Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Juuri tuollainen kauko-ohjain. Kiitos vastauksesta!
    Sen takia kyselin tässä keskustelussa, kun täällä on paras asiantuntemus kyseisen moottorin tehdas varusteluun.

    Comment


      Ja takuuseen kuulemma menee...

      Huomenna viimeistään auto takaisin ajossa! :)

      Comment


        Onko autossasi enää takuuta jäljellä? Taitaa olla ns. good-willinä korjaus, vaikkakin tuossa on mielestäni tuotevastuu-kysymys eikä takuusta.

        Comment


          No mikälie... Täysi Audi Centerin huoltokirja ja 130tkm mittarissa.
          Tärkeintä, että maksajana on joku muu kuin minä.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
            Onko autossasi enää takuuta jäljellä? Taitaa olla ns. good-willinä korjaus, vaikkakin tuossa on mielestäni tuotevastuu-kysymys eikä takuusta.
            Goodwill.
            Jos olis tuotevastuu, niin ilman maksua ei pääse asiakas lähtemään, siinähän katsotaan kilsoja, ikää ja paljonko on jo saatu käyttöhyötya ja sen mukaan arvotaan prosentti asiakkaalle.

            Comment


              Ilmeisesti maahantuojan GW.
              Kolmas suutin tänä vuonna... Eli noin viiden tonnin välein menee yksi.

              Comment


              • Voin olla väärässä, mutta veikkaisin tuon suutinhomman menevän niin että taitaa Siemens maksaa audille. Sen verran niitä on menny.

                Comment


                  No olisi ainakin syytä... Ja ehkä vähän extraa vielä merkin laadukkuuden maineen menetyksestä.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja kramer Näytä viesti
                    Voin olla väärässä, mutta veikkaisin tuon suutinhomman menevän niin että taitaa Siemens maksaa audille. Sen verran niitä on menny.
                    No varmasti joo ja Siemens laskuttaa jotain alihankkijaa huonosta komponentista joka laskuttaa alihankkijaa huonosta mineraalista mistä osa on tehty. Täällä riittänee tieto siitä, että autonvalmistaja ottaa kulut huolekseen, ei asiakas.

                    Comment


                      Juuri tuli soitto, että vaihtoivat myös tuon viimeisen samalla.
                      Johonkin takuusen meni ja itselleni ei koitunut tästä mitään kuluja.

                      Huomasivat tosin samalla, että toisesta moottorin puslasta oli nesteet tullut pihalle.
                      Vaihtavat vielä sen ja auto on huomenna noudettavissa.

                      Täytyy kyllä antaa taas täydet pisteet Vantaan Centerille, maahantuojalle ja Saksalaisille.

                      Tällaisten tapauksien kanssa hyvin ymmärtää, miksi huollot hieman enemmän AC:ssä maksaa. Tämän erotuksen maksan mielelläni myös tulevaisuudessa!

                      Comment


                        On varmaan kysyttykkin jossain vaiheessa mutta onkos kellään hajonnut jo kertaalleen vaihdettuja suuttimia?

                        Omassa BRD:ssä tulee 100tkm ihan pikapuoliin täyteen ensimmäiselle vaihdetulle suuttimelle. Pitääköhän sitä alkaa henkisesti valmistautuun suutin remonttiin?

                        Comment


                        • Multa meni kakkossuutin n. 30 tkm jälkeen. Ei tosin hyytynyt kokonaan, mutta antoi vikakoodia. Meni sitten tuotetakuuna vaihtoon.

                          Mahtaako se riittää tohon goodwilliin, jos viimeinen huolto on tehty merkkipajalla? Pari edellistä kun ei ole. Arvellen, että jos nyt sattuu menemään jompi kumpi vielä vaihtmattomista.

                          Comment


                            Jossain vaiheessa aukoton merkkarin huoltokirja oli ehtona GW:n saamiselle... Ei tietoa miten nykyisin.

                            Comment


                              Minulla ei ollut aukoton, kuten ei myöskään FFP:n puolella mainituilla. Tai siis muuten aukoton, mutta 195 tkm kohdalla tapahtuneen edellistä 180 tkm huolto oli tehty myyjäliikkellä (ei merkkari).

                              Goodwill on sitten eri asia, silloinhan merkkari voi katsoa onko ne huollot tehty heillä vai ei. Jos olisi takuu-asia (mikä tämän kuuluisi IMNSHO olla) niin ei voitaisi vaatia huoltoa merkkarilla.

                              Voi hyvin olla että taistelemalla viimeiseen mieheen saisi jotain vastaantuloa vaikka viimeiset huollot ei olisikaan tehty merkkarilla, mutta tälle linjalle tuskin kannattaa mennä. Itse otin pyyntö ja please-linjan.

                              Comment


                              • Mää käytin just merkkihuollossa ja liikkumisturvaki astu voimaan, nii siinä tuli puhetta suutinhommista. Tiskillä tuumas, että suutinhommat korvataan joka tapauksessa oli ny huollettu merkkihuollossa tai ei. Onko jollaki muuten tietoo, että onko vm.-06 2.0 BRE 140hp koneessa piezot vai ei?
                                Mietin vaan ku nyt 200tkm ajettu ja huoltokirjaan ei ainakaan oo merkitty mitään, mutta eipä siihen vissiin merkatakaan takuukorjauksia.

                                Comment


                                • 140hp koneessa pitäisi olla ei-piezot ja muistin varaisesti sanoisin boschin pruutat.

                                  Comment


                                  • Löytyisköhän keneltäkään räjäytyskuvia tästä surullisenkuuluisasta öljypumpun kuusiotapista? Ja voisiko joku tehä vaikki FAQ.kin tämän vaihdosta. joku joka on sen vaihtanut. Voisi olla suurelle määrälle foorumilaisia hyötyä tästä.

                                    Itsellä on 07. a3 sportpack BKD koneella ja olen harkinnut tämän vaihtoa ennakoivassa mielessä. Miten se tapahtuu? Öljypohja auki? konetta ylöspäin ja tappi näkyisjo? onko näin simppeli? mitä muuta kannattais tehä? Sihti?

                                    Comment


                                      BKD on käsittääkseni (onneksi) kärsinyt vähemmän suunnitteluvirheistä.

                                      Comment


                                      • BKD:ssä ei ole tuota surullisen kuuluisaa öljypumpun kuusiotappia eikä myöskään rikkoutuvia Siemensin suuttimia.

                                        Comment


                                        • Näinkö on? Sitte vissiin täytyy huokaista helpotuksesta. Miten BKD.ssä pumpun pyöritys sitten on toteutettu?

                                          Comment


                                          • Voidaanko edellisista viesteistä tehdä johtopäätös; Mikäli 2.0tdi on pakko saada, varmistu että moottorikoodi on BKD?

                                            Comment


                                              Ei. Niitä Boschin suuttimilla olevia on monen eri moottorikoodin alla. Ja jos haluaa päästä eteenpäin siitä 103 kW-ista on muutama kynnys joka tapauksessa.

                                              Olisiko parempi katsoa on BRD-koneellisessa vaihdettu suuttimia vai ei? Vähän kuten 2.5 V6 TDI-ssä tarkistetaan onko pumppu ja/tai nokat vaihdettu vai ei.

                                              Comment


                                              • Onko jollakin ihan faktatietoa tästä bkd.n öljypumpun asennuksesta? Miten se on toteutettu poiketen muista 2.0tdi koneista? Vaikuttaa siltä että minulla kävi tuuri eikä tarvitsekkaan aukoa öljypohjaa :D

                                                Comment


                                                • Tuo BKD ei pidä sisällään lainkaan tasapainoakseleita. Pumppu pyörii kampuran päästä suoraan ketjulla.
                                                  Tossa varaosanumero: 03g115105. Naputtele kuvahaku, kertoo enemmän aiheesta.

                                                  Comment


                                                    Hyvä vinkki tuo kuvahaku, sen kautta löysin maininnan että korvataankin koko pumppuhöskä 1.9 TDI:n pumpulla. It's like LEGO taitaa olla se millä kuvaillaan miten 1.9 ja 2.0 osat sopii keskenään.

                                                    En ole vielä vaihtanut muuten öljyjä, mutta pidän yhtenä kotkotuksena että tuo mittatikun putki on niin ahdas että todennäköisesti imutyhjennyksen putki ei siitä mahdu öljypohjaan. Onko tästä kokemusta, onko kukaan imenyt öljyjä mittatikun reiästä BRD-koneessa?

                                                    Comment


                                                    • Minkä ihmeen takia ne pitäs imee pois, eikä laskee öljyropusta? Lähtis huomattavasti tarkemmin pois?

                                                      Comment


                                                        No kun suodatinpatruunakin vaihtuu ylhäältä niin olisihan se helpompaa suorittaa kaikki sitten kerrostalon parkkiksella ylhäältä käsin. Vaihtaa sitten vaikka 10 tkm välein.

                                                        Comment


                                                        • No helppoa on ajaa auto lämpimään talliin ja nostaa ylös. Samalla tarkastaa moottorin alapuoleltakin.

                                                          Ylhäälle sanoen hyvä yhdistelmä on:

                                                          muokattu / vahvistettu öljypumppu tikulla

                                                          muokattu dpf / säännöllinen pesu

                                                          esim moottorityyppi BPW Bosch suuttimilla

                                                          moottorin lämmitys ennen starttia esim letkulämmittimellä jossa kiertopumppu

                                                          15tkm öljynvaihtoväli

                                                          170 heppasen Turbo

                                                          ohjelmalla 140hp nostettu 170 hp kulutus 0.5ltr pienempi
                                                          Viimeksi muokannut roadster; 6.12.2012, 18:59.

                                                          Comment


                                                            pidän yhtenä kotkotuksena että tuo mittatikun putki on niin ahdas että todennäköisesti imutyhjennyksen putki ei siitä mahdu öljypohjaan. Onko tästä kokemusta, onko kukaan imenyt öljyjä mittatikun reiästä BRD-koneessa?
                                                            Mulla oli motonetistä ostettu akku virralla toimiva imupumppu. Imuputki kyllä mahtuu menemään mittatikun reijästä. Sitä en osaa sanoa meneekö tuo öljymittatikku öljypohjan "syvimpään" kohtaan.
                                                            Meinaan että ite kun muuteman kerran imaisin öljyt pois niin en saanut tulemaan kuin pikkusen reilut 3 litraa. Eli johonkin jäi muutemia desejä.

                                                            Siirryin sitten pohjaproppu tyhjennykseen...

                                                            Comment


                                                              Kai sentään avasit putsarin ensin? Liruttaa sen nimittäin tyhjäksi öljypohjaan, vasta kun avaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X