Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viesti
    Minä vuonna nuo pumpparit vaihtui CR-koneisiin?
    A4 B8 korissa
    A6 4G korissa
    A3 faceliftin yhteydessä. Jotakuinkin.

    Epäluotettavia suuttimia löytyy 170hv koneista. 140hv koneissa eri suuttimet.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
      A6 4G korissa
      A6 sai CR:n nokalleen 2008 lokakuussa 4F:n faceliftin mukana.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja James Potkukelkka Näytä viesti
        Jotenkin jäi merkkarin tiskillä sellainen fiilis että jos en olisi osannut kysellä suuttimien jatketun takun perään niin lasku olisi mennyt 100% mun piikkiin. Alkoivat jo puhumaan remontin hinnasta kunnes sanoin taikasanat ja sen jälkeen ilmoittivat että niinhän se oli, ei tästä asiakkaalle mitään kuluja tullut.
        Onko siitä suutintakuusta nyt jotakin mustaa valkoisella? Mitä kaikkea se koskee ja millä perustein se voidaan evätä? Kun mulle tuolla Airportissa väittivät, ettei semmoisesta näy koneella mitään. Vaan kun multa tosiaan puuttuu parit viimeiset merkkiliikehuollot, niin sekö on automaattinen tuomio oman lompsan suuntaan?

        Väliaikatietona mainittakoon, että eilen ja tänään ajellessani ei auto ole antanut pienintäkään oiretta nykimisestä. Pitäiskö mun nyt mennä kyselemään, että mitä v****a ne meinasivat merkkipajalla väittäessään vian tulevan haljenneesta kannesta ja maksavan neljä tonnia (mitä ei takuu millään muotoa osallistu juurikin tuon merkkihuollon puutteen vuoksi). Vaan entäs jos oisin tyhmänä sanonut, että joo. Laitetaan vaan uusi kansi ja vika ei olisikaan sillä korjaantunut. Kuka homman sitten olisi maksanut ja mitkä olisivat tekosyyt? Minä en ainakaan usko, että haljennut kansi voisi käyttäytyä välillä oireilematta.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja MrMicke Näytä viesti
          A6 sai CR:n nokalleen 2008 lokakuussa 4F:n faceliftin mukana.
          Niinpä muuten saikin faceliftin yhteydessä. Eli vuosimallista 2009.

          Comment


          • Lastutushan se on ensimmäisiä syitä jotka evää suutintakuut. Niinhän se viime kesänä oli itellänikin, vaikkei sillon 100% ois korvannutkaan. Ois kyllä metkaa perustaa topikki että missä kilsoissa on mennyt suuttimia ja millanen lastutus on ollu vai ei ja miten on takuiden kanssa ollut

            *katkeroinen* :)

            Ja joojoo, siitähän se on paljon kiinni miten sillä autolla on ajettu mutta tuskinpa täällä Suomen teillä monta kovin monta junttia on jotka tuolla 170hp pumpparilla ajelevat ihan miten sattuu, rataharrastajilla ihan eri myllyt autoissa.

            Comment


            • Lastutushan se on ensimmäisiä syitä jotka evää suutintakuut.
              Audicentterillä oli kylläkin aivan erisuuntainen kanta tuohon kun asiaa tiedustelin..."Samalla tavallahan niistä polttoaine virtaa läpi"...

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja Gekkonen Näytä viesti
                Audicentterillä oli kylläkin aivan erisuuntainen kanta tuohon kun asiaa tiedustelin..."Samalla tavallahan niistä polttoaine virtaa läpi"...
                Ei ehkä kannata aiheesta liikaa puhua.
                Tehtaan kanta on se, että takuu menee, mutta kukas siitä lastutuksesta tietää...

                Comment


                • Ja luonnollisesti VV-Auton kanta = tehtaan kanta.

                  Comment


                  • Turun Audicenterillä eivät muuta varmistaneet kuin että huollot on tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. En ole nähnyt mitään dokumenttia jossa olisi mainittu tuosta suuttimien jatketusta takuusta. Pelkästään nettikeskustelujen tiedon varassa olin mutta ainakin Turun Audicenterin äijillä oli sama tieto.

                    Comment


                    • Paine-erotunnistin vaihtoon?

                      Koitin hakuakin käyttää mutta en ihan samaan asiaan törmännyt joten kysytääs..

                      A6 4f -05, aj. 160tkm. On sytytellyt vikavaloa silloin tällöin (parin kk välein on nyt tullut), siis sitä DPF valoa vai mikälie. Eli valo syttyy, palaa ehkä päivän tms ja sammuu pois. Menoon ei vaikuta yhtään mitään, kulkee ihan normaalisti valon palaessa ja syttyessä. Vikakoodit pariin kertaan luettu ja tullut semmosta koodia kuin "407 Hiukkassuodattimen paine-erotunnistin - epälooginen signaali". Onko hiukkasloukku jo tukossa vai liekö anturi viallinen? En ole uskaltautunut vielä marmorille, mutta kait se pitää jossain vaiheessa kävästä.

                      Sitten on ollut pidempää jo sellaista pientä nykimistä kun kiihdyttää hyvin kevyellä kaasulla,.. nykii siinä 2000 kierroksen tuntumassa. Reippaalla kaasunkäytöllä ei mitään heikkoutta vedossa, vetää ihan niin reippaasti kun tosta 140hv koneesta olettaskin.. mututuntumalla vois olla EGR liittyvää, ei siis ole laipattu tai mitään tehty EGR:lle vielä.

                      Autolla ajetaan pääosin semmosta 20km työmatkaa jossa pääosa semmosta 60-80km/h ajoa, ja sitten jonkin verran pitempää matka-ajoa satunnaisesti.

                      Comment


                        Huomasin juuri omassa autossani viime viikolla, että kun sammuttaa ilmastoinnin kokonaan, niin tuota nykäisyä ei tuossa 2000rpm:n kohdalla tule... Mielenkiintoista?

                        Comment


                        • Mixelle pikavastauksena:

                          kyllä kilometrit täsmää DPF:n tien päähän tuloon, VCDS:llä saa tutkaistua sen palamattoman silpun määrän mitä on kertynyt, oliko 70-80g vaihtokunnossa.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja mixe Näytä viesti
                            Koitin hakuakin käyttää mutta en ihan samaan asiaan törmännyt joten kysytääs..

                            A6 4f -05, aj. 160tkm. On sytytellyt vikavaloa silloin tällöin (parin kk välein on nyt tullut), siis sitä DPF valoa vai mikälie. Eli valo syttyy, palaa ehkä päivän tms ja sammuu pois. Menoon ei vaikuta yhtään mitään, kulkee ihan normaalisti valon palaessa ja syttyessä. Vikakoodit pariin kertaan luettu ja tullut semmosta koodia kuin "407 Hiukkassuodattimen paine-erotunnistin - epälooginen signaali". Onko hiukkasloukku jo tukossa vai liekö anturi viallinen? En ole uskaltautunut vielä marmorille, mutta kait se pitää jossain vaiheessa kävästä.

                            Sitten on ollut pidempää jo sellaista pientä nykimistä kun kiihdyttää hyvin kevyellä kaasulla,.. nykii siinä 2000 kierroksen tuntumassa. Reippaalla kaasunkäytöllä ei mitään heikkoutta vedossa, vetää ihan niin reippaasti kun tosta 140hv koneesta olettaskin.. mututuntumalla vois olla EGR liittyvää, ei siis ole laipattu tai mitään tehty EGR:lle vielä.

                            Autolla ajetaan pääosin semmosta 20km työmatkaa jossa pääosa semmosta 60-80km/h ajoa, ja sitten jonkin verran pitempää matka-ajoa satunnaisesti.
                            Jos G450 paine-eroanturi on vielä alkuperäinen, vaihtaisin sen ihan ensimmäisenä. Noita menee kuin vappuneuloja.
                            Suodattimen täyttyminen näkyy jatkuvana polttoyrityksenä ja mahdollisena ilmoituksena siitä.
                            Audi on antanut ohjeeksi, että 180tkm kohdalla tarkastetaan tuhkamäärä ja uusitaan pönttö jos tarpeen, muuten jatketaan kunnes täyttyy.
                            Yhden olen nähnyt täyttyvän 2.0tdi koneesssa noissa kilsoissa ja sekin oli taksi.

                            Comment


                            • Jahas, omakin 2.0tdi alkoi "temppuilla". Perjantaina auto sytytti moottorin vikavalon. Koodia tuli 2. pytyn hehkusta. Johan nuo 170tkm ovat kestäneet, joten lienee vaihtokunnossa joka tapauksessa. Uudet hehkut 55EUR / sarja Briteistä, mutta asennusmotivaatio pitäisi vielä löytää :)

                              Comment


                              • Just käytin omaa 2.0TDI BPW:tä huollossa merkkiliikkeessä. Mittarissa on 175tkm ja tuhkaa oli 51g. Kuulemma menee vielä seuraavan huoltovälin => 205tkm, jonka jälkeen jos/kun tuhkaa on yli 60g niin suositellaan vaihdettavaksi tai ongelmia on odotettavissa. Sain siinä samalla edullisen tarjouksen DPF:n vaihdosta...1800€... :)

                                Comment


                                • Ei lähde audi toimiin. Auto siis sammui täydestä laukasta moottoritiellä kerta laakista. Nyt on suutin vaihdettu vikakoodin jälkeen, ja käyntiin huonosti ja kovasti savuttaen sekä kolisten(?). Itse en ole käyntiääntä kuullut saatikka ollut näkemässä koko laitosta. Vikakoodeja ei enää tule, mutta starttautaa pitkään eikä käynti ole ollenkaan normaali. EGR vaihdettiin kun ääni kuulemma tuli sieltä, mutta ei vaikutusta. Öljyä oli johtosarjaan jo tihkunut joten vaihto oli jokatapauksessa paikallaan.

                                  Nyt eipäillään että olisiko sittenkin suutinpesät kuluneet väljäksi. Tuo tietänee kannen vaihtoa ja sehän maksaa järjettömästi. Tuota silti itsekin epäilen ja siksi kysyn; miten tuo/nuo suutinpesät voi väljäksi mennä, ja miten se on yhteydessä tuohon suutin vikakoodiin? Voiko viallinen suutin tuota aiheuttaa? Ei ymmärtääkseni mitenkään? Onko huollossa tyrineet suuttimenvaihdossa? Vai oliko suutinvikakoodi väärä diagnoosi autolta ja alunperinkin homma johtui väljästä pesästä. Mistä se ohjaus sen voisi tietää...?

                                  Semmonen kustannus odotettavissa että hirvittää ja nyt tarvittais teorioita että mistä tuo oikeen voi johtua?

                                  Vararikko häämöttää...niin, ja merkkikorjaamossa tekevät hommaa. Kuukausi nyt menny jo arpoessa...
                                  Viimeksi muokannut TRF3; 6.6.2012, 09:02.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja TRF3
                                    Nyt eipäillään että olisiko sittenkin suutinpesät kuluneet väljäksi. Tuo tietänee kannen vaihtoa ja sehän maksaa järjettömästi. Tuota silti itekkin epäilen ja siksi kysyn; miten tuo/nuo suutinpesät voi väljäksi mennä, ja miten se on yhteydessä tuohon suutin vikakoodiin?
                                    BTDT eli joulukuussa meni omasta(nyk ex-A6 BLB:stä) myös kansi vaihtoon ja kustannus oli hitusen vajaa 4ke. Silloin oli yksi suutin päässyt kalvamaan itsellensä väljää ja nykiminen aiheutui siitä. Sinänsä huvittava diagnoosi tuli ensin puhelimessa, että huoltokaveri sanoi vian olevan joko suuttimen o-renkaassa tai kannessa ja arvata saattaa, että ei selvitty sillä 1e o-renkaan vaihdolla :-(
                                    Mutta voisiko tuon o-renkaan pettäminen aiheuttaa sen, että se suutin pääsee sitten liikkumaan enemmän ja aiheuttamaan näitä suutinpesän kulumisia? Tämä siis ihan täyttä mutua ja spekulointia.

                                    Comment


                                    • Tuliko maahantuoja vastaan tuossa kannen hinnassa? Vaihdettiinko vanhasta kannesta kaikki kilkkeet vaiko koko läjä uutta kerralla tuohon hintaan?

                                      Nyt alkaa tulemaan mitta täyteen tämän romun kans. Audi tekis mieli vaihtaa seuraavaksikin autoksi, mutta uskaltaako näihin enää sekaantua. Oikeen parempaakaan nelivetoa ei mun hintaluokassa oo kyllä tarjolla...

                                      Comment


                                        Eipä tullut kyseltyä tuota maahantuoja-korttia. Muistaakseni tuo sisälsi vain uuden kannen(+ tietysti kaikkea mitä tuo homma vaatii). Ei enää pääse tarkistamaan kuitista kun meni auton mukana.

                                        Nooh, onhan noita muitakin koneita quattroon kytkettynä...

                                        Comment


                                        • Kerrotaan taas väliin positiivistakin palautetta.
                                          Omassa 2.0 BRD:ssä kilometrejä nyt 220tkm ja tähän asti on toiminut moitteetta.
                                          DPF:n jouduin uusimaan vuosi sitten, mutta sehän on kulutusosa.
                                          EGR:n ja läppäkotelon putsasautin ennakoivana huoltona ja sen jälkeen oli pari viikkoa havaittavissa pientä tyhjäkäynti hytkymistä, mutta sitten se taas katosi itsestään.
                                          Öljyt vaihdan 15tkm välein ja noin 15tkm välein laitan tankkiin Forten puhdistusainetta. En tiedä onko tuosta Fortesta hyötyä, mutta eipä omassa yksilössä ole ainakaan ollut nykimisä, hytkymisiä eikä suutin ongelmia. Toivottavasti ei tulekaan.
                                          Omalla kohdalla tämä 2.0tdi on ollut huomattavan paljon vaivattomampi kun aikaisempi 1.9tdi.
                                          Audin merkkihuollon ja varaosien hinnoittelu on kyllä käsittämättömän korkea verrattuna muihin merkkeihin. Aivan älyttömiä kustannuksia jos öljypumppu, kansi tai suuttimet hajoaa..

                                          Comment


                                          • Kuinkas luotettavana voi pitää vuoden 2007 A4 2.0TDI 103kw konetta ja myyjän mukaan autossa ei dpf:ää? Ajettu reilu 150tkm. Kovasti polttelis ostaa pois.

                                            Comment


                                            • Mistäpäs sen tietää, että millainen se edellinen käyttö on ollut ja miten huollettu. Mutta jos on ollut asiallinen käyttö (varsinkin matkapainotteinen ajo) ja huollettu eikä ole grillattu pilalle huonolla softavirityksellä niin hyvä peruskone kai tuo on? Paremmat Boschin pumppusuuttimet, ratasvetoinen öljypumppu (vaikkakin silti se "akselitappi" on yksi kysymysmerkki)...perustekniikkaan kaikin puolin?

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja freed Näytä viesti
                                                Kuinkas luotettavana voi pitää vuoden 2007 A4 2.0TDI 103kw konetta ja myyjän mukaan autossa ei dpf:ää? Ajettu reilu 150tkm. Kovasti polttelis ostaa pois.
                                                Jos auto on -07 niin kyllä siinä DPF pitäisi kiinni olla lain mukaan ilmeisesti. Kannattaa kysästä vaikka valmistusnumeroa ja sillä selvittää. 200tkm kohilla alkaa olemaan vaihtokunnossa sitten suunnilleen jos on.

                                                Comment


                                                • Kävin tänään paikallisella Laakkosella ja kuinka ollakkaan siinä dpf on, mutta huolto historia kunnossa: kaikki huollot tehty audilla ja niiden lisäksi vaihdettu vakionopeudensäätimen joku osa, ilmastointi täytetty viime syksynä sekä dpf:än paine-anturi vaihdettu. Autossa ei ole mitään virityksiä ja on orkkis joka puolelta. Kilometrit mittariin tullut matka-ajosta 140tkm ylöspäin varmasti, koska tunnen myyjän. Nyt vaan pohdituttaa tuo dpf, 1800e on aika paljon :)

                                                  Comment


                                                    No dpf:stä pääsee eroon paljon halvemmalla sitten, kun täyttyy.

                                                    Comment


                                                    • Jep...rautakanki läpi ja poisto ohjelmasta...selviät muutamilla satasilla. Tai jos haluat uuden DPF:n niin eikös niitä saa briteistä johonkin 700-800€ ja tieten vaihtotyö siihen päälle...ei pitäis olla kova homma.

                                                      Comment


                                                      • Mites tuon koneen lastutus sitten? Onko jotain suositeltavaa lastua ja pienentääkö se myös kulutusta?

                                                        Comment


                                                        • Pelkkä lastu harvoin pienentää kulutusta, mutta kun sen DPF:n deletoi niin se tulee säästämään polttoainetta...ja samalla kun sitä pitää kuitenkin ohjelmoida niin äkkiähän siihen vähän lisää jerkkua :)

                                                          Comment


                                                          • Mä kyselin dpf:n fyysistä sekä ohjelmasta poistoa ja viritysohjelmointia niin karvan alle tonnilla olisi koko hoidon saanut. Ei paha minun mielestä. En vielä ole ryhtynyt toimeen kun iski autonvaihtokuume. Jos kuume hellittää ilman auton vaihtoa (ts. auto ei mene kaupaksi) niin sitten tuo tulee ensimmäisenä minun hankintalistalle.

                                                            Comment


                                                            • No nyt löyty vika viimein. Pakonokan jako pielessä niin pajon että vikakoodien nollauksen jälkeen softa ei saanu sitä korjattua! Olipa työläs ja kallis vika monine suuttimen/EGR:n vaihtoineen.

                                                              Edellisellä kerralla kun remmi on vaihdettu (virheellinen ajoitus) niin softassa on riitääny rahkeet jotenkin tuon korjaamaan. Tällä kertaa sitten ei. Ei tule heti mieleen tuolta vikaa hakea kun laulu loppuu ihan tuosta vaan ja vikakoodi näyttää viallista suutinta ilman mitään muuta poikkeavaa käytöstä. Peli nyt kuitenkin ajossa ja kaikki hyvin. Rahaa pölähtää taas melkonen tukko kyllä..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X