Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 tdi, g71, vikakoodeja ja teho-ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5 tdi, g71, vikakoodeja ja teho-ongelma

    Auto A6 Audi vm 99

    Tuli seuraavat koodit koneesta ulos:

    3 DTC's Found:
    00575 - Intake Manifold Pressure
    08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
    00546 - Data Line Faulty
    49-10 - No Communications - Intermittent
    00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    Kaikki muut nollautuu mutta 00519 tulee heti uudelleen ja kone ei vedä käytännössä lainkaan, kierrokset nousee 3000rpm:n kohdalle hitaasti ja jytkähtää siihen. kaasu ei myöskään vastaile mitenkään, johtuu varmaan noista vikakoodeista? missähän tuo g71 on?????
    Viimeksi muokannut kapeorama; 31.1.2009, 08:58.

    #2
    Kerro nyt edes mistä autosta on kyse!!

    Comment


    • #3
      Eilen se pikku odottelun noin 4 tunnin päästä toimi taas ihan normaalisti??

      Comment


      • #4
        eiköhän se imusarjassa ole, ja varmaan jonkinnäköinen sähköliitin kyljessä.

        Comment


          #5
          AKE koneessa se on ainakin vasemman (kuskin) puolen kuulerin päädyssä.

          Comment


          • #6
            Löyty anturi eturenkaan edestä kuskinpuolelta,lähellä välijäähdytintä.eikös kellään ei tunnu olevan tietoa mikä kyseisen homman aiheuttaa???
            Viimeksi muokannut kapeorama; 31.1.2009, 20:18.

            Comment


            • #7
              Eikös tuo meinaa satunnaista vikaa? Monesti tuollaiset saattaa ihan johtua vain huonosta kontaktista anturin liittimessä. (Parista tapauksesta kokemusta,ei kuitenkaan G71-anturista.) Vag-com kiinni ja loggamaan arvoja ja sitten ajoa.

              Comment


                #8
                Intermittent=satunnainen, eli haiskahtaa juurikin kontaktihäröltä. Itse tarkastaisin ja putsaisin ensin liittimet. Voi olla hapettunut tai jokin kontakti löystynyt.

                Jos ei auta, anturi vaihtoon.

                Comment


                • #9
                  loggailin vagcomilla ihan samoja arvoja tulee nyt kuin ennenkin, syyksi epäilen polttoaineen jäätymistä, koska webasto ei pelannut aamulla ja auto ei illalla, jään estoa tankkiin niin molemmat alkoi pelamaan????

                  Comment


                  • #10
                    Voisko epäillä VNT-jumimista tai N75 toimintaa tältä pohjalta?

                    Comment


                    • #11
                      Ilmamassamittari vaihtoon

                      Omassa pirssissä tuli juurikin tuollainen Interminent vikakoodi tuolta imusarjan paineanturista. MAFfin vaihdolla homma tuli kuntoon.

                      Comment


                        #12
                        Imusarjan paineanturi on MAP, ja MAF on ilmamassamittari.
                        Eli MAP:in virhekoodi olikin Maffin huonoutta?

                        Comment


                          #13
                          Kaverilla audi a6 avant 2.5tdiQ AKN koneella ja ahtopaineet vähä juonittelee. Välillä ei ahda ollenkaan ja välillä vähän liiankin korkealla käy. Vikakoodia anto 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) ja no signal luki perässä, vikakoodi ei poistu nollaamalla. Missä tuo anturi sijaitsee AKN koneessa? Oli siinä toinenkin vikakoodi tuohon liittyen mutta epähuomiossa poistin kun kokeilin että palautuuko koodit. Mutta saan sen kun käyn uudestaan kattoo sen kuhan pääsen autoon käsiksi.

                          Comment


                            #14
                            Tuo on sit limp mode 2 ssa, kun map anturi on paskana. Anturi on kuskin puolen coolerin "päällä".
                            Helpoiten taisi päästä käsiksi kun otti puskurin ja lyhdyn pois paikoiltaan. Oletan että on A6:ssa
                            nyt samassa paikassa. Siin on liitin johon menee 3(?) johtoa.

                            Comment


                              #15
                              No niin nyt kävi semmonen homma että se toinen koodi ei ollut uusiutunut vaikka se oli ajanut sillä. Ja nyt se anto poistaa sen toisenki vikakoodin. Mutta tässä tämä eka vikakoodi tarkalleen: Intake manifold pressure sensor g71
                              27-10 implausible signal - intermittent

                              Comment


                                #16
                                Kutosissa on vain yksi cooleri keulassa, anturi on sen vasemmassa päässä. Vasen umpio irti niin siihen pääsee käsiksi.

                                Comment


                                  #17
                                  Laitanpa vähän uutta tietoa tästä. Käytettiin liitin irti ja vähän puhdisteltiin ja sen semmoista niin vika on nyt jo viikon pysynyt poissa. Ahtaa normaalisti. Ilmeisesti joku kontaktihäriö :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mahtaako A8:ssa olla anturi samassa paikassa? Eilen alko tekeen sellasta että vedot loppuu siihen 2200rpm ja sen jälkeen kun painaa kaasua niin ei tapahdu mitään. Myöskään tyhjäkäynnillä ei nouse kiekat. Testeri näyttelis juurikin tuota G71 anturia.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itselläni on ollut samanlaisia hyytymisongelmia ja tämän topicin innoittamana tarkastin tuon ahtopaine-anturin: jäässähän se oli. Ainakin hetken taas oma AKE toimi hyvin, katsotaan tilannetta huomenna uudestaan.
                                      Mistä johtunee tuo suuri kosteus coolerissa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ai se vois olla ihan vaan jäässäkin...?? No, eipä auto ole kyllä ollut missään lämpimässä pitkään aikaan, ja ajossa tietysti se ei sula.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo anturi oli täysin jääkerroksen peitossa.
                                          Tänään auto toimi muutaman tunnin ja sitten parin tunnin paikallaan olon jälkeen alkoivat ongelmat, ei vedä. Turbo on pelistä pois, antaa koodit 519 ja 575.
                                          Mahtaa olla taas jäätä mutta täytyy odotella lauhempia kelejä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vika oli sangen selkeä. Yksi johto kolmesta murtunut liittimen juuresta poikki.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Lainataampa aihetta.

                                              Tuttavalla pukkaa ongelmaa saman 2.5 TDI:n kanssa. Eli auto käy huonosti, ilmeisesti saa ilmaa jostakin, ja tarjoaa vikakoodia "00550 - Ruiskutuksen aloitus". Onko kenelläkään tietoa/etiäisiä mistä pykii?

                                              Edittiä: Varmaan jotain saman suuntaista kuin tässä http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=48835 en äsken searchilla löytänyt.
                                              Viimeksi muokannut KristianM; 13.3.2011, 15:29.

                                              Comment


                                                #24
                                                Suodattimen vaihdolla uudeksi voisi aloittaa tuossa.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X