Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eilen tuli sijoitettua parhaimmalla mahdollisella tavalla 3 euroa... supistava tiiviste egr:n tuloon (oem vag 028131547B), eli alkuperäinen 32mm reikä supistettiin 9mm:iin. Tuo tiiviste tulee siis sammutusläppäkotelon ja egr:ltä tulevan tuloputken väliin. Tiivisteen vaihdon myöt satunnaiset nykimiset katosivat, auto vastaa kaasuun vaihtojen jälkeen paljon nopeammin, eli onnistunut "viritys". Tuo tiiviste siis vähentää pakokaasun virtausta palotilaan, vakiona kun egr:n ohjaus tuntuu aiheuttavan ongelmia, tuo supistus kuristaa kaasun virtausta ja siten tasaa noita egr:n säätöläpän ongelmia.

    Comment


      Itsellä on egr:n toiminta laitettu ohjelmalla minimiin.

      Comment


      • Mitä itse olen muutamalta softaajalta kysynyt, niin erg:n toiminnan muuttaminen ei ole mahdollista BRD koneessa... oletko siis aivan varma, että sen toimintaa on muutettu?

        Comment


          Mulla on BPW mylly.

          Comment


          • Onkohan tuon tiivisteen vaihdolla mitään haittapuolia...?Karstoittuukos tuo pienempi reikä helpommin tukkoon tms...?Hankalekkin homma vaihtoo...?

            Comment


            • Jos on sopivan kokoinen työkalu niin 10 minuuttia riittää, itselläni menee 20min kun bilteman työkalu ei oikein mahdu väliin ja pitää tehdä tilaa liikuttamalla jäähdytysletkua.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja pide Näytä viesti
                Mulla on BPW mylly.
                Väliin ns. tyhmä kysymys... mistä tietää mikä kone autossa on? Täällä puhutaan BRD, BPW jne. Missä tuo on sanottu?

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja msuomal Näytä viesti
                  Väliin ns. tyhmä kysymys... mistä tietää mikä kone autossa on? Täällä puhutaan BRD, BPW jne. Missä tuo on sanottu?
                  Olisikohan ollut huoltokirjan ekalla sivulla jokin tarra, jossa on kaikenlaisia värikoodeja yms. Sieltä muistaakseni löytyy ainakin. Valmistenumeron perusteella kanssa selvinnee ainakin merkkihuollosta kysymällä. (muistelen joskus nähneeni myös jonkun nettisivunkin, minne syöttämällä runkonumeron löytyi vastaus.. ei kyllä enää hajuakaan mikä).
                  Viimeksi muokannut Zuuppovi; 16.10.2010, 11:32. Perustelu: typo

                  Comment


                  • Kiitos, sieltähän tuo tarra löytyi ja moottorin tunnus kohdassa lukee minulla BRE. Mitä se sitten ikinä koneesta kertookaan...

                    Edit: Bongasin ketjusta aikaisemmin: "No niin, nyt on sitten löytynyt yksi tyyppivioista ko. moottoriin. Eli 05/06 - 01/07 valmistetuissa moottoreissa on öljypumpun rattaiden kanssa ongelma. Siitä on tullut takaisinkutsu Audin huoltopisteille, koodilla 13D7 ja huoltokutsun kertominen on jätetty huoltopisteille."

                    Onko tuollainen edelleen voimassa? Kannattaakohan käydä kysymässä Audin tiskiltä? Mun auton moottori valmistettu 12/06. En huomaa siinä mitään vikaa, joten "ehjästä" autosta kyse.
                    Viimeksi muokannut msuomal; 16.10.2010, 17:12.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja msuomal Näytä viesti
                      Kiitos, sieltähän tuo tarra löytyi ja moottorin tunnus kohdassa lukee minulla BRE. Mitä se sitten ikinä koneesta kertookaan...

                      Edit: Bongasin ketjusta aikaisemmin: "No niin, nyt on sitten löytynyt yksi tyyppivioista ko. moottoriin. Eli 05/06 - 01/07 valmistetuissa moottoreissa on öljypumpun rattaiden kanssa ongelma. Siitä on tullut takaisinkutsu Audin huoltopisteille, koodilla 13D7 ja huoltokutsun kertominen on jätetty huoltopisteille."

                      Onko tuollainen edelleen voimassa? Kannattaakohan käydä kysymässä Audin tiskiltä? Mun auton moottori valmistettu 12/06. En huomaa siinä mitään vikaa, joten "ehjästä" autosta kyse.
                      http://s87762315.onlinehome.us/vin.php?site=vw

                      Tuossa oli se palvelu, jonkinlainen VIN decoder. Ihan näppärä sinänsä.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja msuomal Näytä viesti
                        Väliin ns. tyhmä kysymys... mistä tietää mikä kone autossa on? Täällä puhutaan BRD, BPW jne. Missä tuo on sanottu?
                        Jakohihnakotelon päällä on tarra, ainaskin mulla (BPW). Näin myös edellisessä A4:ssa (ATJ). "Motorkennzeichen"...

                        Comment


                        • Minun marmorilta saamieni tietojen mukaan -07 ja uudemmissa ainoa pumppusuutin kone on BMP tyypin kone muut on piezoilla.Mulla toi passat on -07 ja BMP koneella muut onkin piezoilla-

                          Comment


                            Mulla on kyllä -08 ja ihan BPW koneella.

                            Comment


                            • Passatin ainoa pumppari kone 8/07 jälkeen valmistetuissa on BMP muut on piezoilla 103kw ja kaikki 125kw on piezoilla vaikka olis tehty -05!!

                              Comment


                              • Mitähän tällä on jutun kirjoittaja tarkoittanut:

                                Mallivuodelle 2007 esiteltiin uusi tehokkaampi 2-litrainen partikkelisuodattimella varustettu 140 hevosvoimainen TDI.
                                Wiki artikkeli täällä:
                                http://fi.wikipedia.org/wiki/Audi_A4_B7

                                Comment


                                • Asensin eilen omaan BKD-koneiseen Golfiin tuon jjj84:n mainitseman EGR:n supistavan tiivisteen 028 131 547B. Puhdistin samalla EGR:n ja sammutusläpän. EGR oli n. 5mm pikikerroksen peitosssa 113tkm jäljiltä, mutta aukesi vielä suht' normaalin tuntuisesti.

                                  Ensimmäiset 100km takana ja ero on huomattava entiseen. Autoani vaivasi ennen alakierroksilla esiintynyt huminaääni kun kaasua painoi ja tämä on nyt poissa. Vastaa myös kaasuun paremmin.

                                  Comment


                                    Ei kellään ole kuvaa mihin kohtaan asensitte tuon supistajan? Voisin laittaa omaan kiisseliin vastaavan..

                                    Comment


                                    • Kyseessä on EGR:n putken tiiviste. Ei käy kuin yhteen paikkaan, EGR:n putken ja rungon väliin. Poikittaiskoneessa mokoma värkki näkyy heti kun pellin avaa ja ottaa moottorin suojamuovin pois. Ahtoputki tulee koneen alta ja EGR + sammutusläppä ovat ahtoputken ja imusarjan välissä. Itse asennus ei vaadi kuin kahden ruuvin aukaisun, vanhan tiivisteen poiston ja uuden laittamisen tilalle jos ei putsaa samalla EGR-venttiiliä kuten itse tein.

                                      Comment


                                        Isellä kun on Golfissa myöskin BKD, niin voisinpa myös laittaa moisen seuraavan rempan yhteydessä.

                                        Lieviä "kotkotuksen" esimakuja ikävästi alkanut ilmenemään luultavasti turbon suunnalta. Öljynkulutus lisääntynyt ja turbon vihellys pienillä kierroksilla (~1000rpm) voimistunut. Ei vihellä itse vedossa lainkaan, mutta paikaltaan lähdettäessä viheltää sellaisen kytkimen noston ajan, ennen kuin pääsee vedon päälle. Vienosti kikattaa täydeltä vedolta nopealla helläämisellä kakkosella-kolmosella, mitä ei ennen tehnyt. Ahtoputkessa lillui jo viimeksi öljyä jonkin verran, joten tässä jo vähän varauduttava turbon hajoamiseen.

                                        Oikeastaan se olisi se toivottu juttu tuohon öljyn syöntiin...

                                        Comment


                                        • Täälläkinpäin edellistenmukaisia oireita.Audin 2.0 tdi-05 BPW motilla nykyttää vajaassa parissa tonnissa ja heiluttaa liikennevaloihin pysähtyessä.Samoin nykii vääntöä tarvittaessa.Koneen värinät tuntuu sillointällöin tyhjäkäynnillä.Kori myös heilahtaa jonkunverran paikallaan kaasutettaessa.Käyntiäänessä kuuluu tyhjäkäynnillä sellainen "lopotus".Vähän niinkuin imuääni?2-massapyörä??Tuossa yks pikkupaja on tutkinut asiaa kehittämällään testerillä turbon,egr,ilmamassamittarin ym.toimintaa,mutta vikaa ei ole löytynyt.Suuttimet korjaavat kuulemma ihan oikein.Mikähän olis vikana?Tuntuu olevan vikoja ja vaihtoehtoja aikalailla.

                                          Comment


                                          • Näin vaan oli oman auton kohdalla, että suuttimien vaihdolla hommat alkoivat palaamaan. Nyt olen ajanut toimiva n. 40 tkm. ja toimii ! Samat jutut kertoivat suuttimien syöttömäärän korjauksesta pörhöllä sekä vihelällä, mut ainoastaan vihelä toimitti suuttimien vaihtoon. Sillä se parenee.

                                            Comment


                                            • On se vaan kumma että tuollaisia vikoja ei pystytä varmuudella mittaamaan missään,etenkään Pörhöllä.Ei oo halpaa lystiä alkaa vaan vaihtaan suuttimia ja kokeileen että toimiiko.Helu,Pörhölläkö ne vaihto ne suuttimet?Paljonko tuli kustantaan?Vai sullahan ne mahtoi mennä takuuseen?

                                              Comment


                                              • Eikös tuossa ole boschin suuttimet? Nuo suutinongelmat kun enemmän koskevat siemensin valmisteita. Tuon 103kw ongelmat ovat enemmän olleet kai enemmän suuttimien taipumuksessa syödä kansi entiseksi, ja samassa menee suuttimet. Suuttimet siis pääsevät liikkumaan kolossaan ja siten tekevät tuhoa.

                                                Comment


                                                • Ja vain 8V suutin syö kantta kun se on toispuoleisesti tuettu kanteen.
                                                  16V molemmin puolin kiinni, ei syö.

                                                  Comment


                                                    Minkäs verran pakmalla on kilometrejä mittarissa? Alkaa pikku hiljaa huolestuttaa, kun itsellä sama motti.

                                                    Comment


                                                    • Onhan tuossa 195000km taulussa.Saapa nähdä mihin se lopulta johtaa,mutta nyt vedellään täyttä höökiä eteenpäin.

                                                      Comment


                                                      • Omasta kulkineesta meni turbon akseli poikki kun kilometrejä oli 138 tuhatta. Nyt vaihdon jälkeen on ajettu 10 tkm eikä öljyä ole tarvinnut lisätä yhtään, ennen kulutti vajaan litran/10 tkm.

                                                        Ennen rikkoontumista turbo vinkui aika kovasti kun kiihdytyksessä vaihtoi vaihdetta ja kierrokset putosivat alemmaksi.

                                                        Muuten kyllä hyvä kone, eikä ongelmia ole ollut. Käy tasaisesti, kiihtyy ja kulkee hyvin.

                                                        Comment


                                                        • Ajatuksissa olisi DPF:n totaalinen tyhjentäminen ja päästää pakokaasut ilmakehän hoidettavaksi ilman välikappaleita. Onkos kukaan ottanu DPF:stä sisuskaluja veke? Päästöarvothan on käsittääkseni 2 tällä kyseisellä koneella niin meneekö mittauksissa yli kun laittaa pelkän tyhjän pöntön tilalle? Entäs katsastus muuten, työhän täytynee tehdä "näkymättömästi" ettei katsastusmies huomaa tehtyä muutosta?

                                                          Comment


                                                          • Asiasta toiseen... Olen huomannut että oma -07 (-08) A4 2.0TDI Q pitää välillä semmosta "kumeaa" ääntä pakoputkistosta kun kierrokset on jossaa 1500rpm kohdalla. Olen yhdistänyt sen siihen että se polttaa nokipönttöä puhtaaksi. Haju vahvistaa sen kun pysäköin. Lisäksi olen huomannut että auto nykii joskus pintakaasulla tuon kumean äänen aikana, eli polton aikana. Autolla ajettu 70tkm ja ei perkule pitäs olla tommosia vikoja. Voisko joku muu vahvistaa tuota kumeaa ääntä ja valaista miksi nykii. Muuten se ei nyi. Ajan 102km päivässä työmatkaa ja aina kierrokset yli 2000rpm just näiden ongelmien takia että ei pääsis nokea syntymään niin paljoa. Jos huomaan sen polton ja jos matka vaan salliin, niin ajan kierrokset yli 2500rpm että pöntössä olisi kovempa hönkä ja pönttö puhdistuisi paremmin. Jos tästä tulee joskus remonttia mulle, niin auto vaihtuu ja usko Audiin meni :( B7 sarjan viimeisimpää vuosikertaa ja vielä lastentaudit vaivaa niin ei hyvää päivää.

                                                            Auto on nyt talvella myös ollut parikertaa tehoton ja siirtynyt vika tilaan kun aamulla käynnistän sen töihin lähtiessa. Kierrokset ei nouse 2100rpm enempää muuta kuin pikkuhiljaa polkemalla ja auto ei kulje. Armoton vaalea savutus ja ihan kuin kävisi vajaa pytyillä. Sen verta olen tutkiskellut netin syöväreitä että ahtoputket jäätyy?? ja lämmitessään alkaa toimimaan. Uudelleen käynnistäminen auttaa joskus samantien tuohon kun on vähän ensiksi lämmennyt. Vakkarihan ei toimi tän jälkeen 100km:iin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X