Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AJM ottaa kierroksia käynnistäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AJM ottaa kierroksia käynnistäessä

    Eli ongelmana on että auton käynnistäessä toisinaan kone ottaa kierroksia >2000 noin 5:n sekunnin ajan jonka jälkeen käynti tasaantuu hieman yli tuhanteen kierrokseen (ilmeisesti ryyppy jää päälle). Ennen tuota sprinttiä auto myös hehkuttaa todella kauan, arvoilta 5-10sek, kun normaalisti hehkuvalo lähinnä vain välähtää. Tätä siis tapahtuu satunnaisesti ja näyttäisi siltä ettei juurikaan vaikuta onko kone kylmä tai lämmin. Silloin kun auto käynnistyy normaalisti niin kierrokset ovat normaalimmat n.800rpm tyhjäkäynnillä.

    Vikakoodeja on luettu ja rikkinäinen jäähdytysnesteen lämpötila-anturi sieltä löytyikin. Onkohan tuo käynnistysvika myös lämpötila-anturin syytä vai onkohan jokin muu vielä vikana? Varikkoaika onkin jo tilattuna tuon anturin vaihdolle niin olisi kiva saada vinkkiä onko muutakin viritettävää. Tosiaan VAG-konsernilaisella ajellut ruhtinaalliset 5 päivää niin vähän on vielä uusia juttuja minulle...

  • #2
    Jep, eiköhän se lämpöanturi ole syypää tuohon.

    Comment


      #3
      Tuo lämpötila-anturi vaikuttaa ainakin hehkutusaikaan, joten veikkaisin, että ryntäily loppuu sen vaihdolla. On tuolla moottorin lämpötilalla jotain tekoa ruiskutusennakoiden ja kai -määrienkin kanssa.

      Comment


      • #4
        Eli nyt on uus anturi ropattu paikalleen mutta ongelma ei kadonnut. Eli lisää apuja/vinkkejä/ehdotuksia kaivattaisiin. Vika siis tulee varsin satunnaisesti. Viimeksi toissapäivänä kone nosti kierrokset 1100rpm:än kylmäkäynnistyksen ja parin kilsan ajon jälkeen. Tällä kertaa tyhjäkäyntikierrokset oli tuossa 1100rpm:ssä noin 10sek ja sitten käynti tasaantui. Eilen kävi samat mutta kestikin pikkasen pidempään. Hehkuongelmakaan ei kadonnut, eli hehkun valo palaa vieläkin silloin tällöin sen 10-15sek. Mikähän ihme tähän olisi/voisi olla syynä??

        Comment


        • #5
          Vieläkin niin viittaa lämpöanturiin jos tuo hehkun valokin palaa miten sattuu.
          Voisiko anturin johtosarjassa tai liittimessä olla jotain vialla?

          Comment


            #6
            Tuohon kierroksiin. Voisko syynä olla kaasupolkimen anturi?
            Kone on pumppari, joten jonkun anturin siellä pitää kyllä temppuilla.

            Mulla "ryntäyttää" kun starttaa päivien seisomisen jälkeen, mutta ei se kestä kuin sen sekunnin.

            Ja poistuiko lämpöanturin vikakoodi uuden myötä?

            Comment


              #7
              Onko akku missä kunnossa/minkä ikäinen? Itsellä hehkuttaa nykyisin aika kauan kylmänä, enkä keksi nyt muuta vaihdettavaa kuin akun. Auto myös pyörittää starttia minulla laiskahkosti.

              Comment


              • #8
                Akun ikää en kyllä tähän hätään jaksa muistaa millään. Voisihan sekin kait olla mutta epätodennäköinen koska startti pyörähtää ihan normaalisti. Eberilämmitteinen auto kun on niin akkua kuitenkin joutuu vaihtamaan pikkasen normaalia tiheämpään.

                Vikakoodeja ei ole päässyt lukemaan kun ei ole piuhaa siihen, työkaverilla kyllä olisi mutta todettiin ettei mahdukkaan liitin reikään, on millin kaks liian leveä. Ihmetyttää tuokin...
                Viimeksi muokannut Micce84; 11.3.2009, 08:29. Perustelu: Vikakoodiselite lisätty.

                Comment

                Working...
                X