Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eihän nuo mitään vikapesiä ole. Pari oiretta ja suutinongelmakin koskettaa vain tiettyä 125kw osaa Siemensin suuttimilla ilmeisesti.

    Näitä 2.0tdi koneisia on maailmalla aika hemmetin paljon, kuten on myös Suomessa, joten aivan varmasti joukkoon mahtuu niitä hajoamisiakin.
    Aikanaan oli pari VW:n dieseliä. Paskoja. Sitten tuli oltua tekemisissä aika paljon Volvojen kanssa, joissa oli vielä VW:n valmistamat dieselit. Vielä paskempia.
    Volvoissa käytetyt VW dieselit lienee kuitenkin näitä I5 TDI koneita, jotka nyt ei kuitenkaan ihan paskimmasta päästä ole?

    Comment


    • Näitä 2.0tdi koneisia on maailmalla aika hemmetin paljon, kuten on myös Suomessa, joten aivan varmasti joukkoon mahtuu niitä hajoamisiakin.
      Tämä on todella syytä pitää mielessä kun näitä foorumeita selaa!
      Toki kannattaa pitää mielessä myös se että todella, todella iso osa näistä autoista/koneista on ihmisillä joita ei todellakaan kiinnosta kirjoitella ongelmista foorumeille, joilla on leasing auto ja millään ei ole mitään väliä, tai sitten autossa on takuu jolloin viat eivät välttämättä kirpase niinkuin normaalia asuntovelallista.

      Comment


      • Eiköhän pupparit ole jo niin vanhaa tavaraa (viimeiset vissiin tehty v.2008), ettei niissä ole enää yhdessäkään takuuta eikä niitä ole enää liisareina/firman autoina ollut enään vuoteen tai pariin. Eli jos ne olisi täysin kuraa nitähän poksahtelisi edelleen ja se kyllä näkyisi ja kuuluisi?

        Comment


          Lähipiiristä kun alan laskeskeleen niin lähemmäs 20 2.0tdi moottorista autoa tiedän joista suurin osa pumppareita ja loput sit cr koneisia ja tietenkin eri tehoversioita. Niin, kenelläkään en tiedä olleen mitään muita kuin egr vikoja ja pari näistä on vanhoja takseja joilla ajettu hyvän matkaa yli 400tkm. Kukaan näistä ei myös kirjoittele täällä. Eli ei ne ihan kuraa ole nuo mosat.

          Comment


          • Meil oli pahimmillaan 7 hengen firmassa 4kpl 2.0tdi koneita ja parhaillaan näistä oli 3kpl samaan aikaan pajalla, kukaan ei selvinnyt tonnilla. Suuttimia, tandempumppua, öljypumppua, kantta, ahdinta. Eniten menty tais olla 170tkm ajettu ja 5v ikäinen, vähiten ajettu rapiat 60tkm.
            Yhdestä näistä on kirjoitettu nettiin.
            En tarkoittanut sanoa sitä että kaikki on paskoja, ei varmasti ole. Mutta vahingosta viisastuneena jätän nämä henkilökohtaisesti jatkossa väliin enkä kyllä uskalla suositellakkaan.

            Comment


            • Niin. Minä kanssa mieluusti uskaltaisin tykätä, koska ko. moottori on ollut kiva aina toimiessaan. Ilostuneena soitteli eilen kaveri Audilta, kun se mun öljynpaineoireinen sinne sitten lopulta vietiin. Kehui kuinka mahtava kampanja on nyt mun autoon, että suuttimet saisi uusiksi. Löytyihän se sitten tarkemmin katseltuna koneeltakin, että yeah, just on vaihdettu viimeinenkin. Vuoden päivät ne kiusasivatkin yhteen menoon eikä sitä vikaa saatu selkeästi selville.

              No, tuomio tuli kuitenkin myös öljynpaineasiasta. Se tasapainoakselihässäkkä on paskana. Tietenkin. En odottanutkaan, että mun tuurilla vois olla joku normihomma kuten anturivika tai suodatintukos. Ja nyt on sitten systeemin rakenne muuttunut, joten öljypohjakin täytyy vaihtaa. Ja kustannusarvio on vaatimattomat 3100 €. Jollei turbo ole ottanut itseensä. Eihän se kyllä ole, mutta varmaan ne "varmuuden vuoksi" sellaisenkin myisivät käsittämättömällä Audi-hinnalla. Ois pitäny ajaa se kiveen, ni ois menny vakuutukseen. Stana.

              Joku pajahan sen olis varmaan laittanut edullisesti ja poistanut sen tasapainoakselihelvetin sieltä, mut kun en tiedä mikä paja. Eikä ole paikkaa/aikaa/vehkeitä sitä ruveta itekään turaamaan, ni minkä sille sitten teet....

              Ja joo, hinuri toi myös tänä aamuna CR TDI:n pihalle, kun käväisin Audicentterissä hakemassa autosta sinne jäänyttä stuffia. Aika usein niitäkin näkee hinausautojen laveteilla....

              Comment


              • No nyt se taas toimii. Eikä lopulta maksanu ees kolmea tonnia. Taisi jäädä reilut kolmekymppiä vajaaksi... Pesivät sen kuitenkin samaan rahaan, joten olihan sitä siinäkin :D

                Comment


                • Onpa tosi halpaa. Se on kyllä pakko kysyä, että miten tommoset 3000 euron korjaukset saa maksettua? Ite oon perheellinen asuntovelkainen keskituloinen duunari ja ei oo todella tommosia summia tilillä makaamassa.

                  Comment


                  • Minusta tässä on kyse terveestä maalaijärjestä koska aina on olemassa riski kalliiseen remonttin joka autossa. Eli jos on varaa ostaa kallis auto esim 15k niin tulisi tiedostaa myös huolto ja remontti kustannusten suuruus myös, ennen kuin ostaa ja lainoilla makselee remontit, huollot ja huonommasa tapauksessa autonkin. Muulloin auto hajotessaan jää seisomaan tyhjänpanttina ja se se vituttaa :D

                    Comment


                    • Oon vaan tottunut tässä 15 vuoden autoiluaikoina siihen, että ku on ostanu 20000 euron auton nii ei sitä tarvi korjailla monen tuhannen euron edestä. Huollot on toki eri asia, mutta kyllä sitä kalliin auton odottaa toimivan. Omistan nyt ekan audin ja ainut mikä pelottaa on juuri tuo, että jos jotain hajoaa nii heti on nelinumeroisia summia. Noo, hyvi on onneks menny toistaseks :)

                      Comment


                        Huollot merkkiliikkeessä on nykyään melkein aina nelinumeroisia.

                        Comment


                        • Lohdutuksesi voi heittää, että kysykääpä vastaavan ikäisten/hintaisten Bemun 2.0D moottorin jakoketjun vaihdon hintaa (venynyt rahiseva ketju on tyypillinen ongelma, mikä on tullut n. 200tkm kohdalla aika monelle). Meinaan vaan että sillä 3000€:lla on vasta motti purettuna ja toinen mokoma lisää niin alkaa olla kasassa...

                          Comment


                          • Otimpas yhteyttä paikalliseen Audi Centteriin kun kuulin tämä pumppusuutinkampanjan olevan avoinna...Aika varattiin ja kas kummaa; yksi neljästä jo itse uusimistani/maksamistani suuttimista oli väärällä osanumerolla ja vaihtoivat sen veloituksetta. Otimpas puheeksi korvauspolitiikan noista itse maksetuista suuttimista, en välttämättä turhaan...

                            Soittelivat sitten kesken suuttimien tarkastuksen huollosta, että suuttimien keinujen akselin päätylommi on painahtanut toisesta päästään melkein irti asti. En ollut uskoa korviani, luulin että öljypumpun käyttöakseli on ainut heikko paikka näissä, jonka takia öljynpaineet karkaa. Väärässä olin. Akselin sisässä kiertää siis öljy ja jokainen voi vaan kuvitella mitä sattuu kun akselin päässä oleva tulppa tipahtaa pois paikoiltaan...Tarjosivat uutta akselia, hintaan +800€ + työt. Ei kiitos. Tuohon ongelmaan on olemassa järkevämmän hintaisiakin kotikonsteja, huomenna siis auto työn alle...
                            Viimeksi muokannut Gekkonen; 22.3.2013, 20:31.

                            Comment


                            • Jos suuttimien tiivisteitä vaihtelle esim kannattaa nuo alutulpat tarkastaa

                              Comment


                              • ^ Ovat siis alumeetiä...?Huomenna siis tarkoitus tutkailla lähemmin tuota 2-litrasen venttiilikoneiston sielunelämää, mutta mikäli nuo tulpat on alumiinia, niin harkitsemaani korjaustapaan pitää tehdä muutoksia...Tulppia ei kuulemma saa erikseen, vaan pitää ostaa koko keppi...

                                Comment


                                • ^ Ovat siis alumeetiä...?
                                  Alumiiniahan net näyttivät olevan...Alla olevissa kuvissa ongelman alkulähde ja omakohtainen ratkaisu, jonka tein molimmille aksilan päille:



                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja kramer
                                    Oon vaan tottunut tässä 15 vuoden autoiluaikoina siihen, että ku on ostanu 20000 euron auton nii ei sitä tarvi korjailla monen tuhannen euron edestä.
                                    Enemmän tai vähemmän nykyaikaa joka merkillä että joutuu tekemään isoja remppoja, jotka maksaa isoja summia. Valitettavasti.

                                    Comment


                                    • Liekköhän vielä suutin kampanja voimassa? Eilen prkl jäätiin motarille, kun alko hehkunvalo vilkkumaan..

                                      Comment


                                      • eiköhän, siis jos sulla on 170hv siemenssin pumppareilla.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Kassu Näytä viesti
                                          Liekköhän vielä suutin kampanja voimassa? Eilen prkl jäätiin motarille, kun alko hehkunvalo vilkkumaan..
                                          Suutinhan sieltä oli menny. 213tkm ajettu ja vasta ensimmäinen hajosi. Nyt on kaikki neljä vaihettu+johtosarjat ja maksuksi jäi pelkkä vikakoodin luku.

                                          Comment


                                          • Missä

                                            Liikkeessä asioit?

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja jokketaxi Näytä viesti
                                              Liikkeessä asioit?
                                              Niin unohtu mainita, että Kuopion Laakkosella korjasivat.

                                              Comment


                                              • Mulla meni kans reilu vuosi sitten A4 -07 TdiQ BRD:sta öljypumppu. Ajettu muistaakseni 125tkm. Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ja viikkoa ennen ollut määräaikaishuollossa. Tehdas maksoi osat, Berner osan töistä ja minä osan. Kustannusarvio oli silloin kans 3000€ luokkaa. Perustelut olivat että oli juuri ollut määräaikaishuollossa. Lisäksi pumppusuuttimet kaikki vaihdettiin yks kerrallaan takuuseen mutta aina mun piti tielle jäädä kun niitä ei voinut kaikkia kerralla vaihtaa. :( Turbon siivet jumitti jo ennen 100tkm. Takuu asiat meni mukisematta ja sijaisauton yms sain hyvin.

                                                Aivan mahtava auto oli, 50tkm oli mittarissa kun sen ostin ja 75tkm kerkesin ajaa sillä. Auto oli mallisarjan viimeisimpiä, "White Edition" -malli ja paras auto mikä mulla koskaan ollut. Piti vaihtaa pois kun ei tiennyt mitä siitä vielä hajoaa ja koska joutuu itse oikeesti maksumieheksi. Muutakin rahan menoa kun rakentaa. Nykyään ajelen V50:llä, toimii mutta ikävä Audia. :)

                                                Terveisiä vaan sinne joka BCY-404:lla ajelee. :)

                                                Comment


                                                • mitä konetyyppejä tuo kamppis koskee? itel BNA ja pätkii aika pahasti.

                                                  Comment


                                                    ETKA:n mukaan BVA ja BRD koneissa on samat suuttimet, joten arvailen että koskee vain niitä.

                                                    edit: A3-sissa BMN ja BUY.

                                                    Comment


                                                    • Itellä a4 2.0tdi BRD 125kw Tbf, samanlaista hytkymistä tyhjäkäynnillä kun kone ei vielä norm.lämmin.
                                                      Ja muuta..- kylmänä huono käynnistymään ,pyörii hyvin hehkut kunnossa.Lähtee vähän niinku vieteri kun työntää vauhtia !!
                                                      -Tasavedossa n.1700-200rpm tekee teräviä nykäyksiä kun aivan kevyesti pumppaat kaasua
                                                      -ja
                                                      -ja.... onko pumppusuuttimissa tai , mistä muuten saa sopu hintaa

                                                      Comment


                                                      • Niinkuin sanoin toisaalla, katoppa onko ilmaa järjestelmässä.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja kirveha Näytä viesti
                                                          Itellä a4 2.0tdi BRD 125kw Tbf, samanlaista hytkymistä tyhjäkäynnillä kun kone ei vielä norm.lämmin.
                                                          Ja muuta..- kylmänä huono käynnistymään ,pyörii hyvin hehkut kunnossa.Lähtee vähän niinku vieteri kun työntää vauhtia !!
                                                          -Tasavedossa n.1700-200rpm tekee teräviä nykäyksiä kun aivan kevyesti pumppaat kaasua
                                                          -ja
                                                          -ja.... onko pumppusuuttimissa tai , mistä muuten saa sopu hintaa
                                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...7&postcount=23

                                                          Comment


                                                          • Suodatin on myös pestävissä.

                                                            Comment


                                                            • Elikkä olen katsellut nyt sopivaa Audia VW:n tilalle. Kiikariin on ilmestynyt B7 sen pienuudesta huolimatta. Ko. Laitteessa käsittääkseni on BRD tyyppinen moottori,lyönkö käteni syvälle jaskaan vai onko isompia murheita suutinten lisäksi? Suutin hommat taitaa nykyään mennä kaiketi kampanjan tai takuun piikkiin? Tarjolla olisi myös 3litran dieseli mutta on peruspenkeillä oleva eikä siksi oikeen nappaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X