Jos softasta disabloimista meinaat niin kysäse tältä herralta: http://www.audiclub.fi/audifinns/member.php?u=24935
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
tuokin on 1000-6000km liian pitkä huoltoväli :D "Vakiolla" softalla (DPF toiminnassa) en olisi päässyt itsekkään kuin jotain 22-24tkm, mutta DPF:n poiston jälkeen (+ muut virit) olisin päässyt ensimmäisen kerran n. 30.000km. En stressannut tietokoneen näyttöä sen kummemmin vaan teetin aina ylimääräisen öljynvaihdon 15tkm välein. Sinunakin siirtyisin 15tkm kiinteään vaihtoväliin!
Comment
-
Täällä myös BRE, josta pyörähti kesällä kuusiokolotappi. Onneksi oli vasta 1 kk sitten ostettu merkkiliikkeestä ja vain 120 tkm mittarissa, joten myyjäliike maksoi koko paskan. 5 viikkoa oli pirssi pajalla.
Vauhtia oli satanen, ja välittömästi varoitusvalon sytyttyä tien sivuun ja kone sammuksiin. Vaihtoon meni Pörhön mukaan tasapainoakseli ja öljypohja. Turboa testattiin kuulemma hartaasti eikä mitään poikkeavaa löytynyt, joten sitä eivät ruvenneet millään vaihtamaan. On se kestänyt ainakin nuo ajetut 10 tkm. Aiemmin kuulemaani perustuen olin ymmärtänyt ettei öljypohjaa pitäisi tarvia vaihtaa, mutta jos tosiaan vaihtoivat sen niin mikä ettei.
Ketjuvetoiset koneet valkkasin pois autoja katsellessani, mutta kaikkea ei tullut huomioitua, eikä tietysti ole mahdollistakaan.
Jo hankittaessa ravisteli lämpimänä tyhjäkäynnillä, kylmänä ei. Suutinarvot katsottu ja pitäs olla ok. Kytkin/kaksoismassa ei oireile. Ominaisuudeksi väittävät yleisesti... tosin kyllä samaa vikaa tuntuu olevan runsaasti muillakin näissä koneissa.
1.9 AVB käyntiääni tuntui aikanaan terävältä, mutta kyllä tämä vetää pohjat.
Muuten ok kone :) toistaiseksi
Comment
-
Öljypohjan joutuu vaihtamaan bre koneessa kun pumppumoduli korvautuu uudella osanumerolla(molemmat ratasvetoisia kyllä). Muutama patti modulissa joka estää vanhan öp:n paikalleenlaiton. Pumppumodulissa muistaakseni erona kuusiotapin pituus 77mm -> 100mm noin niinkuin oleellisimpana erona.
Jos joku tarvii niin mulla on ehjä öljypohja "vanhempaan" ratasvetoiseen moduliin.
Itsellä meni ~145tkm kohilla akseli ja nyt taitaa olla ~170tkm. Turbossa ei "vielä" ongelmia.
Comment
-
Öljypohjan irrotus vaatii vähän työtä. A6 4f bre koneella: irrotin öljypohjan nostamalla konetta niin paljon että tuli etuakselipalkin välistä pois. Mutta kun pohja irti niin kädetönkin vaihtaa sen tapin parissa minuutissa :) 1 pieni lukkorengas öljypumpun päästä pois ja vetäsee tapin ulos.
Jos nyt semmonen 2-3h menis koko hommassa niin en varmaan paljoa valehtelis. Öljynsuodattimen vaihto, öp tiivistepintojen putsaukset ja liimaukset...
Comment
-
Opa2013
Alkuperäinen kirjoittaja roadster Näytä viestiEi o kuulunut, että olisivat tulleet vastaan. Ehdottomasti kannattaa puolittaa öljynvaihtoväli.
Tarkastukseen joutuu ruuvaamaan öljypohjan irti jolloin käytännössä osan korjaa samaan syssyyn. Ei tarvi murehtia. Eikä tarvi uusia kuivuneita kohtia.
Comment
-
Täällä ei kukaan uskalla sanoa öljyistä mitää muuta kuin VAG 507.00. Itselläni on sellainen ajatus että jos sattuisi sellainen tapaturma että tuo hiukkasjuttu jostain syystä palaisi puhki tai jotain, niin voisi varmaan ajaa tuolla Teboilin Diamond Diesel-öljyillä esim 10 tkm välein. Mutta muuten niin 507.00.
Comment
-
Juu mä voi tehdä mitä vaan mutta tuntivelotus mulla on vapaa aikana suoritetusta työstä aika "tähtitieteellinen" :D.
Onko kellään ohjeaikaa tiedossa esim öljypohjan irrotus+asennus? Siihen kun ei mielestäni voi lisätä paljoa jos tapin vaihtaa.
Ja eikös koko modulin vaihtotyö ollut muistaakseni jossain 4-4.5h? Joten tuo arvio 2-3h niin 3h mielestäni aika lähellä, nyt siis ajatellen että vaihtaja tietää mitä tekee eikä ole ekaa kertaa auton alla ;)
Comment
-
Opa2013
Öljypumpun välitysosan eli kuusiotapin pyörähtämisestä kommenttina:
- lähtökohtaisesti öljypumpun oletetaan kestävän auton koko käyttöajan; on kuluttaja-asiamiehen näkökanta, mikä on tullut esille tämän tyyppisissä tapauksissa; voi olla rahanarvoinen tieto, jos omalla kohdalla tapahtuisi.
Comment
-
Puhe tässä topikissa pyörii paljon noiden tyyppivikojen ympärillä, mutta kysytäänpä sellaista, että mikä näiden koneiden kesto on muilta osiltaan? 1,9 tdillä ajellaan ymmärtääkseni vaivatta 400-500 tkm, mutta onko näillä 2-litraisilla toiveitakaan päästä noihin lukemiin? Jos siis säännöllisin väliajoin vaihtaa kuusikulmatapin ja tarkastaa tasapainoakselisysteemin niin laukeaako näistä joku muu paikka tyypillisesti?
Comment
-
16 venttiilisissä on se tästäkin ketjusta 2/3 kattava suutinongelma, Siemensin pumppusuuttimet ei oikein kestä. Maahantuoja vaihtelee 7 vuotta vanhoja vielä uusiin ilmaiseksi.
Toki commonrail 2008-> käy paljon hiljaisemmin jne...
EDIT_ no ehkä kysyjällä tuo olikin tiedossa. Ei kai niissä mitään sen erikoisempaa ole, toki 1.9tdi tasolle on aika vaikea päästä jos on DPF ja muut romut koneessa mutta en näkis 500tkm ongelmaksi.
Comment
-
Jossain muussakin koneessa on Siemensin suuttimet. En muista missä mutta haku auttaa. Katsoisin ETKAstani, mutta kun se päivittelee itsensä toista päivää.
Kone sinänsä kestää varmaan sen mitä tuo 1.9 TDI-kin, mutta juuri kuten aikaisemmin sanottiin niin lisääntyneet oheislaitteet vaativat varmaan huoltoa ennen 500 tkm rajanpyykkiä. On vesijäähdytettyä EGR:ää, kääntyviä läppiä imukanavissa ja tasapainotusakseleita jne.
Yksi vaihtoehtohan on, että ruuvaa sieltä sen koko tasapainotusyksikön öljypumppuineen pois ja korvaa 1.9 TDI öljypumpulla. Tällä saisi mahdollisesti vähän kierrosherkkyttäkin. Tämä on ajatuksissani jos ja kun se päivä tulee. On ainakin halpa korjaus, jos sen kampuran pyörän saa vain jotenkin fiksusti pois.
Comment
-
Tuo öljypumpun vaihtohan olisi loistava idea, jos se vain onnistuu. Katselen yhtä 270 tkm ajettua kaksilitraista, ja siihen on juuri vaihdettu tuo kriittinen öljypumpun akseli. Mietinkin, että jospa se kone tämän osan puolesta sitten kestäisi taas pitkän aikaa.
Saako kääntyvät läpät saa imukanavista pois ja EGR:n suljettua pois kierrosta?
Comment
-
Kaikissa 16 venttiilisissä on siemensit ja sitämyöten samat ongelmat.
8-venttiiliset 140 heppaiset omaa saman Boschin suutinrungon kuin 1.9Tdi:n AVF ja AWX.
edit_ tuossa viestissä on niitä 8-venttiilisiä konekoodeja listattuna, ja kotimaasta jos ostaa niin esim Bilteman rekisterinumerohaku tietää konekoodin.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...postcount=1303
Comment
-
Tuota patasuvannon listaa pitäisi täydentää lisäinfolla. Mistä autosta, ketju/hammasveto, suutintyyppi, turbo jne.
Sen mitä olen seurannut, vaikka tuon listan täydentäisi niin samat kysymykset ja sekoilut tulee joka viikko uudestaan :-)
Comment
-
Olet oikeassa että varmaan huomenna kysytään jo uudestaan öljypumpusta tai suuttimista. No, yritetään kuitenkin. Darksidedevelopmentsilla on suuttimia myytävänä. Sen sivun mukaan Siemensin suuttimia on seuraavissa koneissa;
2.0 16v PD170 - Engine Code BMN (170PS) - VW Golf Mk5, VW Jetta, Audi A3 2005 - 2009 [CENTER] 2.0 16v PD170 - Engine Code BMN (170PS) - Seat Leon, Seat Toledo, Seat Altea, Skoda Octavia 2005 - 2009[/CENTER]
[CENTER] 2.0 16v PD170 - Engine Code BMR (170PS) - VW Passat 2005 - 2009 [/CENTER]
[CENTER] 2.0 16v PD163 - Engine Code BUZ (163PS) - VW Passat 2005 - 2009[/CENTER]
[CENTER]2.0 16v PD170 - Engine Code BRD (170PS) - VW Audi A4 2005 - 2008 [/CENTER]
[CENTER] 2.0 16v PD163 - Engine Code BVA (163PS) - VW A4 Quattro 2005 - 2008
Comment
-
Ja pamautetaan tähänkin vielä hiontaa tarvitseva lista moottoriohjaimen kannalta katsottuna. Lista ei ole täydellinen, mutta softagurut tietää vielä paremmin...
Listaa katsomalla voi jo päätellä, että tosiaan 2.0TDI 125kW 16v on niitä Siemensejä.
Audi? A3? 1.9?TDi? VP37 ?Bosch ?EDC15V?
Audi? A3? 1.9?TDi? VP37? Bosch? EDC15VM?
Audi? A3? 1.9?TDi? VP37? Bosch? EDC15VM?1M?
Audi? A3? 1.9?TDi? PD? Bosch ?EDC15P?
Audi A3 1.9TDI? 77kW ?EDC16U1 Bosch ?EDC16?A
Audi A3 1.9TDI? 77kW? EDC16U3x Bosch ?EDC16+?A
Audi A3 2.0TDI? 16V ?103kW ?EDC16U1 Bosch? EDC16?A
Audi A3 2.0TDI ?16V? 103kW ?EDC16U3x Bosch ?EDC16+?A
Audi? A4 ?1.9?TDi ?VP37? Bosch? EDC15V?
Audi? A4? 1.9?TDi? VP37? Bosch ?EDC15VM?
Audi? A4? 1.9?TDi? VP37? Bosch? EDC15VM?1M?
Audi? A4? 1.9?TDi? PD ?Bosch? EDC15P?
Audi A4 1.9TDI? PD Bosch? EDC16+?A
Audi A4 2.0TDI? 16V? 103kW Bosch ?EDC16+?A
Audi ?A6 ?1.9?TDi? PD ?Bosch? EDC15P?
Audi? A6? 1.9?TDi? VP37 ?Bosch? EDC15V?
Audi? A6? 1.9?TDi? VP37? Bosch? EDC15VM?
Audi? A6? 1.9?TDi? VP37? Bosch ?EDC15VM?1M?
Audi A6 2.0TDI ?16V? 103kW? CAN BOSCH ?EDC16+?
Audi A6 2.0TDI? 16V? 103kW Bosch? EDC16+?A
Audi A6 2.0TDI? 16V? 103kW ?CAN Bosch? EDC17?
Audi A6 2.0TDI? 16V? 103kW Bosch? EDC17?
Comment
Comment