Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko 2.5tdi v6 AFB -koneen korkeapainepumpun ennakonsäädintä korjata?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Voiko 2.5tdi v6 AFB -koneen korkeapainepumpun ennakonsäädintä korjata?

    Voiko 2.5tdi v6 AFB -koneen korkeapainepumpun ennakonsäädintä korjata, vai onko ainut vaihtoehto uusia koko pumppu? Marmorilla 1690? + työt. :(
    Viimeksi muokannut okkim; 3.2.2009, 22:30. Perustelu: Otsikko korjattu

    #2
    http://www.joensuundieselhuolto.fi/index.html
    Kysäseppäs tuolta.

    Comment


    • #3
      Ja Rovaniemellä PRDiesel korjaa myös

      Kyseisessä puljussa korjasivat pumpun heti toimitusiltaa seuraavana päivänä, eikä tullut hetikään niin kalliiksi kun uus... Toivottavasti tuli kuiten parempi kun uus. :) Todella hyvää palvelua!

      Comment


      • #4
        Uskaltaako kertoa, että paljonko jäi korjaukselle hintaa. Nimittäin oma pumppu varmasti alkuperäinen... :/

        Comment


        • #5
          Alle tuhat euroa tuli hinnaksi, tämä siten että irrottelin pumpun ja toimitin pelkän pumpun kunnostettavaksi. Varmaan tuo hinta riippuu paljon siitäkin että miten paljon osia joudutaan vaihtamaan. En ole vielä hakenut pumppua, joten tarkempi erittely ja korjauskertomukset ehkä myöhemmin... Autolla on muuten ajettu noin 265 tuhatta kilsaa, joten nuo jutut et puimppu kestää varttimillin kerrallaan tuntus pitävän paikkansa.

          Comment


            #6
            Mitä pumppuun vaihdettiin/ millaiset oireet autossa oli?

            Comment


            • #7
              Pumpun ennakkosäätimen männän pinnoite oli kulunut ja mäntä oli leikannut kiinni. Oireena oli auton totaalinen hyytyminen. kone ei kiertänyt eikä vääntänyt mihinkään. Kulki kymppiä eikä tuottanu sen vertaa vääntöä että automaatti olisi vaihtanut isompaa. Lähti kuitenkin käyntiin ja ikään kuin muka piristy hieman aina uudestaan käynnistettäessä ja sitten taas kuoleutu.

              Kuluja tuli seuraavasti: Ohjainlaite 370€, ennakkomäntä 105€, tiivistesarja 30.50€, Testiöjyt ja testilaitemaksut 60€ ja työt 450€ = 980€. Aika kallista touhua :(
              Viimeksi muokannut PeeHoo80; 6.2.2009, 13:17.

              Comment


              • #8
                Että semmosta...

                Comment


                • #9
                  Kaverin A4-ssä meni pumppu myös remonttiin samasta syystä. Mietittiin että koska ko. mäntä on pumpun alin kohta niin polttoaineen seassa oleva vesi jäis sinne alas ja pikku hiljaa söis männästä pinnan.

                  Tosin kaverin auton kone on kolariautosta, voi olla että on seissy aikanaan purkurilla ja vesi on sillon päässy tekemään pahojaan.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä tuo ainakin silmämääräisesti näytti enemmän semmoselta normaalilta hankautumisesta johtuvalta kulumiselta, mutta mistäs nuista aina tietää...

                    Comment


                    • #11
                      -Ne oli muistaani teflonoituja alunperin nuo ennakkomäntä ja määräsolenoidin neula. Kun pinta pettää, jumahtaa aika pian kiinni. Muistatko Petri, aaltoiliko koneen kierrokset kylmästartin jälkeen ennenkuin pumppu porsi? Jos, niin mites on nyttemmin? Olen kummastellut ton passatin humpaamista kylmänä. Ilmiö ei sinänsä häiritse eikä kestä kuin muutaman sekunnin, mutta oireileeeko jotakin vai onko ns." standard operating procedure"?

                      Comment


                      • #12
                        Joo sellainen tumma teflon pinnoite siinä vanhassa männässä näkyy olleen. En muista kyllä huomanneeni mitään erikoista kylmänä tai muutoinkaan. Se ei siis juurikaan varoitellut etukäteen tuosta. Porsi kun peruutin merkkarin pihassa parkkiruudusta ja vaihdoin R:ltä D:lle ja olin lähdössä liikkeelle. Pumppu odottaa vielä asennusta kun auto on Oulussa tallissa ja pumppu korjautettiin täällä Rovaniemellä. Jospa sen ensiviikon aikana ehtisi kursia taas kokoon niin sittenhän tuo selviää.

                        Comment


                        • #13
                          Pirssi kunnossa ja pelaa hienosti huolletulla pumpulla...

                          Comment


                          • #14
                            Mihin tämä ohjainlaite kulu 370? liittyy ?

                            Comment


                            • #15
                              Ymmärsin niin että vaihtavat sen ohjainlaitteen aina kun tekevät remonttia nuihin tuolla Boschin pumppuhuollossa...

                              Comment


                              • #16
                                Tässähän nyt on vissiin tämä "ohjainlaite" eli "aivot" jotka usein kärähtävät ihmisiltä kuivana pyöritellessä? Onko kukaan aukassut tuommosta kärynnyttä ohjainlaitetta ja kattonu onko sitä mahdollista korjata.

                                Itellä tosiaan töissä melko hyvät laitteet (tosin taitoa rajatusti) että jos selviäisi muutamalla komponentin vaihdolla, niin luultavasti sais kolvailtua toimivat aivot. Mut jos joku piiri sieltä kärähtää, joka mahdollisesti sisältää tietoa, niin jonkun pitäisi ehjältä piiriltä ottaa data talteen ja sitten flasherillä pistää tyhjälle piirille data. Tosin tuo piirinvaihto onnistuu esim. töissä.

                                Comment


                                • #17
                                  Avattu on ehjä ohjainlaite. Sieltä kärähtää määräsolenoidin pääteaste. Pintaliitoskomponentti joka on hopialangoilla kytkettu piirilevyyn. Tilalle tulevan osan tiedotkin on mulla jossakin muistaakseni. Pystyy korjaamaan ja mm. Sloveniassa on paja joka nuita korjii, eli tehtävissä on.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eli komponentti löytyy mahdollisesti hyvin varustellusta elektroniikkaliikkeestä?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Näin lienee. Taisi olla tommonen kun :BUK9222_55A se fetti?!?

                                      Comment


                                        #20
                                        http://www.nxp.com/acrobat_download/...222_55A-01.pdf
                                        50 sentin osa :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tulee sitä 50 centin osalle aikalailla katetta.. Apinaa koijjataan..

                                          Comment


                                            #22
                                            Osahan ei ole kallis, mutta vehkeet, joilla se liitetään (ja poistetaan) piirilevyyn maksaa. Ei nimittäin onnistu kolvilla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onnistuu se kolvilla, tuskin tuota liimattu on.

                                              Comment


                                                #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja vitonen
                                                Avattu on ehjä ohjainlaite. Sieltä kärähtää määräsolenoidin pääteaste. Pintaliitoskomponentti joka on hopialangoilla kytkettu piirilevyyn.
                                                Meikäläisen elektroniikan opiskelusta alkaa olla jo muutama vuosi, mutta silloin pintaliitoskomponentit liitettiin piirilevyyn uunissa. Sitähän en sitten osaa sanoa, miten nuo hopealangat muuttaa asennusta.

                                                Ei Juhalla ole kuvaa tuosta pääteasteesta?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kotokoneella pitäis olla joskus Webistä kaivettu aika valaiseva kuva. Laitan linkin kun pääsen omalle koneelle.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    http://images.google.fi/imgres?imgur...3Doff%26sa%3DN
                                                    -
                                                    Tosta pitäis aueta linkki. Boksi on tosin ooppelista, mutta tasan samasta purkista kyse.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Niinhän se menee, että pintaliitoskomponentit liitetään piirilevyyn uunissa.
                                                      Mutta mikäli korjaustarvetta esiintyy, niin se hoidetaan kolvilla.

                                                      Nuo hopealangat kyllä vaikeuttavat asiaa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Näyttääkö tuo vai onko se lutikka valettu tuonne?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          En tiedä miten se on levyssä kiinni, tuo kuvissa näkyvä kiiltävä on sellasta ihme "alatoopia" jota on koko piirilevyn päällä. Lienee jotain värinänvaimennusgeliä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Toisaalta nuo hopealangathan voi olla hyväkin juttu, jos tuota alkuperäistä fettiä ei tarvi nyt alkaa tuolta kuumailmapuhaltimen kanssa sulattamaan irti, kun iskee uuden vaan päälle ja vähän kuumaliimaa kaveriks. Sitten kolvilla hopealangat fettiin kiinni?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X