Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 V6 vireistystä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 V6 vireistystä

    Kytkinpaketti siis löytyy kyseiseen laitteeseen, mutta kiinteitä vauhtipyöriä ei ole ainakaan itsellä sattunut eteen.

    Kysymys kuuluukin, voisko tuohon sopia s4/ 2.7bt vauhtipyörä?? Näitä kun tuntuu olevan maailma täynnä... :)

    Omassa A4q:ssa vauhtipyörä on vaihtokunnossa, joten joku muu ratkaisu tarvitaan kuin alkuperäinen kaksoismassa. Vauhtipyörän teettäminen on myös käynyt mielessä, mutta mallikappaletta ei ole. Koska kyseessä on käyttöauto, ei viitsisi kovin monesti purkaa/seisottaa pitkään pajalla mallin vuoksi....

    rikkinäinenkin A4 quattron vauhtipyörä kelpais lainaan mallia varten. Lisäksi suosituksia hyvästä pajasta, joka kykenee tekemään kohtuullisella hintaa vauhtipyörän.

  • #2
    Miks tuossa vehkeessä edes on alunperin kaksoismassavauhtipyörä?
    Oon kuullu kyllä kevennetyistä vauhtipyöristä, mutta miks tahalleen ovat pistäneet kunnon jöllikän sinne?

    Comment


      #3
      Siksi ettei laatikko pitäisi jurinaa vedätettäessä, ja onhan se hieman hellempi voimansiirrolle kun jää ylimääräiset värinät pois.

      En yhtään tiedä minkänäköinen tuo dieselin vauhtipyörä on, mutta kuvista voisi vähän vertailla niin näkis eroaako se silmällä ässän vauhtipyörästä.

      Ojennus tekee kyllä hyvän vauhtipyörän jos vaan se malli löytyy. Siltä vois kysäistä jos vaikka olisikin valmis malli.

      Comment


      • #4
        Jees...

        Audi siis päätti hajota aattoiltana... Turbo sanoi POKS! Kävi jo mielessä täystuhokin, kun veti öljyt männän päälle eikä jaksanut pyöriä startilla, onneksi sekin selvisi seuraavana päivänä!

        Nyt on siis samalla kone ja laatikko irti ja vauhtipyörä Lehtimäen Timolla teetettävänä... Hyvältä vaikuttaa siis.

        Vanha vauhtipyörä oli kiilaantunut johonkin ääriasentoonsa, piti naputella perusasentoon, että sai edes pultit irti. Ilmeisesti sieltä tuli siis läpi melkoista jurinaa moottorijarrutuksessa ja matalilla kierroksilla. Saattaa olla, että jyrinä voimistui kardaanin heikosta laakerista johtuen.

        Yritän laittaa lisää infoa kunhan saan osat käsiini ja paikalleen...

        Comment


          #5
          Moro, pahoittelen ongelmaasi. Kun on itsellä samanlainen auto, niin haluaisin tietää, paljonko autollasi oli ajettu ja mikä vuosimalli?

          Comment


            #6
            Ei ihan taida nuo ongelmat johtua normaalista kulumisesta ;)

            Comment


            • #7
              Juu, Mikko kuittasi aivan oikein... Normaalikäytössä, normaalikokoonpanolla ja normaaliajolla se olis voinut kestää vielä ties kuinka pitkään :)

              No, turbolla oli kuitenkin ajettu 320tkm...

              edit: se vuosimalli on -01

              Comment


              • #8
                Vauhtipyörä on siis valmis ja jämerän oloinen asetelmakin siihen on löytynyt....

                AINOA asia joka nyt huolestuttaa, on seuraavanlainen:
                Mistä käyntinopeusanturi lukee tietonsa?? Ei kai ainakaan starttikehältä, joka on pahasti sivussa verrattuna anturiin??

                Vauhtipyörässä (uudessa) ei siis ole anturille mitään lukukohtaa siinä missä se sijaitsee.. Tämä vähän jännittää, saattaa olla et g28 ei toimi. Kierrosluvun ohjainlaite saa pumpulta jos tuolta g28:lta sitä ole mahdollista saada. Paha aavistus on siitä, että tehoa ainakin tulee puuttumaan, vaikka jotenkin toimisi ilman anturin tietoja??

                Vanhaa kaksoismassaa en itse ehtinyt tutkimaan sen tarkemmin, eikä tekijän havaintojen mukaankaan siinä mitään lovia jne. ollut ulkokehällä.. Tämän paikkansapitävyyttä en lähde tässä epäilemään.

                Olisko kenelläkään vauhtipyörää v6 tdi:stä saatavilla käsiinsä? Lainaksi edes tai vaan tarkasteltavaksi... :)

                Pieni epävarmuus siis painaa, eikä viitsis kasata ennen kun on varmistettu..

                Comment


                • #9
                  Onkos cojon vauhtipyöräasiaan tullut selvennystä? Olisi menekkiä tuollaisille vauhtipyörille jos tuo on toimiva ratkaisu.

                  Tuosta V6 koneesta ei löydy kampiakselilta sellaista triggeripyörää mikä on neloskoneissa, että jostain muualta sen täytyy kierrosnopeutta lukea.

                  Comment


                    #10
                    Kyllä siellä vauhtipyörässä oli jonkinlaiset kolot. Koneistajalta oli jäänyt huomaamatta että sellaiset on vakiossakin.

                    Comment


                    • #11
                      Jees... Hommat etenee, tosin vasta viikonloppuna.

                      Vauhtipyörältä se tosiaan lukee kehältä josta niitä koloja löytyy 6kpl. Nekin on nyt tuossa teräsversiossa taas paikallaan :)

                      Viikonloppuna kenties selviää miten tämä yhdistelmä toimii, mikäli kaikki menee kuten ajattelin, eikä kelkkatouhut vie kaikkea aikaa. Turboa tässä odotellaan ja itse asiassa pitääkin just soittaa et joko sen huomenna sais.

                      Ehostamista haittaa hieman tää korjauskohteen etäinen sijainti asuinpaikasta (300km) ;) No jospa sen sais ajoon. Sit olis vielä katsastus.....

                      Comment


                        #12
                        No siihen se sitten kaatuukin ;)

                        Comment


                        • #13
                          Hyvä, että muistutit :D

                          Oon nukkunu jo viikon huonosti sen takia...

                          Comment


                          • #14
                            Minkä turbon Jarkko meinasit iskee tuohon? Vakio 2.5 vai isompaa?

                            Comment


                              #15
                              gt20/25v hybridi lienee kaikista helpoin ratkaisu tuohon. Piisaa lähemmäksi 300hummaan.

                              Comment


                              • #16
                                Sanotaan tässä vaiheessa, että alkuperäistä jonkin verran suuremmilla ropeleilla varustetun :)

                                LDS-Turbo Siltanen tuon ahtimen siis valmistaa, huomenna sen sitten sais käsiinsä ihailtavaksi.

                                Lauantaina taitaa päästä jo asentamaan paikalleenkin, sillä taitaa olla kelkkailuun turhan raikas keli. Tosin onhan tossa vielä välijäähdyttimen putkistoa jne. tehtävänä ennen kun edes käyntiin pääsee kokeilemaan..

                                Comment


                                • #17
                                  No niin.. Tilannekatsaus:

                                  Kelkkailut on suoritettu, puhelinkin siinä katosi reitillä, etsinnät hidasti päivän verran tätä projektia.. :)

                                  Osat paikallaan ja auto toimii! Kytkimestä tuli poljintuntumaltaan melko paljon jäykempi, mutta pitoakin tuntuu toistaiseksi riittävän.

                                  Turbo herää edelleen hienosti, vaikka suurempia siipiä onkin sisällä. Selvästi paremmin jaksaa vetää punarajalle.

                                  No siinähän sitä jo olikin yhteen viestiin. Nyt ENÄÄ katsastus ja sitten jos sais muutamaa kokoa suuremmat suuttimet tilattua loppuviikosta ja jossain vaiheessa hieman täsmennystä ohjelmaan.. Jos sitten keskittyis johonkin muuhun hetkeksi. :)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X