Voiko 2.5tdi v6 AFB -koneen korkeapainepumpun ennakonsäädintä korjata, vai onko ainut vaihtoehto uusia koko pumppu? Marmorilla 1690? + työt. :(
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Voiko 2.5tdi v6 AFB -koneen korkeapainepumpun ennakonsäädintä korjata?
Collapse
X
-
-
Alle tuhat euroa tuli hinnaksi, tämä siten että irrottelin pumpun ja toimitin pelkän pumpun kunnostettavaksi. Varmaan tuo hinta riippuu paljon siitäkin että miten paljon osia joudutaan vaihtamaan. En ole vielä hakenut pumppua, joten tarkempi erittely ja korjauskertomukset ehkä myöhemmin... Autolla on muuten ajettu noin 265 tuhatta kilsaa, joten nuo jutut et puimppu kestää varttimillin kerrallaan tuntus pitävän paikkansa.
Comment
-
Pumpun ennakkosäätimen männän pinnoite oli kulunut ja mäntä oli leikannut kiinni. Oireena oli auton totaalinen hyytyminen. kone ei kiertänyt eikä vääntänyt mihinkään. Kulki kymppiä eikä tuottanu sen vertaa vääntöä että automaatti olisi vaihtanut isompaa. Lähti kuitenkin käyntiin ja ikään kuin muka piristy hieman aina uudestaan käynnistettäessä ja sitten taas kuoleutu.
Kuluja tuli seuraavasti: Ohjainlaite 370€, ennakkomäntä 105€, tiivistesarja 30.50€, Testiöjyt ja testilaitemaksut 60€ ja työt 450€ = 980€. Aika kallista touhua :(Viimeksi muokannut PeeHoo80; 6.2.2009, 13:17.
Comment
-
Kaverin A4-ssä meni pumppu myös remonttiin samasta syystä. Mietittiin että koska ko. mäntä on pumpun alin kohta niin polttoaineen seassa oleva vesi jäis sinne alas ja pikku hiljaa söis männästä pinnan.
Tosin kaverin auton kone on kolariautosta, voi olla että on seissy aikanaan purkurilla ja vesi on sillon päässy tekemään pahojaan.
Comment
-
-Ne oli muistaani teflonoituja alunperin nuo ennakkomäntä ja määräsolenoidin neula. Kun pinta pettää, jumahtaa aika pian kiinni. Muistatko Petri, aaltoiliko koneen kierrokset kylmästartin jälkeen ennenkuin pumppu porsi? Jos, niin mites on nyttemmin? Olen kummastellut ton passatin humpaamista kylmänä. Ilmiö ei sinänsä häiritse eikä kestä kuin muutaman sekunnin, mutta oireileeeko jotakin vai onko ns." standard operating procedure"?
Comment
-
Joo sellainen tumma teflon pinnoite siinä vanhassa männässä näkyy olleen. En muista kyllä huomanneeni mitään erikoista kylmänä tai muutoinkaan. Se ei siis juurikaan varoitellut etukäteen tuosta. Porsi kun peruutin merkkarin pihassa parkkiruudusta ja vaihdoin R:ltä D:lle ja olin lähdössä liikkeelle. Pumppu odottaa vielä asennusta kun auto on Oulussa tallissa ja pumppu korjautettiin täällä Rovaniemellä. Jospa sen ensiviikon aikana ehtisi kursia taas kokoon niin sittenhän tuo selviää.
Comment
-
Tässähän nyt on vissiin tämä "ohjainlaite" eli "aivot" jotka usein kärähtävät ihmisiltä kuivana pyöritellessä? Onko kukaan aukassut tuommosta kärynnyttä ohjainlaitetta ja kattonu onko sitä mahdollista korjata.
Itellä tosiaan töissä melko hyvät laitteet (tosin taitoa rajatusti) että jos selviäisi muutamalla komponentin vaihdolla, niin luultavasti sais kolvailtua toimivat aivot. Mut jos joku piiri sieltä kärähtää, joka mahdollisesti sisältää tietoa, niin jonkun pitäisi ehjältä piiriltä ottaa data talteen ja sitten flasherillä pistää tyhjälle piirille data. Tosin tuo piirinvaihto onnistuu esim. töissä.
Comment
-
Avattu on ehjä ohjainlaite. Sieltä kärähtää määräsolenoidin pääteaste. Pintaliitoskomponentti joka on hopialangoilla kytkettu piirilevyyn. Tilalle tulevan osan tiedotkin on mulla jossakin muistaakseni. Pystyy korjaamaan ja mm. Sloveniassa on paja joka nuita korjii, eli tehtävissä on.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja vitonenAvattu on ehjä ohjainlaite. Sieltä kärähtää määräsolenoidin pääteaste. Pintaliitoskomponentti joka on hopialangoilla kytkettu piirilevyyn.
Ei Juhalla ole kuvaa tuosta pääteasteesta?
Comment
-
http://images.google.fi/imgres?imgur...3Doff%26sa%3DN
-
Tosta pitäis aueta linkki. Boksi on tosin ooppelista, mutta tasan samasta purkista kyse.
Comment
Comment