Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Missä se edellinen suutin oli vaihdettu?

    Tietysti tuo tarvikesuutinkin voi olla se taikasana huonouteen... ei sillä että ne alkuperäisetkään hyviä olis mutta kestävät kuitenkin 100-200tkm ?

    Comment


      Ja liekö edes oikeasti edes vaihdettu. Noissahan pitäs olla tehtaan 7 vuoden takuu enivei, joten merkkarilta vaa kyselee.

      Comment


      • Ai nii se oli 2007. Juu merkkitiskille sitten vaan, en tiedä mitä sanovat jos siellä on joku Mapco-merkkinen suutin mutta jostain syystähän sekin sinne on laitettu, ja 7v takuu kun on alkuperäisissä niin ei ole sitä ainakaan käytetty vielä eli Audi (tai siis Siemens) ei ole sit kai osallistunut sentilläkään suutinongelmaasi, nyt on korkea aika.

        Comment


        • Paljonko kustanti imusarjan vaihto? Omassakin se kohtuu karstainen, ei varmaa pahaa tekis jos sen uusis..

          Comment


          • Aiempi suutin vaihdettiin myöskin Autotarvikkeella. Luulisin että 7vuoden tehdastakuut on suuttimien osalta käytetty kun kaikki tehdasasennetut suuttimet on jo vaihdettu. Varaosatakuuta autotarvike ainakin myöntää 2v mutta tosiaan se lähtee juoksemaan siitä kun ensimmäinen suuttimenvaihto on tehty.
            Imusarjalle tuli hintaa jotain 600e

            Comment


            • Kyl nyt on menty suutinten osalta perse edellä puuhun jo siinä kohtaa kun on alettu tarvikesuutinta laittamaan.

              Vaikka usein merkkiliike mielletäänkin kalliiksi niin tässä tapauksessa olisit suutinten osalta selvinnyt 0eurolla ja saanut vielä mahdollisesti loput 3kpl uusia.
              No, säästihän tässä nyt sitten...eikä tarvinnut mennä sinne marmoritiskille...

              Comment


              • Siis kyseessähän on nyt nimenomaan merkkiliike !

                Comment


                • Auto on edelleen liikkeessä enkä penniäkään ole huollosta maksanut. Olen nyt vain ollut siinä käsityksessä että tämä 7 vuoden takuu ei korvaa muutakuin silloin kun tehdasasennetut suuttimet on ensimmäisen kerran vaihdettu uusiin? Olenko oikeassa?
                  Dr_ink tarvikesuuttimella tarkoitin alkuperäistä vastaavaa. ja ainakin kaksi viimeisentä suutinta 4 sylinteriin on laitettu Jyväskylän autotarvikkeella joka on minun käsittääkseni viimeisintä marmoria, ainakin hinnoista päätellen. Muutkaan suuttimet tuskin mitään halpasuuttimia on mitä on vaihdettu koska ne on takuuseen menneet.

                  Comment


                    No jos se on siellä merkkiliikkeessä vaihdettu, niin sieltä löytyy myös merkintä. Ei siihen kuittia tarvi erikseen, kun näkyy suoraan koneelta.

                    Comment


                    • Nonii, nyt alkaa selviämään. tavallaan.

                      Löytäähän ne tottakai ne huoltotiedot sieltä koneeltaan ilman mitään kuitteja rekkarilla tai alustanumerolla.

                      Jos merkkiliike sinne tarvikesuuttimia lätkii niin kai niillä se sama 2 vuotta on mitä mainostavat "työlle ja varaosille".
                      Kuulostaa vaan edelleen aika jännältä että tarvikesuuttimia on takuuseen? laitettu, en mä ainakaan olis huolinu kuin viimeisimmän osanumeropäivityksen mukaisia Siemensejä.
                      Viimeksi muokannut kontio; 17.9.2013, 21:59. Perustelu: lisäys

                      Comment


                      • Eli siis ei tarvikesuuttimia vaan alkuperäisiä.
                        Jos auto on 2007 niin mun huonolla matematiikalla niissä pitäs tuo 7v takuu olla edelleen voimassa.
                        Jos sinne suuttimet on vaihdettu vaikka 2009 niin se takuu ei ole siitä 2v vaan edelleen tuosta ensimmäisestä käyttöönottopäivästä.

                        Näin ainakin toimii varaosa takuu, eli jos ostan autoon vaikka maffin, saan siihrn 2v takuun. Jos maffi hajoaa 6kk kuluttua ja saan uuden, on uudessa enään 1.5v takuuta.
                        Kuvittelisin että näin myös tässä tapauksessa.

                        Jereltä varmaan löytyy absoluuttista faktaa asiasta.

                        Comment


                          Ainakin mun ex -07 rekisteröityyn Aaneljään vaihdettiin takuuna kaikki suuttimet ja johtosarja viime vuonna. (Audi Center Vantaa Airport)

                          Siemens -> Bosch.

                          Ei kuulemma pitäisi tulla enään ongelmia niiden kanssa. Eikä kyllä tullut ainakaan mun aikana.

                          Comment


                          • Taitaa kuitenkin olla Siemens -> Siemens.

                            Comment


                            • En nyt tiedä tosiaan mitä suuttimia aikasemmat omistajat on sitten vaihattanut. takuuseen on ymmärrykseni mukaan kuitenkin menneet.
                              Haluaisin nyt nimenomaan mielipiteitä siitä onko minun velvollisuuteni tosiaan maksaa tuo uus suutin vaikka edellinen vaihdettiin samassa liikkeessä 13tkm sitten?
                              Yrittääkö autotarvike kusettaa mua silmään?

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreak Näytä viesti
                                Taitaa kuitenkin olla Siemens -> Siemens.
                                Ainakin kuitin mukaan Bosch.

                                Comment


                                • Ok, tuo on uutta että Siemensin tilalle tyrkätään noin vaan Boschia. Onko suuttimien numeroita kuitissa?

                                  Comment


                                    Ei valitettavasti ole enään kuittia tallessa. Meni auton mukana.

                                    Työnjohtajakin kyllä mainitsi etukäteen noista Boschin suuttimista. Kuulemma kestää paremmin kuin alkuperäiset Siemensin valmistamat?

                                    Itselläni ei kyllä ole mitään varmaa tietoa tuon asian paikkaansapitävyydestä tai noiden Boschin suuttimien paremmuudesta...

                                    Comment


                                    • No nyt on auto pajalla. Ja suutinhan sieltä oli mennyt? Mistäs kannattaisi uusi suutin etsiä? Konemalli siis BPW.

                                      Comment


                                      • Mitenkäs teillä on polttoaineenkulutuksen kanssa käynyt kun kelit viileni? Tuntuu että ilman viileneminen +8C -> 0C toi helposti puolisen litraa lisää kulutusta, kone on BKD. Itselläni on 30km työmatka lähes puhtaasti maantietä ilman yksiäkään liikennevaloja, joten siinä on aika helppo vertailla kehitystä.

                                        Comment


                                          En nyt tiedä tosiaan mitä suuttimia aikasemmat omistajat on sitten vaihattanut. takuuseen on ymmärrykseni mukaan kuitenkin menneet.
                                          ...
                                          Yrittääkö autotarvike kusettaa mua silmään?
                                          Eli sulla on vain edellisen omistajan sana siitä, että suuttimet on vaihdettu. Merkkiliikkeen huoltohistoria ei kerro niitä vaihdetun?
                                          Onko siellä siis edelleen alkuperäiset suuttimet ja edellinen omistaja on sua tahallisesti tai tahattomasti viilannut linssiin.

                                          Jos siellä on edelleen se vaihtokamppanja menossa, autossa on alkuperäisen varaosanumeron mukaiset suuttimet edelleen, eikä merkkiliikkeellä ole tiedossa suuttimien kamppanjavaihtoa, niin mikähän tossa on ongelma.

                                          Joudut melko varmasti maksumieheksi, jos taas tuollainen kertaalleen takuuseen vaihdettu suutin hajoaa ja 2 vuoden takuu on mennyt umpeen. Tietysti voi riitauttaa asian ja kyseenalaistaa sen, että tulisiko sen suuttimen kestää yli 2 vuotta tai nn tkm kilsaa. Se on varmasti pitkä ja kivinen tie.

                                          Comment


                                            Mitenkäs teillä on polttoaineenkulutuksen kanssa käynyt kun kelit viileni?
                                            Siitä nollan tuntumasta kun lähtee, niin kyllähän se moottori on ensimmäiset kilometrit aika viileä ja kulutus sitä myötä korkeampi.

                                            Comment


                                            • Allekirjoittaneella kanssa bkd,Kulutus nousi n.0.2 litraa.Lämmityksessä olen kuitenkin autoa pitänyt.Työmatkaa tulee 60km yhteen suuntaan maantietä,jahka talvirengaskelit tulee niin kulutus tippuu melkein puoli litraa.

                                              Comment


                                              • Quattrojen kanssa kulutuksen nousu on tietenkin suurempi kun on voimansiirtoa ja jähmeää öljyä enemmän mitä vastaavan koneen omaavassa vajaasti varustellussa autossa.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja JesseR Näytä viesti
                                                  Ajoituksia ja vuotoja tutkittu, kummassakaan ei mitään :(
                                                  Auto lähtee maanantaina kohti vartiokylää, jos jollain on idea mitä haluaa kokeilla niin tervetuloa.

                                                  Kun ois vaan löytynyt vuosisitten se 1.9tdi B6 quattro =(
                                                  Huhhuh, onneksi viaksi paljastui todella tukkeutunut DPF.
                                                  DPF on nyt poi... siis tyhj... eli siis korjattu... Joo.

                                                  Comment


                                                    Joko tuli voimaohjelmakin? Tilataanko kytkintä? :)

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                      Joko tuli voimaohjelmakin? Tilataanko kytkintä? :)
                                                      Ei vielä tullut ohjelmaa, mutta hauskasti kuuluu turbon äänet tolla tyh... "Uudella" dpf:llä ;)
                                                      Varmaan se 1-sylinterin suutin menee seuraavaksi vaihtoon kun oli raja-arvot jo suht. likellä, ja toivotaan että se öljypumppu pelaa (oiskin viimeinen tyyppivika mitä ei oo vielä korjattu).

                                                      Jos/kun joskus joudutaan kytkintä uusimaan, niin liekkö sinne vakiota kannattaa laittaa? Vai meneekö joku jytäkämpi "heittämällä" paikalleen? Aattelin vaan kun johan tuolla ahtimellakin alkaa olla kohta 240tkm takana =P

                                                      Comment


                                                      • Kuuluukos turbosta kuulua vaihtohetkellä (myös rauhallisemmissa kiihdytyksissä) sellainen pikku vonkaisu "khiuu" vai enteileekö se ahtimen väsähtämistä? Kurkkasin viime öljynvaihdon yhteydessä coolerin sisälle ja siellä ei ollut yhtään öljyä, ei edes kosteutta mikä tuntuu suorastaan ihmeelliselle kun edellisissä konsernin ahdetuissa kulkimissa sieltä on aina tullut sen puoli desiä.

                                                        Comment


                                                        • Mistähän kannattaisi alkaa etsiä syytä korkeahkoon kulutukseen, noin 7l/100km sekalaisella ajolla fifty/sixty, eikä missään kiihdytyskäytössä aika rauhalliset ajotottumukset.

                                                          Auto 09 A4 farkku manuaaliaskilla mittarissa 175tkm.

                                                          Comment


                                                            Minusta ei. Itsellä BKD Golfissa ja siinä turbon äänet ovat lisääntyneet pikkuhiljaa. Tekee myös nykyään tuota "sakkausääntä". Samoin saattaa jäädä viheltämään tyhjäkäynnillä jonkun ajan jälkeen, mutta lakkaa kun polkaisee hieman kaasua. Tismalleen samaa vihellystä tekee joksus myös moottorijarrulla alamäkeen ja aina turbon lähtiessä heräämään, mutta tätä pitää mielestäni aika moni ehjäkin VNT-ahdin. Ahdoilla ei vielä pidä kuin satunnaisesti lyhytaikaista vislausta.

                                                            Siipien säätöhän itsellä siellä ainaki jumii, sillä pienen lagin huomaa kaasua ahdoille lähdettäessä. Ei kuitenkaan piikkaa ahtoja ylös. Osa kaikista noista äänistä omassa tapauksessani juontanee varmaan juurikin noista siipien säädön kanittamisesta, mutta vähän itseäkin jo alkaa kalvaamaan. Kaasuläppäähän ei siinä mielessä ole, että "sakkausääntähän" ei pitäisi niinkään tapahtua.

                                                            Jotain puhdistuskamojahan VNT:n jumeihinhan on olemasa, mutta Mr.Muscle uuninpuhdistajahan tuntuu olevan maailmalla se juttu karstajumeihin :)

                                                            Comment


                                                            • Mistähän kannattaisi alkaa etsiä syytä korkeahkoon kulutukseen, noin 7l/100km sekalaisella ajolla fifty/sixty, eikä missään kiihdytyskäytössä aika rauhalliset ajotottumukset.
                                                              MAFfista?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X