On mennyt tandempumppuja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Vieras
-
Mistäs voisi lähteä etsimään vikaa, kun alkaa pätkimään kierrosten noustessa yli 2500rpm. Muuten toimii moitteettomasti.
Comment
-
-Se on näjemmä marmorilla vissiin sylinterimäärä kun määrää hinnan työlle kuin työlle :) Öljypumppuswappi saman mallin koneeseen kanssa neljä tuusaa. Tehtiin muualla, maksoi reeeippaasti alle tonnin.
Juurikin seurailin kun Skoodaan vaihettiin merkkarilla kantta. Noin seittemän sataa maksoi AMC:n tarvikehattu ja työt päälle. Ko koneessa ei muuta oiretta, kuin nestettä hukkas ja höyrysi putken päästä.-Voimaa oli tiemmä kyllä.
Comment
-
Onko otsikon moottorissa jossakin kohdassa korkeapainepumpun jälkeen polttoaineenpaineanturi? Kuulin tämmöistä esitettävän ja muutamiin seikkoihin nähden kuulostaisi kovin loogiselta. Mutten löydä mistään tietoa tällaisesta. En ETKA:sta enkä internetistä. Vielä vähemmän Haynesin manuaalista. Jos jolla kulla mahtaa olla moisesta infoa, ilmaiskoon toki. Missä kohtaa se siis sijaitsee ja mikä mahtaisi olla varaosan virallinen nimi ja numero?
Onko tosta polttoainesysteemistä jotakin kattavaa kuvausta muualla kuin marmorikorjaamon salaisessa käsikirjastossa?
Comment
-
Comment
-
http://elsaweb.spaghetticoder.org/do....29/33806934/3
Eipä siellä painemittaria pitäisi olla. Paineen mittaus suoritetaan tarvittaessa ulkoisella mittarilla.
http://elsaweb.spaghetticoder.org/do....29/29633769/3
Etka puolestaan tuntee täydellisen osalistan.
Comment
-
Rullasin kaupunkiin tänään BRD-koneellisella autollani. Roban kohdalla sitten auto kyykähti ja hehkuvalo syttyi. Lähti sentään käyntiin, joten nuorempi tytär sai kuin saikin kyydin kotiin. Vakkari ei toiminut, ja palaneen käryä oli ilmassa (ilmeisesti DPF-poltto sattumalta päällä samaan aikaan). Muuten auto toimi normaalisti.
Kierros länsiväylällä ja vikakoodin nollauksen jälkeen vakkarikin heräsi toimimaan taas.
Koodi:Tuesday,27,November,2012,20:12:37:60804 VCDS Version: Release 908.0 Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Control Module Part Number: 03G 906 018 AQ HW: 03G 906 018 AQ Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.3 G 9973 Software Coding: 0000172 Work Shop Code: WSC 66565 257 00032 1 Fault Found: 004160 - Supply Voltage A for Injectors: Circuit Malfunction P1040 - 006 - Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100001 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 40 Mileage: 0 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1536 /min Torque: 64.0 Nm Speed: 22.0 km/h Battery Volts: 117.6 V Battery Volts: 115.6 V Battery Volts: 123.6 V Battery Volts: 111.6 V Readiness: N/A
Comment
-
Vieras
Orastava suutinvika. Periaatteessa voisi olla vain johtosarjassa häikkää, mutta kunhan auto hyytyy lopullisesti, kertoo yleismittari mikä suutin on viallinen.
Comment
-
Näyttäisi maksavan noin 400€ tuo 03G130073TX speed-autoteilessa. Olisiko nyt niin että tässä olisi hyvä tilata tuo suoraan? Vaihtuuko tuollainen pulla teillä?
vwaudiforumissa mainitaan että noista olisi kampanja "23k1", lienee vain sielläpäin jossa on riittävän paljon painostettu audia?
As of today 2/12/2011 the injector issue has become a workshop action number
23k1 This will need checking via your dealer against your vehicle details
The information has not been fully released yet but over the coming days it
should be on the dealer elsa system
Comment
-
Hommaa samalla suuttimien tiivisteet. Suuttimien kiinnityspultit ja keinujen pultit.
Vaihtaa nuo samalla kun kannenkoppa ylhäällä.
Ainakin tarvitset yhdet tiivisteet ellei tule suuttimen mukana. 1 pultti suuttimelle ja pultit toiselle keinulle. Sen verran tiukkaan tulevat, että vanhoilla ei ole kiva käännellä.
www.commonraildiesels.com
Comment
-
En tiedä osuuko ihan ketjun aihealueeseen mutta ainakin 2.0tdi koneeseen liittyy tiedusteluni. Eli itsellä ensimmäinen diesel auto menossa, pari kk ollut ja hyvin toistaiseksi pelannut 100tkm ajettu cbab koneinen 2.0 tdi 103kw A3sb 09'. Mitenkäs näiden nykydiiseleiden kanssa olette menetelleet, onko suodattimia (dieselsuodatin?) esim tarve vaihtaa joka syksy? Mitä suodattimia/vedenerottimia tuossa tekniikassa tarkalleen ottaen on ja missä sijaitsevat fyysisesti autossa, olen jotain konepellin alta löytänytkin mutta onko niitä useampia? Öljynvaihdossa olen ajatellut siirtyä 15 tkm vaihtoväliin, kun kohta tulee 15t täyteen edellisestä huollosta, ja samalla voisi vaihdattaa muitakin suodattimia mikäli pientäkin tarvetta sellaselle on. Onko jotain muuta erityistä huomioitavaa näiden nykydieselien kanssa talven tullessa mitä kannattaisi syyshuollossa teettää/tehdä? Onko muuten kellään tietoa, onko tälle mallille alfamerin/haynesin korjausopasta vielä olemassa? Kaikkia edellisiä autojani olen huoltanut pääsääntöisesti itse, tätä ainakin toistaiseksi aion kyllä pajalla käyttää huollossa, mutta jotain pientä voisi itsekin tehdä ja auton tekniikasta löytyy mukavasti lisätietoja tuosta oppaasta kun esim jotain juuri suodattimia yrittää paikantaa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiNäyttäisi maksavan noin 400€ tuo 03G130073TX speed-autoteilessa. Olisiko nyt niin että tässä olisi hyvä tilata tuo suoraan? Vaihtuuko tuollainen pulla teillä?
vwaudiforumissa mainitaan että noista olisi kampanja "23k1", lienee vain sielläpäin jossa on riittävän paljon painostettu audia?
Comment
-
Kopio toisesta ketjusta.
Alkuperäinen kirjoittaja Ferryman Näytä viestiKorjaamokampanja: 23K1
Kampanjaan sisältyvät ajoneuvot:
Audi A3 (8P) - Moottorikoodit: BMN (125kW), BUY (120kW)
Audi A4 (8E) - Moottorikoodit: BRD (125kW), BVA (120kW)
Kaikki pumppusuuttimet joiden varaosanumero ON:
03G 130 073 M
Korvataan pumppusuuttimella jonka varaosanumero on 03G 130 073 TX.
Suutinten lisäksi vaihdetaan säätöruuvit, kiinnitysruuvit, kiskon kiinnitysruuvit sekä suutinten johtosarja.
Vaihtotyön ohjeaika on hieman alle 3 tuntia.
Yhden suuttimen hinta vähän päälle 640€ muistaakseni ja työt päälle. Tarjosivat yhden hinnaksi 440€ noin, jos vaihdattaa kaikki neljä.
Comment
-
http://www.carparts-pros.com/
312e suutin
Kannattaa kysellä lisää kampanjasta, esim. vagarenallakin paljon porukkaa kelle vaihdettu suuttimet ilmaiseksi, 7v taitaa olla tällä hetkellä suuttimien takuu.
Comment
-
Milläs kyselet kun minkäänlaista kampanjaa ei löydy audicenterin koneelta? Ja kun tuo 23K1 ei tarkoita mitään. Nyt olisi kiva kyllä saada jotain vinkkiä miten edetä. Kysely on mennyt kyllä valmistajalle päin, toivotaan että siellä tiedetään näistä kampanjoista. Jos ovat siis olemassa.
Kävin lukaisemassa tuon vagarena-threadin ja ilmeisesti Laakkonen siinä vaihdattaa niitä kaikki neljä kerralla?
Alkuperäinen kirjoittaja Nipademu @ VagArenaNo niin... Leonista oli kuin olikin mennyt pumppusuutin. Ja maahantuojan ohje kaikkien vaihtamisesta kerralla ei sitten koskenutkaan Seat:ia, vaan ainoastaan VW:tä ja Audia. Nyt siis odotellaan seuraavan laukeamista tai vaihdetaan kokonaan pois VAG-konsernista. Onneksi ei tullut ostettua kallista VAG-COM-kaapelia. Nettiauto alkaa varmaankin olla kovalla käytöllä lähiaikoina.
No, parasta vaan odotella rauhassa ja odotella huomisen soittoa.
Comment
-
Moro. BRD-romu jätti tien päälle pari viikkoa sitten Pohjois-Savossa ja Laakkosella Kuopiossa korjailivat kuntoon. Tehtaan puolelta tai maahantuojalta, mikä nyt lie, tulivat vastaan kun saatettiin auto 'merkkihuollon mukaisesti huollettua'. Vaihtoivat kaikki suuttimet, mutta uuden ohjeen mukaan ei johtosarjaa...
Suuttimen hinta 433€/kpl ja koko remontti n. 2300€. Itse siis maksettiin vianetsintä ja huolto, mikä olisi n. 5tkm päästä tullut tehtäväksi. Autolla ajettu 145tkm ja vm-08.
Mielestäni ihan asiallinen menettely, ettei tarvitse kolmea kertaa saman vian vuoksi jäädä tien päälle.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiMilläs kyselet kun minkäänlaista kampanjaa ei löydy audicenterin koneelta? Ja kun tuo 23K1 ei tarkoita mitään. Nyt olisi kiva kyllä saada jotain vinkkiä miten edetä. Kysely on mennyt kyllä valmistajalle päin, toivotaan että siellä tiedetään näistä kampanjoista. Jos ovat siis olemassa.
Kävin lukaisemassa tuon vagarena-threadin ja ilmeisesti Laakkonen siinä vaihdattaa niitä kaikki neljä kerralla?
Ihme ettei AudiCenter ole tietoinen tuosta.
No, parasta vaan odotella rauhassa ja odotella huomisen soittoa.
Huoltoneuvoja näkee suoraan tehtaan ohjelmasta, miten kulut jaetaan kun syöttää auton tiedot ja vikalajin.
Ohjelma vaatii että huoltohistoria on marmorin leimoja täysi tai kuten Urpolla, viimeisin huolto tehty marmorilla.
Lisänä on olemassa vielä maakohtaisia listoja eri vikoihin ja miten niissä menetellään. Nekin on kaikki huoltoneuvojan käytettävissä. Se on eri asia osaako katsoa/ tietääkö neuvoja niistä.
Comment
-
Nyt tuli sitten se kauan odettu soitti sen jälkeen kun olin saanut selvitettyä viimeisen, eli 180 tkm huollon tositteet ruotsista (oli tehty liikeessä, ei audi-liike).
Ilmeni että kolmospytyn suutin oli vaihdettu aikaisemmin (tästä syystä varmaan auto myytiinkin ns. "sopivasti"). Nyt oli kosahtanut nelospytyn suutin.
Pyysin tehtaan kantaa tähän tapaukseen, ja äsken saamani soiton perusteella suoritetaan nyt longlife huolto ja jarrunesteen vaihto. Samalla vaihdetaan myös ykkös- ja kakkospytyin suuttimet joista en maksa mitään. Noin 500€ joudun maksamaan em.sta longlife- ja jarrunestehuollosta ja silloin kaikki neljä suutinta on vaihdettu. Mahdollisesti huomenna ajossa taas!
Ei, en ole vaihtamassa merkkiä tai mallia vähään aikaan ainakaan. Tämä on viides A4 minulla, seuraava on varmaan sitten jokin vastaava :)
Kiitos pulla siitä että sanoit että kannattaa viedä Audille!
Comment
-
Ja suutin paskana... Jäi sitten eilen yöllä 02:00 johonkin Vihdin perämettiin, sellaiselle pitkälle ja pienelle hiekkatien pätkälle.
Onneksi kaveri asui melko vieressä, niin pääsin sisätiloihin odottelemaan liikkumisturvan hinuria joka saapui aamulla 09:00.
Nyt on alla sitten pränikkä 2.0TFSI quattro ja innolla odottelen Audicenter Vantaan puhelinsoittoa.
Comment
-
Omassa 2.0 tdi koneessa on tehdasasenteinen polttoainekäyttöinen lisälämmitin kauko-ohjauksella. En tiedä onko Webasto, vai Eber. Kauko-ohjaimessakin on vain Audin logo.
Olen kuvitellut, että laite lämmittää moottorin ja sisätilat. Nyt kuitenkin olen lukenut muiden moottorityyppien kohdalla keskusteluita joiden mukaan kyseinen lämmitin lämmittäisi tehdasasenteisena vain sisätiloja. Onko näin myös 2.0 koneen kohdalla? Pystyykö tuota muuttamaan niin että lämmittäisi myös moottorin?
Comment
-
Tämä en nyt kuulu tähän ketjuun, mutta se lämmitin jos se on rosterinen pyöreä imusarjan alla on Ardic-merkkinen ja lämmittää kyllä konettakin. Kauko-ohjain on siis seuraavanlainen;
http://www.audiclub.fi/forum/showpos...7&postcount=10
edit: Jotta ei mennä täysin OT:n puolelle niin satuin tapaamaan venekerhosta tutun kaverin yhden matsin katsomossa. Tiesin että hänellä on samanlainen B7 BRD-koneella kuin minulla joten satuin kyselemään niistä suuttimista. Ja kas vain, siihenkin autoon on hetikohta käytettynä ostamisen jälkeen vaihdettu kaikki neljä suutinta nolla-eurolla. Kaveri ei tietääkseni liiku tässä foorumissa.Viimeksi muokannut haraldh; 3.12.2012, 09:35.
Comment
Comment