Alkuperäinen kirjoittaja Kario
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
-
Mikä vaikutus / tehtävä alipainekalvolla joka kääntelee läppiä siinä imusarjassa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiSiis imusarjan sisäiset läpät vai kaasuläppä? Alipaine toimii käyttövoimana läppien kääntämiselle. En tosin suoraan ole tutustunut Audin imusarjan läppiin, mutta ne parantavat lähinnä hyvin pienillä kierroksilla virtauksia. Pitäis käydä nätisti ilman läppiäkin, kunhan ne ovat vain koko ajan auki tai poistettu.
Comment
-
Osia
Joko ViTaL- löysit kaasuläpän? Vai oliko vika siinä..? Mulla löytyy 2.0 BRE moottori purettuna. Myös nämä egr osat ja hilppeet koneen ympärille. Puuttuu kampiakseli ja 1 kpl kiertokanki.
Comment
-
Moikka
Tämä ketju on niin polveileva 2.0 tdi:n vikojen suhteen, että kertauksen uhallakin kysyn, onko noista konetyypeistä yksikään sellainen suht varma ilman suutin tai öljypumppuvikoja? Ja jos nyt ostaa jonkin 2005 vuosimallin auton, niin menevätkö suuttimet omasta pussista vai johonkin kampanjan/takuun piikkiin? Etsin 1,9 tdi:ä, mutta kun niitä ei enää juuri löydy pienillä kilometreillä, niin pakko kai alkaa etsimään näitä kaksilitraisiakin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Timpsula Näytä viestiMoikka
Tämä ketju on niin polveileva 2.0 tdi:n vikojen suhteen, että kertauksen uhallakin kysyn, onko noista konetyypeistä yksikään sellainen suht varma ilman suutin tai öljypumppuvikoja? Ja jos nyt ostaa jonkin 2005 vuosimallin auton, niin menevätkö suuttimet omasta pussista vai johonkin kampanjan/takuun piikkiin? Etsin 1,9 tdi:ä, mutta kun niitä ei enää juuri löydy pienillä kilometreillä, niin pakko kai alkaa etsimään näitä kaksilitraisiakin.
Suuttimet vaihdettu uusiin parempiin maahantuojan piikkiin. Tai jos ei ole vielä vaihdettu, niin eiköhän se kamppanja ole voimassa.
Öljypumppu on ratasvetoinen, eli siinä ei sinänsä ole vikoja. Öljypumppua pyörittavä tappi kannattaa kuitenkin varmuudenvuoksi vaihdattaa. 500€ kun varaat siihen, niin pitäisi olla luotettava menopeli. Samalla puhdistuu koneen alakerta mönjästä ja imusihti vaihtuu uuteen.
BRD on myös tehokkain 2.0 tdi vakiona.
Comment
-
Autowiki ei tunnista noita Kontion mainitsemia 8-venttiilisiä 2-litraisia ollenkaan ainakaan B7-kopassa, onko niitä olemassa? Kiitos hyvästä vinkkauksesta B6:sta! Miten tuon tai muun saisi helpoiten Suomeen, onko kokemusta? Ensisijaisesti sedan on etsinnässä, mutta eihän sitä koskaan tiedä, vaikka ostaisi farkunkin.
Minulla oli se käsitys, että suutinongelmat ja muut koskevat nimenomaan noita 125 kW-malleja? Taisin olla väärässä?
Comment
-
Mistä sen konetyypin saa selville? Jos pyydän myyjää katsomaan moottoritilaan, niin mistä lätkästä se koodi löytyy? Tässä esimerkiksi olisi aika kiinnostava yksilö - vaikka aika paljon ajettu -, mutta konetyypistä ei tietoa: http://www.nettiauto.com/audi/a4/6076409.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Timpsula Näytä viestiAutowiki ei tunnista noita Kontion mainitsemia 8-venttiilisiä 2-litraisia ollenkaan ainakaan B7-kopassa, onko niitä olemassa? Kiitos hyvästä vinkkauksesta B6:sta! Miten tuon tai muun saisi helpoiten Suomeen, onko kokemusta? Ensisijaisesti sedan on etsinnässä, mutta eihän sitä koskaan tiedä, vaikka ostaisi farkunkin.
Minulla oli se käsitys, että suutinongelmat ja muut koskevat nimenomaan noita 125 kW-malleja? Taisin olla väärässä?
Öljypumppu ongelmat koskee pääosin ketjuvetoisia öljypumppuja. Konetyyppejä en muista, mutta löytyy aihetta selaamalla. BRD moottorissa öljypumppu on ratasvetoinen ja siinä ei ole ollut ongelmia.
Moottorityypistä riippumatta on kuitenkin suositeltavaa vaihtaa se öljypumpun käyttöakseli kun kilometrejä alkaa kertymään. Pitäisi ehdottomasti kuulua huolto-ohjelmaan vaikka 200tkm kohdalla.
Huomio myös DPF:n olemassa olo autoasi valitessa. Joissain se on ja joissain ei. 2007 jälkeen on tainnut olla pakollinen varuste. 2.0 TDI:ssä DPF on vaihtovalmis noin 200tkm paikkeilla. Se on kallis osa vaihtaa. Moni myös poistaa kyseisen pöntön.
Comment
-
Oletteko mitä kilsoja päästelleet ahtimilla? Vielä löytys se kiinnostava b7 sopivilla varusteilla. Kone on BPW joka edellisen omistajan mukaan on toiminut moitteetta,yhtä pakkopolttoa merkkarilla lukuunottamatta. Huollot oli kaikki tehty ajallaan. Tämä yksilö olisi niitä viimeisimpiä B7 joten öljypumppu käsittääkseni pyörii rattailla? Tappi luultavasti olisi varmuuden vuoksi vaihdettava,vai onko tullut linjastolla muutoksia sen suhteen?
Comment
-
103kw pitkittäin makaavissa pumppusuutinkoneisissa useimmiten (vai aina?) oleva GT1749VA on aika maailmanlopun kestävä, mutta virittäessä tulee kyllä rajat vastaan. tosin, en tiedä mitä 2.0 suuttimet jaksavat, ahdin jaksaa sinne turvallisesti 170 heppaan.
Comment
-
Suuttimet taitaa piisata siihen 200hv:n tienoille. Ahdinhan siitä hyytyy ensin. Mut eikös se 170hv ahdin menis suoraan ton tilalle? Toi voitelupuoli tuossa vaan lähinnä vaivaa että onko siitä tulossa ongelmia. Äkkiä palaa touhutonni jos toinenkin jos tasapainoakseli/ pumppu hässäkkä tulee tiensä päähän. Onkohan näistä paukkunut kansiakin vielä? Jako remmi hiluineen taitaa olla 120tkm vaihtovälillä?
Comment
-
Ei taida 8v koneessa riittää ihan suuttimet siihen 200hv vaikka turbo olisikin vähän isompi. Tai voi riittääkin jos varmuusmarginaalista aletaan tinkimään, mutta nämä asiantuntevat ja vastuunsa tuntevat softan tekijät ei sitä ihan helposti halua tehdä. Isommalla turbolla lisää myös koneen/turbon kestävyyttä (parempi hengittävyys ,vähemmän lämpökuormaa) vaikka tehoja ei paperilla olisikaan paljon pelkkää vakioahtimella tehtyä softaviritystä enempää.
Mun mielestä sellainen "maksiminumerojen hakeminen" on muutenkin vähän turhaa...on se sitten 185hv vai 200hv...se on melkein sama, kun ei sitä tule juuri käytettyä. Harva viitsii vinguttaa siellä korkeilla kierroksilla jos käytettävissä on makeaa vääntöä ala ja keskirekisterissä? Tasainen ja laaja vetoalue on paljon käytännöllisempi hyöty...siihen sitten vielä optimoitu polttoaineen kulutus (siipien asento ja ahtopaine) matka-ajossa...DPF:n haitat ja sen aiheuttama polttoaineen kulutus pois, samoin EGR:n haittojen minimointi ja samalla huolehtien vielä voimansiirron kestävyydestä...silloin on tehty onnistunut "viritys" :)
PS. laitoin sulle myös yksityisviestin!
Comment
-
Jos toi tappi kulahtaa niin mitä muuta siinä menee vaihtoon? Vai selviääkö tapin vaihdolla? Nyt on pirssi koeajossa aamuun asti ja ihan pätevän oloinen laitehan toi on. Mietin että olisko joku ohjelma siinä kun jaksaa aika hyvin mennä kierroksillakin. Ahdin ei päästellyt ylimääräisiä ääniä ja konekin kävi tasaisesti ja normaalin kuuloisesti.
Comment
-
Jos tappia ei ole vaihdettu niin suosittelisin ennakoivana toimenpiteenä vaihtamaan sen. Jos menee pyöreäksi niin ainakin turbo on erittäin altis vahingolle, vaikka sammuttaisikin auton heti kun punanen kannunkuva syttyy. Jos tasapainoakselissa oleva reikä on kulunut pahasti(josta tappi tappi saa voimansa) on sekin uusittava.
Siis se tasapainoakseli.
Comment
-
Juu olen käsittänyt ettei ihan pikkurahoilla hommasta selviä. Tosin siinä tilanteessa oli järkevin kai laittaa ilman tasapainoakselia oleva hässäkkä. Pitää myyjän kanssa jutustella jos vaikka vaihtasivat sen akselin siihen. Akku vissiin kans ehtoopuolella kun eberi sammu jo 20min käytön jälkeen, oletettavasti alijännitteen takia.
Comment
-
Täytyy nyt itsekkin avautua tänne, nyt kun on se hinurikin kerran jo kutsuttu. Kyseinen Auto A3 SB Quattro 2.0 TDI (BKD) Elikkä 3 vko sitten kovilla pakkasilla emäntä tulossa töistä, maantieajossa yhtäkkiä Limp-mode päälle. Sovittiin tuohon kylille korjaamon pihaan treffit -> ei ollut aikaa lukea vikakoodeja, Limp-mode kuitenkin jäi pois auton sammuttamisen myötä. Minä sitte otin tuon rinkelikeulan alle ja pääsin n 10 km ajelemaan kunnes taas kiihdytyksessä Limp-modeen. Koti pihassa sitten sammutin auton, yritin uudelleen käyntiin -> pitkä sahaus ja käyntiin. Käy normaalisti. Tämän toistin muutaman kerran. Seuraavana aamuna emäntä lähti suosiolla Baijerilaisella töihin. Minä sitten Audia ihmettelemään. Lähti käyntiin kuin palmun alta kylmänä. Ajelin auton lämpimäksi, kunnes sain Limp-moden päälle: Ei taaskaan kovin helpolla käyntiin -> soitto paikalliselle korjaamolle. Sanoivat ettei kannata yrittää ajaa autolla -> Hinuri k.o. korjamolle.
Mitäkö autosta löytyi: 3 hehkutulppaa pimeänä ja kampi-akselin asentotunnistin mykkänä. Näitä vaihtaessaan asentaja törmäsi mielenkiintoiseen juttuun: Ahtoputkessa (sisähalkaisija n. 60 mm) n. 30 mm jäätä.
Kysymys: Mistä on jää peräisin...?
Comment
Comment