Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt on hankalaa ihmisen elämä, varsinki jos omistaa 2.0tdi:n.

    Eilen ajelin autolla päivän ihan normaalisti, sitten illalla menin käymään kaupassa niin eipäs kulje oikeen mihinkään. Meinasi hyytyä pieniinkin mäen nyppylöihin, ja nyt tänään kun sitä kokeiltiin niin puskee mustaa savua/nokea ja ei jaksa oikeassan mihinkään liikkua. DPF:n jälkeinen pakolämpöanturi on ollut rikki n. 2000km, eilen kävin tilaamassa uuden mutta saattaa jäädä kauppaan jos nyt se 173€ meneekin muuhun käyttöön jotta auton saa taas eloon.

    Mikä neuvoksi?

    Comment


    • Vikakoodit lukuun. Villiarvaus; maf.
      Jos tarviit vikakoodin lukuun jeesiä niin pistä YV.

      Comment


      • Mikä/mitkä A4:n nokalla olevista 2.0 tdi koneista aiheuttaa vähiten kotkotuksia? Harkinnassa B7 tai alkupään B8.

        Comment


        • Itse ainakin pidän BKD.tä perusvarmana koneena. Tosin ei taia isommista audeista löytyä?

          Comment


            Yhden jumittelevan kaasuläpän tapauksen nähnyt. Siis se sammutuksessa ja EGR:n kanssa käytettävä kaasuläppä. Välillä veti ja välillä loppui meno kokonaan ja savutti niin perkeleesti, kun läppä jämähti kiinni.

            Meinasin sitä diagnosoidessa mennä ensin halpaan, kun MAF antoi aivan hölmöjä lukemia.

            Comment


            • Eipä ollut JesseR:n autossa maffi ongelmaa, valitettavasti.
              Pikkasen purettiin ja tutkittiin niin pahasti näyttäis öljyä palavan joko pakosarjassa tai männän päälle.
              Putkenpäästä työnsi mustahkoa ihan reippaasti mutta EGR:n irroittamalla muuttui väri melko sinertäväksi. Ahtimelta tuo öljy ei tullut (ahtoputki irti) joten valitettavan vähiin jää vaihtoehdot.

              Comment


              • Voi se ahdin vuotaa akselin juuresta suoraan pakoputkeen.

                Comment


                  Kävin kokeilemassa Jessen autoa. Tuntui aluksi samanlaiselta kun olisi ollut vikatilassa, mutta sitten hyytyi totaalisesti ja jaksoi vaivalloisesti mennä ykkösellä. Nyki ja työnti mustaa putkesta. Saman tapainen effekti kun ahtoputki irtoaa. Maffin irroitus ei auttanut, eikä mitään ylimääräisiä suhinoita kuulu mistään. Käynnistyi ja tyhjäkäyntiä kävi kyllä, mutta ei ota kierroksia ku alta 2k, jonka jälkeen rupeaa rytkyttämään ja työntämään mustaa putkesta. Ei taida mikään öljyvuoto autoa halvaannuttaa ihan noin totaalisesti. DPF tuskin tukossa, koska mustaa kuitenkin putkesta työntää. Että oisko polttoaine/imuilma puolella ongelmaa kuitenkin?

                  Comment


                  • Kaverilla oli vastaavanlainen ongelma kuin Jessellä ja viaksi paljastui egr, siinä oli rattaista hampaat särkynyt sieltä mustan laatikon sisältä. Mitään vikakoodia ei ilmottanut.
                    Oireena oli ollut savutus ja tunne että kone ei ahda yhtään.

                    Comment


                    • DPF:n jälkeinen pakolämpöanturi on ollut rikki n. 2000km
                      En nyt tiedä meneekö DPF tuossa matkassa vielä tukkoon. Mutta jos kone luulee, että pakolämmöt on matalat, niin yrittäähän se niitä koko ajan nostaa että DPF saavuttaisi oikean toimintalämpötilan. Varsinkin jos kilometrejä on jo takana niin, nopeuttaahan tuo sen tukkeutumista. Toimivassa DPF:ssä ei kyllä pitäisi tulla läpi minkään kansan savua.

                      Kokeilkaa ottaa turbon ja DPF:n laippa löysälle ja tehdä pienen lenkin testaamalla onko se DPF tukossa. Näkee samalla tuleeko turbolta öljyä pakopuolelle. Ääntähän tuossa syntyy, mutta kyllähän melua maailmaan mahtuu :D

                      Comment


                      • Kävin kokeilemassa Jessen autoa. Tuntui aluksi samanlaiselta kun olisi ollut vikatilassa, mutta sitten hyytyi totaalisesti ja jaksoi vaivalloisesti mennä ykkösellä. Nyki ja työnti mustaa putkesta. Saman tapainen effekti kun ahtoputki irtoaa. Maffin irroitus ei auttanut, eikä mitään ylimääräisiä suhinoita kuulu mistään. Käynnistyi ja tyhjäkäyntiä kävi kyllä, mutta ei ota kierroksia ku alta 2k, jonka jälkeen rupeaa rytkyttämään ja työntämään mustaa putkesta. Ei taida mikään öljyvuoto autoa halvaannuttaa ihan noin totaalisesti. DPF tuskin tukossa, koska mustaa kuitenkin putkesta työntää. Että oisko polttoaine/imuilma puolella ongelmaa kuitenkin?
                        Kyllä se DPF viimeistään nyt on tukossa kun on ajeltu ja käytetty tollaisilla savuilla.
                        Maffiarvot tyhjäkäynnillä ok mutta pikkasen kierroksia nostamalla rupesi arvot sekoilemaan syynä lienee kun ahdin ei ahda.
                        Ahdin tuntui ihan asialliselta imupuolelta testaamalla= ei juurikaan poikittaisvälystä eikä pitkittäisvälystä oikeestaan lainkaan.


                        Voi se ahdin vuotaa akselin juuresta suoraan pakoputkeen.
                        Epäilen ettäkö se ahdin vuotaisi pakosarjaan päin vaan ennemmin kuten sanoit, pakoputkeen. EGR:n putkesta kun tulee ihan reippaasti sinistä savua. Ja äkkiseltään muisteltuna tuo EGR:n "kierrätysputki" on pakosarjassa ennen ahdinta. = Ahdin pois suljettu?


                        Kaverilla oli vastaavanlainen ongelma kuin Jessellä ja viaksi paljastui egr, siinä oli rattaista hampaat särkynyt sieltä mustan laatikon sisältä. Mitään vikakoodia ei ilmottanut.
                        Oireena oli ollut savutus ja tunne että kone ei ahda yhtään.
                        EGR oli tästä irti ja sininen savu tosiaan tuli pakosarjalta tulevasta putkesta = EGR pois suljettu.

                        Testattiin siis suunnilleen näin;
                        Ahtoputki imusarjalta irti, EGR venttiili imusarjasta irti niin venttiilin "reiästä" puski ihan tosissaan sinistä, en itse ollut tuon savun välittömässä läheisyydessä mutta kotiin mennessä rouva kysy olinko ajellut mopolla (haisin ilmeisesti 2t pakokaasulta).

                        Oma diagnoosi.
                        Pakosarjaan/männän päälle pääsee öljyä.

                        Omat vaikkeukseni;
                        - Kansi halki (öljykanavasta pakokanavaan)
                        - Aiemmin vaihdettu suutin huonosti paikallaan ( öljyä männän päälle )
                        - Venttiilin välistä öljyä pakosarjaan.
                        Viimeksi muokannut dr_ink; 30.8.2013, 11:24.

                        Comment


                        • Voi sentään.
                          Tänään sain aamupäivän aikana senverran tehtyä että hain uuden diesel suodattimen ja vaihdoin sen. No auto käynnistyi, ja kävi hetken normaalisti. Sitten vähän vatkasi ja sammui, ja enää ei käynnisty. Ja dieseliä on kyllä tankissa, ja suodattimen pohjasta raotin korkkia niin tuli sieltäkin ihan nätisti liemet sormille. Mutta ei nyt jostain syystä enää kait saa soppaa kun ei käynnisty.

                          Ja rouvakin lähti töihin ja tulee takas joskus 20:00 aikaan, niin mähän olen nyt sitten naperoiden kanssa enkä pääse mitään autolle tekemään :/ pitää koittaa etsiä lapsia katsomaan joku, en kyllä ymmärrä miksi ei enää käynnisty.


                          Muoks* tarttis varmaan käydä vaikka tosta biltemasta hakee sellanen "kunnon" hylsy&räikkä setti että sais ees jotain purettua. (Nyt isoin hylsy 13mm ja pikkuräikällä)

                          Muistan elävästi kun muuan Jere T. varoitteli ennen juhannusta että jos
                          DPF pääsee tukkoon niin "tulee itkua ja hampaiden kiristelyä..."
                          Viimeksi muokannut JesseR; 30.8.2013, 13:32.

                          Comment


                            Nyt siellä on ilmaa järjestelmässä, siksi ei käy. Kaasu pohjaan ja pitkä starttaus niin pitäisi lähteä, älä auo enää mitään liitoksia.

                            Comment


                            • Kai tossa vois vielä pieni toivo olla että tandempumppu työntää ihan tosissaan öljyä naftan sekaan ja tätä kautta koneessa käryy öljy?
                              Oliko vanhan suodattimen sisältö minkä väristä?

                              Valitettavasti edelleen tuntuu ettei tässäkään tapauksessa se halvin mahdollinen vaihtoehto ole se oikea.

                              Comment


                              • €i toimi

                                Alkuperäinen kirjoittaja dr_ink Näytä viesti
                                Kai tossa vois vielä pieni toivo olla että tandempumppu työntää ihan tosissaan öljyä naftan sekaan ja tätä kautta koneessa käryy öljy?
                                Oliko vanhan suodattimen sisältö minkä väristä?

                                Valitettavasti edelleen tuntuu ettei tässäkään tapauksessa se halvin mahdollinen vaihtoehto ole se oikea.
                                Ihan oli puhdasta suodattimen sisältö, ja nyt on jopa ollut käynnissä uudella suodattimella. Mutta nyt en enää koske koko autoon.

                                Laitoin auton käyntiin ja ajateltiin että kokeillaan antaa kiekkoja. No kierrokset ei taaskaan mennyt juuri 2100rpm yli, ja sitten alkoi kuulua jokin napina jos koitti enemmän kierrättää. Annettiin olla n.1800-1900rpm hetken aikaa (n. 10s), mutta sitten alkoivat kierrokset koneessa pikkuhiljaa vähenemään, kaasun lisäys ei enää nostanut kiekkoja vaan ne jatkoivat putoamistaan aina n. 1100rpm kohdille asti. Siinä vaiheessa nostin kaasun ylös ja sammutin auton. Tuolla se nyt on parkkiksella odottamassa että joku shamaani tulee ja manaa pahat henget ulos.

                                Comment


                                • Tilanne lienee se että Shamaanin on kirjaimellisesti otettava hattu kouraan.
                                  Venttiilikoppa auki ja silmäilyä sinne suuntaan, seuraavaksi sitten tosiaan kansi irti ja...

                                  Comment


                                  • Jos joku kaipaa apua/ tekijää niissä öljypumpun tapin vaihtohommissa niin multa voi kysellä. Oulu/ ympäristö. Tallipaikkaa ei oo.

                                    Comment


                                    • No niin nyt tuli vaihdettua tuo egr:n supistava tiiviste -07 2.0tdi passattiin. Oireina oli pieni nykiminen kun lämmöt oli n.70 asteiset. Vaihdon jälkeen tyhjäkäynti tasottui, nykiminen hävisi, jaksaa vääntää korkeammalle ja kulutus tippui n.0,5l/100km. Nämähän voi olla oman mielen tuottamia onnistumisen tositteluja itselle, mutta ei se ainakaan huonommaksi menny.=)

                                      Comment


                                      • Onkos Jesse kerennyt autoaan tutkimaan?

                                        Comment


                                        • Miten tuollainen vm 2005 2.0tdi koneinen audi, ilmeisesti blb moottorikoodi.. Onko tässä suutinongelmaa tai öljypumppuongelmaa? Onko enään saatavilla korjaussarjaa ja onko iso työ tehdä korjaustyö?..

                                          Comment


                                            Voin kertoa BLB koneesta sen verran että älä osta jos et ole ostanu vielä. Menny 7000€ korjaukseen, 172 000 ajettu. Hajos ostopäivänä kesän alussa. Kalliita korjauksia paljon tuossa konetyypissä. Öljypumpun ketjuongelmaa, öljypumpun tappiongelmaa, kaksoismassa ongelmaa-> kytkinongelmaa, kansiongelmaa, ja nyt vuotaa dieseliä. :D Odottelen tässä turbon ja laatikon hajoamista, sitten olisikin tekniikan puolesta ihan uus auto. Voihan niitä olla hyviäkin, mutta nyt mitä kuunnellu noita raklattelevia dieseleitä niin moni ajaa tietämättä isosta tulevasta remontista. Suutinasiaan en osaa sanoa, ainakaan itsellä tuossa yksilössä ei ole vielä ongelmia ollu.

                                            Mulla vaihdettin rattaat ketjun tilalle öljypumpulle, eli öljypumppu öljypohja ym menee uusiksi. Ketjun korjaussarjoja saa ulkomailta(ebaystä löytyy). Itse en sitä vaihtoehtoa valinnu jos alkuperäinen ei kestä 170tkm enempää. Mulla viimetingassa vaihdettiin ennen isompaa laukeamista.

                                            Comment


                                            • Toisaalta kaverin sisko ajelee vieläpä multitronic-laatikollisella tyytyväisenä ja mistään tietämättömänä, mutta itselleni en ostaisi.
                                              B6 AVF jos haluaa edullisen ja pomminkestävän, jos taas kestävän ja vähemmän edullisen niin B7 BPP, BKN tai ASB, saa ketjun, commonrailit sun muut samaan hintaan.

                                              Siinä on ne omat vaihtoehdot. Profiilista näkee mikä valikoitu. Jos se BPP sitten seuraavaksi...

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja dr_ink Näytä viesti
                                                Onkos Jesse kerennyt autoaan tutkimaan?
                                                Ajoituksia ja vuotoja tutkittu, kummassakaan ei mitään :(
                                                Auto lähtee maanantaina kohti vartiokylää, jos jollain on idea mitä haluaa kokeilla niin tervetuloa.

                                                Kun ois vaan löytynyt vuosisitten se 1.9tdi B6 quattro =(

                                                Comment


                                                • Kyse on tuosta yksilöstä:
                                                  http://www.nettiauto.com/audi/a4/5878373

                                                  Comment


                                                  • Kyse on tuosta yksilöstä:
                                                    http://www.nettiauto.com/audi/a4/5878373
                                                    En ole markkinahintoja seurannut, mutta onhan sitä rempattu. Suuttimista kun olis jotain tietoa...korjausarvot kun tutkis. Tai jos ne suuttimet on joskus vaihdettu.

                                                    Mutta alkaahan tossa sitten kaikki vähemmän kuluvat osat hajoilemaan.

                                                    (vaikka tämä ei ole nettiauto thread niin sivuhuomautuksena 8k€ maksaa näemä reilut 200tkm ajettu AVF.160hp ja 370Nm saa helposti softalla.)

                                                    Comment


                                                    • Just tuo b7 korimalli lähinnä kiinnostaa.. Mutta jäipä 200€ kiinni tuo kauppa jos myyjä ei tule yhtään vastaan. Alunperin 400€, itse tulin puoleenväliin vastaan enkä euroakaan enempää. Merkkihuollossa ei löytynyt tietoja kytkimen ja öljypumppuun tehdyistä korjauksista; olisiko pienemmässä pajassa sitten teetetty? Ei myöskään suuttimien vaihdosta ja kampanjoita ei ole. Kova hinku vaan saada taas dieselkulkine...

                                                      Comment


                                                      • Juu tuskin on merkkihuollossa käytetty. Osakuitit kun löytyis niin olis mukavampi tunne persuksissa.

                                                        Ai myyjä ei halua myydä? Ihme touhua. Tuskin on kovin isoja markkinoita 300tkm ajetulla vähän huonomaineisella koneella, tosin suuri yleisö tuskin tietää huonosta maineesta mitään.

                                                        Comment


                                                        • Tuli vastaan hinnassa... On myyjän mukaan tre-vantaa välillä liikkunut viimeiset 6 vuotta, pitänee ottaa vanhaan omistajaan yhteyttä. Ilmeisesti lentokapteenin käytössä työsuhdeautona? En sitten tarkemmin tiedä mutta eiköhän tuokin selviä..

                                                          Comment


                                                          • BKD:ssä oli vika 19557 ja 19558 imusarjan läppäventtiiliin liittyen. Otin sen purkaakseni, koska mitään suurempaa vahinkoa ei enää tarvinnut pelätä. Kotelo, jossa sähkömoottori ja rattaat ovat, oli aivan täynnä öljymoskaa. Ilmeisesti läpän liike oli käynyt sen verran raskaaksi että tuota ohjaava 10A sulake oli palanut. Yleisen ihmettelyn ja läppämoottorin käyntikuntoiseksi toteamisen jälkeen kunnon putsaus ja kasaan -> Vika pyyhkiytyi eikä tullut ainakaan pienen lenkin aikana takaisin. Aikaisemmin tuli 19557 heti kun laittoi virrat päälle. Korjauskustannukset rajoittuivat siis purkilliseen Quickleeniä ja yhteen lattasulakkeeseen :)

                                                            Comment


                                                            • Kukaan foorumilainen ei ole vielä ilmoittautunut halukkaaksi käydä kokeilemassa tuota aiemmin mainitsemmani a4:sta... Jäänee kaupat tekemättä jos joku lähempänä asuva ei käy koeajolla sillä...
                                                              Ennakkoon pitäisi kauppiaalle muutama satanen laittaa ja pitää rahat ellei kauppoja tulekaan. Enkä mitään pommia haluaisi ostaa ja toisaalta kauppiasta turhaan ajeluttaa..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X