Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Juu pitää siitä lähteä liikkeelle ja vaihtaa hehkut myös samalla.

    Comment


    • Suosituksia hehkuiksi, löytyy näköjään 13-30€ hinnoilla b8 2.0 tdi 105kw myllyyn, ngk,denso,bosch ym... Liekkö toimivuudessa eroja?

      Comment


      • Hehkut eivät vaikuta kulutukseen tippaakaan, koska ne ovat käytössä vain kylmäkäynnistyksessä. Mielestäni seka-ajokulutukseksi 7 litraa ei ole mitenkään erityisen korkea lukema. Oma on quattro, joka lisää kulutusta jonkin verran ja minulla keskikulutus 80% maantieajolla pyörii kuuden litran tuntumassa. Kaupungissa menee yli 7 ja maantiellä 5,5-5,8.

        Comment


        • Longlife vai 15tkm huolto?

          Ostin myös tuollaisen audin 2.0 105kw version (2009). Mittarissa on 165000 km, tähän asti on näköjään käytetty Audilla long life huolloissa 30 tonnin välein, paitsi viimeinen on tehty fixuksessa. Nyt viimeisestä huollosta on kirjan mukaan 15000 ja näytössä lukee että olisi huollon aika. Huoltokirjaan on kuitenkin rasittu long lifestyle huolto. Onko fixus nollannut huoltovälin väärin vai onko tuossa jotain muuta noilla kilsoilla? En haluaisi varmuuden vuoksikaan käyttää ylimääräistä huoltoa. Vanhoissa topiceissa aika lailla kritisoitiin long lifeä, sen ongelmat on tiedossa. Eli huoltoon vai not?

          Comment


          • Eiköhän siellä ole jääny nollaamatta huoltovalo, vcds:llä näkee millä km lukemalla viimeksi nollattu muistaakseni. Ei longlife öljyt huonoja ole, vaan se että ajetaan niillä paljon(liikaa joissain tapauksissa).

            Itse huollan auton "periaatteessa" longlifen ohjelman mukaan mutta öljyt vaihdan n. 15tkm välein.

            Varmaan hyvä jos teettää nyt sen huollon ja talvea vasten vaihtaa naftasuotimen jne, tekee sitten jatkossa väliöljynvaihdon 15tkm kohilla. Auto ilmeisesti kohtuu tuore sulle niin ihan hyvä saada tietoa huollosta että kaikki kondiksessa, itse en ihan hirveästi luottais nyrkkipajahuoltoihin(on paljon hyviä ja sitten paljon näitä muita ;)) uudet öljyt ja suodatin ja menoks +leima kirjaan.

            Comment


            • Iderrellä voi olla asetuksena 15tkm huoltoväli esin öljyjen osalta. Huoltonäytön nollaus olisi varmaankin passeli. Voisit kuitenkin tarkistaa mitä öljyä laitettu eli kestääkö ajella.

              Ymmärrän, että et halua ylimääräistä. Oon niin hullu, että olen itse puolittanut long life huollot.

              Comment


              • Eiks noi autot muutu kiinteille väleille jos huolto kuitataan esim. mittaristosta eikä oikeaoppisesti koneella.

                Comment


                  Kyllä muuttuu.

                  Comment


                  • Huoltokirjassa kyllä on ihan selvästi raksitty long life öljyksi. Pitää vielä tsekata jos on jossain laitettu tarra tms öljystä, mutta en usko että semmosta löytyy.

                    Eiks noi autot muutu kiinteille väleille jos huolto kuitataan esim. mittaristosta eikä oikeaoppisesti koneella.
                    Hmm.. eli saisiko sen siis itse jollain näppäinyhdistelmällä nollattua normiväleille?

                    Comment


                      Käytetty öljy ja autossa käytössä oleva huoltoväli (kiinteä/joustava) ovat kaksi eri asiaa.

                      Comment


                      • Harjula: Ok täsmennys. Mutta vaikuttaa nyt kuitenkin siltä että se on mennyt "normiväleille" huollossa kun kuittaus on tehty jotenkin muuten kuin "oikeaoppisesti" koneella, koska kirjan mukaan asetuksena olisi pitänyt olla "joustava". Onko tätä mahdollista muuttaa kotona vai käynkö huollossa kyselemässä?

                        Comment


                          Huoltovälin saa LL:lle vain kaapelilla koodamalla. VCDS:llä onnistuu hyvin, jos sellainen löytyy. Kiinteälle 15tkm välille menee kun nollaa mittariston näppäimistä. VCDS:llä voi asettaa kiinteänkin välin lukemaksi mitä haluaa.

                          Toisaalta 15tkm on ihan ok muistutusväli öljynvaihdolle oli LL-öljyt tai ei. Siinä on sitten ilman paniikkia ne muutamat tuhannet kilometrit aikaa suunnitella öljynvaihtoa, kun huoltoilmoitus ensikerran syttyy.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                            Joko tuli voimaohjelmakin? Tilataanko kytkintä? :)
                            Olikos joku tietty kytkin mielessä? Tarttis nykyisellään kestää se +400nm...

                            (OT:Mitäs vakio 2.0tdi:n kytkinelle luvataan vääntö kestoa? Ja onko 103kw ja 125kw sama kytkin? Entä meneekö 3.0tdi kytkin tuohon?)

                            Eli meillä siis tuon dpf "korjaamisen" jälkeen on autolla ollut jälleen menohalut kohdillaa, vähän järjesteltiin maanantaina bittejä uusiksi niin nyt liikkuu ja pitkästäaikaa ilman vikavaloja.

                            Comment


                              Lohkaisin jakohihnakeskustelun omaksi langakseen Esson baarin puolelle.

                              Noihin suuttimiin liittyen, onko vaihdetuista suuttimista ollut murheita? Entäs nuo muut, mitä noita nyt olikaan?

                              Öljypumppu, missä vuosimalleissa?
                              Suuttimet, ensiasennetut Siemensit, vm?
                              EGR, jonka ansiosta imusarjan saa vaihtaa?

                              Uskaltaako tuollaiseen työntää käsiään?

                              Comment


                              • Joko tuli voimaohjelmakin? Tilataanko kytkintä?
                                Olikos joku tietty kytkin mielessä? Tarttis nykyisellään kestää se +400nm...
                                (OT:Mitäs vakio 2.0tdi:n kytkinelle luvataan vääntö kestoa? Ja onko 103kw ja 125kw sama kytkin? Entä meneekö 3.0tdi kytkin tuohon?)
                                6v pitkittäiskoneessa lienee sama 240 millinen leyy ku AVF:ssä,kyllä sen 400Nm pitäis kestää. Tepolta S2 paketti tilalle jossei riitä.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                  6v pitkittäiskoneessa lienee sama 240 millinen leyy ku AVF:ssä,kyllä sen 400Nm pitäis kestää. Tepolta S2 paketti tilalle jossei riitä.
                                  Liekkö tuolla nykyisellä 238tkm ajetulla stten tullut jo kilsoja senverran ettei enää jaksa pidellä.?

                                  Mietin vaan että kannattaako vaihtaa tilalle uutta samanlaista, jos samalla saisi jonkun jämäkämmän vaikka edes lähes samaan hintaan...

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja JesseR Näytä viesti
                                    Liekkö tuolla nykyisellä 238tkm ajetulla stten tullut jo kilsoja senverran ettei enää jaksa pidellä.?

                                    Mietin vaan että kannattaako vaihtaa tilalle uutta samanlaista, jos samalla saisi jonkun jämäkämmän vaikka edes lähes samaan hintaan...
                                    Omassa, desin pienemmässä koneessa, taitanee olla tuo samainen 240mm levy ja katsellut hieman hintoja. Tepon paketti on hinnaltaan sektorissa. Ulkomailta (darkside developments) oem (luk) kytkinkamat vauhtipyörineen ja alveineen 500e. Olikohan seuraava vaihtoehto 500Nm kestävä ja hinta pompsahtaa 1000e:n. Siinäkin paketissa mennään tosin kaksoismassalla.

                                    Kyllä noilla kilometreillä alkaa kytkin olemaan moro - ainakin näin omassani. Ennen ohjelmointia kytkin ok (ohjelmoijan testatessa) ja ohjelman jälkeen ~1000km, aivan yllättäen puolella kaasulla alkoi luistamaan.

                                    Comment


                                    • Mä olen ajellut n. 70tkm => 232tkm "mitatusti" 400nm max väännöillä ja edelleen on orkkis vahtipyörä ja alkuperäinen kytkin eikä merkkiäkään kummankaan antautumisesta. 103kw BPW mylly. Eikä ole muutenkaan moottoria auottu eikä EGRriä putsailtu. Varmaan on myös merkitystä siinä, että kenen softa sinne on laitetty eli miten ne alavedot on säädelty. Mulla on Finndieselin käsialaa moottorin säädöt.

                                      Comment


                                      • Arseki, sulla on kai myös AVF quattron jatkeena. eli kyllä on 240mm jos on 6v.
                                        5v on pienemmällä kytkimellä ja AWX.

                                        No tämä ei liittynyt 2.0 koneeseen mutta kytkimiin kyllä

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                          Arseki, sulla on kai myös AVF quattron jatkeena. eli kyllä on 240mm jos on 6v.
                                          5v on pienemmällä kytkimellä ja AWX.

                                          No tämä ei liittynyt 2.0 koneeseen mutta kytkimiin kyllä
                                          Juurikin näin. Omalla kytkimellä laulettu 252tkm (itse ~10tkm) ja lastu vasta hetken. Ajotavathan ne vaikuttavat kestävyyteen ja aikaisemman omistajan nimen perusteella, epäilen hänen olevan/olleen karvakorva ja tälläisellä ikäryhmällä tuo kytkimen käyttö on keskimääräistä luistavampaa.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Petri R Näytä viesti
                                            Mä olen ajellut n. 70tkm => 232tkm "mitatusti" 400nm max väännöillä ja edelleen on orkkis vahtipyörä ja alkuperäinen kytkin eikä merkkiäkään kummankaan antautumisesta. 103kw BPW mylly. Eikä ole muutenkaan moottoria auottu eikä EGRriä putsailtu. Varmaan on myös merkitystä siinä, että kenen softa sinne on laitetty eli miten ne alavedot on säädelty. Mulla on Finndieselin käsialaa moottorin säädöt.
                                            Taidampa siis uuden vakio (BPW) koneen kytkinen hankkia, ja jos ei jaksa sekään pitää vääntöjä niin sitten leikellään vähän vääntöä :(

                                            Comment


                                            • Touhusin tänään jakopään rullineen ja vesipumpun BKD:hen. Edellinen vaihto oli suoritettu 5 vuotta ja 153 tkm sitten. Hihna (Continental) oli virheetön ja kaikki rullat pyörivät oikein hyvän tuntuisesti. Nokkien ajoitus oli ihan rahtusen sivussa ja kiristimen viisari oli jokusen millin löysän puolella. Kaikesta päätellen tuolla olisi ajanut vielä kymmeniä tuhansia. No, onpahan tehtynä.

                                              Comment


                                              • 2.0tdi (BRD) kytkin pitänee sen rapiat 400Nm, oma oli softattu 420Nm ja nopeassa vaihdossa kytkin antautui ja luisti rajusti... sama myös lähdössä, jos vähän lämpeni, ei enää pitänyt. Eli suosittelen sre asetelmaa ja orgaanista levyä, maksaa alle 500e kun löytää oikean kaupan saksasta.

                                                Comment


                                                • tämmöstä tässä kyselen,minulla on a4 avant -09 2.0tdi.onko hiukkassuodatin täysin umpinainen vai onko siinä minkäänlaista ilma reikää elikkä jos siinä ilmenee tukkiutumis ongelmia niin meneekö se sitten täysin tukkoon?

                                                  Comment


                                                    Siellä on kenno, mikä pikkuhiljaa vuorautuu umpeen.

                                                    https://www.google.fi/search?q=dpf&t...w=1600&bih=761

                                                    Comment


                                                    • Olen tässä yrittänyt tutkia ja ihmetellä pääni pyörälle, mutta en ole täysin aukotonta vastausta vielä löytänyt seuraavaan mietityksen aiheeseen. Uusi auto on hakusessa ja pumpparikoneet on kyllä tämän (ja monen muun) keskustelun jälkeen tipahtaneet pois listoilta. Kysymys kuuluukin: Voiko alkupään B8 korisessa A4:ssa olla pumpparikone? Eipä sillä, että CR koneetkaan pomminvarmoja olisi.

                                                      Comment


                                                      • Ei taida olla B8 ja pumppariyhdistelmää olemassa.

                                                        Commonrail-koneen moottorikoodi on 4-kirjaiminen,se on varma merkki. ja kuulostaa autolta eikä puimurilta ;) (OT edit ei sillä että tää 1.9 AVF nätisti kävisi mutta aika pomminvarma ollakseen pumppari /OT)
                                                        Viimeksi muokannut kontio; 25.11.2013, 14:26.

                                                        Comment


                                                        • Onko kenelläkään 2.0 tdi:n tehdasasenteinen lämmitin alannut pitämään ylimääräistä resonointi ääntä? Itsellä alkoi Ardic lämmitin pitämään ihme pärinää. Vesipumpun jo vaidoin muttei auttanut.
                                                          Jos on kokemuksia niin käykäähän kirjoittelemassa tänne: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=36468&page=2
                                                          Ei tunnu tuolla oikein olevan lukijoita / kirjoittajia samaan malliin kuin täällä tdi puolella.

                                                          Comment


                                                          • Väittäisimpä, että kreivin aikaan tuli otettua tämä öljypumpun käyttöakselin tapin uusinta työn alle:



                                                            Uuden tapin sovittelua, hiukka tiviimpi kuin alkuperäinen...Tämä kannattaa tsekata joka tapauksessa kun paikat auki...Jos vastinkappale kulunut, vaatii akselin korjautuksen/modulin vaihdon:



                                                            Monenlaista mielipidettä on aiheesta, mutta nyt tuli todistettua että BRD:ssä on rataseveto (tähän yksilöön ei ole muutoksia tehty tämän suhteen):



                                                            Kiitos max. 13tkm öljyn vaihtovälin ja Forte-käsittelyn, sihti ja koko alakerta oli puhdas:



                                                            Helppo homma sinänsä jos vähänkään värkkäillyt näiden kanssa...Ilman nosturia voipi olla hankalahko...toisin kuin minulle informoitiin, sen lisäksi että moottori on kannatuksessa ja korvakoista löysättynä, pitää ainakin quattrossa löysätä apurunko että ö-pohja mahtuu tulemaan pois...
                                                            Viimeksi muokannut Gekkonen; 14.12.2013, 21:17.

                                                            Comment


                                                              Paljonkos tällä yksilöllä on ajettu? Tuo operaatio pitäisi itsekin tehdä/teettää. Tosin minulla on ketjulla tuo systeemi, mutta tuo akselin vaihto on varmaan sama keissi kuin ratasversioonkin?
                                                              Viimeksi muokannut okkim; 23.12.2013, 16:30. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X