Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Viimeviikolla varasin öljynvaihdon Jkl:n Autotarvikkeelle, seuraavana pvänä sieltä soittivat, että autossasi on pumppusuutinkampanja, jossa tarkistetaan suuttimet ja tarvittaessa uusitaan. Tänään kun lähdin ajamaan huoltoa kohti, niin pääsin parkkipaikalta 200 metriä kunnes hehkun valo aloitti vilkkumisen ja auto sammui :D

    Tarkassa oli kesto suuttimella, yksi sieltä oli taas pimeänä. Nyt on sit uusittu kaikki suuttimet ja kaikki menneet maahantuojan piikkiin. Itsellä ei ainakaan ole vielä usko mennyt tämän merkin autoihin, vaikka moni näitä tuntuu jo kiertelevän...

    Comment


    • Viimeviikolla varasin öljynvaihdon Jkl:n Autotarvikkeelle, seuraavana pvänä sieltä soittivat, että autossasi on pumppusuutinkampanja, jossa tarkistetaan suuttimet ja tarvittaessa uusitaan. Tänään kun lähdin ajamaan huoltoa kohti, niin pääsin parkkipaikalta 200 metriä kunnes hehkun valo aloitti vilkkumisen ja auto sammui :D

      Tarkassa oli kesto suuttimella, yksi sieltä oli taas pimeänä. Nyt on sit uusittu kaikki suuttimet ja kaikki menneet maahantuojan piikkiin. Itsellä ei ainakaan ole vielä usko mennyt tämän merkin autoihin, vaikka moni näitä tuntuu jo kiertelevän...

      Comment


      • Siis hetkinen.... ?? Onko Audilla joku ilmainen pumppusuuttimien tarkastus- ja vaihtokampanja?!

        Comment


        • Kyllä on ja volkkarilla myös. Lisätietoja kannattaa varmaan kysellä merkkiliikkeestä.

          Comment


            On se vaan eri mukava peli ajelle kun hiukkaspönttö tyhjätty. Ei voi entiseen verratakkaan.

            Comment


            • Soitin Pörhölle, Audin tarkastus- ja vaihtokampanja koskee piezosuuttimilla varustettuja koneita (siis 125 kW malleja?).

              EDIT 28.2.: omassa B7:ssa BPW-kone, joka siis ei kuulu kampanjan piiriin
              Viimeksi muokannut Archie; 28.2.2013, 09:50.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja Jafe Näytä viesti
                On se vaan eri mukava peli ajelle kun hiukkaspönttö tyhjätty. Ei voi entiseen verratakkaan.
                Vaihtuiko softa samalla? Millä tavalla muuttui?

                Comment


                  Ohjelma vaihtoon joo. En vielä oo kerennyt kuin muuteman satakilometriä ajamaan mutta nykimiset ja rykimiset ainakin poistuneet.
                  Tuntuu että kaasuunkin vastaa paljon paremmin ja vääntöjäkin ihan tuntuvasti lisää koneessa.

                  Comment


                  • Eikös noissa 140hv ole kanssa vaihdettu suuttimia takuuseen? Muutaman jutun mitä olen kuullut noista suuttimien vaihdosta niin on suuttimet otettu irti ja katsottu että kuuluuko takuuseen ja jos kuuluu ja vuotaa saa uudet suuttimet ja johtosarjan.

                    Tietysti joku joka on saanut uudet suuttimet voisi jakaa tietonsa meidän kanssa. :) Itse ainakin meinasin soittaa jyväskylään ja kysyä voinko tuoda oman BPW:n suuttimien vaihtoon tai ainakin tarkastukseen.
                    Ja tuo DPF-pöntön poisto ja ohjelmointi on käynyt omassa mielessä myös , tosin helpommalla taitaa saada hevosia lisää kun pistää auton vaihtoon.

                    Comment


                    • Epäilempä, että kampanja ei koske 140hv boschin suuttimilla olevia kun niissä ei sellaista "epäkuranttiusta" ole ollut kuin noissa siemenssin suuttimissa...

                      Comment


                        Mutta tuota 103kW moottoria on vissiin ollut joku malli Siemensin pumppareilla, eikö?

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja puni Näytä viesti
                          Porvoon Laakkonen olisi tullut "good willinä" 70% vastaan suuttimen ja johtosarjan hinnasta kun vastaava episodi käytiin läpi joulupyhinä. Tällä kertaa meni tosin myyjäliikkeen takuuseen joten tälläerää selvittiin vähemmällä. Tosin vielä on kolme vaihtamatta :)

                          Muuten samat auton speksit paitsi mittarissa oli 15xtkm.

                          Edit: Lisätään vielä että pientä ravistusta on tyhjäkäynnillä vielä suuttimen vaihdon jälkeen joten pitänee varautua...
                          Otetaanpa oma vanha postaus pohjaksi. Nyt mittarissa 210tkm pintaan eikä muita suuttimia ole hajonnut matkanvarrella.

                          Keskustelusta viisastuneena Audi menee kuitenkin ensi viikolla suuttimien tarkistukseen kun kuuluu kampanjan piiriin.

                          Comment


                            Eiköhän se ole helpointa jokaisen itse soittaa marmorille ja kysyä kuuluuko auto kampanjan piiriin. Täällä arpominen täyttää ja sotkee muuten hyvää topikkia ihan turhaan.
                            Jokainen voi sitten kertoa, mikä oli oman auton tulos. Ja tietysti kertoo myös auton speksit samalla.

                            Comment


                            • 2007 A4 2.0TDI BPW - ei kuulu kampanjaan

                              Comment


                                2007 BRD - kuuluu kamppikseen. :)

                                Comment


                                • Eilen sai oma BRD kolme uutta ILMAISTA suutinta :)
                                  Mitään vikaa ei ollut, mutta vanhalla osanumerolla varustetut suuttimet uusittiin.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja puni Näytä viesti
                                    Otetaanpa oma vanha postaus pohjaksi. Nyt mittarissa 210tkm pintaan eikä muita suuttimia ole hajonnut matkanvarrella.

                                    Keskustelusta viisastuneena Audi menee kuitenkin ensi viikolla suuttimien tarkistukseen kun kuuluu kampanjan piiriin.
                                    Noniin, kaikki 4 suutinta vaihdettiin, myös jo kertaalleen vaihdettu. Kustannus 0e. Paluumatkalla huomasin että ihan kuin ikuisuuden vaivannut tyhjäkäynnin epätasaisuus/pieni tärinä olisi poissa.

                                    2006 BRD moottorilla.

                                    Comment


                                    • Tällä hetkellä näyttää kaikki kampanjaan kuuluvat olevan 125kW moottorilla.

                                      Comment


                                      • Heip,

                                        Nyt kun Audi on taas muutaman tuhatta kilsaa toiminut uusine suuttimineen moitteettomasti, lakkasi se moitteettomuus yks kaks. Öljynpainevalo alkoi välkytellä kun olin töistä palaamassa. Onneksi just ennen kotitallia, joten sain samoilla vauhdeilla rullailtua perille saakka. Öljyä oli, melkein ylärajassa. Viitisen tonnia sitten vaihdetut kera uuden filtterin.

                                        Ihan heti oitis en löytänyt isommin öljynpainevikoja BRD:stä enkä koko ketjua jaksanut kahlata läpi. Joten lieneekö niitä ollut isommin? Sen kun piti olla hieno ja pomminvarma moottori sitten kun suuttimet on vaidettu. Arvelin, että oisko jotain tyypillistä. Tietäis vähän, mitä odotella. Voisiko olla jopa ihan vaan anturivikaa vai onko taas turha elätellä toiveita jostain helposta ja halvasta?

                                        Audissa on kyllä yks hyvä puoli ylitse muiden. Arkena voi olla huoleton, koska se hajoaa aina viikonloppuisin. Taitaa olla viides kerta ja joka kerta pe-su -akselilla...

                                        Comment


                                          2.0 tdi koneiden kotkotuksista

                                          Alkuperäinen kirjoittaja andy1 Näytä viesti
                                          Heip,

                                          Nyt kun Audi on taas muutaman tuhatta kilsaa toiminut uusine suuttimineen moitteettomasti, lakkasi se moitteettomuus yks kaks. Öljynpainevalo alkoi välkytellä kun olin töistä palaamassa. Onneksi just ennen kotitallia, joten sain samoilla vauhdeilla rullailtua perille saakka. Öljyä oli, melkein ylärajassa. Viitisen tonnia sitten vaihdetut kera uuden filtterin.

                                          Ihan heti oitis en löytänyt isommin öljynpainevikoja BRD:stä enkä koko ketjua jaksanut kahlata läpi. Joten lieneekö niitä ollut isommin? Sen kun piti olla hieno ja pomminvarma moottori sitten kun suuttimet on vaidettu. Arvelin, että oisko jotain tyypillistä. Tietäis vähän, mitä odotella. Voisiko olla jopa ihan vaan anturivikaa vai onko taas turha elätellä toiveita jostain helposta ja halvasta?

                                          Audissa on kyllä yks hyvä puoli ylitse muiden. Arkena voi olla huoleton, koska se hajoaa aina viikonloppuisin. Taitaa olla viides kerta ja joka kerta pe-su -akselilla...
                                          Oisko tässä nyt öljympumpun akseli halunnu mennä pyöreeksi ja pumpun toiminta sen johdosta heikohkoa. Onko sitä koskaan vaihdettu/tsekattu? Paljonko autossa kilometrejä ja ihan mielenkiinnosta millaisella öljynvaihtovälillä tällä on menty?

                                          Comment


                                            Kannattaa sitten tuossa tapauksessa miettiä vakavasti tuota BSM delete vaihtoehtoa. Tiputetaan siis koko tuo painava tasapainotushärdelli lattialle, ja korvataan öljypumppu 1.9TDI mallisella ketjuvetoisella mallilla. Pyörivät massat kevenee, eikä tuo 1.9TDI ö-pumppu ole tunnettu rikkimenosta. Osat on noin tonnin halvempia.

                                            kop kop

                                            Comment


                                            • Joo. Sehän voipi olla sitten se pumpun akseli. Tai mikä vaan. Tuli vaan taas niin yks kaks yllättäen. 196 on mittarissa. Mulla ei ole hajua onko pumppua tai sen akselia tsekattu. Ei ainakaan viimeisen 70 tuhannen aikana. Olin jostakin syystä ymmärryksessä, ettei BRD olisi öljypumppuongelmille niin altis kuin moni muu TDI. Öljynvaihtoväli on tainnut olla 15 tonnin luokkaa.

                                              Oisko vinkkejä missä hommaa kannattaisi tsekkauttaa, kun mulla ei ole näillä nurkilla tallia eikä juuri suhteita eikä tuo marmori taas sikana houkuttaisi?

                                              Comment


                                              • 2.0 Tdi 103 kW

                                                Tämä menee ehkä vähän aiheen ulkopuolelle, mutta onko nuo 2.0 Tdi:t tosiaan tuollaisia vikapesiä kuin tästä ketjusta sekä toisesta, turboja käsittelevästä ketjusta saa kuvan? Olen pienessä autokuumeessa Audi A3:seen jossa on otsikon mukainen kone, vuosimalli -09 ja ajettu vajaa 70tkm, sekä varusteluakin aivan riittävästi. Näitä ketjuja lukiessa alkaa vaan tuntua siltä, että VAG:n tuotteista olisi syytä pysyä kaukana.... Vai olisiko tilanne se, että täällä kertovat autoistaan ne joilla on ongelmia, ja loput (95% ?) ovat tyytyväisiä ongelmattomiin kulkupeleihinsä?
                                                Dieselistä olen kiinnostunut ennen kaikkea moottorin hyvän väännön antaman ajamisen vaivattomuuden takia. Kilometrejä kertyy vuodessa maksimissaan n. 15 tkm, ja sekin suureksi osaksi vaimon työmatka-ajosta, n. 12 km/sivu, joten ajomäärän takia ei dieselin tarvetta ole. Näyttäisi vaan TSI- ja TFSI-bensakoneissakin olevan ongelmia riittävästi.....
                                                Olen viimeiset n. 10 vuotta ajanut ranskalais(henkilö)autoilla, R-alkuisilla bensavehkeillä, mutta kahdella eri mallilla, ja pakko sanoa että kyllä on ranskalaisissa ollut pienet murheet näihin VAG- koneisiin verrattuna! Tosin, työkäytössäni on nimimerkin mukainen paku, 2,5 Tdi, eikä siinäkään ole ongelmia esiintynyt, mutta ehkä se onkin riittävän vanha eikä pidä sisällään erityisiä "hienouksia"....
                                                Mutta se A3:nen, mitä ihmettä sen kanssa teen, sen arvostus kuitenkin on huomattavasti korkeammalla tasolla kuin minkään ranskalaismerkin. Jos sen ylläpito kuitenkin tulee noin kalliiksi kuin näistä viesteistä saa kuvan, taitaisi olla viisainta ajaa rellu loppuun....

                                                Comment


                                                  Tämä ketju on pumppusuutin koneista. Tuo sinun kaavailemasi on jo commonrail kone eli katsoppas: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=103607

                                                  Comment


                                                  • Enhän mä noista mitään ymmärrä, joten kiitos vastauksesta ja linkistä. Pikaisesti katsottuna valitettavasti vaan ongelmia tuntuu silläkin puolella riittävän....

                                                    Comment


                                                    • Harvemmin toimivista jutellaan ja tämä topicci onkin ajateltu avaamaan kyseisen koneen ongelmia. Kaikissa on vikoja, tämän ketjun perusteella en kuitenkaan hylkäisi ostoaikeita. Vaikkei nyt ollukkaan kaiketi pumppari kyseessä niin pika esimerkkinä pumppariongelmiin, suutinvikaset = ilmanen vaihtokampanja audilla, öljypumppuongelmat = ennakoivalla huollolla osiin öljyineen ~140eur +pari tuntia töitä.

                                                      Hieman ehkä turhan karkeasti yleistäen nämä sitten!

                                                      Comment


                                                      • Ostin vuosi sitten A6:sen pumpparikoneella jonka meinasin jättää tekemättä tämän foorumin takia, mutta hyvin on menny ja mittarissa 205tkm. Päädyin itse siihen, että täällä keskustellaan vioista ja hyvä toisaalta niin. Onhan noita audeja tosi paljon liikenteessä ja paljon ajettujakin. Ei kaduta yhtään, ainakaan vielä :)

                                                        Comment


                                                        • No, näinhän sitä haasteltiin, kun minäkin pari vuotta sitten olin omaani ostamassa. Sittemmin olen havainnut, että aliarvioin aika pahasti nuo vikaantumismahdollisuudet. Viidesti on pirssi viety hinurilla pajalle, kuudes kerta odottelee lähinnä sopivaa paikkaa. Suuttimien kanssa kävi sikäli tuuri, että kaksi ensimmäistä meni myyjän maksaman kultaturvatakuun piikkiin, yksi osatakuuna ja kaksi viimeistä sitten tämän kamppiksen laskuun. Mutta harrastustoimintaa homma on niin sanotusti haitannut.

                                                          Aikanaan oli pari VW:n dieseliä. Paskoja. Sitten tuli oltua tekemisissä aika paljon Volvojen kanssa, joissa oli vielä VW:n valmistamat dieselit. Vielä paskempia. Eikä tämä omani nyt ole vakuuttanut millään muotoa. Ärsyttää niin sikana eritoten, koska hinguin toista kymmentä vuotta quattroa ja sain tuon puoliskonkin siihen viimein ylipuhuttua. Ja nyt ollaan sitten aika harmistuksissaan molemmat. Äärimmäisen hankala on perustella, miksi pitäisi ostaa vielä seuraavaksikin Audi.

                                                          Kun auto on ihan mahtava eikä siinä ole ollut sanottavammin muuta vikaa, mutta moottori on kyllä huolestuttavan epäluotettava. Ei edes 100A:ta tarvinnut aikanaan pelätä näin paljon. Ja jos siitä jotain hajosikin, 500 mk:lla sai moottorin tilalle ja vaihto kesti huonompanakin päivänä maksimissaan pari tuntia. Tässä ei tunnu alle tonnin selviävän mistään moottoriin liittyvästä. Eikä puhuta enää markoista.

                                                          Onhan tuossa nyt vielä se pienen pieni mahku, että kyse olisi vaan anturiviasta, mutta ei mun tuurilla. Ja senkin tarkastamisen pitää olla niin järjetön homma, ettei taida onnistua ilman ammattiauttajaa. Jos olis joutilasta tunkea määrättömästi autoiluun, mikä ettei, vaan kun ei. Sitä paitsi musta käyttöauto tulisi olla selkeästi erillään harrasteautosta.

                                                          Kun näitä foorumeita lukee ympäri maailmaa ja kaikkialta löytyvät samat viat, jotenkin rohkenen epäillä niissä olevan jotakin perääkin. Jos öljynpaineet löytyvätkin, mikä menee seuraavaksi? Kaksoismassa? Tandempumppu? Ahdin? DPF? Kansi? Vai joko vuorossa olisi vaikka laatikkovika?

                                                          Toivottavasti olen väärässä, koska minä en haluaisi vaihtaa autoa. Mulla ei ole ollut kahteen vuoteen juurikaan autokuumetta. Emännällä vähän kuuluis olevan...

                                                          Comment


                                                          • Kuka nyt audia ostaisi jos ei haluais nelivetoa? Tässä kategoriassa: hyvälaatuinen keskikokoinen henkilöauto, hyvä ajettavuus ja oikealla nelivedolla varustettu ja diesel kone....ei ole oikeasti montaa asiallista vaihtoehtoa markkinoilla...tai ainakaan ollut joku 3-4v sitten. Mersuihin ja Bemareihin saa laittaa aika paljon enemmän paalua kun nelivetoa ajattelee. Jos 2wd riittää niin sittenhän tuskin Audi tulisi kysymykseen...

                                                            Ja asiaan liittyen 210tkm mittarissa...josta 180tkm ajettu + n.30% tehoilla ja väännöllä. Kuluneet tai rikkoontuneet "tekniset" osat: kytkinpolkimen asentotunnistin ja DPF:n tyhjennys (Turbo vaihtui virityksen yhteydessä, vanhakin oli täysin ehyt). Normaalit kuluvat osat (2x jarrupalat, 1x levyt, renkaat) ja huollot tieten päälle ja 1x ylimääräinen öljynvaihto aina longlife huollon välissä (n.13-15.000km välein)

                                                            Comment


                                                            • No, tarttee nyt laitattaa tuo kuntoon ja katsastella pelaisko se sitten. Kyllä mä tykkään Audista monessa muussakin mielessä kuin nelivedossa. Joka nyt sivumennen sanoen on ihan omaa luokkaansa jos johonkin Mersun tai Bemarin 4WD-rimpuloihin vertaa. Sitä paitte sen verran pitää olla itsekunnioitusta, ettei takseilla eikä lippalakkikansan unelmilla ajele muutenkaan ;) Ensin mainituista sen verran, että viimeksi kun hinailtiin Audia pajalle taksikuski kertoi, ettei ole kiva se Mersukaan, kun 70 tonnin välein menee laatikko. Se oli sitten kolmannen remontin jälkeen lähtenyt kiertoon.

                                                              No, nythän tässä saa totuttuun tapaan taas autoilla Hertzin tulenuudella Volvolla, mikä ei ole ihan tyhmä vekotin sekään.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X