Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Egr kyssäri
    Tuli laitettua b7 koriseen BLB koneella olevaan audiin toi supistava tiiviste. ja nyt siellä tulee vika koodia P0404 ja vedot on pois. reikä siinä on jo 12,5mm. vielä en tosin ole koittanut ottaa pois sitä kokonaan.

    Edit. normi tiivisteellä ei mitään ongelmaa..
    Viimeksi muokannut Linksu; 11.9.2013, 18:53. Perustelu: Päivitystä

    Comment


    • En löydä viestistäsi kysymystä, vaan muutaman toteamuksen joiden perusteella autosi on allerginen tuolle supistavalle tiivisteelle.

      Comment


      • Mulla BRE kone ja tiiviste ostettuna. Kohta kerron onko samat oireet ku BLB:ssä ;)



        Edit: Nyt on pienireikänen tiiviste paikallaan ja egr putsattu. Hyvin tuntuu pelaavan. Ehkä hiukkasen jopa alavääntö parani..
        Viimeksi muokannut Arpakuutio; 11.9.2013, 23:16. Perustelu: lisäys

        Comment


        • Nyt se tuli vaan todettua että ei näköjään toimi omassa BLB koneessa.
          Oisin toivonut sen tuovan autosta taloudellisemman. Nyt sille kelpaa 6 litraa naftaa satasella. nopeus 80-100 . ajettu 400km putkeen.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Linksu Näytä viesti
            Nyt se tuli vaan todettua että ei näköjään toimi omassa BLB koneessa.
            Oisin toivonut sen tuovan autosta taloudellisemman. Nyt sille kelpaa 6 litraa naftaa satasella. nopeus 80-100 . ajettu 400km putkeen.
            mitenkä sinä piäset nuin vähällä tiisselillä :D

            Comment


            • Jep, noihan rupee olee jo kolmelitrasen matkakulutuksia, ei mun BRD mennyt noin pienellä.

              Comment


              • Ok. eli normaalia on :) ei muutako kovaa ajoa vaan.

                Comment


                • Juu ei toi pumppari 2.0 mikään talousihme ole, isän nykyinen commonrail 2.0 vie yli litran vähemmän maantiellä.

                  Comment


                  • No nyt ne sitten alkoi! Nimittäin ne kotkotukset. Potilaana olis 140tkm ajettu bpw-moottori. Ongelma alkoi eillen kun avopuoliso tuli kotiin ja sanoi että auto käy huonosti tyhjäkäyntiä.
                    No tuossa äsken kävin autolla ajamassa pienen lenkin ja auto käy todella ihmeellisesti tyhjäkäyntiä eli koko kone heiluu,käy vähän epätasaisesti ja "rallattaa". Tosin tämä sama rallatus kuuluu kun tuossa kiihdyttelin, tehot tuntui olevan tallella ja ei vikakoodeja.

                    Tuossa mietin että mistän lähden vikaa metsästämään. Ja ajattelin maffin ja egr:n putsata tässä illalla, jos töiltäni kerkiän. Sitten jostain lueskelin että myös paskainen ja vanha dieselsuodatin voi myös aiheuttaa koneen hytkymistä. Pitääkö tämä paikkansa? Ja olisiko jotain muuta mitä kannattaisia katsoa?

                    Comment


                    • Mulla teki tuota samaa hytkymistä joutokäynnillä, asettui kun laittoi egr:n supistavan tiivisteen. Tosin nyt kolme vuotta myöhemmin alkanut polttaa moottorin häiriövaloa kyseisen tiivisteen takia..

                      Ja ot, mulla BRD menee matka-ajossa helposti 6 litran kulutuksiin.. Joskus jos nätisti ajanut, päässy allekkin..

                      Comment


                        Lieneekö DPF-poltto päällä ja hytkyminen johtuu siitä + lisäksi jostain muusta. Täällä on myös BPW-moottori, ajettu nyt 190 000. Laitoin 9mm reiällä olevan tiivisteen ja auto rauhottui huomattavasti polton aikana, eikä enää pienillä kierroksilla ajettaessa nykimistä juurikaan tapahdu. Muutenkin persdynon perusteella alavääntö parani sekä kulutus hieman pieneni. Lämpöviisari nouseekin sitten verkkaisemmin ja saa nähdä miten sen kanssa pärjää talvella. Näissä (ja varmaan monessa muussakin pienempitehoisessa) muuten tuntuu vaikuttavan kulutukseen litran verran isot ja painavat vanteet/renkaatkin. Ajelin pari tankillista 16" setillä ja noin 100 km pitemmälle tankillisella pääsi kuin 18" ollessa alla.

                        Comment


                        • Aika jännä, että supistava tiiviste vaikuttaa polttoon koska EGR on kiinni polton aikana. Aktiivisen polton aikana EGR on kiinni, ruiskutusaikaa pidennetään ja jälkiruiskutus tulee mukaan, kaasu/sammutusläppä säätää ilmamäärää ja ahtopainetta nostetaan tehohävikin kompensoimiseksi.

                          Olisikohan tiivisteen vaikutus se, että pienempi määrä pakokaasua pääsee palotilaan, joka johtaa korkeampaan jatkuvaan palamislämpötilaan ja se taas osaltaan edesauttaa passiivista polttoa.

                          http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_336.pdf

                          Comment


                          • Jaahas. Voisihan se tosiaan yrittää tuo dpf-vika olla. No tässä joutu töihin tulemaan vielä illaksi niin ei kerkiä katsomaan, jos ei pika pekkasta saa tähän väliin. Meinasin ensin tuon egr:n puhdistaa ja katsoa mitä sitten sanoo.

                            Mutta tuohon dpf:ään ei varmaan auta kun käydä ajamassa vähän pisempi lenkki reilulla kaasulla ja katsoa mitä tapahtuu?

                            Comment


                            • Ei auttanut egr:n putsaus mitään. Ei tosin hirveän likainen ollut. Kone "rallattaa" niin tyhjäkäynnillä kuin ajossakin. Kone heiluu aikas tavalla tyhjäkäynnillä ja jotenkin tuntuisi että ehkä vähän ajossakin. Tehot on tallessa eikä kulutuskaan ole mitenkään erinlainen. Mikä hemmetti tuossa on? Pitääkö sitä repiä kone auki ja kurkata mitä on tapahtunut? :D

                              Comment


                              • Siis kuuluuko koneesta "rallatus" tai metallinen ääni?? Vai tarkotatko sillä vaa tärinää?
                                Vahva veikkaus että tasapainoakseleissä jotain hämminkiä. Ts. ketjussa josta saavat voimansa. (venynyt, kiristin pettänyt, tms.) en kyllä tiedä varmaksi sanoa onko sellanen mahdollista. Mikä konetyyppi? BLB?
                                Myös jos suuttimen korjausarvot kovin korkeat nii aiheuttaa varmasti tärinöitä.

                                Edit: Joissain 2-litrasissahan on ollu ongelmia tuon alapään ketjun kans, kiristimen muovinen "liuku" menee paskaks ja ketju jää kahnaamaan rikkinäistä kiristintä vasten. Jos vika tällanen, en ajais autolla metriäkään. Jos ketju katkeaa, tasapainoakselit pysähtyy, ja niiden myötä myös öljypumppu joka saa pienen tapin välityksellä voimansa akselista.

                                BRE moottorissa ei ainakaan ole tuota ketjusysteemiä ollenkaan vaan se on toteutettu hammasrattailla. Muista en tiedä varmaksi sanoa.
                                Viimeksi muokannut Arpakuutio; 13.9.2013, 23:59.

                                Comment


                                • Bpw on konemalli. Voisiko se sitten olla tuo ketju mikä siellä tekee sen äänen.. Kyllä sieltä koko ajan kuuluu pieni rallatus kun koneen käyntiin laittaa. Ei kai tuo suuttimista johdu kun on kuitenkin tehot tallella?
                                  Mitäs tuonne sitten pitäisi vaihtaa jos tuo tasapainoakseli on kulunut?

                                  Comment


                                  • BPW taitaa olla myös ratasvälitteinen eli ei pitäisi olla se öljypumpun/tasapainotuksen ketju joka ääntää?

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja NiGeRi Näytä viesti
                                      Bpw on konemalli. Voisiko se sitten olla tuo ketju mikä siellä tekee sen äänen.. Kyllä sieltä koko ajan kuuluu pieni rallatus kun koneen käyntiin laittaa. Ei kai tuo suuttimista johdu kun on kuitenkin tehot tallella?
                                      Mitäs tuonne sitten pitäisi vaihtaa jos tuo tasapainoakseli on kulunut?
                                      Jos vain on VCDS käytössä, niin tarkasta suuttimien korjausarvot. Jos korjausarvot lähellä 2, niin aiheuttaa epätasaisen tyhjäkäynnin.
                                      Jos ei tietokoneella pääse tutkimaan, niin hae uus naftan suodatin ja purkillinen Forten poltoainejärjestelmän puuhdistusainetta.

                                      Comment


                                        2.0 TDI koneiden kotkotuksista

                                        Alkuperäinen kirjoittaja Petri R Näytä viesti
                                        BPW taitaa olla myös ratasvälitteinen eli ei pitäisi olla se öljypumpun/tasapainotuksen ketju joka ääntää?
                                        Löytyy molempia variaatioita vuosimallista riippuen. Omani -06 ja ketjulla, mutta samaisessa vuosimallissa on myös rataskäyttöisiä. Marmorilta kannattaa varmistaa kummalla auto on jos epäilyttää.
                                        Viimeksi muokannut oopee; 15.9.2013, 15:28.

                                        Comment


                                        • Joo en tosiaan pääse tutkimaan noita arvoja. Tässä ajattelinkin käydä hakemassa uuden suodattimen. Edelleen vaan mietityttää tuo rallatus...

                                          Comment


                                            Koita paikallistaa tuleeko ääni öljypohjan tietämiltä, jos mahdollista että on ketjulla tuo öljypumpun pyöritys. Ja jos ketjulla ja raklattelu/rallatus paikallistuu öljypohjaan älä aja autolla. Öljypohja pois ja ihmettelemään mistä saadaan varaosia.

                                            Comment


                                            • Tuossa kävin paikallisella autokorjaamolla ja tuumasi tuosta rallatuksesta että on nokka-akseli kulunut. Eihän tätä tietenkään vielä varmaksi osaa sanoa kun pitää moottori ensin aukaista, mutta ei hyvältä vaikuta.

                                              Comment


                                              • Jätitkö auton sinne? Jos itselläsi pysyy työkalut käsissä niin venttiilikoppa on todella helppo käyttää irti. Sieltä näkee onko nokka akseli kulunut pilalle. Nykäise moottorinsuoja pois, alipaineletku sivuun ja kopan ruuvit auki.

                                                Comment


                                                • ossaisko joku neuvoa pöljää ja kertoa että onko audissani dpf jo täynnä kun tuossa työpaikan autocom testerillä kattelin tietoja siittä niin eihän nuo lukemat mulle avaudu.
                                                  se kerto tämmöstä:

                                                  Hiukkassuodattimen lataustila 32%
                                                  Nokimäärä hiukkassuodattimessa 69,19 (tälle tiedolle ei antanut mitään yksikköä)
                                                  Laskettu nokimäärä hiukkassuodattimessa -22%

                                                  Auto on -07 BRD koneella oleva A4


                                                  Auto menee pääsääntöisesti aina vikatilaan moottoritiellä ajettaessa kun joutuu vähänkään vedättään. (esim. ohitus tilanteissa joka aika HÄPEÄLLISTÄ) vikaa on tullut etsittyä mutta ei tunnu löytyvän. jospa se sitte olis tuo pönttö tullu tiensä päähän. Ainiiin... autolla ajettu pikkasen yli 200 000km.
                                                  Viimeksi muokannut Janson; 16.9.2013, 17:52.

                                                  Comment


                                                  • Täynnä tai lähes täynnä oleva DPF jättää pysyvän vikavalon kojetauluun. Mun arvaus on että turbon siivet jumii ja vetää hetkellisesti yliahdoille, josta sitten tulee limbmode. Turbon putsausta tai uutta pellin alle?

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Janson Näytä viesti
                                                      ossaisko joku neuvoa pöljää ja kertoa että onko audissani dpf jo täynnä kun tuossa työpaikan autocom testerillä kattelin tietoja siittä niin eihän nuo lukemat mulle avaudu.
                                                      se kerto tämmöstä:

                                                      Hiukkassuodattimen lataustila 32%
                                                      Nokimäärä hiukkassuodattimessa 69,19 (tälle tiedolle ei antanut mitään yksikköä)
                                                      Laskettu nokimäärä hiukkassuodattimessa -22%

                                                      Auto on -07 BRD koneella oleva A4


                                                      Auto menee pääsääntöisesti aina vikatilaan moottoritiellä ajettaessa kun joutuu vähänkään vedättään. (esim. ohitus tilanteissa joka aika HÄPEÄLLISTÄ) vikaa on tullut etsittyä mutta ei tunnu löytyvän. jospa se sitte olis tuo pönttö tullu tiensä päähän. Ainiiin... autolla ajettu pikkasen yli 200 000km.
                                                      Kuulostaa tosiaan jumittaville siiville. Pöntössä vika ei ole.

                                                      Comment


                                                      • Jätitkö auton sinne? Jos itselläsi pysyy työkalut käsissä niin venttiilikoppa on todella helppo käyttää irti. Sieltä näkee onko nokka akseli kulunut pilalle. Nykäise moottorinsuoja pois, alipaineletku sivuun ja kopan ruuvit auki.
                                                        En jättänyt autoa korjaamolle, tuossa omassa pihassa lepää. Joo huomenna varmaan otan venttiilikopan irti ja katson mitä on tapahtunut.
                                                        Onkos porukalla jotain hyviä paikkoja mistä kannattaisi katsoa nokka-akseli? Tässä alan varautumaan jo pahimpaan. Mitäs muuta tuossa kannattaisi vaihtaa samalla?

                                                        Tämmönen löytyi nopeasti katsottuna.
                                                        http://www.ebay.de/itm/Nockenwellens...item461150c32a
                                                        Viimeksi muokannut NiGeRi; 16.9.2013, 19:23. Perustelu: linkki lisätty.

                                                        Comment


                                                        • No sehän se sitten selvittäs senkin miksi se antaa p2099 vikakoodiakin

                                                          Comment


                                                          • Auto tosiaan alkoi temppuileen tuolla lailla että menee välissä vikatilaan ja se aina antoi tuota p2099 vikakoodia.
                                                            Itsekkin ajattelin että turbo vetelee viimisiään mutta kuulin sitten kaikkia muita juttuja mikä voisi tuon koodin aiheuttaa.
                                                            Siite asiasta toiseen. Saakoo ko. Auton turbossa olla päittäisvälystä yhtään?? Noin niinku sormilla tunnosteltaessa?

                                                            Comment


                                                            • Terve!
                                                              Ostin tuossa alkukesästä yksityiseltä A4 quattron 125kw pumppusuutinkoneella. Kaikki suuttimet oli vaihdettu sekä egr myös. Joten uskalsin luottaa että ehkäpä siitä auto saataisiin. Auto siis saksantuonti vm 2007 aj 220tkm.
                                                              reilut 5000km kerkesin ajella kunnes jätti välille ja hinuutin autotarvikkeelle. 4 sylinterin suutin oli rikki, joten se vaihdettiin. Myöskin imusarja vaihdettiin kokonaan koska vanha oli niin karstoittunut että sitä ei kuulemma pystynyt putsaamaan.
                                                              Mielenkiintoisinta tässä oli se että 4 sylinterin suutin oltiin vaihdettu edellisen omistajan toimesta 13tkm sitten. Selvisi myös että aikaisempi omistaja oli vaihdattanut sen kertaalleen. Näin ollen 4 sylinteriin meni jo 3 uusi tarvikesuutin.
                                                              Autotarvike ei suostu maksamaan suutinta koska ensimmäisen tarvikesuuttimen vaihdosta ei ole kuittia näyttää ja 2vuoden takuuajasta ei ole näyttöä.
                                                              Auton olen jo todennut romuksi ja varmaan vaihtoon lähtee koska nuin noita suuttimia rikkoo, niin varmaan jotakin isompaa takana?
                                                              Mielipiteitä miltä taholta tuota suutinremonttia(noin 1000e) kannattaisi lähteä maksattamaan?
                                                              Vai kuuluuko se minun maksaa, vanha suutin kesti kuitenkin vain 13tkm?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X