Eli kyseessä 2.5 AEL moottori.Jakopään huolto tehty vasta.Merkit on sata varmasti kohdallaan,jakopäässä nokka kohdallaan (ura nokassa pumpun puolella oikein)kampiakseli yläkuolo kohdassaan(merkki vauhtipyörällä laatikon ylemmässä aukossa)pumppu ajoitettu sekä kellolla että tarkistettu staattinen(vai mikä se nyt oli)tietokoneella kohdalleen.Auto kay normaalisti, vetää hyvin mutta kylmä käynnistus on yhtä tuskaa.Lämpimänä lähtee hyvin käyntiin.Onko ilma vuoto jossain?Vika tuli vasta sen jälkeen kun pumppu ajoitettiin (reijon disel).Hehkut on,tarkistettu itse kaksi pimeenä,vaihdoin uudet pimeiden tilalle.vanhat Hehkut kuitenkin vasta vuoden vanhoja.Yllätys sinänsä että oli kaksi rikki.poltto aineen paluu letkut uusittu vuosi sitten,näyttävät ehjiltä ei hapertumia/halkeamia.Suodatin uusi,kupari prikat vaihdettu samalla.Hehkuttaa normaalisti hehkun valon mukaan,lämpötila tunnistimen johtoirtonaisena antaa hehkuille 10.5 voltia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mistä etsiä vikaa 2.5 AEL
Collapse
X
-
Putkessa ei mene ilmakuplia.Takaisku taitaa olla kunnossa kun putkessa ei kulje ilmakuplia.Voiko pumpun ajoitus kuitenkin olla pielessä,vaikkakin on kahteen kertaan katsottu?Oireet kuitenkin samanlaiset kuin ajoitus vikaisella.Onko siellä jokin venttiili tai anturi mikä voisi olla rikki?
Comment
-
Mulla myös kylmänä käynnistysvaikeuksia. Ajoitus laitettu kohdalleen. Ilmavuotoa pitäisi alkaa etsiä ja varmaan vaihtaa hehkut.
Edellisen kerran, kun ilmavaivoja korjailtiin, siinä kirkkaassa letkussa kulki kuplia starttauksen aikaan ja heti käynnistyksen jälkeen, muttei enää kun pannu oli tulilla. Lämpimänä tuo käynnistyy, kuten kuuluu.
Comment
-
Omassani oli kanssa ensimmäisenä syksynä samoja oireita!
Suodatinjalkaan kanattaa vaihtaa kaikki osat (ei maksa paljoa) ja kaikki letkut polttoaine linjaan, tankin pään letkut jätin vaihtamatta, jos suodatin on M-filter niin kannattaa myös tutkailla sen tiivisteitä/tiiviste pintoja!
M-filtterin suodattimissa tuntuu olevan jonkun verran sanomista, kaksi kertaa kun olen suodattimen vaihtanu niin joka kerta sen on joutunut vaihtaan uudestaan kun on vetäny tiivisteiden välistä ilmaa saman olen myös huomannut traktoreiden m-filsuissa!
Ajotuksen kun säädin (pumpun päästä heittokellolla) niin joutui vetään jonkun verran viellä aikaisemmalle kun mitä ohje arvot ovat, tämän jälkeen alkoi käynnistymään hyvin! Toki nyt ajotus on taas hiipinyt myöhäisemmälle kun hihna on hieman venynyt, alkaa kohta oleen vaihto ikäinen!
Comment
-
Onko se nyt kuitenkin niin että nokan ajoituss on kuitenkin "pikkasen"pielessä.
Kun siinä ei ole sellaista kiilaa vaan se on kartoikiinnitys,senhän voi laittaa miljoonaan eri asentoon.Eihän se tarvi lopulta heittää kun puoli astetta niin eikö se jo näy pumpulla,samana puolen asteen heittona ?Vai onko jopa yhtenä asteena,nokkahan pyörii kaksi kertaa kampea tiuhemmin. Koneen käynnissä ei tuntuisi olevan mitään vikaa,käy ja kukkuu.Vetää kuten aikaisemminkin kiihtyy reippaasti talon toinen auto(V70 2.5 tdi)tulee kaukana perässä,ei millään kykene vovo samaan.
Comment
-
Mutta nokan ajutushan on sitten jakohihnasta kiinni ja pumpun siittä "kartio" kiinnitteisestä pyörästä josta pyös mekaaninen ajoitus säädetään ja muuttuuhan se tietenkin pumppuakin liikuttelemalla siis ajoitus!
Comment
-
Kyllä niinhän sen pitäisi mennä!Mutta kun jokaisella ei vaan ole niitä erikoistyökaluja joita pitäisi käyttää,niin pitää tulla toimeen ilman.Siis nokan ajoitus heittää hieman.Nokkaakseli on kyllä silmämääräisesti oikeassa asennossa,6mm lattaraudalla katsottu kannen tasoon nähden....>.Säädin ajoitusta heiman aikaisemmalle niin lähtee nätisti käymään kylmänäkin.Katsotaan vielä kuinka käyttäytyy kuumana.
Comment
Comment