Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuosta pumppusuuttimien takuusta.
    Viime keväänä autostani rikkoontui yksi suutin ja oli hieno yllätys kun huoltoneuvoja ilmoitti sen menevän tehtaan piikkiin. Miinusta tuli 200 EUR johtosarjan uusimisesta joka suositeltiin tehtäväksi. No, saimpahan ajella viikon tuliterällä vuokra-quattrolla.
    Takuun edellytyksenä on että auto on huollettu merkkiliikkeessä ja niin aion tehdä jatkossakin jo tuon liikkumisturvan vuoksi. Sitä taas tarvittiin viime kuussa kun auto jätti tielle johonkin imupuolelle kertyneen jään takia. Tämä korvattiin myös, huoltotakuun piikkiin. Laittoivat suojat imuilmakanaviin joidenka pitäisi suojata jään muodostumiselta. Kesäksi ne on poistettava.

    Comment


    • audi a3 2.0 tdi stronic

      tyhjäkäynnillä tulee välillä kilkutus välillä ei kuulu mitään mutta välillä se aloittaa sellainen kun olisi jouset peltiämpärissä tai jotain .

      vakionopeuden säädin ei mene aina päälle.
      mutta kun pysähtyy ja lähtee liikkeelle menee ja kun menee päälle toimii kuten pitää.

      ovet eivät ilmoita onko auki vai kiinni olisko jäätynyt vai ihan joku perus vika kuvalisia ohjeita?
      kuskin ovi välillä ilmoittaa että on auki vaikka ovi on kiinni. pelkääjän ovi ei ilmoita mitään konepelti ja takaluukku ilmoittaa kuten pitää.
      muuten kaikki toiminnot toimii ovet menee kinni ja ikkunat toimivat.
      ovien aukaisuvalot ovat pimeänä.


      muuten vaikuttaa toimivan hienosti enkä ole havainnut mitään muuta vikaa.
      Viimeksi muokannut zerocools; 13.2.2012, 11:57. Perustelu: muokkausta

      Comment


        Taitaa Audilla ja Volkkarilla olla hieman erilaiset takuuehdot...Volkkareihin noita on pienemmällä kädenväännöllä saanut uusia tehtaan piikkiin...
        Samaa ihmettelin itsekkin kun suuttimien vaihto oli syksyllä "ajankohtaista". Siis volskun puolella ihmeteltiin esim tuota täydellisen merkkiliikkeen huoltokirjan vaatimusta. Käsitin että volskuihin vaihdeltu tehtaan piikkiin vähän helpommin....

        No onneksi rahalla kuitenkin saa Audiin osia...

        Comment


          Noniin, viime viikolla hyytyi auto kaksi kertaa kesken ajon. Hehkun valoa vilkutti ja virtojen poiskäytön jälkeen toimi taas normaalisti.

          Tänään aamulla risteyksestä kiihdytyksen jälkeen auto stumppasi taas. Tällä kertaa paloi moottorin häiriövalo. Jälleen virtojen katkaisun jälkeen toimi taas normaalisti.

          Ärsyttäväähän tämä on, mutta ilmeisesti viat kuitenkin liittyy lähinnä softapuoleen... Mitäänhän ei varsinaisesti ole rikki, koska auto toimii normaalisti ja kilsoja kuitenkin kertyy +40 päivässä. Seuraavaa suutinvikaa odotellessa...

          Harmittaa vain kun auto istuu omaan käteen paremmin kuin hyvin, ja on tehon/kulutuksen/vetotavan suhteen juuri passeli.

          Comment


          • Ootkos käynyt luettaan vikakoodeja noiden hyytymisien jälkeen...?Eihän sitä tarvii välttämättä odotella että auto hyytyy täysin eikä lähdekkään enää käyntiin, jos kyseessä suutinvika...Uutta suutinta vain tilalle virman piikkiin ja kovaa ajoa...;)

            Comment


              No, kun ei mene enään firman piikkiin ensimmäisen omistajan takia. huolto oli laiminlyöty ja ajettu Leasingkäytössä huoltoväli 5000km yli. (Kunnon puupää!)

              Viimekuussahan tuohon yksi suutin vaihdettiin.

              Ei meinaan Premium-autoilijankaan lompsa kestä 1100 euron laskua joka kuukausi...

              Koitan siis kihnuttaa tuolla nyt mahdollisimman pitkälle ja vaihtaa sitten koko vehkeen bensakoneella varustettuun vastaavaan/uudempaan. Ei paljon ne bensturbojen puolaviat (39€/kpl) tunnu missään tähän verrattuna.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja Merza Näytä viesti
                Noniin, viime viikolla hyytyi auto kaksi kertaa kesken ajon. Hehkun valoa vilkutti ja virtojen poiskäytön jälkeen toimi taas normaalisti.

                Tänään aamulla risteyksestä kiihdytyksen jälkeen auto stumppasi taas. Tällä kertaa paloi moottorin häiriövalo. Jälleen virtojen katkaisun jälkeen toimi taas normaalisti.

                Ärsyttäväähän tämä on, mutta ilmeisesti viat kuitenkin liittyy lähinnä softapuoleen... Mitäänhän ei varsinaisesti ole rikki, koska auto toimii normaalisti ja kilsoja kuitenkin kertyy +40 päivässä. Seuraavaa suutinvikaa odotellessa...

                Harmittaa vain kun auto istuu omaan käteen paremmin kuin hyvin, ja on tehon/kulutuksen/vetotavan suhteen juuri passeli.
                Luepas mun viestejä foormilta, mulla teki samaa dpf polttojen aikana ja syynä on selvästikin karstoittuneet vnt siivet.
                edit. vikakoodit paljastanee syyllisen vikatilaan menosta. Jos tulee ahtopaineeseen liittyvää niin syy on yllä.
                Viimeksi muokannut jjj84; 22.2.2012, 14:34.

                Comment


                  Pitää siis ajaa rajoitinta vasten seuraavat 500km?
                  Katotaan nyt mitä ton kanssa tulee tehtyä. Kai se pitää laittaa hyvä kiertoon... :)

                  Comment


                  • audi a3 2.0 tdi stronic

                    tyhjäkäynnillä tulee välillä kilkutus välillä ei kuulu mitään mutta välillä se aloittaa sellainen kun olisi jouset peltiämpärissä tai jotain .

                    vakionopeuden säädin ei mene aina päälle.
                    mutta kun pysähtyy ja lähtee liikkeelle menee ja kun menee päälle toimii kuten pitää.

                    ovet eivät ilmoita onko auki vai kiinni olisko jäätynyt vai ihan joku perus vika kuvalisia ohjeita?
                    kuskin ovi välillä ilmoittaa että on auki vaikka ovi on kiinni. pelkääjän ovi ei ilmoita mitään konepelti ja takaluukku ilmoittaa kuten pitää.
                    muuten kaikki toiminnot toimii ovet menee kinni ja ikkunat toimivat.
                    ovien aukaisuvalot ovat pimeänä.


                    muuten vaikuttaa toimivan hienosti enkä ole havainnut mitään muuta vikaa.
                    helinä voisi olla vp mikä klonksuu.

                    vakkarista löytyy varmaan vikakoodi ohjauspylväs-elektroniikasta, lue koodit.

                    kuskin oven lukon mikrokytkin rikki.

                    muuten toimii mut vikaa on.

                    Comment


                      Jes! Tänään ei mennyt kertaakaan vikatilaan!!
                      Pääsin koko 20km:n työmatkan ihan sukkana.

                      Onhan se kiva ajella melkein 30k€:n Premium-autolla kokoajan pelko persiissä...

                      Comment


                      • No vie nyt ihmeessä huoltoon kun autossa on kerran vikaa. Katoaa todennäköisesti se vika autosta ja pelko persiistä.

                        Comment


                          Ei vikakoodeja... viime kuussa tosiaan vaihdettiin yksi "halpa" suutin Audi Centerissä, joten täytyy nyt seuraavaa käyntiä varten vähän kerätä valuuttaa. Edullisesti sieltä ei kuitenkaan selviä.

                          Lisäksi kun tarvitsee autoa koko ajan, niin ei viitsisi seisottaa Audilla valohoidossa.
                          Viedään sitten kun auto ei enään liiku/käynnisty.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja Merza Näytä viesti
                            Pitää siis ajaa rajoitinta vasten seuraavat 500km?
                            Katotaan nyt mitä ton kanssa tulee tehtyä. Kai se pitää laittaa hyvä kiertoon... :)
                            Ei mitään hyötyä, vaatii mekaanisen putsauksen, eli turbo käteen.

                            Comment


                            • Jes! Tänään ei mennyt kertaakaan vikatilaan!!
                              Pääsin koko 20km:n työmatkan ihan sukkana.

                              Onhan se kiva ajella melkein 30k€:n Premium-autolla kokoajan pelko persiissä...
                              ethän omalla rahalla ostanut tai edes lainarahalla, sehän ois hölömöä.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Merza Näytä viesti
                                Jes! Tänään ei mennyt kertaakaan vikatilaan!!
                                Pääsin koko 20km:n työmatkan ihan sukkana.

                                Onhan se kiva ajella melkein 30k€:n Premium-autolla kokoajan pelko persiissä...
                                Oletkohan tehnyt nyt viisaan valinnan? Auton vaihto tässä tapauksessa, esim. Mazdaan, voisi tuoda mielenrauhan.

                                Comment


                                  ethän omalla rahalla ostanut tai edes lainarahalla, sehän ois hölömöä.
                                  En tietenkään.

                                  Oletkohan tehnyt nyt viisaan valinnan? Auton vaihto tässä tapauksessa, esim. Mazdaan, voisi tuoda mielenrauhan.
                                  Höpö, höpö! Ennemmin mä tällä ajelen ja korjautan tarvittaessa....

                                  Vakavasti puhuen; Kyllä tämän talven quottroilun jälkeen merkkiuskollisuus vain kasvoi ja se tosiasia on vain hyväksyttävä, että myös Audeissa saattaa joskus olla vikoja. Tuskin enempää tai vähempää kuin kilpailijoissakaan.

                                  Yritän vain Lobata tätä nykyistä itselleni, että pääsisi vaihtamaan siihen himoittun A5 Sportbackiin... :)
                                  Viimeksi muokannut Merza; 23.2.2012, 21:45.

                                  Comment


                                    Noniin, jäihän se taas tielle.
                                    Nyt odotellaan siis jälleen Audi Center Airportin tuomiota.

                                    n. 3000km kerkesin ajella edellisen suuttimen vaihdon jälkeen....

                                    Comment


                                      Ja tuomio tuli:

                                      Jälleen yksi pumppari rikki. On ne tasalaatuisia kun hajoaa kuukauden välein!
                                      Noh, enään kaksi jäljellä, eli noin 2200 euroa... elämä on.

                                      Comment


                                      • Suuttimien korjausarvoista vuotoa vois koittaa ennakoida läppärillä?

                                        Onko tuolla muuten ajettu kuinka paljon? (voi olla että taaksepäin selaamalla löytyisi, nyt ei jaksa etsiä)

                                        Comment


                                          Reilu satku ajettu...

                                          Ei kait sille suuttimen periksi antamiselle mitään voi? Ei vaikka tietäisi, että kohta se hajoaa.

                                          Comment


                                          • Vasta satku? huhheijaa.

                                            No eipä sille sinänsä voi. Osaisi henkisesti varautua, eikä tarvis jännittää. Mutta onhan tuo koko jumppa ihan arsesta. Osanottoni.

                                            Comment


                                              Kiitos. :)

                                              Alkaa toi ylimääräinen, reilun tonnin kuukausittainen kulu olemaan vähän jo liikaa... Ei oikein perse kestä!

                                              Kai se täytyy vain bensavehkeeseen vaihtaa. Eipä paljon puolaviat hetkauta näihin suutinvikoihin verrattuna.

                                              Comment


                                              • Vaihda suosiolla loputkin, säästät työssä. Ja nuo piezot eivät siis vuoda, hajoavat sähköisesti.

                                                Ps. noitahan korjaa yks firma, sieltä saat korjatut piezot. Vagarenalla on juttua, eräs testasi puljun ja ehjät suuttimet tuli suht edukkaasti.

                                                Comment


                                                • Oletko tietoinen 7 vuoden takuusta suuttimille?
                                                  Tuolla vw puolella oli jotain juttua asiasta.

                                                  Comment


                                                    Niinkuin aikaisemminkin jo tässä ketjussa mainittu:
                                                    Ensimmäinen omistaja oli leasing-käytössä ajanut 30tkm:n huollon neljä tonnia yli, joten tehtaan takuut meni siinä.

                                                    Tämän johdosta myöskään suuttimien korjaus ei mene tehtaan piikkiin.

                                                    On kuulemma jyrkkä ei takuukyselylle, mikäli Audin tietojärjestelmässä näkyy punaista.

                                                    Omistaja ei ole käyttänyt autoaan valmistajan ohjeiden mukaisesti. (Eli, tässä tapauksessa laiminlyönyt huolto-ohjelman). Muuten auton huoltokirja on täydellinen ja Espoon Audi Centerin suorittamana.

                                                    Siis ilman tota ylitystä olisi ilman muuta mennyt takuuseen koko hässäkkä. Näin kertoivat tiskillä kun makselin edellistä suutinta.

                                                    Prkl!

                                                    Comment


                                                    • Onko tuossa 170 heppaisessa pumpparissa siis piezot?
                                                      Luulin että pietso on vaan common-rail vehkeissä. Ja commonrail koneistakin voi tutkia korjausarvoja ymmärtääkseni.

                                                      Comment


                                                        Jälleen yksi pumppari rikki. On ne tasalaatuisia kun hajoaa kuukauden välein!
                                                        Noh, enään kaksi jäljellä, eli noin 2200 euroa... elämä on.
                                                        Omaani tosiaan vaihdatin loput kolme suutinta kerralla kun mullakaan ei se takuu homma toiminut....

                                                        Hintaa kolmelle suuttimelle 1595 euroa töineen päivineen. Onhan nuissa nyt sitten se kahden vuoden varaosatakuu....

                                                        Onko tuossa 170 heppaisessa pumpparissa siis piezot
                                                        Nimenomaan on pietzot ja ne sähköthän siitä menee oikoseen?

                                                        Comment


                                                        • Mites sen pietzosuuttimen logitus sitten toimii,jos sähköt on hajoamaan päin? Antaa jotain väärää signaalia tai ei ollenkaan?

                                                          Comment


                                                          • Suutin pimenee -> auto ei käynnisty -> ei siinä enää paljoa logia lueta korjausarvoista tai mistään :D Vikakoodi tulee suuttimesta.

                                                            Comment


                                                              Suutin kun antaa maihin hajotessaan niin auto ei turvallisuussyista kaynnisty.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X