Se 3mm pur(polyuretaani) on juurikin oikeaa letkua, sopivan pehmeää että saa paikalleen mutta tarpeeksi jäykkää pysymää paikallaan (eikä kovetu). Tuota on omiin ja muidenkin laitteisiin tungettu metritolkulla. Boonuksena orkkisletkuun verrattuna on läpinäkyvyys, huomaa ne ilmakuplat jos niitä sattuu olemaan (+ei kallista, jos se hinta sattuu jotain kiinnostamaan).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2,5 V6 TDi käynnistysongelmia
Collapse
X
-
Päivä alkoi varaosien metsästyksellä: Audi, wurth ja etra kaikki kiinni...
No onnekseni motonet oli auki, sain kaikki kupari prikat ja letkut, ainoo mitä en saanut oli se suodattimen termari hässäkkä.
No pikku remppa -13 pakkasessa, muki täyteen ja 4:llä startilla käyntiin.
Katsotaan kun on ruokatauko nyt niin lähteekö kohta käyntiin vai ei.
Comment
-
Jatketaan samaan aiheeseen. Audi A6 2,5 tdi v6 BFC koneella kävi jakopään huollossa, samalla vaihdettiin moniurahihna ja kaikki sen kilikkeet. Sitten sielä oli kuulemma huollonkaveri jolla oli vastaavalla 2,5 tdi koneella oleva audi josta oli mennyt nokka-akselit oli sitten ilmoittanut että max 50tkm ja nokat on loppu. piti kuulemma kilinää nokilta lämpöisenä. Ei ole oireillut mitenkään ennen huoltoa, no nyt lähtee tosi nihkeästi käyntiin kylmänä, saa sahata about 20 sek ennenku starttaa!? joku pumpun säätö mennyt pojilla vituiksi? lämpöisenä käynnistyy hyvin. Nokat eivät siis ole oireilleet käynnistysongelmana ennen jakopään remonttia. Mitä nyt kannattaisi tehdä? reklamoida liikkeelle että saavat säätää uudelleen? Ja öljykorkista kun katoin nokkia niin en nähnyt yhtään kulumiseen viittaavia jälkiä. käyttöönotto autolla 12/03, jostain luin että bfc koneessa pitäisi rajoittua tohon 08/03 käyttöönottoon?
Comment
-
Eli liikkeeseen takaisin että saavat säätää uudelleen??? oli kumminki 1500 huolto niin ei huvittaisi enää ylimääräisiä maksaa kun mokailevat.
edit: vika korjattu, kuulemma kuluneista nokista johtuen jouduttu nyt säätämään ajoitus asteen pari aikaiselle että starttaa myös kylmänä hyvin. ei siinä mennytkään ku kaks päivää. No mut nyt toimii, vielä ku sais varmuuden noista nokista.Viimeksi muokannut TheDuck; 19.1.2013, 10:56.
Comment
-
Vaihdettiin kone AKE:sta BAU:hun, mutta onglemat jatkuvat. AKE:en oli vaihdettu hehkut sekä suuttimien paluulinjojen tiivisteet. Pakkaskäynnistystä en ehtinyt kokeilla noiden tiivisteiden vaihdon jälkeen, mutta nyt uudella koneella saa taas sahata piiiitkään että hörähtää. Voisiko pumpussa olla jotain häikkää, ajoitus on säädetty kohdalleen moneen kertaan, eli siitä ei pitäisi olla kiinni. Toisesta koneesta otettu pumppu löytyy tallista, mutta ilmeisesti vaihto ei ole ihan pultit auki, pultit kiinni -homma vaan tarvitsee jonkun koodauksen, eli auto pitäisi viedä Audille. Vai tekeekö noita koodauksia joku dieselpaja?
Comment
-
Ku puhutaan noista kuplista niin tarkotetaanko sitä letkua mikä menee siinä öljynsuodattimen vieres? Isän autos vähä ongelmat jatkuu eli sahaamista on. Dieseleistä tietämys on suurinpiirtein nollas enkä tajua sitä ku puhutaan paluulinjan vuotamisesta ja että se aiheuttas ilmavaivoja. Voisko joku selittää tämän? Ymmärtäsin kyllä jos imupuolelta vuotais.
Comment
-
Sanoisin että tyhjäkäynnillä ei saa mennä kuplia juuri yhtään,muutaman sallisin heti käynnistyksen jälkeen. Jos niitä menee jatkuvasti niin jossain on vuotoa. Paluulinjat voivat vuotaa suuttimilta tulevista pienistä kangasletkuista tai polttoainesuodattimen paluulinjan termostaatista. Jos järjestelmässä on jossain se vuoto niin auton moottorin sammuttamisen jälkeen painovoima vetää dieseliä suodattimelta takasin tankkiin päin ja ilmaa pääsee järjestelmään. Jotenkin noin se varmasti tapahtuu :)
Comment
-
Vähä tarkennusta nyt diagnoosiin ku isä tuos eilen soitteli.
Eli ku auto on seissy yön yli niin lähtee heti käyntiin, kuumana samoin JOS auto ei oo seissy tuntia paria kauempaa. Eli puolilämpösenä pitää sahata. Missä vois olla vika? Vikakoodeja ei oo. Pumpun ajotuskin tarkistettu. Kysees siis -03 BAU.Viimeksi muokannut horch; 20.12.2013, 14:24.
Comment
-
Juurikin noin. Pienestähä tuo on kiinni, eli joku pari-kolme astetta kun kääntää aikaisemmalle ja kattoo vcds:lla
sit lämpösellä koneella, et mihin asettui. Suht helppo homma. Kannatta katsoa noista "osoittimista" että hihnan kireys on kans oikea, kerta siellä suunnalla liikkuu. :)
suomeksi kuvatusta: http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/random....gif/_full.jpg
Comment
-
Mitä tuos ohjees tarkottaa "aloita perussäätö"? Onko se vcds:ssä se "switch to basic settings"? Eli sitä pitäs klikata ennen ku arvoja rupee kattoon?
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=KiA4nkgadQc[/ame]
Tämäkö vaihtelu aikasesta myöhäseen on aiva normaalia ku menee tonne 4-kanavaan?Viimeksi muokannut horch; 20.12.2013, 21:01.
Comment
-
Ihan ok ohje. Moottori lämpöiseksi ja tyhjäkäynnillä klikkaat tdi timing. Vaihdat Basic settings.
Valitset moottorityypin. Keltainen viiva / piste mahdollisimman lähelle vihreää viivaa. Eli keltainen viiva liikkuu sinisen ja vihreän viivan välissä kun säätö kohdallaan.
Sammuta, säädä. Kokeile kunnes kohdallaan. Todella pieni muutos asennossa vaikuttaa paljon.
Comment
-
Hehkujen vaihtoa V6 AKE
Jaanpa hehkujenvaihtokokemukseni jos siitä on jollekin iloa.
Työkalut: Momentti, 10 mm pitkä hylsy 3/8" karalla, jatkovarsia, nivel, talttapää ruuvimeisseli.
Aika: 15 min - ääretön.
Hiljan hankkimani C5 Allroad ei tykännyt lähteä käyntiin. Arvelin, ettei siellä taida olla kuin yksi hehku enää ehjänä. Tilasin ebaysta Berut huimaan 42 € hintaan - hinta oli noussut vuodessa jopa 3 euroa! Edellisenä iltana ruikin hehkujen juureen Sprasolvo-tunkeumaöljyä.
Ajoin moottorin lämpimäksi. Asetin momenttiin 30 Nm ja hommiin. (Digitaalimomentti onkin tässä näppärä, kun se näyttää reaaliajassa vääntövoiman.) Paineilmalla puhaltelin hehkujen juuret puhtaaksi ja ruikkasin lisää liukastetta jokaisen juureen.
Vain yksi hehkuista vähän kiukutteli irrotettaessa ja vaati 35 Nm momentin, mikä ilmoitetaan Berun katkeamismomentiksi. Edellinen turaaja ei ollut vääntänyt sitä pohjaan saakka ja hehku oli koko mitaltaan mustan karstan kuorruttama (kuva). Näyttivät olleen Boschit, joiden katkeamismomentti jäi minulle arvoitukseksi.
Puhdistin kaikki kierteet vanhalla hehkulla, jota lyhensin kierteen yläpuolelta ja tein rälläkällä uran kierteen kylkeen. Lopuksi puhalsin paineilmalla reiät puhtaaksi ja kokoaminen voi alkaa. Voitelin uusien hehkujen kierteet Berun omalla valkoisella rasvalla. Momentiksi arvoin 17 Nm (Beru GN008 ohjearvo 15-20 Nm, Boschilla 10-15 Nm)
Tuohon yhteen reikään uusi hehku ei sitten meinannut kiristyä momenttiin ja syynä oli karstainen kierre. Kun varttikierros oltiin menty 12 Nm voimalla, niin otin hehkun ylös ja totesin alimman kierteen harjan kärsineen.
Yritin puhdistaa uudestaan reiän vanhalla hehkulla, mutta hehku oli karstaa pehmeämpi ja oli pakko alkaa voimistelemaan 10x1 kierretapin kanssa. Kierretapin saaminen kierteelle ei ollut maailman helpoin tehtävä ja sen yhden kierteen avaamiseen menikin aikaa... Olisi muuten kannattanut laskea etukäteen montako kierrosta tappia pitää pyörittää!
Homma tuli tehtyä ja auto käynnistyy kuin palmun alta.Viimeksi muokannut pta; 13.2.2019, 01:02.
Comment
Comment