EGR temppuilee (nytkyttää pintakaasulla ja tekee supistettuna kaasuun vastaavuuteen pienen viiveen) ja onneton alavääntö ärsyttivät itseäni eniten. Itse siirryin brd:stä takaisin 1.9tdi pariin enkä ole sekuntiakaan katunut, molemmat softattuja ja menohaluissa ei ole huomattavaa eroa. Ei se huono kone ole, mutta paljon parempiakin on.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Päinvastoin, DPF:n puhtaaksipoltto ei tarvitse EGR:ää, se pikemmin suljetaan polton ajaksi jotta palamislämpötila nousee. Passiivinen regeneroituminenkin tehostuu kun EGR ei ole käytössä. Palamislämpötila on korkeampi ja pakokaasussa on enemmän typpidioksidia joka regeneroi suodatinta. Pikemminkin DPF:n polttotarve likelle puolittuu kun EGR on suljettu - myös savunmuodostus ja koko filtterin noesta tukkeutuminen vähenee tätä kautta huomattavasti. EGR on todellinen palamisprosessin tappaja. Siihenhän se on kehitetty, palamista hidastamaan jotta typenoksidien muodostuminen olisi vähäisempää, varjopuolina moottori likaantuu, savutus lisääntyy rajusti ja moottorin hyötysuhde sekä teho laskevat. Teknisesti paljon parempi keino olisi käyttää katalyyttistä typenoksidien jälkikäsittelyä, mutta se tunnetusti vaatii ureaa ja on kalliimpi ratkaisu kuin EGR.Viimeksi muokannut jcarlson; 21.4.2013, 17:32.
Comment
-
Sitten korjaan, oli vain sitten aikanaan softaajan kädettömyyttä kun ei saanut egr:ää puukotettua pois softasta. BRD uusilla suuttimilla, ilman egr ja dpf poistettuna, softattuna ja alavääntö hiottuna kuntoon, sekä softasta puukotettu vääntöjä alaspäin vaihdon ajaksi, voisi olla ihan toimiva paketti :) Kunnes tuon joku toteuttaa, 1.9 vie voiton.
Comment
-
Eilen hain auton liikkeestä BLB koneella. Parisataa kilsaa ja tehot hävis. Hyvä että jaksaa kulkea, moottori täristää(heilauttaa koria satunnaisesti) autoa hieman tyhjäkäynnillä ja kierrosten ollessa alle 2000(siis vaihdevapaalla). Auto on nyt pajalla ja loppuviikosta saa tietää mitä vikoja auto on syöny sisäänsä.
Comment
-
Osaiskos joku sanoa onko tuo ahtojen käyttäytyminen normaalia tuossa tökerössä kuvassa. Kuvassa siis kiihdytys 4. vaihteella ja y-akselilla RPM ja x-akselilla ahdot Psi. Lähinnä tuo ahtojen putoaminen eli onko se vain näillä juuttuva siipisillä täysin normaalia. Kyseessä BPW kone jos jotakuta kiinnostaa.
Eli siis noi keltaiset pisteet tai mikskä niitä nyt sanoisi niin on ahdot kullakin kierroksella. Eli RPM on samalla tavallaan aika...
Comment
-
Mulla BRE koneella oleva. Öljypumpun tapin vaihdoin ennakoivana toimenpiteenä. Kulunut oli aika pahasti joten ei turha remppa. Onko jollain tietoa oulun seudulta DPF:n poistopajasta?
Entäs kuuluuko BRE-kone suuttimien vaihtokampanjan piiriin? (140hp)Viimeksi muokannut Arpakuutio; 2.5.2013, 22:01.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Arpakuutio Näytä viestiMulla BRE koneella oleva. Öljypumpun tapin vaihdoin ennakoivana toimenpiteenä. Kulunut oli aika pahasti joten ei turha remppa. Onko jollain tietoa oulun seudulta DPF:n poistopajasta?
Entäs kuuluuko BRE-kone suuttimien vaihtokampanjan piiriin? (140hp)
Comment
-
Jep, täytyypä soitella PowerFlashille.. Mulla ollu käsitys että tekevät pelkästään lisälämmitinhommia ja vetokoukkuja.. Kiitos vinkistä!
edit: Joo soittelin Pörhölle. Suutinkampanja koskee Audeissa vain 170 heppasta mallia. :) Takalasin pesurin letkun korjauskampanja oli avoinna..Viimeksi muokannut Arpakuutio; 3.5.2013, 10:46.
Comment
-
Mulla BRE koneella oleva. Öljypumpun tapin vaihdoin ennakoivana toimenpiteenä. Kulunut oli aika pahasti joten ei turha remppa.
Itsellä nyt 209tkm mittarissa, oireileeko se mitenkään jos on kulunut?
Comment
-
210 tuhatta suunnillee.. Olis voinu mennä vielä pitkäänkin, mutta tapissa oli reilusti kantit pyöristyneet.
Työkaverilla passatti 2,0 tdi BGW(reilut 200tuhatta). Tappi oli kulunut jo niin, että aivan hetken päästä olis pyörähtäny tyhjää.
Todella halpa remontti jos itse viitsii tehdä. Öjyt pois, kone kannatukseen, etukorvakko irti, kone väännätykseen keulapäästä ylös, öljypohja irti, öljypumpun kyljestä(moottorin etupää) pieni segersokka irti, ja tappi reijästä pois, ja uus tilalle.
Öljypohja tiivistetty silikoni/tiivistemassalla. Öljypohjan takapään pultit syvällä kytkinkopan ja laatikon välissä, voi vaatia kuusiokoloavaimen muokkauksen.
Näin siis BRE kone, joka konehuoneessa pitkittäin.
Samalla kannattaa käyttää myös öljypumpun imusihti irti ja putsata se.
Uusi tappi, jota marmorilta saa, on kestävämpää materiaalia kuin alkuperäinen ja maksaa alle 7 €+ sokka 0,8€. Vaihto kannattaa ajoittaa öljynvaihdon yhteyteen.
Niin, ja minkäänlaisia oireita ei ole ennen kuin tappi lopullisesti sökö.
BRE koneessa öljypumppu pyörii hammasrattailla, joten ketjuongelmaa ei ole.
Ketjulla pyörivissä pumpuissa on siis kaksi heikkoa kohtaa: ketjunkiristin, ja öljypumpun tappi.Viimeksi muokannut Arpakuutio; 3.5.2013, 20:58.
Comment
-
Todella halpa remontti jos itse viitsii tehdä. Öjyt pois, kone kannatukseen, etukorvakko irti, kone väännätykseen keulapäästä ylös, öljypohja irti, öljypumpun kyljestä(moottorin etupää) pieni segersokka irti, ja tappi reijästä pois, ja uus tilalle.
Öljypohja tiivistetty silikoni/tiivistemassalla. Öljypohjan takapään pultit syvällä kytkinkopan ja laatikon välissä, voi vaatia kuusiokoloavaimen muokkauksen.
Näin siis BRE kone, joka konehuoneessa pitkittäin.
Comment
-
Vieras
Onko 500€ kallis hinta siitä, ettei koko kone ahtimineen tuhoudu?
Ei sarkasmia vaan ihan tosissaan kysytty? Onhan se paljon rahaa, mutta varmasti joka sentin arvoinen, jos toisessa kupissa on usean tuhannen korjaus.
Ja kai tuon tekee joku pienempi liike halvemmalla, jos marmorin hinta on 500€.
Comment
-
Onko 500€ kallis hinta siitä, ettei koko kone ahtimineen tuhoudu?
Ei sarkasmia vaan ihan tosissaan kysytty? Onhan se paljon rahaa, mutta varmasti joka sentin arvoinen, jos toisessa kupissa on usean tuhannen korjaus.
Ja kai tuon tekee joku pienempi liike halvemmalla, jos marmorin hinta on 500€.
Huollonki just teetin pörhöllä, nii täytyy toivoa jotta se kestäis seuraavan huoltoon ettei tarttis taas öljyistä maksaa paitsi jos löytyy joku joka tekis sen kotihommina.
Vähän ihmetyttää myös se, että mikäli tappi on heikkoa materaalia nii miks audi ei voi yhtään tulla vastaan asiassa...harmillista.
Comment
-
Muistelen, että eräs Pörhön työnvastaanottaja kertoi em. remontin hinnaksi 1500 eur luokkaa (siis tehtynä ennen täystuhoa) kysyessäni joskus viime kesänä - saattaa kyllä olla, että muistan väärin. Mutta joka tapauksessa BPW-murheet ovat ohi meikäläisen kohdalta vaihdettuani uudempaan A4:een. Voisi ristiä kädet kyynärpäitä myöten, viimeinen vuosi on tullut ajettua suurinpiirtein kylmä rinki erään paikan ympärillä, kun on saanut pelätä jonkin kalliin paikan hajoamista.
Comment
-
Muistelen, että eräs Pörhön työnvastaanottaja kertoi em. remontin hinnaksi 1500 eur luokkaa (siis tehtynä ennen täystuhoa) kysyessäni joskus viime kesänä - saattaa kyllä olla, että muistan väärin.
Öjyt pois, kone kannatukseen, etukorvakko irti, kone väännätykseen keulapäästä ylös, öljypohja irti, öljypumpun kyljestä(moottorin etupää) pieni segersokka irti, ja tappi reijästä pois, ja uus tilalle.
Comment
-
Tapissa on reikä keskellä jossa kierteen. Siihen pyörittelee pultin ja vetää pois.
Onkos kellään kokemusta EGR:n poistamisesta auton softasta näiden 2.0tdi moottoreiden kohdalla...?Lähinnä kiinnostaisi tietää, että miten vaikuttaa moottorin lämpeämiseen talvella...?Nyt on kuulemma keksitty Siemenssin järjestelmän kohdallakin lääke tuon turhakkeen poistamiseen...
Comment
Comment