n. 260tkm on menty...Muistaakseni tuo kuusiolokotappi on läsnä samalla tavalla ketjuvetosessa öljypumpussakin... 500€ + osat sanoivat Oulun Audi Centterillä tuon rempan hinnaksi, mukava säästö muutaman tunnin työllä...Ilmastoinnin täytönhän tuo vaati myös omalla kohdalla, sen moottorin ali kulkevan ilmastoinnin putken kun irroittaa niin helpottaa kummasti...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Omaan brd moottoriseen vaihdettiin uusi egr hytkyttämisen ja rynkytyksen vuoksi. Auttoi vähän, mutta ei poistunu kokonaan. Myös alavääntö on aika surkeaa, sekin vähän parani uudella egr:llä. Nyt autoon laitettiin Findieselin ohjelma, samalla tyhjennettiin dpf ja egr poistettiin käytöstä. Hytinät ja tärinät katosivat kokonaan ja vääntöä on ihan pieniltä kierroksilta punarajalle asti. Suosittelen kaikille ! Suutin kampanja tehty.
Comment
-
Onkos kenellekään jäänyt kierittelemään vanhoja osia öljypumpun/tasapainoakseli yksikön päivityksen yhteydessä, olisi tarvetta pienimuotoiseen projektiin.
seuraavista osista:
-molemmat hammaspyörät
-Ketju
-Kiristin
yv:llä voi tarjota jos löytyy, uusien hintaa on turha tavoitella, kun eivät tule "aktiivikäyttöön"
Comment
-
Olen laitellut ahtimia, tyhjentänyt DPF, tehnyt korjaussarjoja tasapainomoduuliin kun öljypumpun käyttöakseli pyörii tyhjää.
Vaihtanut diesel/tandempumppuja. Suuttimien tiivisteitä.
Omani toiminut moitteettomasti kilometrit 95-175 tkm suuripiirtein samaisten operaatioiden jälkeen.
Eli pienellä laadunparannuksella oikein soiva pelitin.
Comment
-
Ei BPW:ssä ole itse suutinten kanssa ongelmaa niin kuin 125kW 16v versiossa joka käyttää Siemensin tekeleitä. BPW:ssä on rungoltaan samat Bosch:n suihkimet mitä vanhemmassa 1.9tdi:ssä kuten AVF... BPW on 8v versio ja yläkerraltaan samaa rautaa kuin vanhempi 1.9tdi. BPW:n vain on lisätty harmaita hiuksia aiheuttavaa viherpiiperrystekniikkaa, sähköistä EGR/sammutusläppää, EGR:n nestejäähdytystä, DPF:ää ja siihen kuuluvia lämpö, happi ja paineantureita. Lisätty alakertaan tasapainotusakselia ja paskaa öljypumppua. Noista 2.0TDI PD 103kW/125kW versioiden eroista voisi tehdä kertauksen vuoksi kyllä listan...Viimeksi muokannut Patasuvanto; 31.12.2013, 10:11.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viestiMitäs kaikkia vaivoja BPW koodilla olevasta olisi odotettavissa? DPF löytyy,kilsoja 190tkm.. huoltokirjaa en vielä päässyt tutkimaan. Olis B7 tyrkyllä hyvillä varusteilla.
Mulla on juuri vastaava samoilla kilsoilla. Haljenneen pakosarjan olen vaihtanut, muita korjauksia ei tarvinnut tehdä. Olen kyllä varautunut juuri tuohon öljypumppukeissiin ja dpf onkin ns. kuluva osa. Kaiken kaikkiaan tyytyväinen olen ollut.
Kannattaa selvittää se historia jos jotain on jo tehty. Vuosimallista riippuen bpw:ssä on joko ketjulla tai rattailla öljypumppu.
Comment
-
Ai piru, niinpäs onkin. No ilmankos...
Mutta tais olla ilman partikkelisuodatinta ainakin suomessa myydyt mallit.
Onkos 8-tappista konetta saanut Suomesta uutena ollenkaan vai pitääkö Saksasta hakea? (ei siinä että mikään suomiautofani olisin,kunhan kysyin..)
B7 autowiki ei ainakaan maininnu, toki ei se kaikkea tiedä.
Comment
-
Onhan tuo koneiden kirjo aikamoinen ja eri tekniikoilla varustettuna suht sekava. Taannoin kokosin netistä ja Etkasta tämmöisen listan 2.0TDI koneista. Osa taitaa olla poikittaisia ja osa pitkittäisiä, eli kaikkia noita ei Audeista löydy, vaan osaa käytetty VAG konsernissa pitkitäin ja poikittain. Listassa pääsääntöisesti 125kW on niitä Siemensin suuttimilla. (korjataan jos on virheitä. Vois lisätä vielä ohjainlaitteen, suuttimet, asennussuunta, automallit ym. Voi olla mahdoton yhtälö jos ottaa huomioon myös eri maahantuontiohjelmat ja varustetasot dpf:llä ja ilman... muut vag:t tuosta vielä pitää ottaa pois)
2.0TDI PD moottorit:
8-venttiiliset
BPW 103kW, DPF, Bosch EDC16, Bosch 038 130 073 BJ, GT1749VA, A4 B7, quattro, man, pitkittäin...
BMM 103kW
16-venttiiliset
BKD 103kW
BKP 103kW
BLB 103kW
BMN 125kW
BMR 125kW
BRD 125kW
BRE 103kW
Wikipediassa nykyään vielä tarkemmin listattuna noiden VAG-dieseleiden tyypit.
Comment
-
karkesti sanottuna B7 2.0TDI 103kW DPF quattro manuaalina aina 8-tappinen. co2 oli 178g (ja kuka sitä nyt etuvetoista)
Tuolla väitteille tukea jonka taulukon lisätekstiä en kyllä täysin allekirjoita
Comment
-
Okei, kiitoksia.
Lievästi OT,
en jaksa nähdä logiikkaa 2.0tdiq:n hinnoittelussa kun ASB-koneista isoa dieseliä saa suunnilleen samalla hinnalla, jos jättää ne halvimmat ja varustelemattomat väliin...vai olisko se yleinen downsizing trendinä mikä painaa isojen koneiden hintoja
3.0
vs
2.0
Jos sitä joskus taas päivittää niin kai se ASB on vaikka vähän dieseliä hörppääkin.
Comment
-
Ei taida 8-tappisia erottaa mistään muualta kuin tietämällä ne mallit missä niitä on käytetty konekoodeineen tai vilkaisemalla konehuoneeseen. Tuosta em. listasta puuttuu ainakin BMP 103kW jota on käytetty 3C 4Motion Passatissa, jossa tehtaan hihnalta lähtiessään on DPF kiinni.
Comment
-
145tkm ajettu B8 2TDI:ssä, seuraavanlainen ongelma:
Pari viikkoa sitten vilkkui hehkuvalo, sammutin auton ja valoa ei enään tullut. Tänään taas vilkahti kerran hehkuvalo, sekä kierrokset laskevat hitaasti ajoittain.
Vikakoodit luettu;
------
P2111 - Powertrain
Throttle Actuator Control System - Stuck Open
------
P2103 - Powertrain
Throttle Actuator Control System Motor Circuit High
------
P2102 - Powertrain
Throttle Actuator Control System Motor Circuit Low
------
Tehot on tallella, eikä muuten vaikuta ajoon mitenkään muuten pertuntumalla kuin siten, että kierrokset laskevat välillä hitaasti alas.
Voisiko ongelma olla likainen EGR ja/tai menossa tukkoon/tukossa.
Kiitoksia etukäteen!Viimeksi muokannut ViTaL-; 4.1.2014, 19:52.
Comment
-
Voi olla kaasuläpän (=throttle) rattaat menossa sileeksi tai jotain muuta vikaa siinä vempeleessä. Ei ole EGR vika.
DPF regen ei toimi sitten kun tuo throttle kuoleutuu kokonaan joten kannattaa laittaa heti kuntoon, muuten joutuu tappelemaan DPF:n kanssa jos ehtii mennä vikatilaan.
Comment
-
Mistä tämän kyseisen osan saisi halvimmalla?
Edit: Oisko tämmönen passeli http://www.topautoosat.fi/vemo-7078896.html
Ebaystä http://www.ebay.de/itm/VDO-DROSSELKL...item5402b23efc
Comment
-
Minä ottaisin vanhan ensin irti ja katsoisin ettei ole vain läppä likaantunut ja jumittelee siksi. Samalla on hyvin helppo avata (pari ruuvia) myös elektroniikan/moottorin puoli ja arvioida kuinka syvällä öljykylvyssä piirilevy ui ja ovatko ne rattaat missä kunnossa.
Comment
-
Tuossa eilen BRD-koneessa seuraava ongelma. Ajettu 600km maantieajoa länsisuomesta>pohjoiseen +2- -4 asteen välillä lämpötilä. 4-vuorokautta seisoi ulkosalla -5 - -2 asteen pakkasessa. Eilen sitten kotia päin, niin isolletielle päästyä hehkuvalo alkoi vilkkumaan ja tehot pois. Ennätin jo soittamaan liikkumisturvaankin. Pysähdyin Kuusamoon ja sammutin auton hetkeksi. Käynistin auton, hehkuvalo sammui. Kokeilin täyskiihdytyksiä, ei mitään ongelmia. Auto toimi kotimatkan moitteetta. Vaihdettu DPF paineanturi 90 000, EGR 100 000, 120 000 kaikki suuttimet. Villejä arvauksia viasta.... Auto menossa ensiviikolla "normi" huoltoon.
Comment
-
VNT jumittaa, luepas thredi läpi kertaalleen...
Comment
Comment