Taitaa polttoaine letkut kovettua/muuttaa muotoaan ajan saatossa, ja puristusvoima ei pikapannoissa riitä että ei vuotas.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Jäi näemmä kirjoittamatta kesällä lopputulema noista kaasuläppä/EGR -ongelmista. Sehän meni silleen, että uusi kaasuläppä saapui. Vaikutti kovasti VDO:n originaaliosalta, vaikkei maksanut kahtasataa. Ruuvasin sen kiinni. Koska EGR:n letku oli palanut poikki marmoripajan asennusvirheen seurauksena, narisin palkkioksi pikahuollon ajamaan läpän ääriasennot testerillä. No tämän tekivät. Sehän alkoi toimia, eli loppupelissä homman hinta laski puolestatoistatuhannesta pariin sataan. Plus sijaisauton luokankorotus. Plus talliin ajaessani kolhimani lokari, kun joku hlvetin katveeseen jääny rautarakennelma osui siihen...
Mutta joo, nyt olisi sitten uusi juttu, josta kaipaisin vertaistukea. Viikko sitten alkoi täristys, hehkuvalon vilkutus ja vikatilaan siirtyminen. Vakuutusyhtiölle, autovuokraamolle ja hinausfirmalle erityisin kiitosmaininnoin Audi oli lavetilla ja sijaisauto pihassa alle kaksi tuntia soitosta. Matkaa oli kuitekin toistasataa kilsaa. Matka kun sattui päättymään mökkiolosuhteissa itä-Suomessa. Tuomio oli pumppusuutin #3. Kas vain, vanha tuttavamme. En osannut odottaa suutinta, kun edellisissä tapauksissa laulu on katkennut oitis kuin kanan lento. Tällä kertaa meni vielä hinurin lavallekin omin voimin. Jännäähän tässä on se, että kyseessä oli nyt kamppiksella vaihdettu "uusi ja parempi" suutin, joka oli mitannut matkaa aika tarkkaan 70 tkm. Korjaamon setä sanoi, että se on kyllä jo harvinaista. Että oliskohan yks Passatti aiemmin yltänyt samaan. En nyt pikagooglauksellakaan löytänyt juurikaan vastaavia tarinoita, eli kokemuksia kaivataan. Onko noita uusittuja suuttimia hajonnut? Jos, mikä on takuupolitiikka. Tuolla Volkkari-foorumilla joku väitti sen verran, ettei näitä suuttimia sitten koskisi takuu, kun on ilmaiseksi ja hyvää hyvyyttä vaihdettu. Mutta eihän se nyt oikein silleenkään voi mennä, että vaihdetaan ehjät suuttimet sellaisiin, jotka eivät kestä normikäytössä kuin noin vaatimattoman matkan. Korjaamolta piti viikon mittaan tulla vastaus, mutta ei tullut. Jännä sinällään, että varaosakin piti kuulemma tilata Saksasta, vaikka nuo ovat aiemmin vaihtuneet parissa päivässä max.
Harmillista tässä on kyllä se, että vuosikausien unelma omasta quattrosta on kokenut niin syvällisen inflaation, ettei merkissä pysyminen ole mahdollista. Vaimo kun kuitenkin sanoo oman sanansa 50 % rahoittajana... Ehkä ostan joskus harraste-TT:n, mutta yhden yhtä VAG-konsernin dieseliä en enää tässä elämässä vapaaehtoisesti hanki.
Comment
-
83tkm ja risat ajettu nyt tammikuun 5. päivä käyttöönotetulla työkalulla, 3G EU6 pasuuna siis kyseessä. 6.10. menee ekaan oikeaan takuuhuoltoon, EGR hässäkkä lähtee vaihtoon. Tuossa EU6 versiossa on sitten muuten EGR hässäkkä taikamaailmaa, siellä on erikseen korkeapainepuoli ja matalapainepuoli, en ole SSP:tä kaivanut, että mistä kyse, mutta korkeapainepuoli herjaa, että läppä ei tottele...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viestiYmmärsin että ne torxit siinä suodattimen päällä olis se ongelma mutta toisaalta onko niitä mitään tarvetta edes räplätä? Vaihdetaanko koko motikka uuteen vai onko siellä joku sisäpanos?
Comment
-
no tuo 04-08 140hp elikkäs bkd on aika hyvässä maineessa kaikinpuolin. Ahdin on melkein ainoa mistä vähän kannattaa olla kiinnostunut + sitten perus vauhtipyärä ( kylmänä alkava kolina)
Mutta ne on semmoisia että ne kolahtaa jos kilahtaa eikä oikeastaan riko muuta siinä sivussa. Laittaa sitten vaan uutta tulemaan :)
Comment
-
Myös kannen halkeamisiä on tullut vastaan,ffp:ltä muistan joskus lukeneeni että tietyillä numerosarjoilla olevat kannet ovat vikaherkempiä.Allekirjoittaneella halkesi kansi vajaa vuosi sitten,kokonaiskustannus 4700€ sisältäen täyden kannen,isomman ahtimen,pakosarjan ja jakopään+hilut.Toki tuon jälkeen otettiin tehoakin enemmän irti.
Comment
-
Lähipiirissä 2 kpl 2005 A3 8PA BKD-koneella ja S-tronicilla. Toinen hankittu 8/2014 ja toinen 5/2015. Kummassakin hankintahetkellä noin 200 tkm.
Ensin hankittu:
- pyysi lisää öljyä 7 tkm öv:n jälkeen, ei merkkaa ruutuaan. Turbon vinkuna kuuluu molemmissa.
- vetareiden niveliä vaihdettu
- vaihdettu kytkin ja vp 165 tkm
- nokkahihnaremontti toisen kerran 206 tkm, suositus 6 v/120 tkm, JT-Carfix ~550,-
Toinen:
- ajettu 6 tkm, ei vielä pyytänyt lisää öljyä
- vaihdettu vp 160 tkm
- vetareiden niveliä vaihdettu
Kun perehdyin aikanaan 8PA-malliin, niin totesin luotettavimmaksi koneeksi juurikin tuon BKD.
Eli voin kyllä suositella.
Comment
-
Noin. Nyt se on sitten se unelma kokeiltu. Elämä quattron omistajana päättyi. On se haikeaakin - hienoa kyytiähän sillä sai aina kun se toimi - mutta kun p..le eniten pelotti että eihän se nyt vaan taas hajoa ennen kuin saan sen liikkeen pihalle ja luovutetuksi. Ei hajonnut.
Katellaan sitten sitä TT:tä joskus. Jos siihen sais vaikka säästetyksi laittamalla dieseli-Audin remonttikulut syrjään pikkuhiljaa... Mutta VAG-konsernin dieselit on meiksin osalta käsitelty. Pari Volkkaria kun oli jo joskus aiemmin.
Kiitos kaikille osallisille vuosien varrella saamistani vinkeistä ja myötätunnosta vikaantumisten hetkellä.
t. nimim. enää ei jätä audi tielle
Comment
-
Onko näissä b8 koppaisissa audeissa tämä 2,0 TDI DPF 125 kW sama kone kuin 2,0 TDI DPF 105 kW, mutta ohjelmalla vain otettu hieman tehoa irti enemmän. Eli saako näistä 170 heppaisista softapäivityksellä reilun 200 kaakkia vai kannattaako enää mennä ottamaan tehoa enempää, ettei leviä käsiin?
Comment
-
Työntääkö näissä sitten kätensä kyynärpäitä myöten siihen ihteensä jos tollasen b8 koppasen 2,0 TDI DPF 125 kW laitoksen ostaa? Ei noita pensavehkeitäkään kehtais laittaa kun voi saada sen kuuluisan öljypolttimen itselleen. Näistäkin on juttua netissä vaikka millä mitalla puolesta ja vastaan, mutta pitäs saada sellanen jonkinlainen käsitys, että mitä tässä kannattais ostaa vai ostaako mitäään.
Comment
-
Ei tuossa 2.0 commonrailidieselissä ole muuta huonoa kuin se 0,01% todennäköisyydellä kiinni leikkaava korkeapainepumppu. Amerikassa niitä hajoilee suunnitteluvirheen ja huonon dieselin yhteisvaikutuksesta, suomessa tuskin on kovin montaa mennyt. Kato googlesta, joku oli silloisen avannut kun tappeli tehtaan kanssa isosta remontista.mutta siis tosi harvinainen, joskin seurauksistaan kallis paukku. Itsenpumppuhan ei maksa kuin tonnin.
Pumpun vaihto ja tiheä dieselsuodatin paluuletkuun tuo mielenrauhaa jos jännittää
Comment
-
Kiitokset myös itseltäni useille ylläoleville, kun selvensitte tuon A3 8P 2.0TDI 103kw (140hp) mallin aivoituksia. Sellainen ostoon vaan. Edellinen A3 2002 1.9tdiq mennyt 200tkm hienosti, vain laturin vaihto ollut ns. ylimääräinen kulu ja aika perus että laakerit etupyöriin. Tosin päivämäärämerkeistä päätellen laturi oli ollut paikoillaan 390tkm. :D
Comment
-
Päivää!
Ostinpa B8 2.0TDi ja kävin heti n. 400km työreissun ~90km/h keskinopeudella, jolloin kulutus oli 6.2l/100km. Auton tietojen ja muiden höpötysten mukaan kulutus tulisi kuitenkin olla matkassa luokkaa 4.5l/100km. Osa arvailee nokka-akselin ajoituksen olevan ongelma ja joidenkin mielestä paskanen imusarja. Auto on vakio ja alla 19" vanteet ja ehkä jotain ~225/40/19. Onko muilla tullut vastaavaa ongelmaa samanlaisessa kulkupelissä?
Auton tiedot:
Audi A4 Farmari (AC) 4ov 1968cm3
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 20080822
Alustan nro: WAUZZZ8K49A078941
Sylinteritilavuus: 1968
Moottorin koodi: CAGA
kW: 105Viimeksi muokannut Jasu; 23.10.2015, 12:51.
Comment
-
Ei tuossa mitään vikaa ole, jos otteessa päästöt 140g se vastaa noin kutosen keskikulutusta. Ajotietokone voi toki näyttää mitä tahansa.
Tilastoa, ei kukaan ole päässyt alle viiden:
https://www.spritmonitor.de/en/overv...=1&powerunit=2
Comment
Comment