Onko G62 koska vaihdettu? Itselläni loppui alkavat käynnistymismurheet uusiin hehkuihin ja tuohon G62:n (jäähdytinnesteen lämpötila-anturi siis).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2,5 V6 TDi käynnistysongelmia
Collapse
X
-
Voi tehdä tuollainkin. Itselläni oli ongelma niin päin, että ecu luuli hirmuisten pakkasten iskeneen. Eli hehkutti täyden ajan kesäkuumilla ja ajon aikana saattoi yhtäkkiä nostaa korotetulle tyhjäkäynnille, mittari kuitenkin napotti 90ssä asteessa. Korjaantui G62:sen vaihdolla.
Comment
-
Kun oli -18 pakkasta, meillä käynnistyi ja n. 1min jälkeen sammui eikä enää lähtenyt käyntiin.
Hehkut on ok, suodattimessa ei ollut kakkua joten siitä alkoi tutkiminen, siirtopumpun rele ja sulake-ok.
siirtopumpun tarkistus, jännite ok, käyntiääni ok.
Suodattimella ei edelleenkään kakkua.
5 metriä itsesäätyvää lämpökaapelia polttoaine linjaan nippareilla kiinni ja pari tuntia lämpöä, suodattimen vaihto ja täyttö sekä eetteriä ilmanpuhdistinkoteloon ja laakista käyntiin!
No, tänään +0 ja teki ajosta stumppasi, taas sama tutkiminen ja suodatin taas tyhjä:(
Täytin taas kupin ja haistatin eetteriä ja laakista käyntiin!
Nyt ilmeisesti siirtopumpun rele tai pumppu vetelee viimeisiä, hitto 3,5 vuotta sitten laitettiin siirtopumppu ja korkeapainepumppu uusiksi voiko siirtopumppu lahota näin nopeasti?
Comment
-
Itelle on käynyt noin, kun suodatin jäätyi. Kyllä se VP44 jaksaa tankilta asti imeä löpöä, jos on ilmattu.
Saako ilmaa polttoaineen takaisinkierrätysnatsasta? Pakkasella kun noita suodattimia vaihtelee, niin voi jäädä se T-liitin epätiiviiksi. On noiden suodattimien huomattu repivän ilmoja myös uutenakin.
Nyttemmin ei ole ongelmia ollut tuon CAVin jalan + Delphin suodattimen kanssa
Comment
-
-
käynnistys ongelma?
Osaisiko joku sanoa audi a6 2,5tdi käynnistys ongelmaan apua. Autoon vaihdettu tankin pumppu,syöttöpumppu,hehkut,lämpöanturit,lisätty takaiskuventtiili. Auto ei lähde käyntiin kun on seissyt yön parkissa mutta nyppäsemällä lähtee ja sen jälkeen toimii koko päivän. autossa vilkuttaa hehkun merkkivalo ja lämmöt ei mittarin mukaan nouse vaikka termarikin on vaihdettu ja kyllä pirttiin riittää lämpöä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kärnä Näytä viestiOsaisiko joku sanoa audi a6 2,5tdi käynnistys ongelmaan apua. Autoon vaihdettu tankin pumppu,syöttöpumppu,hehkut,lämpöanturit,lisätty takaiskuventtiili. Auto ei lähde käyntiin kun on seissyt yön parkissa mutta nyppäsemällä lähtee ja sen jälkeen toimii koko päivän. autossa vilkuttaa hehkun merkkivalo ja lämmöt ei mittarin mukaan nouse vaikka termarikin on vaihdettu ja kyllä pirttiin riittää lämpöä.
Comment
-
Tota ei nyt usko kukaan. Kerta moottorin häiriövalo syttyy, niin kyl se jotain vikaa kertoo. Onko autoon vaihdettu löpösuodatin+kiertoventtiili koska? Tarpeeks ku seisoo niin kerkee vetää vähä ilmaa järjestelmään ja sit ei lähde. Onko termari varmasti ns. oikein päin asennettu? vcds:lla näkee koneen lämmöt, jos vaikka mittaristo tilttailee.
Comment
-
Viikonloppuna asentelin uuden Delphin löpösuodattimen. Siinä en sitten letkukiristimiä laittanut, niin hörppäsi ilmoja ja ei morjens, mikä savotta oli saada taas Audi tulille.
Suutinputket auki tuli vaan pienenä norona löpöä ulos. Sitten kun älysin ilmata syöttöpumpun läpi ilmoja, niin alkoi pikkuhiljaa suuttimista lentää roina kunnolla. Sit taas reunimmaiset neljä kiinni ja kone käyntiin ja käynnissä loput kaks kiinni.
Yksi yö piti välissä nukkua, että sai homman sitten hoidettua. Kerkesin jo luulla, että porsiko syöttöpumppu (aivot), mutta ei onneksi! :)
Jos sieltä tulee vain norona sitä ainetta, niin ei ole mitään toivoa saada tuota käyntiin. Ei jaksa mennä suuttimista läpi ja tulee paluuletkua pitkin takaisin tankkiin. Tuollatavoin voi sahata käyntiin vaikka maailman tappiin ja ei varmasti lähde.
Comment
-
Jos tankki täynnä niin ei ole sillä pumpulla edes mitään virkaa tonikäsessä A6. Käyntiinlähtemättömyys luultavimmin johtuu ilmaa vuotavasta letkusta, pumppu ei jaksa itekseen ilmata systeemiä. Ja ilmaus sitten onnistuu vaan alipaineella (tai hinaamalla niin pyörii kone tarpeeks kovaa ja jaksaa pumppu imeä)... Hehkun valo vilkkuu jos: ilmaa systeemissä, ajotus pielessä ja kaikesta muusta.
ilmaus by audiViimeksi muokannut viva; 19.12.2012, 16:59.
Comment
-
Niin, nyt sitten vikakoodin lukuapu olis paikallaan kun ei ole omia laitteita...
Kävin tunnin tauon jälkeen katsastamassa tilanteen, ei ilmakuplia putkessa, koitin käyntiin, ei lähtenyt.
Siinä imusarjassa on jokin säädin joka vaikuttuu kun laittaa virrat, sitä hypistelin ja kun kokeilin taas käyntiin niin lähti kuin palmun alta!
Käytin hetken ja seurasin läpinäkyvää pumpulle menevää putkea eikä siinä mennyt ilmakuplia.
Sitten alkoi taas hehkun vilkutus...
Jotain siinä pumpussa varmaan on mutta nyt on pois suljettu se ilmavuoto, tuli mieleen että onko tässä nyt jokin sähköinen ruiskutuslupa joka ei toimi?
Comment
-
Tänään selvisi oman AKE:n käynnistysongelmat startin vaihdolla. Vanha ei enää jaksanu pyörittää tarpeeksi. Nyt lähtee lämpösenä ihan avainta näyttämällä. Kylmäkäynnistykseenkin on jo ratkasu olemassa kun suoritetaan suuttimien tiivistys. Kylmäkäynnistyskin helpottu jo huomattavasti startilla, mutta vielä on parannettavaa.
Comment
-
-
Pitihän se viritellä läppäriin lukulaitteisto eilen illalla, no löytyi seuraavaa:
01546-parking sensor, rear left
01441-low fuel sensor, implasible signal
01442-Shareware version, register/activate
Eli ei ihmeitä joten ajattelin laitteistoni olevan liian mopo ja ajoin auton huoltoon jossa tunnin
etsivät vikaa, samoilla koodeilla.
(Niin ja ennen lähtöä autohan ei taas käynnistynyt ihan ilman poppaskonsteja).
Matalan löpö pinnan herja ei lähtenyt ja tankki täynnä.
Sanoivat että vika ei ole syy käyntiin lähtöön ja että se on jossain muualla, autoa käynnisteltiin useaan otteeseen mutta siellä se lähti joka kerta laakista, pitäisi saada aktiiviseksi se vika, eli tilanne jolloin auto ei käynnisty.
Linjassa ei ole ilmaa ja sanoikin että ei ole pumpulle tullut vaurioita koska ei ole ilmaa saanut.
Romut kasaan ja kotiin, matkalla se hehkun valon vilkuttelukin loppui, eli "kaikki kunnossa" kunnes taas 2-3 tunnin päästä käyn kokeilemassa...
Niin ja se hehkun vilkkuminenhan johtuin tuosta katkonaisesta pinta-anturin signaalista, ei pumpun viasta.
On pähkinöitä purtavaksi mutta tämä pähkinä alkaa oleen niin iso että tatti nousee otsaan:)Viimeksi muokannut thethent; 1.1.2013, 19:25.
Comment
-
Samaa tekee, eli hehku välähtää ja sitten alkaa sahaaminen. Joskus auttaa kun "hehkuttaa/väläyttää hehkun valoa" pari kertaa. Vaihdoin sen anturin, vaan ei ollut mitään sanottavaa vaikutusta->45€ hukkaan.
Mietin että jospa sittenkin olis ne hehkut pimeenä, tai ainakin osa niistä. Jossain katoin että maksavat 11€ kpl. Berun hinnoista en tiedä. Audilla maksaa varmaan 1600€ setti:(
Comment
-
Mnjoo kyllä toi esitäytössäiliössä oleva anturi estää auton käymisen, jos se ei ainetta tunnista. Samoin se sammuttaa auton kesken ajon, jos aine alkaa loppumaan, jotta ei tulis pumppuvaurioo jne.
Mut joo:
01441 : Low fuel level sender -G210- Implausible signal
This fault message is stored if the sender for low fuel level indicates “no fuel” but the fuel level signal in the dash panel insert does not indicate that the tank needs filling.Baffle housing is not filled with fuel even though there is sufficient fuel in tank.
-Check fuel pump
-Check that baffle housing is filled
-Bleed fuel system
(btw tuol tdi faq topikissa on mainittu tämä url, jota kannattaa vilkuilla : http://www.lbm.lt/Eng/audifc.htm )
Comment
-
Metsässähän tuon tietäisi tarkasti, mutta muistelen että paluulinjassa vuoto ja tiivisteet vaihtamalla tokenee. Samalla vaihtuu jotkut letkut uusiin.
Paha sanoa tarkalleen kummassa vuoto johtuu kun paikka oli "suht" kostea.
Comment
-
Suuttimien paluut on helppoja vaihtaa, 3mm pur letkua vaan etrasta. Niiden kuparitiivisteet jos haluaa vaihtaa niin ainakin wurth myy sopivan pieniä 6mm reijällä (12kpl menee). Pumpun kylkeen tulevien banjojen tiivisteet (kokoa en muista) löytää perus motonet/biltema kupariprikkalajitelmasta.
Polttoainesuodattimeen tuleva muovimötikkä on usein vuodon syy, sen saa marmorilta numerolla: 057127247D.
Noista on hyvä alottaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vivaSuuttimien paluut on helppoja vaihtaa, 3mm pur letkua vaan etrasta.
Oli niin jäykkää, ettei mennyt millään paikalleen. Vaikka millaisilla pihdeillä yritti kitkutella. Alkuperäisen letkun olin irroittanut ja sehän oli jo niin haperoa että mureni käsiin. Piti sitten käydä hakemassa jostain toisesta putiikista kunnon letkua.
Comment
-
Comment