Joo, tuolta löytyy www.teilesuche24.de tommonen egr bpw koneeseen ja muihinkin .Ja kustantaa kotiin tuotuna 215,30e .Vaihdatin ja toimi n. 20tkm. Ja taas nykii ,on putsattu kertaalleen.Ei apuja. Ei kylläkkään nypi hirveesti,mutta nyppää silloin tällöin. Olen kuullut ,että kone ei lämpiäis kunnolla talvella mikäli on tulpattu tai kuristettu.Onko näin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Oma poikkitaiskoneinen lämpenee supistavalla tiivisteellä aivan normaalisti. -25'c ja kovemmilla pakkasilla ei enää jaksa pysyä normaalilämpöisenä, mutta muuten kyllä.
Comment
-
Joo, tuolta löytyy www.teilesuche24.de tommonen egr bpw koneeseen ja muihinkin .Ja kustantaa kotiin tuotuna 215,30e .Vaihdatin ja toimi n. 20tkm. Ja taas nykii ,on putsattu kertaalleen.Ei apuja. Ei kylläkkään nypi hirveesti,mutta nyppää silloin tällöin. Olen kuullut ,että kone ei lämpiäis kunnolla talvella mikäli on tulpattu tai kuristettu.Onko näin?
Comment
-
Vieras
-
Raaka suomennos oli jotain tyyliin "EGR: epäuskottava virtaus" tms...Kerkesin nollata koodin, pitääpi seuraavalla lukukerralla ottaa ylös...Ja tuota koodia ei tosiaan ole ilmennyt ennen supistavan tiivisteen vaihtoa...jännä juttu sinänsä, että ei moottorin merkkivaloa sytytä...?
Comment
-
Piti tulla pitkästä aikaa tsekkaamaan miten porukka pärjää kotkottajiensa kanssa! :)
Ei voi kuin ihmetellä, miksi kyselijät eivät osaa/viitsi lukea aikaisempia viestejä: sieltä löytyisi orkkisnumerot ja muitakin hankintavinkkejä. Kuukkeli on olemassa, samoin muun muassa Saksan eBay. Viimemainitusta löytyy vähän käytettyjä, joskus uusiakin. Hae orkkisnumerolla.
Kerrataan nyt vielä BPW-koneen EGR-numerot:
038 131 501AD (ensiasennusventtiili)
038 131 501BH (uusin malli venttiilistä, ainakin viime talvena)
038 131 501BF (ilmeisesti jokin välimalli, _pitäisi_ sopia myös)
Itse sain Saksan eBaystä onnenkantamoisena uuden -BH-mallin venttiilin kotiin kannettuna alle viidelläkympillä. Sopii yrittää samaa. :)
Comment
-
Comment
-
Päivitystä tuohon omaan tutinaongelmaan. Auto kävi normihuollossa ja samalla lukaisivat vikakoodit niin suutinhan(1.) se siellä ilmoitteli itsestään sekä hehku ;) no pikakorjauksena STP dieselsuutin(vihreäpurkki) litkut tankkiin ja nyt on menty tää viikko ilman oireita.
Tosin saa tässä henkisesti valmistautua sen suuttimen ja hehkun vaihtoon, mutta hieman lisää peliaikaa saa tuolla STP:llä jotta saa kerättyä voimapaperia tuon vaihdon suoritukseen.
Comment
-
Niin vähän aattelinkin.Joo tosiaan 14t sitten vaihdettiin nokka-akseli ja nostimet,siitä 6t niin vaihettiin o-renkaat.Oli kyllä puhe koeponnistaa polttoainepuoli,mutta jättivät tekemättä ja vaihtoivat vaan o-renkaat.Eipä taida nafta olla oikein voiteluaine.Onko tietoo tandempumpun hinnasta mitään?Ja kiitti neuvoista.
Comment
-
-
Vieras
Ennen kuin vaihdatte mitään, tarkastakaa onko suodattimessa oleva nafta mustaa. Jos on, tandemi mitä todennäköisimmin vuotaa. Jos ei ole mustaa, tandemi on kunnossa.
Comment
-
Helix
Suodattimen mustuus ei ole välttämättä merkki tandem-viasta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=123440&highlight=
Comment
-
Vieras
No mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Omat kokemukset kuitenkin tukee sitä, että naftan ollessa mustaa, on tandem sökö. Eikä toi öljyn lisääntyminen sitä ainakaan vähennä.
Tuohon kun lisätään vielä epämääräinen joutokäynti välillä ( siis normaalia isompi) ja DPF;n kova puhdistustahti, usein vielä niin että sen huomaa, niin paketti on valmis.
Comment
-
Vaihdoin PA-suodattimen 210tkm ajettuun BRD moottoriin.
Kaadoin vanhan suodattimen sisällä olevan pa:n tyhjään kokispulloon ja lopputulos näyttikin kokikselta, eli polttoaine oli mustaa. Onko tuo nyt sitten sen merkki että tandempumppu on vaihtovalmis, vai onko normaalia? Vaidon yhteydessä PA-letkuista valuva neste näytti kyllä kirkkaalta, mutta sitä oli niin vähän, ettei tuosta nyt mitään voi varmuudella sanoa. Notkeaa tuo polttoaine kuitenkin oli, eikä mitään paksua öljyä.
Öljyn määrä ei ole lisääntynyt ainakaan öljytikun perusteella. Viimme huollossa olivat laittaneet öljyä aivan ylämerkin palloon saakka ja siinä se on pysynyt.
Helix oli jossain painetestissä käyttänyt tandemin. Sekö on luotettava tapa testata onko kunnossa, vai vuotaako? Millaiset laitteet tuohon painetestiin tarvitaan, eli pystyykö pienemmät pajat tekemmän tuon kokeen? Mitä tuollainen painetesti maksaa?
Onko Helixille jo selvinnyt mikä omassa autossasi aiheuttaa polttoaineen mustumisen, jos tandem kerran oli ehjä? Onko jokin muu mahdollinen paikka missä öljyt sekaantuu?
Comment
-
Soitin paikalliseen merkkihuoltoon että onnistuuko tandempumpun painetesti. Töiden vastaanottaja oli ihan pihalla ja oli sitä mieltä ettei ole mahdollista että öljy sekaantuisi naftaan tandemissa. Sanoi kuitenkin että kyllä auto voidaan testerissä käyttää jos haluan.
Tuo testerissä käyttö toi itselle mieleen että saako tuon testattua sitten itsekkin tuolla VAG-COM / VCDS:llä?
Tuntuu jotenkin turhalta viedä auto merkkihuoltoon jossa todennäköisesti lukevat vikakoodit ja toteavat että kunnossa on. 80€ hukkareissu.
Comment
-
AVF:n (1.9TDI) korjausoppaasta vapaasti kopioituna ja referoituna. Pitäisi soveltua oppaan mukaan myös 2.0TDI 8v mallille
Tandempumpun mittauslaite (painemittari) kytketään tandempumpun päähän kuusiokoluruuvin tilalle banjoliittimellä. (oma mittaustyökalu VAS 5187)
-Käynnistetään moottori.
-Nostetaan kierrokset 4000/min.
-Painemittarin ohjearvo tulisi olla vähintään 7,5 bar.
Ellei ohjearvoon päästä:
–Suljetaan paluuputki polttonestesuodattimen ja kaksoispumpun välistä letkunkiristimellä.
–Nostetaan kierrokset taas 4000/min.
-Painemittarin ohjearvo tulisi olla vähintään 7,5 bar.
Jos tällä kertaa saavutetaan tuo ohjearvo, on pumppusuuttimissa vuoto. Eli sitten huolletaan suuttimet vaihtamalla O-renkaat.
Jos edellisellä toimenpiteellä ei päästä ohjearvoon, on tandempumppu huollon/vaihdon tarpeessa. Noista tandempumpunkin huolloista löytyy ohjeita netistä...Viimeksi muokannut Patasuvanto; 21.11.2011, 17:18.
Comment
Comment