Jos tehtaan huolto-ohjeissa on annettu vaihtoväliksi 120tkm, niin aika vaikea on minusta tehtaan karata takuuvastuusta, jos se hajoaa ennen tuota lukemaa. Siinä on juttu nyt muuttunut matkalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viestiEiköhän se liene sammutusläppä joka temppuilee, ei ole muuttuvapituuksinen.
Comment
-
Vieras
Menee vähän saivarteluksi, mutta jos autossa palaa moottorinmerkkivalo, on vika mielestäni aina syytä korjata. Ei se koskaan tee hyvää pitkän päälle ajella vika päällä tai nollailla valoja viikon välein, luulisi olevan kivempi korjata vika ja ajella taas tyytyväisenä ehjällä autolla eikä stressata vikavaloja.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiMenee vähän saivarteluksi, mutta jos autossa palaa moottorinmerkkivalo, on vika mielestäni aina syytä korjata. Ei se koskaan tee hyvää pitkän päälle ajella vika päällä tai nollailla valoja viikon välein, luulisi olevan kivempi korjata vika ja ajella taas tyytyväisenä ehjällä autolla eikä stressata vikavaloja.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viestiTottakai korjaan. Sitä lähinnä kyselin, että pitääkö auto jättää parkkiin ja varata korjaamoaika vai voiko ajella huoletta ennen korjausta.
Comment
-
Turbon akseli poikki 140 heppasesta. Putsailin paikat ja laitoin uuden turbon. Tyhjensin samalla pakopukesta pöntön.
Ainoa ongelma on jäljelle jäänyt metallinen rääkynä kierrosten noustessa ja tehottomuus.
Onkohan kelläkään ajatuksia.
Otin venttiilikopan auki ja ainakin päällisin puolin kaikki paikallaan.
Voi kyyneleet!
Vikakoodeja ei ilmaannu.
Edit: Tulppasin ahtimessa olleen anturi reiän ja siirsin anturin pakosarjaan jossa se oli alunperin. Uudessa ahtimessa siis anturipaikka jota edellisessä ei ollut. Toimii muikeesti:)!Viimeksi muokannut roadster; 4.7.2011, 15:37.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viestiKysytääs vielä, että mikä on tuon osan varaosanumero? Kai täällä saa tyhmiäkin kysellä...
Pitänee soittaa huomenna Kouvolan Bernerille jos ne antas ton numeron.
Osa oli siis Imusarjaläpän moottori.
Comment
-
Elikkäs tällanen vika olis:
Oon ostanut noin kuukkaus sitten -03 8p 2.0TDI audin (lastutettu ja vaihdettu garretin joku ahdin) ja myyjä sanoi että on kuullemma lastutuksesta johtuva mutta vähän epäilen
vika on:
kun ilmastointi kompressorin on päällä niin kone käy tyhjäkäynnillä niin tasasesti kun tollanen voi käydä ja ajossa ei mitään missä huomais mitään.
Kun sammuttaa ilmastoinnin kompressorin (eco mode) niin kerran nostaa vähän kierroksia ja sen jälkeen laskee siihen missä tyhjäkäynnin pitäisi olla mutta sitten rupeaa sahaa noin 750-850kierroksen välillä. kone ei sahaa tasasesti sillä välillä vaan se kuullostaa kuin yksi syöttö jäis välistä pois, toisinsanoen ihan kuin painaisi noin sekunnin välein tappokatkasiaa. Ajossa kuitenkin ihan normaali
Tänään 30minuutin työmatkan jälkeen kun olin ajanut koko matkan ilman ilmastointia niin mielestäni sillon ei ainakaan heti tehnyt sitä kun pysähdyin valoihin.
Ei anna vikakoodeja ja kaveri käytti sen äsken audilla niin kuullemma sillon ei saannut sitä pomppimaan eikä löytänyt vikaa!
Mitä voisin tarkastaa vai onko vaan vietävä johonkin missä tosiaan tiedetään jotain, mikä sellanen paikka olis?
Comment
-
Mikä voisi olla vikana?
Auto on A6 2.0tdi -05 (140 hp), ajettu 165 tkm
Koneen käyntiääni muuttunut karekeammaksi/äänekkäämmäksi(ehkä), mutta suurin muutos on tullut 2 ja 3 vaihetteella täyskaasutuksessa alkaa ihmeellinen murinaa kuulua moottorista jostain 2500 kierroksen jälkeen ja jatkuu johonkin 3500 asti. tehot tuntuisi olevan vielä tallella.
Mitään vikakoodia ei löytynyt.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viestiEi ole kenenkään tiedossa?
Pitänee soittaa huomenna Kouvolan Bernerille jos ne antas ton numeron.
Osa oli siis Imusarjaläpän moottori.
eBaysta saa uusia ja käytettyjä.
Berner ei numeroa suostunut antamaan.
Comment
-
Koneen käyntiääni muuttunut karekeammaksi/äänekkäämmäksi(ehkä), mutta suurin muutos on tullut 2 ja 3 vaihetteella täyskaasutuksessa alkaa ihmeellinen murinaa kuulua moottorista jostain 2500 kierroksen jälkeen ja jatkuu johonkin 3500 asti. tehot tuntuisi olevan vielä tallella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja larsi Näytä viestiElikkäs tällanen vika olis:
Oon ostanut noin kuukkaus sitten -03 8p 2.0TDI audin (lastutettu ja vaihdettu garretin joku ahdin) ja myyjä sanoi että on kuullemma lastutuksesta johtuva mutta vähän epäilen
vika on:
kun ilmastointi kompressorin on päällä niin kone käy tyhjäkäynnillä niin tasasesti kun tollanen voi käydä ja ajossa ei mitään missä huomais mitään.
Kun sammuttaa ilmastoinnin kompressorin (eco mode) niin kerran nostaa vähän kierroksia ja sen jälkeen laskee siihen missä tyhjäkäynnin pitäisi olla mutta sitten rupeaa sahaa noin 750-850kierroksen välillä. kone ei sahaa tasasesti sillä välillä vaan se kuullostaa kuin yksi syöttö jäis välistä pois, toisinsanoen ihan kuin painaisi noin sekunnin välein tappokatkasiaa. Ajossa kuitenkin ihan normaali
Tänään 30minuutin työmatkan jälkeen kun olin ajanut koko matkan ilman ilmastointia niin mielestäni sillon ei ainakaan heti tehnyt sitä kun pysähdyin valoihin.
Ei anna vikakoodeja ja kaveri käytti sen äsken audilla niin kuullemma sillon ei saannut sitä pomppimaan eikä löytänyt vikaa!
Mitä voisin tarkastaa vai onko vaan vietävä johonkin missä tosiaan tiedetään jotain, mikä sellanen paikka olis?
Comment
Comment