Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Tuohon tandem-pumppuasiaan. Itsellä se vuoti ilmaa ja yks osaongelma oli se, että auto ei ollut erityisen ajettava alle 1500rpm. Rytkytti ja joskus sammui liikkeellelähdössä. Tyhjäkäyntiä kävi suht nätisti, mitä nyt saattoi joskus yskähdellä. Auto myös hytkyi vähän tyhjäkäynnillä, minkä huomasi siitä, että esim. penkillä olleessa vesipullossa vesi eli. Perstuntumalla tätä ei huomannut ja en tiedä onko tämä hytkyntä edes poistunut, kun ei ole ollut vesipulloa nyt mukana.

    Vaihdon jälkeen kaupunkikulutus tippui varmaan litran ja autolla pystyy ajelemaan käännöksiä risteyksissä kolmonen silmässä.

    Kone siis 1.9tdi avf. Eiköhän sama ongelma voi esiintyä pumppari 2.0tdi:ssäkin.

    Comment


    • #92
      jatketaas tätä aihetta... mitä veikkaatte viaksi... jos oireet on:

      -auto täristää tyhjäkäynnillä
      -auto täristää kun kierroksia nostaa vapaalla 1500 ja 3000 kohdalla taas ei täristä
      -auto täristää kun vapaalla kierroksia nostaa ja pikkuhiljaa alkaa painamaan kytkintä, se poljin heiluu...

      arvauksia/tietämyksiä otetaan vastaan.
      ja autonahan on tunnetusti b7 2.0tdi BLB.

      Comment


        #93
        Veikkaan että samoja ongelmia mitä tämän ketjun alussa on kuvailtu?

        Comment


        • #94
          heh... niitä onkin muutama mainittu :D

          Comment


          • #95
            Sen tiedän nyt kokemuksesta, että viat poistuvat n. 2500?:n huollolla eli pumppusuuttimien vaihdolla. Samalla pääsee eroon ärsyttävästä "nypytyksestä" kiihdyttäessä (varsinkin vääntöä tarvittaessa) :)

            Comment


            • #96
              ai veenus. meikä ei ois halunnu tuota tietää... ajattelin lähtee ratkomaan tuota vauhtipyörällä...

              Comment


              • #97
                Ne romut vaihdettiin minunkin autoon enste, mutta eipä tullut toimivaa.

                Comment


                  #98
                  Onko pumppusuuttimissa tapahtunut mitään kehitystä mallin suhteen?

                  Comment


                  • #99
                    pistetääs infoa tänneki topiikkiin taas...

                    eli auto on käynyt ny 2-massavauhtipyörän vaihdossa ja ensimmäisen ajolenkin jälkeen voi todeta seuraavaa:

                    tyhjäkäynnillä tapahtunut tutina väheni, melkein tekisi mieli luvata poistuneen... mutten uskalla näin pienellä kokemuksella (10min ajo) vielä sanoa. Sen huomasin, että tyhjäkäynnillä kun teki kierrosten nopeaa nostoa niin auto heilahti sivuttain... nyt ei tapahdu enää sitä ollenkaan.

                    seurataan tilannetta ny muutama päivä ja katsellaan miten tilanne kehittyy...

                    Comment


                    • Menikö tuo homma myyjäliikkeen takuuseen?

                      Aja moottori sitten kunnolla lämipimäks, itselläni oon ainakin huomannut että lämpimällä koneella hiukan enemmän tutisee.

                      Comment


                      • osittain maksoi myyjä, loput allekirjoittanut.

                        pitänee kokeilla ku koneen saa lämpimäksi. toisaalta mulla tutisi kylmänäkin ja äkkiseltään se tuntui väheneen huomattavasti. itelle tuli ainakin hyvä mieli kun edes osa oireista väheni.

                        Comment


                        • nonniii!!!!

                          auto piiputti taas! PRKL!!! Hinuri kävi taas hakemass auton tien poskesta. Samat jutut teki taas kun aikaisemmilla kahdella kertaa. Huomenna soitto Laakkoselle ja saavat taas tutkia mikä vikana, mutta vahva veikkaukseni olisi että pumppusuutin 2 tai 3:nen olis rikki. Viimeksi huollosta lähdettyäni vitsailin huollollon vastaanottajalle että tilatkaahan kaksi suutinta lisää että olen varmaan tulossa vaihattamaan ne loputkin kuukauden sisään ja niinhän siinä näyttää nyt käyvänkin. Hieman jäi viimekerralla sitä ravistelua vielä siihen joten katsotaan kuinka käy kun vaihdatan nyt loputkin suuttimet.

                          On taas otettava yhteyttä maahantuojaan ja kysästävä uudestaan että onko edelleenkään tyyppivika vai ei ja ovatko valmiita tulemaan vastaan maksuissa. Täytynee kirjotella sinne suuntaan jonkun näköinen "reklamaatio" Audin luotettavuudesta yms yms. Tuskin kauheesti auttaa mutta kuitenkin. Saanpahan purkaa hieman "ärtymystäni" jonnekkin... =)

                          Viimeksi Laakkosella yksi henkilö huollonvastaanotossa sano että vanhemmissa malleissa piti vaihtaa kaikki suuttimet kerralla jos yhteen tuli vika, mutta näihin uudempiin ei ole ollut tarvetta vaihtaa kuin se viallinen. Taidan olla hieman toista mieltä nyt ainakin oman auton kohdalla. Varmistetaan nyt vaan ekka se vika.

                          Ensiviikolla taas viisaampia!

                          Comment


                          • voi ...kele... ilmoittelehan kuin taistelussa käy...

                            Comment


                            • jepjep

                              Hieman on aikaa vierähtänyt, mutta onpahan kerennyt testata kuis auto pelaa uusien suuttimein kanssa. Elikkäs Vikanahan oli tällä kertaa suutin 2. Vaihdatettiin sitten vimoinenkin suutin ja auto käy ja kukkuu mutta ihan eri planeetalla. Kierrokset ei vispaa enää pätkääkään ja hytkymistäkään ei enää esiinny. Uskomattomalle tuntuu risteyksissä kun auto käy tyhjäkäyntiä ja ku luulee että auto ei käy ollenkaan ku vaikka se käy.

                              Mutta kustannuksii. Viimeisin määräaikaiskorjaushan maksoi 1360?. Laakkonen tuli vastaan taas noin 10%. Laakkoselta lähetettiin taas kysely maahantuojalle että olis tämmönen vika taas, että kuinka maksujen kanssa tehdään. Maahantuoja vastas että "maahantuoja ei tule kustannuksissa asiakasta vastaan koska auton omistushistoria on liian pitkä. HMM.....

                              Kylläpä osaavat keksiä syitä. =)
                              No katotaan seuraava keino. Elikkäs meinasin kirjoittaa heille sen "reklamaation". Katotaan sitten mitä vastaavat. Jos ei vieläkään ole halua tulla vastaan niin kokeillaan sitä kuluttaja-asiamiestä. Tuskin sekään auttaa mutta ei se maksakkaan mitään. =) Eli en siis häviäkkään mitään.

                              Palataan taas palstalle kun selviää taas uutta. Prosessi kestää varmaan oman tovin.

                              Comment


                              • Ketjua seuranneena kirjottelenpa tänne itekin, oireet ovat seuraavat:

                                - Kone täristää ja "potkii" tyhjäkäynnillä kovasti, varsinkin lämpimänä (90 asteessa)
                                - Kierrokset sahaavat tyhjäkäynnillä välillä 870-900 rp/m
                                - Kaasua lisättäessä kierrosten pudotessa n. 1000 rp/m kohdalla kone täristää ja heiluttaa koko auto voimakkaasti

                                Epäilenkin nyt, että autossani on samaa vikaa, kuin ketjussa on puhuttu (kaksoismassavauhtipyörä tai pumppusuuttimet), osaako joku fiksumpi sanoa, mikä tässä vois mättää?

                                VAG-COM ei luonnollisestikaan vikakoodeja asiasta anna..

                                ja konehan oli 2.0 TDI , vm.2006 ja kilometrejä 93 000..

                                Comment


                                • Nonniin. Vaikka itsellä ei Audia olekkaan alla, mutta samaa mottia noissa taitaa olla. Katsastuksessa ei kaveri saanut kierroksia talteen sillä niiden anturilla niin joutui kierrättämään konetta täysillä kierroksilla sen 10 kertaa. Siitä sitten alkoikin kotiinajellessa mukava puhina ja vikinä. Tässä nyt siis odotellaan, että pääsisi paskan turbon vaihdettua uuteen. Onkos jollain suositella hyvää vag-pajaa pääkaupunkiseudulla joka tekisi homman hyvin? Eli on näköjään heikkoja turboja. Toisaalta mun edelliseen s4 biturboonkin vaihdettiin turbot. Rupee jo turboviat ketuttamaan.
                                  Kilometrit autossa semmoset 168 tkm ja autona octavia 05 2,0 tdi.

                                  -R-

                                  Comment


                                  • Vakioahtimen sijaan kannattaa vakavasti harkita esim. FIN-Turbon hybridiä, hinta on suunnilleen sama ja kestää paremmin paremman tasapainotuksen ja reilumman kokoisten siipien vuoksi.
                                    Kamitec/Lohja voisi olla paikka mistä kysyä tuollaisen asennusta.

                                    Comment


                                    • Tullu juteltua FIN-Turbon tyyppien kanssa ja todellakin kuppi kääntymässä paremman turbon suuntaan.

                                      Comment


                                      • Oma autoni on A6, vm. 2006 2.0 tdi, ajettu 125.000 km. Tuttuja ongelmia tässä ketjussa:
                                        *nykii alakierroksilla kiihdytettäessä
                                        *sammuilee liikkeelle lähdettäessä
                                        *käy tyhjäkäyntiä epätasaisesti ja heiluu koko auto
                                        *ongelmat ilmenevät lämpimällä moottorilla.

                                        Ongelmat poistuivat suuttimen vaihdolla. Mutta, kuten muiden kokemuksista voi päätellä, korjautuminen on väliaikaista. Odotettavissa on kaikkien suuttimien ja mitä ilmeisimmin myös kannen vaihto.

                                        Onhan se ihme, että kiinni pultattuun suuttimeen ilmestyy tuollaiset jäljet.
                                        http://ttquattro.kuvat.fi/kuvat/2.0+tdi+kotkotuksia/

                                        Voin vain kuvitella, mitä näkyy alumiinisessa kannessa kun teräksinen vastakappale on tuon näköinen. Kuvaamaan en päässyt, kun panivat koneen pakettiin niin pikaisesti. Uskottavin arvio tähän mennessä on, että suuttimen runko taipuu, jolloin syntyy hankaava liike.

                                        Kaikkea p…aa se Audi markkinoille laskeekin! Tällaisia vikoja sisäänajokm:llä! Myyjän ja korjaamon osuutta en kommentoi tässä vaiheessa enempää koska prosessi on kesken.

                                        Miten pitäisi toimia, että saataisiin valmistaja vastaamaan vahingoista?
                                        Viimeksi muokannut henrijakyosti; 11.4.2010, 21:56.

                                        Comment


                                          Boschia nyt tuskin saat vastaa mistään. Paalaat sun paska-audis ja käyt ostaa jotain muuta. :)

                                          Comment


                                          • Onhan tässä se sekkaunen kiva puoli, että saa "hyvät perusteet" ostaa Race-pumppusuuttimet tilalle ;)

                                            Nimimerkillä: "särkyisi jo nuo pumppusuuttimet" :)

                                            Comment


                                            • Mielellään tarkentaisi asiallisen palautteen avulla ongelmaa vaikka niin, että:
                                              - onko näitä "muutamia tapauksia" (huollon luonnehdinta) paljonkin
                                              - pitääkö tällaista moottoria ostaessa asennoitua jo valmiiksi, että siitä menee suuttimet (ja mitä muuta nyt meneekään) 100.000 km:n jälkeen
                                              - ovatko Boschin vaihtosuuttimet samanlaista "velliä" kuin alkuperäisetkin
                                              - voiko suuttimien (oletetulla) vääntymisongelmalla olla jotakin tekemistä näiden kondenssivesiongelmien kanssa, joita konsernin tuotteissa on ollut
                                              - jne.

                                              Comment


                                                - onko näitä "muutamia tapauksia" (huollon luonnehdinta) paljonkin
                                                - pitääkö tällaista moottoria ostaessa asennoitua jo valmiiksi, että siitä menee suuttimet (ja mitä muuta nyt meneekään) 100.000 km:n jälkeen
                                                -Saksassa suutin vikoja 2.0TDI:stä oli myönnetty tyyppivioiksi, suomessa kaikki ominaisuuksia.
                                                -Kyllä pitää asennoitua, kolme 2.0TDI:tä itsellä ollut ja yksikään ei ole ilman jotain remppaa selvinnyt 100tkm:ää (kaikki siis uutena ostettuja). Nykyinen auto on viimeinen audi, uusia ei tule ikinä.
                                                -Mitään järkeviä vastauksia ei kannata tällä foorumilla odottaa, koska porukan mielestä audeissa ei voi olla mitään vikaa.

                                                Comment


                                                • Kerro toki sitten meillekin, mikä on sellainen auto jossa ei ikinä ole vikoja? Kiitos ja anteeksi.

                                                  Comment


                                                    Kerro toki sitten meillekin, mikä on sellainen auto jossa ei ikinä ole vikoja? Kiitos ja anteeksi.
                                                    Niinpä, MOT.

                                                    Comment


                                                    • tässä maailmassa vain remontti on ikuista
                                                      nimimerkillä:
                                                      -lötkö 200 20V
                                                      -UrS4
                                                      -Allroad

                                                      :)

                                                      Comment


                                                      • Onhan sitä kuitenkin 2.0TDI myllyillä veivattu takseina jopa 300-400tkm siivuja ilman sen kummempia isompia remontteja. Ja VAG vehkeitä tuollakin koneella on varmaan myyty jotain 1000-2000 autoa vuodessa Suomessa, jos kaikki olisi sekä pumppuremontissa ja vauhtipyöräremontissa tai koneremontissa niin kiirettä pitelisi korjaamoissa ;) Joten ehkä liioittelua kuitenkin se, että kaikki 2.0tdi:t hajoaa alta 100tkm tai ovat kokoajan remontissa (75tkm mittarissa...kop kop puuta;) )?

                                                        Toki totta on nuo pumppariviat sekä vauhtipyöräviat ja harmillisen arvokkaitakin korjata (2.0TDI tuskin on onnistunein kone VAG historiassa, tosin samanlaisia vähemmän onnistuneita myllyjä/osakokonaisuuksia/autoja löytyy muiltakin valmistajilta: Toyota HDJ80 koneet räjäyttävä laakerimoka, Nissanin vm. 2003-2006 2.5TDI koneen hajoittava laakerimoka, mersun E-mallin ruosteviat, mersun kaatuva A malli, bemarin kone imaisee imuläpät koneeseen, Subarun uusista dieseleistä menee kytkimiä 40.000km kohdalla, muutamista on mennyt kampiakselit ja laatikot jne.) Tietenkin jos on maksanut ns. premium hintaa Audista niin kyllähän sitä kuvittelee saavansa laatua myös "teknisesti", ei pelkästään muotoilun, käyttöliittymän/ergonomian, ajo-ominaisuuksien ja ruostumattomuuden jne osalta. Johonkin Seattiin tai Skodaan ko remontit olisi ollut helpompi hyväksyä ;) Kuka muuten tietää onko noissa pumppusuuttimissa tai vahtipyörissä mahdollisesti tapahtunut jo korjausliikkeitä vuosien varrella? Myllyjä on kuitenkin tehty useita vuosia (2004-2008?) ja useisiin VAG konserin tuotteisiin?

                                                        Comment


                                                          Tuosta listasta jäi vielä uupumaan ainakin BMW:n 4-syl. dieseleiden katkeavat kampiakselit. Ne tosin taitaa mennä maahantuojan / valmistajan maksettavaksi mutta osat on kai sen verran kiven alla että auto on pajalla useamman kuukauden.. Pari - kolme vuotta sitten BMW:n 5-series oli aika suosittu taksiauto pääkaupunkiseudulla. Nyt ne on kadonneet kuin pieru saharaan..

                                                          Comment


                                                            Kylmä fakta on se, että nykysin et saa luotettavaa autoa. Osta joku w124 300d. :)

                                                            Comment


                                                            • Diffas on oikeilla jäljillä ;) Jos minulla työn vuoksi reissaus loppuu joskus niin kyllähän autoksi tulee G-mersu, jotain 1988-1993 vuosikertaa (...haetaan saksasta joltain papalta ja vähän ajettuna) Ompahan pomminvarmaa tekniikkaa ilman turhuuksia. Koneeksi joku ikiliikkuja 250-300 dieseli ilman mitään "sähköhimmeleitä". Luulen, että se on niin lähellä "ikuista autoa" kun vain voi olla. Toki siitä ilosta "maksetaan" sitten surkeana suorituskykynä, "ei niin urheilullisina" ajo-ominaisuuksina ja suurena polttoaineenkulutuksena. No, elämä on kompromisseja :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X