Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

afb savuttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • afb savuttaa

    jep eli -00 vuoden a6 2.5v6 savuttelee...
    Eka ajattelin että ahdin menny, mutta lueskelin foorumia ja voi olla muitakin vikaehtoja.

    Eli tyhjäkäynnillä savuttaa voimakkaasti ja siitä jatkuen koko kierrosalueen... Mietinkin että oireileeko tuo huohottimen mahdollinen tukkeutuminen tollasia oireita? Lämmöt pysyy normissa ja öljynlämpö on normaali...

    #2
    Jos savu on valkoista niin viittaa huohottimeen, jos mustaa niin viittaa ilmansaanti-
    ongelmaan.

    Comment


    • #3
      valkoista tuo savu on... Eikä tunnu tehottomuutta tai puutumista. Onko tuo huohottimen vaihto kuinka vaikea homma? Ja paljonko maksaa osat ja tartteeko ihmeempiä työkaluja jos itse tekee??
      E:tuli näköjään useempi kerta postattua aihe, vahingossa kun kännykällä postasin.

      Comment


      • #4
        Kokeile nostaa öljytikkua koneen käydessä, puhaltaa melkolailla kunnolla jos huohotin on tukossa. Ensiapuna kannattaa poistaa öljytikusta se o-rengas, pääsee suurimmat paineet sitä kautta eikä välttämättä riko muuta.

        Tuo kannattaa lukaista läpi:
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=37554

        Comment


        • #5
          No nyt otin öljytikusta o-renkaan pois, silti savuttaa... Toki väheni savutus jonnin verta ja kierroksilla väheni huomattavasti, mutta tyhjäkäynnillä savuttaa vielä kohtuu paljon...

          Luin tuon aiemmin linkitetyn ketjun, mutta ei selvinny hirveemmin että mitä toi huohottimen vaihto operaatio vaatii. eli pitääkö öljyt tyhjätä ensin? Pitääko turboon ostaa uudet tiivisteet yms... Ja tartteeko erikoistyökaluja tai muuta?

          Ja jos huomenna meen ostaa audilta osia niin ostanko parannetun version vai mitä osaan pyytää tiskillä?

          Mietin että voisko olla turbo sökönä, mutta tosiaan tuo savu on valkoista ja tappipohjassa ei savuta nimeksikään normaalia enempää, tyhjäkäynnillä savuttaa liikaa...
          Viimeksi muokannut A6tonen; 8.2.2009, 21:00. Perustelu: Aloita lauseet isolla kirjaimella.

          Comment


          • #6
            Ei se o-renkaan poistaminen sitä savutusta vähennä mutta päästää koneesta hiukan painetta pois. Kokeilitko puhalsiko sieltä mittatikun reijästä?

            Comment


            • #7
              Joo kyllä puhals... Eli siis nyt kertaan että oon ymmärtäny oikein:

              - O-rengas pois niin paine tasaantuu -> ei riko stefoja tai muitakaan tiivisteitä yms

              - Uusi huohotin marmoritiskilä ->savutus lakkaa ja voi o-renkaan lyödä takas öljytikkuu?

              Ja mitäs nyt sit kyselen huomenna marmoritiskiltä että saan oikee osat?
              (Onneks sentäs saa se 15% pois kaikista marmorin varaosista)
              Viimeksi muokannut A6tonen; 8.2.2009, 20:59. Perustelu: Aloita lauseet isolla kirjaimella.

              Comment


              • #8
                Jep juuri noin.

                Huoh.suodatin 059103464 lukee kuitissa. Etka tuntee tuon nimellä "Set of gaskets for oil filter bracket. En tiedä mitä tuohon sisältyy, hinta oli kesällä ~75e paikkeilla.

                Toinen korjaustapa on repiä se vanha pois ja koota ilman.

                ps. Laakkosen hinta koko toimeenpiteelle ~550€. Ei, en maksanut itse ;)

                Comment


                • #9
                  Eli siis revit sen ns. suodatin osan irti, onko nyt jotain puuvillaa yms, ja muuten vanhat osat takas?

                  Voiko tosta olla mitää haittaa koneelle?
                  Viimeksi muokannut A6tonen; 8.2.2009, 20:58. Perustelu: Aloita lauseet isolla kirjaimella.

                  Comment


                  • #10
                    Eli siis revit sen ns. suodatin osan irti, onko nyt jotain puuvillaa yms, ja muuten vanhat osat takas?

                    Voiko tosta olla mitää haittaa koneelle?
                    Omaan vaihdettiin myyjäliikkeen piikkiin uusi. Haitoista en tiedä, mutta tuossa linkittämässäni threadissa oli ainakin joku noin tehnyt.

                    Comment


                    • #11
                      eipä ollu yhdessäkää merkkiliikkeessä tuota huohotinta. Pitää kattoo jos jaksais tänää ottaa huohottimen irti ja repii sieltä suodatin pois ja kasata takas...

                      Pitääkö öljyt ottaa ulos ennen ku huohottimen ottaa pois? Ja oon lukenu että on aikaa vievä homma. Autolla ku pitäs huomenna päästä töihin niin mietin että ehtiikö tuossa noin 5-6 tunnissa tuon vääntää? Ja onko sielä jotain osia joita tulis sitte samalla uusia?

                      Comment


                      • #12
                        Noniin, tilasin sitte ajan automax ad-huoltoon ja lupasivat tehdä tuon homman. Eipä osannu hinta-arviota antaa työlle tarkemmin, mutta kun vv-autossa antoivat työajaksi 2.9h laskettiin sitten tuosta paljonko suunnilleen tulis maksaa ja noin 160e halvemmalla pääsee työn hinnassa vrt. vv-auto. Osa maksaa 78e josta onneksi saa sen 15% pois.
                        aluksi itse ajattelin tuon vaihtaa, mutta laskeskelin että halvemmaksi tulee kun liikkeeseen vie. Kun pitäs paikka ja työkaluja jostain sitte hommaa jos itse meinaa vääntää...

                        onko tuo tosiaan noin 3 tunnin työ asentajalta?

                        Comment


                          #13
                          Kyllä siinä se varmaan menee. Ite tekemällähän tuollaiset "puolen tunnin hommat" muuttuu yleensä kahden illan projekteiksi kun yrittää jostain oikaista.

                          Hintaa voi peilata sitä vastaan mitä stefojen uusinta maksaisi, jos huohotussuodattimen tukkeutuminen nostaisi painetta niin paljon, että stefat ei enää kestäisi. Aika paljon sitä painetta siellä voi olla, vaikka joku 40-50 mbar ei paljolta kuulostakaan, mutta vesiletkulla sitä voi kokeilla puhaltaa.

                          Comment


                          • #14
                            juuh, mietin tuota kolmen tunnin hommaa että onko juuri tuo noin 3tuntia eikä esim 6 tuntia... että ei ainakaan sitte veny kovin...

                            oon öljytikusta ottanu tiivisteen pois jos vaikka vähä helpottaisi tuota painetta eikä tuhoaisi niin paljon sisuksia...

                            Comment


                              #15
                              Ite tekemällähän tuollaiset "puolen tunnin hommat" muuttuu yleensä kahden illan projekteiksi kun yrittää jostain oikaista.
                              Yleensä se aikalisä tulee siitä kun huomaa että: "tuo pitää kanssa vaihtaa", "oho, onpas kulunut.", "eikös tätä ole koskaan avattu aiemmin?", "hitto, näähän pitää vaihtaa kaikki!".

                              Korjaamolla tuommoisella filosofialla ei voi teettää oikeastaan mitään. Tai sitten työ pitää olla kirjallisesti työmääräykseen etukäteen rajattu. Tai voi, mutta asiakas saa tietää hommasta yleensä siinä vaiheessa kun a) pirssi on levällään korjaamolla, b) saa laskun eteensä.

                              Comment


                              • #16
                                Nonni...

                                Nyt on auto haettu huollosta ja parisataa euroa oli työt suunnillee... Ja loistava asiakaspalelu, suosittelen.

                                No itse autoon...

                                eli suodatin vaihdettiin, vanha oli aivan tukossa. Ei kuulemma oltu nähty ihan hetkeen yhtä tukossa olevaa. No kylmänä sitte ei oikeestaan savuta yhtään normia enempää. Hektken kun ajoin niin savutus jatkuu, tosin on savutus pienentynyt reippaasti ainakin noin 6km koeajolenkin havainnoilla. Tuli mieleen, kun katselin putkea, niin tiputtaa öljyä putken päästä. Kun kerran huohotin oli niin tukossa kun olikin, onko mahdollista että öljyä on jostain päässyt putkeen joka nyt palaa pois kun putki lämpenee?

                                Comment


                                • #17
                                  Todennäköisesti savutus vähenee ajamalla. Omassa oli alipaineletkuja myöten sitä öljyä sitten niin jokaisessa mahdollisessa paikassa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jotenkin tuntuu, että jos öljyä on pakoputkea myöten, saattaa katalysaattori olla myös tukkoinen, joten turbiinilla saattaa olla virtauksen puutetta. Auennee ihan ajamalla. Dieselin saa muuten pätkäajolla nopeasti tukkoon, joten moottori mielellään lämpimäksi asti, kun liikenteeseen lähtee.

                                    Ja koneelle tekee ihan hyvää saada välillä vähän happea. En tarkoita, että joka paikasta aina lappu lattiassa rajoittajaan asti, mutta reippaita kiihdytyksiä ja esm. moottoritieajoa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      jep... tossa tuli ajettua helsingistä sipooseen ja takas. ja kyllä noissa motarin liittymissä annoin reippaita kiihdytyksiä, juurikin ajattelin että ns. availee paikkoja. Väheni savutus taas huomattavasti. Ja muutenkin tuota väliä tulee ajettua usein, ja ainoat pätkäajot tulee kotoa duuniin ja takas. Silloin kyllä kone lämpiää ihan normi lämpöihin.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X