Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • - moottori käy joskus "pötpöttäen" kierrokset kuitenkin tasaiset, mutta ääni tuntuu tukevan pakoputkesta, pötpöttämisen huomaa tyhjäkäynnillä, mutta auo kulkee normaalisti (tämä ominaisuus ollut koko ajan)
    Tämä kuulostaisi DPF:n käynnissä oleva regenerointioperaatiolta, eli tietyyn väliajoin tapahtuva hiukkassuodattimen automaattinen polttotapahtuma....

    - moottorin käynnissä epätasaisuutta ollut jokin verran koko ajan (2 v/90 tkm)
    Kuulostaisi olevan tämän moottorityypin ominaisuus, vähenee tiettävästi vaihtamalla supistavan EGR:n tiivisteen...(?)

    Öljyn vuoto paikkojahan konehuoneessa voipi olla lukuisia, mutta itse lähtisin ensimmäisenä tarkastamaan venttiilikopan tiivisteen ja pakosarjan/turbon ympäristön jos kerta palaneen öljyn hajulta vaikuttaa...

    Luultavasti hydraulinen venttiilinnostin on rikkoontunut ja näin ollen voi olla että kansi on vaihtokunnossa.
    Kaverilla oli just samanlaiset oireet 2.0tdi:ssä.
    Nostin kun hajoaa niin pääsee hakkaamaan kannen rikki.
    Tästäkin kiitos long life huoltoväleille...?

    Comment


    • Luultavasti hydraulinen venttiilinnostin on rikkoontunut ja näin ollen voi olla että kansi on vaihtokunnossa.
      Kaverilla oli just samanlaiset oireet 2.0tdi:ssä.
      Nostin kun hajoaa niin pääsee hakkaamaan kannen rikki.


      Jos lähtee tästä olettamuksesta, niin mitähän tarkoittaa euroina?
      Ja oliko kaverin oireet pelkästään myös tyhjäkäynnillä?

      - moottori käy joskus "pötpöttäen" kierrokset kuitenkin tasaiset, mutta ääni tuntuu tukevan pakoputkesta, pötpöttämisen huomaa tyhjäkäynnillä, mutta auo kulkee normaalisti (tämä ominaisuus ollut koko ajan)

      Tämä kuulostaisi DPF:n käynnissä oleva regenerointioperaatiolta, eli tietyyn väliajoin tapahtuva hiukkassuodattimen automaattinen polttotapahtuma....


      Tiedän tämän ominaisuuden audilla, mutta minulla tämä pötpöttäminen kun alkaa niin loppuu vasta kun auton sammuttaa ja uudelleen käynnistää. Voi siis pötpöttää esim 500km ajon kokonaisuudessaan. Tietenkin sitä ei tajua kun ajaa normaalisti matka-ajoa, mutta esim. paikallaan risteyksessä sen kuulee selvästi.
      Viimeksi muokannut tommy70; 28.5.2011, 19:22.

      Comment


      • En nyt tarkkaan muista mitä sen hinnaksi tuli, mutta jos en ihan mettään muista niin alta 2tonnia.

        Juu eli tyhjäkäynnillä putkesta kuului semmoista putputusta.
        Lopulta se kone alkoi kalista siihen malliin että ei enään ajoa uskaltanut jatkaa.

        Jos tuossa sinun autossa on samanlaista vikaa niin voi olla että selviät pelkällä nostajan vaihdolla.

        Comment


        • Mulla tuntuu omassa 2.0tdi:ssä et öljyn kulutus on lisääntynyt lähiaikoina. Ajoa tulee kohtuu tasaisesti vuodenajoista riippumatta 30+tkm vuodessa. Lisäsin öljyä kerran viime kesän lopussa. Ajoin siitä seuraavaan huoltoon (120tkm huolto) asti lisäilemättä. Tämän jälkeen olen nyt kohtuullisen lyhyessä ajassa lisännyt jo litran öljyä. Autolla on nyt ajettu vähän vajaat 130tkm. Tämä tarkoittaisi, että 1l/10tkm huollon jälkeen, joka ei kuulosta niin pahalta, mutta kun minusta tuntuu ennemminkin siltä, että tuon 120tkm huollon jälkeen ajoin ehkä 7tkm siihen ekaan lisäykseen ja nyt vain noin 3 seuraavaan...

          Täytyy alkaa pitää paremmin kirjaa tuosta, mutta mikä näissä nyt ekana alkaa sitä öljyä fuskaamaan? Meneekö turbosta vai mistä? Öljyjä ajattelin rueta vaihtamaan 15tkm välein, mutta eihän noita vaihtaa tartte, kun kierto on noin hyvä :).

          Comment


          • Runsas viikko sitten ( lauantai ) auto sammui ilman mitään ennakkovaroitusta ja tietenkin risteykseen. Onneksi oli Audin liikkumisturva voimassa ja se jopa vielä toimi hyvin. Soitto numeroon niin sieltä hommattiin hinausauto sekä autovuokraamon kaveri paikalle. Maanantaina tuli korjaamolta tuomio: 1-sylinterin suutin rikki. Auton sain keskiviikkona ja yllätys oli melkoinen kun rahapussia kaivoin, koko homma meni takuuseen. Varsinainen takuu on umpeutunut viime jouluna, mutta kun oli merkkiliikkeessä huollettu niin meni takuun piikkiin. Autolla kilometrejä takana nyt 87tkm. Seuraavien suuttimien sammumista odotellessa :) Saipahan muutaman päivän ajella uudenmallisella automaatilla.

            Comment


            • Apua tarvitaan, 2,0tdi BPW öljyvalo alkoi vilkkua ihan yht'äkkiä ja vedot hävis ja vielä naksuu oudosti tyhjäkäynillä .(naksuna tulee pakosarjanpuolelta). Öljyt hyvät ja vaihdettu 3tkm sitten. Kun sammuttaa niin kestää jonkun aikaa kun alkaa oireilemaan. Vaihdettu egr jokin aika sitten ,toimi ihan ok. Autolla ajettu 230tkm. Voisiko olla turbo tai katalysaattori ,ne tuli itselle mieleen.

              Comment


              • Eikös tuossa koneessa ole tuo ketju + ratasyhdistelmää joka pyörittää öljympumppua? Jos on niin se voisi olla sökö.

                the early BPW (VIN No up to 8E -6-080 171) has the chain drive for the oil pump whilst BPW engines fitted to cars with VIN Nos after 8E -6-080 172 have the gear drive for the oil pump
                http://www.pistonheads.com/xforums/t...&f=86&t=757454

                Comment


                • Eikös tuossa koneessa ole tuo ketju + ratasyhdistelmää joka pyörittää öljympumppua? Jos on niin se voisi olla sökö.
                  Tätä ei ilmeisesti ole BRD-moottoreissa...?

                  Comment


                  • Onko EGR se taikasana, kun tuo profiilin 2.0 125 kW:n tdi tuntuu nykivän pintakaasulla ajettaessa, eli kun mennään 5-vaihteella sellaista 60 km/h nopeutta? Lyhyen "persdynon" perusteella nykimistä näyttäisi esiintyvän erityisesti moottorin lämpötilan ollessa alle 90 astetta.

                    Autossa olisi vielä myyntiliikkeen takuuaika auki, joten kovin mielellään kaikki pienimmätkin viat lähtisin vaatimaan korjattavaksi jos niille vain löytyy perusteita.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja Gekkonen Näytä viesti
                      Tätä ei ilmeisesti ole BRD-moottoreissa...?
                      Ei.

                      Onko EGR se taikasana
                      On, korostuu nyt varsinkin kun kelit lämpenee, omakin auto nykii nyt enemmän kuin +10`c keleissä, ja reikä minulla tiivisteessä oli se 10,4mm. Kohtuullista korvausta vastaan voidaan lukea vikakoodit ja ihmetellä muutenkin, onko kaikki ok.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viesti
                        Kohtuullista korvausta vastaan voidaan lukea vikakoodit ja ihmetellä muutenkin, onko kaikki ok.
                        It`s a deal.

                        Comment


                          Tänään syttyi pakokaasujärjestelmän merkkivalo palamaan töistä kotia kohti ajellessa. Kurvasin sit paikalliselle merkkikorjaamolle,kun sattuu olemaan kotimatkalla, luetuttamaan vikakoodit. Ilmotteli seuraavaa: hiukkassuodattimen toimintahäiriö: staattinen. Mitä sitten mahtaa tarkoittaa? Kuittaamalla lähti pois, eikä ainakaan vielä tullut takaisin, kun pienen lenkin ajoin tässä illalla.

                          edit. aamulla töihin ajaessa taas syttyi palamaan...prkl..
                          Viimeksi muokannut pide; 10.6.2011, 07:52.

                          Comment


                          • Jep auto viikon telakalla. Oli mennyt öljypumpun käyttöakseli elikkä semmonen 7,7cm pitkä kuuskulmio akseli maksaa marmorilla 6€ . Mutta mikäli se olisi pyöristänyt sen vastapuolen modulin niin se olisikin maksanut 1600€. Ei kaikkein helpoin laittaa tai oikeammin kaivaa esille tätä akselia. Oli rikkonut turbon joten eikun vaihtoon ja samalla laitettu vielä nokkaremmi roippeineen. Eli auto on a4 tdi 2,0 BPW 2007 mittarissa 230tkm. Kiitokset vinkeistä kaikille vinkkaajille. Nyt ei muuta kun huolettomia kilometrejä ja paljon. Hyvää kesää meille kaikille.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja rullebutch Näytä viesti
                              Jep auto viikon telakalla. Oli mennyt öljypumpun käyttöakseli elikkä semmonen 7,7cm pitkä kuuskulmio akseli maksaa marmorilla 6€ . Mutta mikäli se olisi pyöristänyt sen vastapuolen modulin niin se olisikin maksanut 1600€. Ei kaikkein helpoin laittaa tai oikeammin kaivaa esille tätä akselia. Oli rikkonut turbon joten eikun vaihtoon ja samalla laitettu vielä nokkaremmi roippeineen. Eli auto on a4 tdi 2,0 BPW 2007 mittarissa 230tkm. Kiitokset vinkeistä kaikille vinkkaajille. Nyt ei muuta kun huolettomia kilometrejä ja paljon. Hyvää kesää meille kaikille.
                              Eli BPW-koneessa tuon pelkän akselin voi vaihtaa? Seuraavaan huoltoon olisikin jakopää remppa niin voisi etukäteen vaihdattaa samalla varmuuden vuoksi.

                              Comment


                                Onko paine-eroanturi G450 jo uusittu? Jos ei, uusi se. Vaatii mukautuksen kun uusi laitetaan paikoilleen.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                  Onko paine-eroanturi G450 jo uusittu? Jos ei, uusi se. Vaatii mukautuksen kun uusi laitetaan paikoilleen.
                                  Jos vastaus oli mulle, niin asia on jo kunnossa. Unohtunut tänne vaan kommentoida. Eli asiahan selvisi heti kun poikkesin Artun hallilla. Dpf:n paine-eroanturi sieltä tosiaan oli rikki, uusi tilalle ja hyvin on toiminut taas.

                                  Comment


                                  • B7 2.0 tdi (BRD) huutaa lisää moottoriöljyä. Paljonko on moottorin öljytilavuus mittatikun minimistä maximiin, noin suurin piirtein?

                                    Comment


                                    • Yleensä mittatikun väli on litra.

                                      Itsellä on BKD kone alkanut nyt viime aikoina vähän kenkkuilla käynnistyksessä. Jos auto seisoo yön yli ei se käynnistyksen jälkeen osaa nostaa ensin kierroksia oikein vaan käy muutaman sekunnin n. 500rpm ennen kuin tyhjäkäynti tasaantuu oikealle tasolle. Auto myös pölläyttää kylmäkäynnistyksessä hieman sinistä. Täytyy lukaista koodit olisiko lämpöantureissa, tms. ongelmaa.

                                      Comment


                                      • B7 2.0 tdi (BRD) huutaa lisää moottoriöljyä. Paljonko on moottorin öljytilavuus mittatikun minimistä maximiin, noin suurin piirtein?
                                        BRD:ssä tuo väli ei ole kuin 3-4dl, eli sen mitä terve moottori syö noin 12tkm välillä...

                                        Comment


                                        • Taisi lorahtaa vähän liikaa siinä tapauksessa kun tikkua tarkastamatta annoin mennä melkein litran turbokiisselin neuvoa noudattaen. Noh, ainakin vielä kulkee ilman nikottelua eikä ole juuri normaalia enempää pölläytellyt savuja. Kaasua vaan.

                                          Comment


                                            Sinne se hyvin pian kuluu ylimääräinenkin :)

                                            Comment


                                            • Paljon tuossa 2,0 tdi koneessa on jakopään vaihtoväli? Löysin sekä 90tkm että 120tkm. Ja onko tuoretta kustannusarviota.
                                              Olen ostamassa A6:sta tuolla koneella ja myyjällä ei ole mitään käsitystä hihnan vaihdosta, eli se operaatio pitäisi hoitaa pian.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viesti
                                                Paljon tuossa 2,0 tdi koneessa on jakopään vaihtoväli? Löysin sekä 90tkm että 120tkm. Ja onko tuoretta kustannusarviota.
                                                Olen ostamassa A6:sta tuolla koneella ja myyjällä ei ole mitään käsitystä hihnan vaihdosta, eli se operaatio pitäisi hoitaa pian.
                                                Mulla on kyllä A4, mutta tuskin kustannus paljon eroaa... eli 120tkm huollon yhteydessä jakopääremppa tehdään ainakin mun autossa. Samalla vaihdettiin vesipumppu. Sisältäen myös sen muun renkaanpotkintahuollon maksoi tuo keikka 650€. Muistaakseni paikallisella Audilla sama olisi ollut 900-950€, joten käytin VAG autoihin erikoitunutta pajaa.

                                                Comment


                                                • 90tkm suositus....jos kilahtaa esim. 114tkm kohdalla kun remmiä ei ole vaihdettu ja takuu on ummessa niin maksatte sitten vähän fifti sixti..., mutta onhan siinä + 4000€ remontissa maksamista vaikka vaan kolmasosan tai puolet joutisi maksamaan....

                                                  Comment


                                                  • Kyllä huoltokirjassa lukee (PD) 120tkm ja siinä lukemassa on merkkiliike sen vaihtanutkin... ei 90tkm huollossa.

                                                    Tietysti ei kysyjä maininnut, että puhutaanko PD vaiko CR koneesta.

                                                    Comment


                                                    • Niin...jokainen tekee kuten parhaaks näkee. Tuollainen tilanne vaan sattui työkaverille kuukausi takaperin...oliko 116tkm 3 vai 4v vanhan A6 2.0tdi:n mittarissa (merkkiliikkeestä ostettu ja siellä huollettu)....ja jäihän siinä vielä omistajalle maksettavaa n. 1500€...

                                                      Comment


                                                      • Käyttöönotettu tammikuussa 2006, eli PD?

                                                        Comment


                                                        • Oman BKD-koneisen Golfin huoltokirjassa vaihtoväli on 150tkm, mutta Laakkosella suosittelivat tekemään 120tkm huollossa. Tein itse, mutta joka tapauksessa 120tkm kohdalla.

                                                          Comment


                                                          • Mie vaihdoin 90tkm kohdalla jakopäänhilut. Huoltokirjassa oli kyl et vaihtoväli 120 tkm, mut ei viitti riskeerata.

                                                            Comment


                                                            • Itsekkin komppaan tuota 120tkm huoltoväliä, mutta jakoremmin kuntoa tulee kyllä tarkkailtua päälisin puolin aika useastikkin...119tkm mittarissa ja meikäläisen autoon vaihdettu ensimmäisen kerran...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X