Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Moottori käy joskus "pötpöttäen" kierrokset kuitenkin tasaiset, mutta ääni tuntuu tulevan pakoputkesta, pötpöttämisen huomaa tyhjäkäynnillä, mutta auto kulkee normaalisti.

    Moottori alkaa savuttamaan harmaata savua voimakkaasti, tämä savutus alkaa ainostaan tyhjäkäynnillä muutaman minuutin kuluttua käynnistämisestä. Ei siis heti käynnistettyä, eikä ajossa tai painaessa kaasua isommille kierroksille. Auto toimii normaalisti ja tehot tuntuu olevan täysin tallessa.
    Tuommosen löysin tuolta aikaisemmista viesteistä. Ja viaksi tarjottiin hydraulista venttiilin nostajaa.
    Mulla myös ihan samanlaiset oireet tuossa romussa.
    Niinpä kysymys. Mistä tietää mikä nostin on paskana? Voiko nostimien toiminnan jotenkin tarkastaa?

    Comment


    • harmaa savu

      Tänään tutkailtu lisää, tässä faktat kaikki kerralla:
      1.BPW, dpf-delete, Fin-dieselin softa, aj.210tkm
      2.EGR-putsattu tänään, tyhjäkäynti muuttui tasaisemmaksi
      3.juuri käynyt huollossa, hihna vaihdettu 120tkm kohdalla
      4.öljyä ei häviä, edellinen huoltoväli 20tkm eikä tarvinnut lisätä
      5.turbossa pientä poikittaisvälystä
      6.turbolta kuuluu vinkausu kun ajettaessa laskee kaasun pois
      7.softaa laitettaessa, suuttimien korjausarvot sallituissa ja käytetty sen jälkeen midlandin suuttimien putsaus / voitelu aineet dieselin mukana
      7.harmaata savua välillä tyhjäkäynnillä ja useimmiten liikkeelle lähtiessä tai kevyellä kaasulla ajettaessa

      Miten jatkaa ongelman ratkomista?

      Comment


      • onko se savutus sellaista on-off tyylistä...eli saattaa mennä viikko tai pari ettei mitään ja sitten joku kerta työntää paljon harmaata savua liikennevaloissa tai parkkipaikalla....sit taas loppuu? Yrittäiskö se vielä tehdä DPF polttoja jostain syystä...eli joku bitti on vielä väärin päin?

        Mulla teki jonkun viikon sitä DPF:n deletoinnin jälkeen, mut sit se loppui kokonaan. Pientä "savua" tulee toki putkesta esim. tyhjäkäynnillä kytkintä nostaessa ja siten raskaasti kuormittaen...mutta ei tyhjäkäynnillä eikä muuten...

        Comment


        • onko se savutus sellaista on-off tyylistä...eli saattaa mennä viikko tai pari ettei mitään ja sitten joku kerta työntää paljon harmaata savua liikennevaloissa tai parkkipaikalla....sit taas loppuu? Yrittäiskö se vielä tehdä DPF polttoja jostain syystä...eli joku bitti on vielä väärin päin?

          Mulla teki jonkun viikon sitä DPF:n deletoinnin jälkeen, mut sit se loppui kokonaan. Pientä "savua" tulee toki putkesta esim. tyhjäkäynnillä kytkintä nostaessa ja siten raskaasti kuormittaen...mutta ei tyhjäkäynnillä eikä muuten...
          Jotenkin alkanut vaikuttamaan siltä, että tapahtuu niin usein ettei se poltto voi olla. Kuitenkin lähes päivittäin tuota savutusta on. Voisiko likainen polttoainesuodatin vaikuttaa? Kuulukos tuo huolto-ohjelman mukaan vaihtaa milloin? Ja onko tuon vaihto vaikeaa?

          Lähinnä näyttäisi tuota savua tulevan kun moottorijarrutuksen jälkeen painaa kaasua hiukan tai lähtee liikkeelle moottorijarrutuksen jälkeen.
          Viimeksi muokannut freed; 11.6.2013, 14:32.

          Comment


            Auto odottaa osia tehtaalta. Eli auto on yli juhannuksen pajalla. Autoon uusittu siis kansi ja nyt menee öljypumppu rattaille. Kytkin ja vauhtipyörä menee uusiksi sitten, kun rahat riittää. Onkohan odotettavissa milloin turbon laukeaminen(autolla ajettu 172000)? Mihinkähän muuhun tässä nyt on varauduttava, vai onko noi vikapesät jo sit läpikäyty?

            Comment


            • Ahdin vielä ennen 190tkm :)
              Kannattaa sitten vaihdella ajoissa, mun tuurilla pääs öljyt männän päälle ja kansi oli sitä myöden siinä.

              Comment


                Mun ajoilla kun auton saa niin 190tkm on mittarissa parissa kuukaudessa. Ihanan kallista siis. :D

                Comment


                • Mitä mä aikaisemmista viesteistäsi päättelin niin tankillinen riittää useamman kuukauden :)
                  Ei vaan, toivotaan että vastoinkäymisesi on ohi!

                  Comment


                  • Voikohan tuo minun savuttelu kuitenkin johtua turbosta? Kierroksia kun niin öljynpaine tiivistäisi sen ja moottorijarrutuksella / tyhjäkäynnillä päästää läpi, jolloin taas liikkeelle lähtiessä tuprauttaa. Koitan tänää vielä purkaa turboa esiin ja ottaa raadille siitä kuvan sekä myös ahtoputkista.

                    Onkos nuo turboladerin turbot ok kamaa?

                    Comment


                    • Mulla on jo 240000km mittarissa ja alkuperäisellä turbolla mennään.
                      Mitään vinkumista ei kuulu, mutta tapaako näistä edes kuulua mitään sivuääniä kun alkaa vetämään viimeisiään?
                      Mitään savuttamistakaan en ole huomannut ja VCDS mukaan siivet liikkuu mukavasti ahdot on kohdillaan.
                      Huollossa pyysin joskus tarkastamaan turbon välykset, mutta eivät olleet tarkastaneet, kun turboon ei kuulemma päässyt käsiksi ilman purkamisia.

                      Comment


                        Omasta turbo vaihdettiin joku 1kk sitten. Mittarissa 240tkm. Viheltänyt se on jo pitkän aikaa ennenkin, vaihdolla loppui kyllä kaikki vislaamiset ja ahdotkin nousee nopeammin kuin vanhalla. Siivethän siellä jumitti ja jotain pientä osumaakin varmaan saanut, ei tullut liikoja kurkittua.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja Edi Näytä viesti
                          Omasta turbo vaihdettiin joku 1kk sitten. Mittarissa 240tkm. Viheltänyt se on jo pitkän aikaa ennenkin, vaihdolla loppui kyllä kaikki vislaamiset ja ahdotkin nousee nopeammin kuin vanhalla. Siivethän siellä jumitti ja jotain pientä osumaakin varmaan saanut, ei tullut liikoja kurkittua.
                          Mitä maksoi uus turbo töineen?
                          Hajosiko lopulta koko turbo vai vaihdettiinko ääntämisen takia?

                          Comment


                          • Taas tutkin lisää: Savutus lisääntynyt, nyt alkaa ilmestyä jo liikennevaloissa seisoessa. Ahtoputki välijäähyn alalaidassa on aivan öljyssä, päältä kuivassa alla tuoretta, siis ulkopuolella. Yläahtoputken sisällä ei enää kevyt huntu vaan jää tipoittain sormeen. Onko tuo tuomio nyt ahdin?

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja VCDS_newbie Näytä viesti
                              Mitä maksoi uus turbo töineen?
                              Hajosiko lopulta koko turbo vai vaihdettiinko ääntämisen takia?
                              Täältä forumin kautta ostin vähän ajetun turbon ja kaverin kanssa vaihdettuna ei hirveästi hintaa jäänyt töille. Aikaahan se otti jonkun 5-6h varmaan. Ei se lopullisesti kerennyt hajoamaan, viheltelyä ei vain viitsinyt enää kuunnella vielä kun se turbo osui sopivasti kohdalle :)

                              Comment


                              • Täältä forumin kautta ostin vähän ajetun turbon ja kaverin kanssa vaihdettuna ei hirveästi hintaa jäänyt töille. Aikaahan se otti jonkun 5-6h varmaan. Ei se lopullisesti kerennyt hajoamaan, viheltelyä ei vain viitsinyt enää kuunnella vielä kun se turbo osui sopivasti kohdalle :)
                                Itse katselin netistä, että huollettua ahdin n.350e vanha palautettava, tehdas uusi 520e ja vanhasta ehkä jotain saisi. Lähtikö pultit helposti auki?

                                Comment


                                  Sanoisin että uusi 520 eurolla ei ole hinta eikä mikään. Kunhan on aitoa tavaraa eikä mitään kiinalaista kopiota.

                                  Comment


                                    Juu ei hinta kuulosta pahalta kyllä. Muutamassa pultissa oli tekemistä vähän enemmän, muttei mitään mahdotonta. Eniten ehkä hanttiin laittoi öljyn tuloputken liitos. Sitten turbon kellon vieressä yksi pultti oli erittäin ikävässä paikassa... DPF tosiaan oli poistettu tästä jo aikasemmin eli pakosarjan pultit olivat vasta laitettuja.

                                    Onkos sinulla freed quattro kun ei profiilissa ainakaan lue, sekin tietenkin vaikuttaa asiaan. Oma kone BPW.

                                    Comment


                                    • Minulla myös BPW, mutta kesäveto versiona. Pitää huomenna vielä tarkistella tuo turbon väljyys ja tehdä päätös turbon tilauksesta. Ottaako kunnostettu vai uusi?

                                      Kuinkas paljon öljyä tuosta venttiilikopan huohottimesta kulkee imuputkeen? Oli eilisen jälkeen jäänyt liitos hieman löysällä imuputken ja huohottimen väliltä niin muutaman kilometrin ajelun jälkeen tuossa oli jo selkeästi öljyä, eikä jostain syystä tuossa liitoksessa ollut klemmaria, nyt on.

                                      Comment


                                        Tuolla hintaerolla ei varmaan kannata edes miettiä noiden välillä. Mutta kuten pulla sanoi niin kannattaa varmistaa ettei mikään kopio ole.

                                        Comment


                                        • BRD quattroon ~3h ahtimen vaihto. Mutta mistä alkuperäinen 520eurolla?
                                          Toki jos volyymit ovat kasvaneet niin isoiksi että on voinut hinnasta riipasta rapian puolet pois niin mikä jottei.

                                          Comment


                                          • Tuo 520e oli turbolader.net:in tarjous, tässä vielä ko. kampe:
                                            http://en.turbolader.net/Turbocharge...858-5009S.aspx

                                            Nyt tosiaan pitäisi vielä jollakin konstilla varmitua, että vika turbossa, mikä on tuo konsti?

                                            EDIT: Otin turbon taas esiin, pitkittäisvälystä ehkä 2mm ja poikittaista niin paljon että saa heiluttelemalla kolahtamaan kuoreen. Lisäksi turbolta lähtevä ahtoletku öljyssä. Varmuudella turbo?
                                            Viimeksi muokannut freed; 13.6.2013, 15:36.

                                            Comment


                                            • Turbo tilattu, tänään Laakkoselle tilaamaan tiivisteet ja mutterit. Suositeltavia vaihto paikkoja Lahdessa? Laakkonen lupasi vaihtaa rapeaan 400e hintaan, joten hieman tyyris. Vai yrittääkkö sittenkin itse?

                                              Comment


                                                Kysyppä Powerbyteltä kiinnostaako heitä ahtimen vaihto.
                                                http://www.powerbyte.fi/

                                                Comment


                                                • Pari viikkoa sitten tehtiin meikäläisen BRD:lle EGR-delete softasta ja kappas vain: hytkymiset (moottorin epätasainen käynti) tyhjäkäynnillä ovat historiaa...ainut mikä jäi mietityttämään, on moottorin lämpeäminen talvikeleillä, mutta aika näyttääpi...nätti homma kuiten ohjelmoida takasin käyttöön jos ei ala nostamaan lämpöjä...Nyt kun vielä öljypumpun käyttöakselin tapin uusii seuraavassa öljynvaihdossa, niin alkaa tyyppiviat (lue:ominaisuudet) oleen karsittu...

                                                  Comment


                                                  • Missä meinaat vaihdattaa sen tapin? Kysyppä tarjousta jos tulis useampi auto :)

                                                    Comment


                                                    • Oulun Audi centteriltä sanoivat vaihtotyön hinnaksi tasan 500€...Muualta en ole edes kysynyt...Siihen päälle sitten tietty ö-pohjan tiiviste (vai olikos liimalla tässä mallissa?) + öljyt ja suodin. Itse tappihan taisi maksaa sen komiat 9€...:) Täältä saatujen ohjeiden perusteella ei kovinkaan kummoinen operaatio...Eli taidanpa vaihdella itse seuraavassa öljynvaihtohuollossa kun puitteetkin sattuu löytymään hyvin läheltä...

                                                      Comment


                                                        Onko kukaan vaihdattanut tuota öljypumpun tappia missään muualla Oulussa kuin pörhöllä? Kiinnostaisi tietää muidenkin korjaamoiden osaaminen ja hintoja ko. operaatiosta.

                                                        Comment


                                                          Omakin öljy/nestesoosi projekti etenee pikku hiljaa.. Turbon nappasin irti ja näkyy sekin olevan paskana. Kolisee siivet runkoon ja muutenkin klappia milli tolkulla joka suuntaan.

                                                          Tilasitko freed turbon tuolta turboladerilta? Vissiinkin halvin paikka?

                                                          Muita hyviä turbo kauppoja? Kellään hyvää käytettyä myynnissä?
                                                          Turbo: OE Nro. 03G 145 702 HV 350
                                                          Pitääpäs laittaa itekkin tarjous kysely tuonne turboladerille.

                                                          Comment


                                                          • Turbo tuli turbolader.net:stä ja viime viikon lauantaina maksoin, keskiviikkona tuli ilmoitus maksun saapumisesta heille, maanantaina turbo kädessä. Halvemmalla en mistään löytänyt, tosin turboladerilla tuli vielä verot päälle joita en aikaisemmin ollut ajatellutkaan. Kokonaishinta noin 650e.

                                                            Tiivisteitä tänään hain laakkoselta ja heillä ei edes systeemissä ole turbon ja dpf/kat väliin tulevaa tiivistettä. Kuuluuko tuo olla ilman?
                                                            Viimeksi muokannut freed; 25.6.2013, 20:40.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Jafe Näytä viesti
                                                              Omakin öljy/nestesoosi projekti etenee pikku hiljaa.. Turbon nappasin irti ja näkyy sekin olevan paskana. Kolisee siivet runkoon ja muutenkin klappia milli tolkulla joka suuntaan.

                                                              Tilasitko freed turbon tuolta turboladerilta? Vissiinkin halvin paikka?

                                                              Muita hyviä turbo kauppoja? Kellään hyvää käytettyä myynnissä?
                                                              Turbo: OE Nro. 03G 145 702 HV 350
                                                              Pitääpäs laittaa itekkin tarjous kysely tuonne turboladerille.
                                                              Pitikö turbo mitään outoa ääntä jos kerran huonossa kunnossa?
                                                              Omassa alannut taas lämpöisillä keleillä korostumaan rahina ääni joka on todettu aivan normaaliksi ääneksi kun turbo puskee ilmat takaisin ilmanputsariin kaasua löysätessä. Kuitenkin taas aloin miettimään, että onkohan tuo nyt aivan kunnossa.
                                                              Osaisiko joku neuvoa, mitä pitää purkaa ja miten saan tarkistettua turbon kunnon?
                                                              Tietäsi uusia turbon ennen kuin laukeaa ajossa..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X