Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • n. 260tkm on menty...Muistaakseni tuo kuusiolokotappi on läsnä samalla tavalla ketjuvetosessa öljypumpussakin... 500€ + osat sanoivat Oulun Audi Centterillä tuon rempan hinnaksi, mukava säästö muutaman tunnin työllä...Ilmastoinnin täytönhän tuo vaati myös omalla kohdalla, sen moottorin ali kulkevan ilmastoinnin putken kun irroittaa niin helpottaa kummasti...

    Comment


    • Omaan brd moottoriseen vaihdettiin uusi egr hytkyttämisen ja rynkytyksen vuoksi. Auttoi vähän, mutta ei poistunu kokonaan. Myös alavääntö on aika surkeaa, sekin vähän parani uudella egr:llä. Nyt autoon laitettiin Findieselin ohjelma, samalla tyhjennettiin dpf ja egr poistettiin käytöstä. Hytinät ja tärinät katosivat kokonaan ja vääntöä on ihan pieniltä kierroksilta punarajalle asti. Suosittelen kaikille ! Suutin kampanja tehty.

      Comment


      • Apurungon jouduin omastani löysäämään kun öljypohjan irroitin.

        Comment


        • Onkos kenellekään jäänyt kierittelemään vanhoja osia öljypumpun/tasapainoakseli yksikön päivityksen yhteydessä, olisi tarvetta pienimuotoiseen projektiin.
          seuraavista osista:
          -molemmat hammaspyörät
          -Ketju
          -Kiristin

          yv:llä voi tarjota jos löytyy, uusien hintaa on turha tavoitella, kun eivät tule "aktiivikäyttöön"

          Comment


          • Mitäs kaikkia vaivoja BPW koodilla olevasta olisi odotettavissa? DPF löytyy,kilsoja 190tkm.. huoltokirjaa en vielä päässyt tutkimaan. Olis B7 tyrkyllä hyvillä varusteilla.

            Comment


            • Olen laitellut ahtimia, tyhjentänyt DPF, tehnyt korjaussarjoja tasapainomoduuliin kun öljypumpun käyttöakseli pyörii tyhjää.

              Vaihtanut diesel/tandempumppuja. Suuttimien tiivisteitä.

              Omani toiminut moitteettomasti kilometrit 95-175 tkm suuripiirtein samaisten operaatioiden jälkeen.

              Eli pienellä laadunparannuksella oikein soiva pelitin.

              Comment


              • Ja roadster unohti mainita itse suuttimet :)

                Comment


                • Ei BPW:ssä ole itse suutinten kanssa ongelmaa niin kuin 125kW 16v versiossa joka käyttää Siemensin tekeleitä. BPW:ssä on rungoltaan samat Bosch:n suihkimet mitä vanhemmassa 1.9tdi:ssä kuten AVF... BPW on 8v versio ja yläkerraltaan samaa rautaa kuin vanhempi 1.9tdi. BPW:n vain on lisätty harmaita hiuksia aiheuttavaa viherpiiperrystekniikkaa, sähköistä EGR/sammutusläppää, EGR:n nestejäähdytystä, DPF:ää ja siihen kuuluvia lämpö, happi ja paineantureita. Lisätty alakertaan tasapainotusakselia ja paskaa öljypumppua. Noista 2.0TDI PD 103kW/125kW versioiden eroista voisi tehdä kertauksen vuoksi kyllä listan...
                  Viimeksi muokannut Patasuvanto; 31.12.2013, 10:11.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viesti
                    Mitäs kaikkia vaivoja BPW koodilla olevasta olisi odotettavissa? DPF löytyy,kilsoja 190tkm.. huoltokirjaa en vielä päässyt tutkimaan. Olis B7 tyrkyllä hyvillä varusteilla.

                    Mulla on juuri vastaava samoilla kilsoilla. Haljenneen pakosarjan olen vaihtanut, muita korjauksia ei tarvinnut tehdä. Olen kyllä varautunut juuri tuohon öljypumppukeissiin ja dpf onkin ns. kuluva osa. Kaiken kaikkiaan tyytyväinen olen ollut.

                    Kannattaa selvittää se historia jos jotain on jo tehty. Vuosimallista riippuen bpw:ssä on joko ketjulla tai rattailla öljypumppu.

                    Comment


                    • Onhan niitä suuttimia menny 8 venttiilisistäkin, porukoilla tais olla BKD kone vanhassa passatissaan.
                      edit_ muistihäiriö BKD onkin 16v mutta 140hp

                      Toki en sano ettei AVF:stäkin vois hajota, mutta en ole ikinä kuullut yhdestäkään.
                      Viimeksi muokannut kontio; 31.12.2013, 10:39.

                      Comment


                        BKD on valitettavasti 16tappinen. :)

                        Comment


                        • Ai piru, niinpäs onkin. No ilmankos...
                          Mutta tais olla ilman partikkelisuodatinta ainakin suomessa myydyt mallit.

                          Onkos 8-tappista konetta saanut Suomesta uutena ollenkaan vai pitääkö Saksasta hakea? (ei siinä että mikään suomiautofani olisin,kunhan kysyin..)
                          B7 autowiki ei ainakaan maininnu, toki ei se kaikkea tiedä.
                          Viimeksi muokannut kontio; 31.12.2013, 10:56. Perustelu: lisäys

                          Comment


                          • Onhan tuo koneiden kirjo aikamoinen ja eri tekniikoilla varustettuna suht sekava. Taannoin kokosin netistä ja Etkasta tämmöisen listan 2.0TDI koneista. Osa taitaa olla poikittaisia ja osa pitkittäisiä, eli kaikkia noita ei Audeista löydy, vaan osaa käytetty VAG konsernissa pitkitäin ja poikittain. Listassa pääsääntöisesti 125kW on niitä Siemensin suuttimilla. (korjataan jos on virheitä. Vois lisätä vielä ohjainlaitteen, suuttimet, asennussuunta, automallit ym. Voi olla mahdoton yhtälö jos ottaa huomioon myös eri maahantuontiohjelmat ja varustetasot dpf:llä ja ilman... muut vag:t tuosta vielä pitää ottaa pois)

                            2.0TDI PD moottorit:

                            8-venttiiliset
                            BPW 103kW, DPF, Bosch EDC16, Bosch 038 130 073 BJ, GT1749VA, A4 B7, quattro, man, pitkittäin...
                            BMM 103kW

                            16-venttiiliset
                            BKD 103kW
                            BKP 103kW
                            BLB 103kW
                            BMN 125kW
                            BMR 125kW
                            BRD 125kW
                            BRE 103kW

                            Wikipediassa nykyään vielä tarkemmin listattuna noiden VAG-dieseleiden tyypit.
                            Viimeksi muokannut Patasuvanto; 2.1.2014, 22:36. Perustelu: linkin lisäys, korjaus

                            Comment


                              Kyllä on saanut 8-tappista Suomesta (BPW). Itsekin sellaisella liikun (tosin on myynnissä, kun ei ole dieselille enää tarvetta). 150 tkm (mittarissa 182 tkm) ja kohta 5 vuotta takana ja hyvin on toiminut tuo oma kottero.

                              Comment


                              • Joo...omassa BPW:ssä on nyt 240tkm...eikä ole konetta/apulaitteita värkätty (paitsi DPF:n tyhjennys ja jotain muuta piristystä omasta halusta)

                                Comment


                                • Aina sitä oppii uutta. Mistäs erottaa myynti-ilmoituksista (mobile.de) 8-tappiset? Onko päästöissä tms eroa?

                                  Comment


                                  • karkesti sanottuna B7 2.0TDI 103kW DPF quattro manuaalina aina 8-tappinen. co2 oli 178g (ja kuka sitä nyt etuvetoista)

                                    Tuolla väitteille tukea jonka taulukon lisätekstiä en kyllä täysin allekirjoita

                                    Comment


                                    • Okei, kiitoksia.

                                      Lievästi OT,
                                      en jaksa nähdä logiikkaa 2.0tdiq:n hinnoittelussa kun ASB-koneista isoa dieseliä saa suunnilleen samalla hinnalla, jos jättää ne halvimmat ja varustelemattomat väliin...vai olisko se yleinen downsizing trendinä mikä painaa isojen koneiden hintoja

                                      3.0
                                      vs
                                      2.0

                                      Jos sitä joskus taas päivittää niin kai se ASB on vaikka vähän dieseliä hörppääkin.
                                      Viimeksi muokannut kontio; 31.12.2013, 16:13. Perustelu: linkit lyhennetty

                                      Comment


                                      • Ei taida 8-tappisia erottaa mistään muualta kuin tietämällä ne mallit missä niitä on käytetty konekoodeineen tai vilkaisemalla konehuoneeseen. Tuosta em. listasta puuttuu ainakin BMP 103kW jota on käytetty 3C 4Motion Passatissa, jossa tehtaan hihnalta lähtiessään on DPF kiinni.

                                        Comment


                                        • Jarnon listaan viitaten. Eikös bre koodilla ole 16tappinen?

                                          Comment


                                          • BRE on 16v.

                                            Comment


                                            • 145tkm ajettu B8 2TDI:ssä, seuraavanlainen ongelma:

                                              Pari viikkoa sitten vilkkui hehkuvalo, sammutin auton ja valoa ei enään tullut. Tänään taas vilkahti kerran hehkuvalo, sekä kierrokset laskevat hitaasti ajoittain.

                                              Vikakoodit luettu;

                                              ------
                                              P2111 - Powertrain
                                              Throttle Actuator Control System - Stuck Open
                                              ------
                                              P2103 - Powertrain
                                              Throttle Actuator Control System Motor Circuit High
                                              ------
                                              P2102 - Powertrain
                                              Throttle Actuator Control System Motor Circuit Low
                                              ------

                                              Tehot on tallella, eikä muuten vaikuta ajoon mitenkään muuten pertuntumalla kuin siten, että kierrokset laskevat välillä hitaasti alas.

                                              Voisiko ongelma olla likainen EGR ja/tai menossa tukkoon/tukossa.

                                              Kiitoksia etukäteen!
                                              Viimeksi muokannut ViTaL-; 4.1.2014, 19:52.

                                              Comment


                                              • Voi olla kaasuläpän (=throttle) rattaat menossa sileeksi tai jotain muuta vikaa siinä vempeleessä. Ei ole EGR vika.
                                                DPF regen ei toimi sitten kun tuo throttle kuoleutuu kokonaan joten kannattaa laittaa heti kuntoon, muuten joutuu tappelemaan DPF:n kanssa jos ehtii mennä vikatilaan.
                                                Viimeksi muokannut TDIfreak; 3.1.2014, 18:09. Perustelu: dpf lisätty

                                                Comment


                                                • Mistä tämän kyseisen osan saisi halvimmalla?

                                                  Edit: Oisko tämmönen passeli http://www.topautoosat.fi/vemo-7078896.html
                                                  Ebaystä http://www.ebay.de/itm/VDO-DROSSELKL...item5402b23efc
                                                  Viimeksi muokannut ViTaL-; 4.1.2014, 18:35. Perustelu: osa lisätty

                                                  Comment


                                                    Minä ottaisin vanhan ensin irti ja katsoisin ettei ole vain läppä likaantunut ja jumittelee siksi. Samalla on hyvin helppo avata (pari ruuvia) myös elektroniikan/moottorin puoli ja arvioida kuinka syvällä öljykylvyssä piirilevy ui ja ovatko ne rattaat missä kunnossa.

                                                    Comment


                                                      Tuossa eilen BRD-koneessa seuraava ongelma. Ajettu 600km maantieajoa länsisuomesta>pohjoiseen +2- -4 asteen välillä lämpötilä. 4-vuorokautta seisoi ulkosalla -5 - -2 asteen pakkasessa. Eilen sitten kotia päin, niin isolletielle päästyä hehkuvalo alkoi vilkkumaan ja tehot pois. Ennätin jo soittamaan liikkumisturvaankin. Pysähdyin Kuusamoon ja sammutin auton hetkeksi. Käynistin auton, hehkuvalo sammui. Kokeilin täyskiihdytyksiä, ei mitään ongelmia. Auto toimi kotimatkan moitteetta. Vaihdettu DPF paineanturi 90 000, EGR 100 000, 120 000 kaikki suuttimet. Villejä arvauksia viasta.... Auto menossa ensiviikolla "normi" huoltoon.

                                                      Comment


                                                      • jotain kosteutta/jäätämissä jossain...anturissa tai löpölinjassa tms. Ei muuta kuin kovaa ajoa. Noita tapahtuu aina silloin tällöin, myös ihan uusille autoille. Työkaverille antoivat ratkaisuksi maskisuojan kun kävi samalla tavalla (hällä ihan uusi Q5 2.0TDI Automaaatti)...

                                                        Comment


                                                        • VNT jumittaa, luepas thredi läpi kertaalleen...

                                                          Comment


                                                            VNT jumittaa, luepas thredi läpi kertaalleen...
                                                            Mietin kans ahtopuolta. Mutta jos VNT-siivet jumittaa olis pitänyt olla hetken vetoja ja kun ahtimen kierrosluku nousee VNT-siivet pitää kääntyä, ettei mene yliahdolle. Auto ei vastannut kaasuun kun lähdin kiihdyttämään ylämäkeen ja heti tuli hehkuvalo vilkkumaan. Ajattelin itse ahtoputkien/anturien jäätymistä.

                                                            Comment


                                                              Minullakin 220 tkm ajetussa BRD samanlaisia oireita. Vikakoodiksi tulee yleensä jotain pakolämpöanturista. Olisiko ylitäys DPF nostattelemassa lämpötiloja liikaa, vai ihan vikaa anturissa. Korjaantuu yleensä sammuttamalla ja käyynistämällä uudestaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X