Itselläni on 2kpl 1.9tdi motteja, toinen poikittain, toinen pitkittäin. Poikittainen ei pakkasella lämpeä vaikka mitä tekisi, pitkittäinen taas lämpenee aivan kuin kiuas.. molemmissa egr pois pelistä. Ajatus on vaihtaa poikittaisen termari, joskos se vähän fuskaisi kokoajan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Tuolla aikaisemmin mainitsin 1500 eur hintaluokasta - tod.näk. väärinkäsitys eli Pörhön työnvastaanottaja tarkoitti eri työtä tai työkokonaisuutta. Itse asiassa ihmettelinkin vähän hintatasoa, kun muistelin viimekesäistä kyselyäni.
Ainaskin 2.0 BPW-kone lämpiää talvella ihan hyvin ilman lisälämppäriä ja maskinsuojaa, vähän hitaasti mutta varmasti. Ei ole koskaan tarvinnu pipoa eikä hanskoja pitemmillä matkoilla yli 30° pakkasillakaan. Samoin aikoinaan 1.9 ATJ.
Comment
-
Sovin jo softagurun kanssa tuon EGR:n deletoimisen, mutta alkoi tosiaan mietityttää tuo lämpeäminen talvella...Nykyään on tarennut todella huvin ja kovemmillakin pakkasilla moottorin lämmöt olleet juuri tasan puolessa välin mitta-asteikkoa...Moottorina siis 2.0tdi BRD...Toki tuon EGR:n toimintaa voidaan rajoittaa ohjelmalla, mutta mieluusti sen ottaa kokonaan pois käytöstä nyt kun muutkin ongelmia aiheuttavat saasteenestolaitteet on ruksittu pois...:)
Comment
-
-
Itsellä lämpöisellä koneella päästää liikennevaloista lähtiessä välillä reilun pilven ilmoille vaikka lähtö onkin tavallinen eikä mitenkään kova. Kylmällä koneella / kylmällä ilmalla tätä ei tapahdu, eikä tyhjäkäynnillä. Vain kierrosten ollessa n.1-1500rpm. Voisiko EGR kaivata puhdistusta?
Koneen BPW, DPF-delete ja findiesel-softa.
EDIT: Ja tänään katsastuksessa tuli tänään k-arvoksi 1.11. Kilometrejä taulussa 207tkm.
Comment
-
On se vaan MAHTAVA laitos tuo BRD...
Tuli käytettyä suutin kamppanjan takia tuolla centterissä ja yhden suuttimen sitten uusivatkin ilmatteeksi.
Käykäähän muutkin kyselemässä hyvityksiä jos ootte omaan piikkiin vaihdelleet suuttimia parin viime vuoden aikana. Vois saada jotain takaisin. Saapa nähä miten käy. Odotellaan käsittelyä...
Mutta asiasta toiseen.
Samalla kyselin kun tuo meinaa tuota jäähdytin nestetä hukata että mihin mahtais häipyä. No tehtiin glykolitesti öljystä ja siellähän sitä seassa jonkin verran on. Epäiltiin että kansi vika.
Hinta kannen vaihdolle noin 3-4 K€.
Pääseekö tuo neste öljyn sekaan muualta vai onko se kansi halki?
Mistä halpa uusi kansi?
Entä osaako joku sanoa missä sijaitsee anturi mikä ilmoittaa öljylisäys tarpeesta keltaisella merkkivalolla/symbolilla.
Kun sitäki sytyttele 30-40 kilometrin välein vaikka öljymäärä maksimissa.
Anturi rikki / paskanen ???
Comment
-
Kävin vilkaseen tuota huohotinputkea. Ja eihän se vissiin hyvältä näytä?
Vai miten on?
http://aijaa.com/AhPonU
Comment
-
Kyllähän toi valitettavan samalle näyttää kun omanikin vuosi sitten.
EGR-termostaatin en silloin, enkä vieläkään usko voivan vuotaa nestettä öljyn sekaan vaan ennneminkin pakokaasun sekaan.
Tuota vettähän ei ole hyvä päästää ahtimelle, vaikka se pieninä pisaroina tuleekin niin on silti "kovaa ilmaa" suht vikkelästi pyörivälle ahtimelle.
Comment
-
Huomenna pitäs ehkä saada moottorin raklattelu pois (ellei hajoa korjaamolle ajaessa). Ennen auton ostoa lueskelin tätä ketjua ja ajattelin, että eihän kaikki 2.0TDI:t voi paskoja olla ja tuskin omalle kohdalle sattuu.
Auto ollu jo hurjat puoltoista kuukautta omistuksessa, josta korjaamolla ollu 5 viikkoa ja pihassa seisonu odottamaan uutta remonttia melkeen viikon. Jos korjauskuluja ei lasketa niin halvaksi tulee sillä on eka tankillinen vieläkin menossa.
No ompahan uusi kansi ym autossa, huomenna sukelletaan öljypumpun ketjun ihmeelliseen maailmaan. Päälle sit vielä kytkin mahdollisimman pian, kun saan vaan osia selviteltyä.
Jos tietoa kytkinasiasta niin käykää kirjottaa tai laittakaa yv:tä
Comment
-
Mietin vaan kun tuo auto on jo tullu sen verran kalliiksi, että ajan sillä sitten maailman tappiin jos tuo nyt saadaan jossain välissä ajoonkin :D Eli pointti se et jos tuo ketjuhomma menee reilun 100 000 km välein niin sama pistää rattaille.
Ja iso kiitos Jerelle/pullalle kun kuunteli autoa ja vahvisti epäilyt, jonka johdosta en antanu periksi. Muuten saattais auto olla isomman remontin tarpeessa jossain tienpäällä.
Comment
-
Jotain hämminkiä tuossa omassa kulkineessa alkaa olemaan, koska äsken motariramppi kiihdytyksessä nykäisi pari kertaa voimakkaasti, liikennevaloista lähtiessä "miettii" hetken ennenkuin vastaa kaasuun ja välillä sahuuttaa pitempään ennenkuin starttaa. EGR:n vikakoodia herjasi viimeviikolla, tuli puhdistettua sen tiimoilta se EGR:n läppäkotelo, mikä on ahtoletkun juuressa. Pitäisikö vielä purkaa se virallinen EGR pöydälle ja suorittaa putsaustoimenpiteitä?
Comment
-
Vieras
Ja skigen tapauksessa toinen korjaamo oli vielä sanonut ensin, että sitten kun ääni sattuu korviin, tarvii vasta tehdä jotain. En voinut mitenkään olla samaa mieltä asiasta. Korjausta en kiireiltäni kuitenkaan tuohon voinut tehdä. Hyvä että homma selvisi, kaikille. Kohta olis ollut vähän isompi remppa tiedossa.
Comment
-
Olikos mikä konetyyppi? Eipä egr ole itsellä ainakaan nykinyt kuin käytännössä 2. vaihteella ja oikein pahaksi kun meni niin vähän 3. Täyskaasullahan ei pitäisi nykäistä ainakaan. Putsaus silloin itsellä auttoi ja nykyään on se supistus siellä välissä.
Tämä siis Mannionin viestiin.
Comment
-
Mietin vaan kun tuo auto on jo tullu sen verran kalliiksi, että ajan sillä sitten maailman tappiin jos tuo nyt saadaan jossain välissä ajoonkin :D Eli pointti se et jos tuo ketjuhomma menee reilun 100 000 km välein niin sama pistää rattaille.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Edi Näytä viestiOlikos mikä konetyyppi? Eipä egr ole itsellä ainakaan nykinyt kuin käytännössä 2. vaihteella ja oikein pahaksi kun meni niin vähän 3. Täyskaasullahan ei pitäisi nykäistä ainakaan. Putsaus silloin itsellä auttoi ja nykyään on se supistus siellä välissä.
Tämä siis Mannionin viestiin.
Tänään tuli vaihdettua polttoainesuodatin sekä ilmansuodatin. Molemmat vaihdettu noin 60 tkm sitten. Polttoainesuodattimesta tuli täysin mustaa kuraa, ihan kuin öljyä seassa. Voisiko vaikuttaa asiaan pari kk sitten uusitut pumppusuuttimet, kun öljytilassa ovat?
Tosin, pienen koeajon perusteella tuntuis paremmalta, mutta eiköhän tuo tapansa näytä kun pääsee pidempää matkaa ajamaan.
Comment
-
Tarina eräästä brd 2.0tdi -07 aj 170tkm kun hehkun merkkivalo syttyi kesken ajon ja oli kadottanut pakkas nestettä jonkin aikaa mutta ei paljoa, vikakoodi herjasi egr ventiiliä, onneksi tarkastettiin samalla turbon kunto ja nesteen katoaminen.
Egr sökö, kansihalki, keinuvipuakseli sökö, turbo väleä ihan loppu, pakosarja halki, öljypumpun tappi kulunut pahoin.
Kaikki uutta osaa paikalleeen sekä tarvittavat tiivisteet, nesteet ja 2x öljyt sekäsuodin ja kannen tarkistus koneistamolla. n 7000e + korjaamon työ osuus
Takuuseen tuli pumppusuuttimet 2kpl ja johtosarja.
Comment
-
Mulla on puolen vuoden aikana pari kertaa nakannut tuon hehkuvalon dpf-polton ollessa päällä kiihdyttäessä rajummin. Vikakoodeja ei jää ja valokin poistuu kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Autossa bpw-moottori, ajettu 188tkm. Egr putsattu mutta muita operaatioita ei vielä tehty. Lieneekö alkua jollekin mukavalle rempalle..
Comment
-
Jahas, tänään taas syttyi häiriövalo. Täytyy huomenna taas käyttää piuhan päässä ja kahtoo mitä nyt kertoo. Jos on taas EGR:n koodi, niin kait sit pitää se purkaa ja putsata. Löytyykö vinkkejä/vihjeitä BRD:n egr:n irroitukseen?
Jos jollain olisi myös osanumeroa heittää kyseiseen osaan, niin voisi seurailla jos maailmalta löytyis uus..
Comment
-
Voiko putsaamaton egr aiheuttaa savutusta?
Edit:
Tänään purettu autoa hieman, imupuolella ennen turboa olevassa imuletkussa ohut öljyhuntu sisällä, turbon akselissa tuntuu muutama milli poikittais välystä. Uutta tilalle? Ja tarkoitus saada samanlainen toimiva turbo mahdollisimman halvalla kiinni laitettuna, mistä kysellä? Kannattaako ostaa käytettyä vähän ajettua turboa?
Comment
-
^ Ennen ahdinta olevä öljy on huohotuksen tuotosta, jos sitä on "huntu" niin ei kannata huolestua.
Myöskään toi ahtimen klappi ei tunnu tänne saakka turhan isolta.
Öljyhän siellä laakereissa "kiristää" akselin poikittais suunnassa, pitkittäinen välys on toki sitten jo huolestuttavaa.
Ainakin mitä viimekesänä noita kaksi vaihtelin niin molemmissa oli jo uutena melkolailla klappia sivuttaissuunnassa.
Comment
-
Jos jollain olisi myös osanumeroa heittää kyseiseen osaan, niin voisi seurailla jos maailmalta löytyis uus..
Tuolta itelle tilasin :http://www.ws-autoteile.com/Ersatzte...01Q::4811.html
Täysin sama osa kun marmorilta. Oli vaan "teipattu" vw/audi logo pois näkyvistä.
Asiasta toiseen mikä on varaosanumero BRD:n sylinterinkannelle?
Mitä muuta hilppeitä kansipahvin ja pulttien lisäksi tarvii kansiremonttiin?
Mahtaisko tuo sopia omaan kulkineeseen:
http://viewitem.eim.ebay.fi/01-AMC-Z...877614693/item
Comment
Comment