Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDi AATu rynkyttää kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 TDi AATu rynkyttää kylmänä

    Alkanut ilmenemään sellaista vikaa että varsinkin kun pitää päälle 1500 kierrosta ilman vaihdetta auton ollessa paikalleaan pakoputkesta kuuluu tuksuttava/rynkyttävä ääni eikä normaali vitosen laulanta. Savuttaa myös aika paljon, sinistä ja osittain mustaa. Lämmetessä vähenee ilmiö ja savutus, ihan kuumana ei oikeastaan ilmene. Myös jos tyhjäkäynnille pudottaa kierroksilta kylmänä niin hetken aikaa kuullostaa kun ei kävis kaikilla, tai rynkyttää.

    Onko vakavaa vai ominaisuus? Pumpun ajoitus testerillä oli kohillaan ainakin pari viikkoa sit.

    Hammermodilla IQ 1 paikkeilla, ael suuttimet ja putkisto mallia virtaava.
    Viimeksi muokannut A6tonen; 6.2.2009, 22:02. Perustelu: Aloita lauseet isolla kirjaimella.

    #2
    Kyllähän rynkyttäminen kylmänä viittaa, että ajoitus ei ole kartalla kunnolla. On varmaan ylä ja alarajan puolenvälin alapuolella hieman. Mamman satkussa oli hieman puolen välin alle ja rynkytys kylmänä aivan tajutonta ja sinistä pukkasi putken täydeltä.
    Viimeksi muokannut A6tonen; 6.2.2009, 23:17. Perustelu: Aloita lauseet isolla kirjaimella.

    Comment


    • #3
      Jep täytyy tarkastaa tuo. Viimeks kun katoin niin oli ihan pienen aavistuksen liikaa ennakkoa. Ajattelin et ei vaikuta mut taitaa olla aika pienestä kiinni. Vois samalla tietty remmin vaihtaa kun ei tarkkaa tietoa ole millloon vaihettu :p

      paljon muuten on pumpunmännän nousu AATussa jos kellottaa pumpun kohilleen? aelissa oli 0.275 mut onko sama AATussa?

      Ja olisko kellään Timing Graphia tällaiseen vermeeseen? mulla näyttää että on siellä 65 paikkeilla, eikös kuuluis olla lähempänä 50?
      Viimeksi muokannut tarzi90; 6.2.2009, 23:41.

      Comment


      • #4
        Tuossa aiempaa---> http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=60549
        Jotenkin tullu semmonen mielikuva et tohon alipaine puoleen liittyis, koska kun alipainepumpulta oli letku halki, nykiminen oli pahempi kuin korjattuani sen. Toisaalta turbokin, kun se alue on siellä missä hyrrä alakaa kunnolla pyörimään. Tuomaksellakinhan tais ilmentyä tuo turbon vaihdon jälkeen?
        Viimeksi muokannut Pyjis; 7.2.2009, 09:04.

        Comment


        • #5
          Kyllä se johtuu IQ:sta. Eihän tuossa ohjata alipaineella muuta kuin EGR:n toimintaa

          Comment


          • #6
            de-hammeroin ni ongelma poistui

            Comment

            Working...
            X