                                  Comment


                                  • Jos tasapainoakselissa oleva reikä on kulunut pahasti(josta tappi tappi saa voimansa) on sekin uusittava.
                                    Siis se tasapainoakseli.
                                    On olemassa pajoja, jotka ehjää nämä uuden veroiseksi...vanha akseli vaihdossa ja uuden korjatun saat tilalle...Hinta muistaakseni luokkaa 150-200£...

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viesti
                                      Jos toi tappi kulahtaa niin mitä muuta siinä menee vaihtoon? Vai selviääkö tapin vaihdolla? Nyt on pirssi koeajossa aamuun asti ja ihan pätevän oloinen laitehan toi on. Mietin että olisko joku ohjelma siinä kun jaksaa aika hyvin mennä kierroksillakin. Ahdin ei päästellyt ylimääräisiä ääniä ja konekin kävi tasaisesti ja normaalin kuuloisesti.
                                      Ei ollut oikein myyjäliike innokas vaihtamaan tuota pumpun akselia,tosin uuden akun se siihen mulle lupasi jos kauppuoihin päästään. Mietityttää vaan kovasti että onko tuo tikittävä aikapommi johon saa tuhansia upotella remontteihin. Auto muuten kyllä oli erittäin miellyttävä ja ajettavuus tojotan jälkeen aika maukas.

                                      Comment


                                      • Tälläinen toimii hyvin. Jos tekee ennen pyörimisiä säästää ahdin vaihdoksen.

                                        http://www.optikkojanne.fi/index.php...product_id=171

                                        Comment


                                        • Aika hieno tasapaino akseli. En tiennytkään olevan tuon näköinen ;)

                                          Comment


                                          • Joo tässä oli hieman kuvateknisiä ongelmia mut jää hyvin mieleen :). Korjattu. Tosiaan tuollainen 8 venttiili 2.0 tdi on oikein toimiva pienin muutoksin. Tuon moduulin kun korjaa on isoin juttu hoidettu. Dieselpumpun kun vaihtaa ajallaan on toinen juttu hoidossa. Dpf pesu tai hukkaus on kolmas.

                                            Haluaako kukaan ruveta koekaniiniksi dpf pesuun? Saataisiin arvot ennen ja jälkeen pesun ? Mielelläni sellaisen kokeilun tekisin.
                                            Viimeksi muokannut roadster; 2.2.2014, 00:21.

                                            Comment


                                            • Mun omaan testattiin aikanaan DPF pesua. Yritys oli monista autoista onnistunut tyhjäämään DPF:ää pesulla, mutta tässä Audissa se ei onnistunut. Ilmeisesti KAT on samassa paketissa DPF:n kanssa ja tämä teki pesusta ongelmallisen.
                                              Pesu yrityksen jälkeen vaihdettiin uusi DPF. (Vanha ehti mennä niin tukkoon, ettei auto jaksanut pysyä enää käynnissä).
                                              Viimeksi muokannut okkim; 2.2.2014, 21:00. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                              Comment


                                              • Oho. Mulla on tähän asti positiiviset kokemukset. Jopa niin, että katsastuksessa ihmeteltiin ku ei oo päästöjä :)

                                                Comment


                                                  Ei kai DPF;n poisto tai puhdistus vaikuta katsastuksessa mitattaviin päästöihin?

                                                  Comment


                                                  • Ei kai sitten. Pesin pöntön ja tein siihen polton. Sitten katsastukseen ja setä oli ihmeissään siitä mitä pakarin päästä mittasi. Poistoon en osaa sanoa liittyen tähän.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja roadster Näytä viesti
                                                      Tälläinen toimii hyvin. Jos tekee ennen pyörimisiä säästää ahdin vaihdoksen.

                                                      http://www.optikkojanne.fi/index.php...product_id=171
                                                      ETKA:n mukaan myös esim. VW:llä 2,0 TDI koneessa näytti olevan samanlainen tasapainosysteemi ja öljypumppua pyöritetään kuusiokolotangolla, virallinen nimi välitysosa.
                                                      Onko tämän välitysosan kulumisesta ja sitä kautta johtuvista konerikoista mitään tietoa, onko yleistä ja kannattaisiko tarkistuttaa jos ajettuna 160 tkm? Edellä on kerrottu, että osa on hajonnut jo 155 tkm:n kohdalla ja turbo vaihtoon.
                                                      Mikäli koneesta tämän takia särkyy esim. turbo, onko maahantuojalta saatavissa vastaantuloa; onko korvattava ns. tyyppivika? Onko tiedossa ennakkotapauksia?
                                                      Paljonko tämän välitysosan kunnon tarkistaminen / vaihtaminen maksaa, noin-hintana?
                                                      Onko öljynvaihtoväliä tihentämällä tai notkeammalla öljyllä vaikutusta tämän osan kestävyyteen?

                                                      Comment


                                                      • Omien kokemusten mukaan teknisiin vikoihin on takuuajan jälkeen todella nihkeää vastaantulo, tämä ainakin volkkarin kohdalla voi olla että audin kohdalla tilanne on toinen.

                                                        Comment


                                                        • Ei o kuulunut, että olisivat tulleet vastaan. Ehdottomasti kannattaa puolittaa öljynvaihtoväli.

                                                          Tarkastukseen joutuu ruuvaamaan öljypohjan irti jolloin käytännössä osan korjaa samaan syssyyn. Ei tarvi murehtia. Eikä tarvi uusia kuivuneita kohtia.
                                                          Viimeksi muokannut roadster; 3.2.2014, 13:37.

                                                          Comment


                                                          • Onkohan näihin joihinkin moottorityyppeihin tehty kampanjana pumpun vaihtoja/korjauksia?

                                                            Comment


                                                              Onkos Vaasan seudulla kaveria joka saisi poistettua EGR:rän BRD-koneesta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X