Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Jonathanin auton kohdalla veikkaan niinkin yksinkertaista asiaa kuin vaihtamatta jäänyttä ilmansuodatinta. Toinen vaihtoehto on ahtovuoto tai sitten ahdin on tulossa tiensä päähän. Halvimmasta kannattaa aloittaa.
Tuukan autosta on suuttimen vaihdon yhteydessä tainnut jäädä venttiilikopan tiiviste vaihtamatta tai se on asetettu paikoilleen huonosti ja tihkuu nyt öljyä.
En tiedä, että oliko tuo jesi:n viesti tarkoitettu pottuiluksi, mutta dieselkorjaamon setä kertoi, että moottoria pitää kierrättää rajoittimen tuntumaan niin että karstat alkaa palamaan. En toki ajanut kirjaimellisesti 'kierrokset punaisella' sen 1000 km, mutta käytin pieniä vaihteita ja normaalia korkeampia kierroksia. Ilmansuodatin, joka ei mielestäni ollut kovin likainen, meni vaihtoon, mutta sekään ei auttanut. Nyt vien auton korjaamolle, toivottavasti saavat sen kuntoon.
Eilen tulin normaalisti ajosta ja tänään ei aamulla käynnistynyt.
Startti pyörittää normaalisti. Ei vikakoodeja ja hihnat ehjät.
kone brd, mukava vika?
Jos DPF poltto on ollut päällä kun sammutit auton eilen, niin voi olla että joutuu aika kauan pyörittämään starttia että käynnistyy.
Muutamaan otteeseen olen tämmösen huomannut ja käynnistäessä kuulostaa siltä että putki tukossa. Sitten kun käynnistyy, niin ei mitään ongelmaa.
A4 B8 korissa
A6 4G korissa
A3 faceliftin yhteydessä. Jotakuinkin.
Epäluotettavia suuttimia löytyy 170hv koneista. 140hv koneissa eri suuttimet.
Sanoit että suutinviat 170hv koneissa. Voidaanko tästä vetää johtopäätös, että oletettavasti samaa vikaa löytyy noista 2006-2009 RS Octavioista? Niissähän on nimenomaan 170hv 2.0TDI-koneet. Mietin sellasen ostoa mutta mutta...
Muutenkin oli tarkotus vaihtaa oma kakslitranen bensa kahden litran turbodieseliin, johonkin 2005-2007 vuoden A4:seen tai A6:seen tai sitten Octavia RS:ään, mutta koko ketjun luettuani läpi en ole enää ollenkaan niin varma siitä vaihtohalukkuudesta... :D
Samat suutinongelmat niissä RS ocuissakin on. No, itsellä 2 suutinta vaihdettu tästä 140hv BPW koneestakin. Sitä ei taas tiedä minkä takia tästä nuo ovat menneet. Jonkinlainen mekaaninen vika jostakin syystä, pitihän tähän nokka-akselikin uusia.
Ei kait nää pumpparikoneet nyt ihan susia ole, tänään tuli ajeltua autolla, jonka mittarissa 437000 kilometriä.
Hieman oli jostain öljyä jo valskannut ja pikkuisen ahdin ujelti, mutta muuten oli kyllä ihan toimiva laitos.
Täydellisellä huoltohistorialla, eikä ainakaan ollut mainintoja isommista remonteista.
Kilsoja oli kertyny vajaa 73 tkm / vuosi, joten tuskin pitkiä aikoja on korjaamolla viihtynyt.
Pitäisiköhän tehdä oma topicci aiheelle: Toimivat/vikavapaat 2.0 TDI koneet
:)
Oma tosiaan on viime talven aikana vaihdettujen suuttimien jälkeen toiminut kuin kello. kopkop!
Vielä pari vanhaa on jäljellä, mutta tosiaan onhan näitä varmaan huomattavasti edemmän ajettujakin, joissa mennään edelleen alkuperäsillä suuttimilla.
Ilmeisesti vieläkää ei oo infoo että onko uusittuja suuttimia vikaantunut kellään / missään päin maalimaa? Ku siis kaikki 4 vaihettu, 1. syksyl v.10 ed omistajan toimesta ku jätti tielle, 2. kesäl v.11 ku ei startannu parkkihallista; ja samaan syssyyn ne sillon vielä ehjät 3. ja 4. suuttimetki, ni miettiny vaan et kestäsköhä nuo uusitut suuttimet vaikka ainaskii 200tkm sitten kun ovat (kai) eri varaosanroillakin. Dpf kun alkaa tulla vaihtoikään parin kolmen v sisällä niin siihen mennessä päätettävä vieläkö sillon pidetään auto; delataan sitten egr ja dpf vai myyntiin ennenku ne pitäs vaihtaa. Monet ostajat kun ei sitä arvosta että noita modauksia on tehty ja softakin sen takia pitää muuttaa. Pilkkua jos viilataan ni emissiomittaukset ja muutoskatsastuksethan nuo vaatis...
Nyt ois tosi mysteeri ratkaistavana. A3 2.0 tdi BKD 04 esiintyy ajoittaisia käynnistysvaikeuksia. Autoon on jo vaihdettu tandempumppu, suuttimien o-renkaat, tankkipumppu, kansi ja polttoainejärjestelmä on painetestattu, startti on vaihdettu, mutta vika ei korjaudu. Mikähän mahtaa olla syynä tähän kiusalliseen vikaan?
Nyt ois tosi mysteeri ratkaistavana. A3 2.0 tdi BKD 04 esiintyy ajoittaisia käynnistysvaikeuksia. Autoon on jo vaihdettu tandempumppu, suuttimien o-renkaat, tankkipumppu, kansi ja polttoainejärjestelmä on painetestattu, startti on vaihdettu, mutta vika ei korjaudu. Mikähän mahtaa olla syynä tähän kiusalliseen vikaan?
Milläs lailla vaikeuksia käynnistyksessä? Itsellä ei tahdo lähteä käyntiin muutakuin sahauksella, jättää jonkun pytyn selkeästi sytyttämättä. Tandemi kanssa vaihdettu ja vähän muutakin ennen suuttimia mitkä alkoivat temppuilemaan vasta myöhemmin ajossa.
Suuttimien vaihdolla lähtenyt toimimaan, aloitti taas viime viikolla uudestaan... Kaksi suutinta uusittu tähän mennessä, kolmas menee vaihtoon nyt sitten seuraavaksi. Minulla siis BPW motti missä ei noita piezo suuttimia niinkuin ei tuossa sinunkaan BKD:ssä.
Polttoainejärjestelmälle on kyllä tehty painetesti joten siellä ei pitäs olla vuotoja. "Milläs lailla vaikeuksia käynnistyksessä?" autoa saa sahata puolikin minuuttia ennen kuin se lähtee käyntiin.
Sama juttu itsellä, sahauksella käyntiin. Kiekat rytkyy ~400rpm ja siitä sitten hissukseen alkaa heräilemään käyntiin. Putkestakin kivat pössäkät tulee sahauksen aikana. En usko että suutin ongelma painetestissä näkyisi? Suuttimien korjausarvoja kun katsoo testerillä niin sieltä näkee jos jossakin on heittoa liiaksi.
En mene tietenkään sanomaan että sinulla sama syyllinen, mutta yhtenä mahdollisuutena. Kerro ihmeessä myös tänne jos jonkun muun vian onnistut löytämään myös.
Hehkuista en tiedä, mutta tuntuu että jos ne ois huonot niin se lähtis aina huonosti käyntiin. Nyt se lähtee yhtä huonosti käyntiin vaikka ulkolämpötila on +30 tai -30C.
Mulla jokin vika polttaa hehkut. Korjaamo ei löytänyt vikaa. Miettivät hehkujen ohjainyksikköä, mutta se on kallis veikkaus jos vika ei olekaan siellä.
Voihan se olla, mutta Bernerillä sanoi, että toi on harvinainen vika. Eikä nyt viitsisi ensimmäisenä siitä aloittaa.. Eikös ohjainyksikkö maksa aika kirotusti.
Comment