Olisiko kukaan halukas DPF suodattimen pesuun. Voisin tehdä. Saisin ehkä lisää onnistumisia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiJos oikein katsoin niin 90e.
Comment
-
Työkaverin A4 2.0tdi 170hv oli 120tkm huollossa ja sieltä käskettiin varaamaan aika lisätutkimuksille turbon/vauhtipyörän äänen vuoksi.
Eilen käytiin testilenkillä autolla ja koppiin sisälle ei kuulu mitään ylimääräistä. Auto kulkee ja vetää normaalisti.
Otin videon äänestä, se kuuluu silloin kun kierrokset laskevat tyhjäkäynnille. Ääni on sellainen hankaava jurnutus. ~14s kohdalla kuuluu "parhaiten".
https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
Ääni ei tosiaan ole vielä hirveän kova ja erottuva, eikä osia olla vielä paniikissa vaihtamassa.
Onko arvioita johtuisiko ääni turbosta, kaksoismassasta, vai peräti jostain muusta ?
Comment
-
Omassa BRD:ssä sama ääni ollut alusta alkaen ja se on todettu aivan tavalliseksi "imuääneksi" kun samaa ihmettelin jossain vaiheessa.
Mutta jos tuosta nyt jotain outoa selviää niin ilmoita toki mullekin!
Comment
-
Joo tuosta on foorumilla, munkin alottama topikki..ei oo ääni reilussa vuodessa mitenkään muuttunut. Muitakin topikkeja tais olla. Ois kyllä mielenkiintosta tietää tarkemmin et miten noin karhee röhinä voi olla "imuääni".. mutta täälläkin totesivat äänen Laakkosella normaaliks.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mixe Näytä viestiKoitin hakuakin käyttää mutta en ihan samaan asiaan törmännyt joten kysytääs..
A6 4f -05, aj. 160tkm. On sytytellyt vikavaloa silloin tällöin (parin kk välein on nyt tullut), siis sitä DPF valoa vai mikälie. Eli valo syttyy, palaa ehkä päivän tms ja sammuu pois. Menoon ei vaikuta yhtään mitään, kulkee ihan normaalisti valon palaessa ja syttyessä. Vikakoodit pariin kertaan luettu ja tullut semmosta koodia kuin "407 Hiukkassuodattimen paine-erotunnistin - epälooginen signaali". Onko hiukkasloukku jo tukossa vai liekö anturi viallinen? En ole uskaltautunut vielä marmorille, mutta kait se pitää jossain vaiheessa kävästä.
Sitten on ollut pidempää jo sellaista pientä nykimistä kun kiihdyttää hyvin kevyellä kaasulla,.. nykii siinä 2000 kierroksen tuntumassa. Reippaalla kaasunkäytöllä ei mitään heikkoutta vedossa, vetää ihan niin reippaasti kun tosta 140hv koneesta olettaskin.. mututuntumalla vois olla EGR liittyvää, ei siis ole laipattu tai mitään tehty EGR:lle vielä.
Autolla ajetaan pääosin semmosta 20km työmatkaa jossa pääosa semmosta 60-80km/h ajoa, ja sitten jonkin verran pitempää matka-ajoa satunnaisesti.
Toinen vaiva sitten tuli esiin.. aiemmin jo on öljypohja tiivistetty uudelleen öljyvuodon takia (liekkö ollut turha työ uusien löydösten myötä). Eli nyt sitten huomasivat, että öljyä tulee jostain laatikon ja moottorin välistä, ei tarkemmin tällä kertaa tutkittu.. meinasivat, että laatikko irti niin näkee vasta mistä vuotaa.. mutta moottoriöljyä se on kuitenkin. Vuoto nyt ei suuren suurta ole, joitakin tippoja tallin betonilla tulee kyllä tasaiseen tahtiin.
Onko kokemuksia öljyvuodoista muillla tämän ikäisillä? Kyllä on pikkuhiljaa karissut laatuauto-mielikuva ainakin minulla... Edes mun loppuun ajattu vanha Nissan Aurinkoinen ei vuotanut öljyä niinkuin tämä seula..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiLiekö perinteinen kampiakselin-stefa joka siellä vuotaa.
Comment
-
2.0 TDI BRE -05 (103Kw, 290tkm ajettu) päätti ilmoittaa että "oil pressure low". Huoh..
Mistä ja miten kannattaa alkaa eri vaihtoehtoja karsia pois?
Mitään indikaatiota ennalta ei ole ollut. Ei ylim ääniä, ei mitään nykimisiä, ei mitään. Normaali kiihdytyksessä vaan ilmoitus että nyt on poika paineet alhaalla.
1. Ei tietoa onko ketju pumppuhässäkkä vaihdettu rattaaliseen - onko tuosta joku takaisinkutsukampanja tai muu merkintä huoltokirjassa?
2. Miten on helpoin tarkistaa onko tuo pumppu hässäkkä rattaallinen vai ketjullinen
3. Öljysihti tukossa?
4. Kanada - eli mitä muuta tarkistaa jotta saa diagoosin potilaalle tehtyä.
Eli todennäköisimmät vaihtoehdot?
Miten todeta ne purkamatta puoliautoa. Öljypohjan joutunee käyttämään irti jotta voi tarkistaa ton öljypumppu/sihti tilanteen?
Siis help! Hyvä auto jonka haluan liikenteeseen takasi.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja -jasa- Näytä viesti2.0 TDI BRE -05 (103Kw, 290tkm ajettu) päätti ilmoittaa että "oil pressure low". Huoh..
Mistä ja miten kannattaa alkaa eri vaihtoehtoja karsia pois?
Mitään indikaatiota ennalta ei ole ollut. Ei ylim ääniä, ei mitään nykimisiä, ei mitään. Normaali kiihdytyksessä vaan ilmoitus että nyt on poika paineet alhaalla.
1. Ei tietoa onko ketju pumppuhässäkkä vaihdettu rattaaliseen - onko tuosta joku takaisinkutsukampanja tai muu merkintä huoltokirjassa?
2. Miten on helpoin tarkistaa onko tuo pumppu hässäkkä rattaallinen vai ketjullinen
3. Öljysihti tukossa?
4. Kanada - eli mitä muuta tarkistaa jotta saa diagoosin potilaalle tehtyä.
Eli todennäköisimmät vaihtoehdot?
Miten todeta ne purkamatta puoliautoa. Öljypohjan joutunee käyttämään irti jotta voi tarkistaa ton öljypumppu/sihti tilanteen?
Siis help! Hyvä auto jonka haluan liikenteeseen takasi.
Eli se öljypumpun rattaan käyttöakseli pyöreänä. Samalla mennyt TBO.
No uutukainen Garret tulee tilalle. Jospa audilla taas ajelis seuraavat 300tkm ennen kun jättää tien varteen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kramer Näytä viestiKehtaako udella mitä remontti tulee maksamaan?
Muutaman kympin alle 2keur - Premium auto, premium hinnat.
Sinänsä pitää taas Roikolle nostaa hattua että saivat todella nopeasti homman hoidettua. Ei tainnut kahta päivää mennä ja tbo tilattu jostain..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja -jasa- Näytä viestiÖljynpainevikainen Audi BRE sai eilen diagnoosin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kramer Näytä viesti12te? Voe hyvää päivää...tuollaha sais jo autonki. Paljonko oli kilsoja ja miten ois välttäny noin kalliin rempan? Mietin vaan ku itellä -06 BRE kone ja 200tkm mittarissa. Pitikö ite maksaa kaikki?
Alkseli maksaa 8.60Eur ja saa vaihdettua itsekkin jos öljypöhjan saa omatoimisesti irti.
vaikka käyttäisi huollossa niin ton akselin vaihdattaminen tulee halvemmaksi kuin jälkityöt.
Kysyin tänään huollossa että mikä ton käyttöikä on niin sanoivat 100-300tkm ;-)
Comment
-
Ok, mukava kuulla, että muuten hyvä :). Mitähän tuommonen akselin vaihto töineen mahtaa maksaa, tekeeköhän halvemmat korjaamot tuommosia operaatioita?
Ihmetyttää kyllä tuo VAG konsernin meininki, jos kerran tiedetään sen kuluvan niin miksei voida ottaa vaikka huolto-ohjelmaan tai jotain. Onhan se ny p:stä jos pahimmillaan tulee 12te remontti ja konserni ei ota osaa millään lailla...ei ollu japseilla ajaessa tämmösiä huolia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kramer Näytä viesti12te? Voe hyvää päivää...tuollaha sais jo autonki. Paljonko oli kilsoja ja miten ois välttäny noin kalliin rempan? Mietin vaan ku itellä -06 BRE kone ja 200tkm mittarissa. Pitikö ite maksaa kaikki?
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...885#post928885
viestit 66,68 saa jotain vihiä.
erikoistyökaluja ei pahemmin tarvi (lukkorengaspihdit ei ole :)). Öljypohjan takaruuvien irrotukseen tarvii 5mm kuuliokoloavaimen labiilipäällä(ainakin a6 bre:ssä).
Comment
-
Laitetaan nyt tänne 2.0 tdi koneiden kotkotuksiin.
Eli autona -07 125kw 2.0 tdi, ajettu 277 000km
Oli huollossa pari viikkoa sitten ja löytyi polttoainesuodattimesta öljyä.
Imaisin myös souraan tankista ja kyllähän se selkeästi on tummaa diisseliä...
Autossa ei ole ollut mitään vikaa, joten tuo öljyn oleminen polttoaineessa voi olla siis olla jo pitkäaikinen asia. Ja olen myös ajanut sen jälkeen noin 2000km ilman mitään ongelmia.
Auto oli ad-huollossa ja nyt Laakkoselle on varattu aika tandempumpun vaihtoon, 323 euroa ja tunti työtä.
Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja onko vika ollut tuossa tandempumpussa?
Comment
Comment