Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AFB-koneen imusarjan paine-ongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AFB-koneen imusarjan paine-ongelma?

    Vag-com antaa imusarjan paineesta vikakoodin ja kone on tehottoman oloinen. Vetää ihan ok alakierroksilta, mutta kiekkojen lähestyessä kolmea tonnia veto loppuu kun seinään, kone jää huutamaan eikä tippi vaihda isompaa silmään muutoin kun erikseen käskyttämällä.

    Silmämääräisesti tarkasteltna vuotoja tai vinkunoita ei ole havaittavissa. Mistä sen imusarjan paineanturin löytää tuolta konehuoneesta ja poistuisko vika pelkällä anturin vaihdolla, vai mikä neuvoksi?

    #2
    Kuulostaisi kyllä äkkiseltään enemmän jumittelevalta VNT-ahtimelta, eli säätö ei pelaa ja menee vikatilaan liian suuren ahdon takia. N75-ahtopaineensäätösolenoidi ja MAP-anturi ovat toki kyllä myös mahdollisia vikakohteita.

    En ole tutustunut tuohon V6-dieseliin, mutta pääsisikö sieltä irrotamaan ahtimen painekellon letkun ja kokeilemaan imemällä, liikkuuko tanko normaalisti? Vikakoodien luku ja ahtopaineiden käyttäytymisen tarkastaminen ulkoisella ahtopainemittarilla voisi myös auttaa.

    Comment


    • #3
      Mulla samaa vikaa oli aina sillon tällöin, ketutti kun lähti motarille niin kiekat pysähty kolmeen tonniin. Sama koodi tuli vikamuistiin, ilmamassamittari antoi väärää lukemaa. Vaihdoin mittarin ja taas kiekat nousee yli kolmen tonnin. Voi tietysti olla muukin vika sun autossa kyseessä.

      Comment


      • #4
        Isäukon autossa (A6 V6 AFB) samat oireet, ei kiertänyt enää yli kolmen tonnin ja kulku oli muutenkin laiskaa. MAF-testi kertoi sen olevan paskana, uusi MAF tilalle ja auto kulkee taas kuin uusi. Suosittelen testaamaan MAFfin ensimmäisenä. Lisäksi löytyi vikakoodi imusarjan paineesta joka ei uusiutunut mittarin vaihdon jälkeen.
        Viimeksi muokannut Joni; 2.2.2009, 19:31.

        Comment


        • #5
          Mulla toisinaan kun painaa kaasua reippaammin, kierrokset niiaa hetken kuin vanhassa kiihdytyspumppuvikaisessa kaasariautossa. Kerran on antanut vikakoodin imusarjan paineesta.

          Comment


          • #6
            MAF vaihtoon

            Eli ilmamassamittarin vaihdolla vikakoodit eivät enää uusineet ja nuhaisesta koneesta tuli taas uuden veroinen.

            Comment


            • #7
              Itse epäilin että vika omassa autossani olisi MAFfissa. Kokeilin ajaa sen liitin irroitettuna: eroa ei ollut juurikaan. Olisiko vika tällöin Maffissa?

              Auto on Audi A6 2.5TDI -98

              Comment


                #8
                Kyllä ehjän MAFfin johdon irroituksen pitäisi tuntua menossa. Ovat kuulemma kulutusosia nuo kuumalankavehkeet. Itse tosin ajoin ~100 tkm edellisellä Passatilla, enkä itse siihen joutunut vaihtamaan MAFfia. Säännöllinen ilmanputsarin vaihto taitaa olla jonkin sortin iän tae noille.

                Comment


                • #9
                  Mihin suuntaan tuo maffin irrotus pitäs muuttaa kulkua. Itselläni tekee tuota samaista kolmentonninjumetusta, mutta maffin piuhan irrotettua kulkee huomattavasti RIPEÄMMIN, työntää voimasavua ja ei kierrokset jumeta...
                  Kone AFB. Maffi vaihdettu alle 15tkm sitten. Onko se sitten N75? Tanko liikkuu niinku pitääkin.

                  Comment


                  • #10
                    Oliko joku tarvikemaffi? Pierburgia kannattaa hieman etsiskelläkin alumiinipellin alle.

                    Comment


                    • #11
                      Merkkiliikkeestä vaihtona on tuo...

                      Comment


                      • #12
                        Sitten menee takuuseen jos maffissa vieläkin vikaa.

                        Comment


                        • #13
                          Heps! Laitetaan tähän jatkoksi (vahvistusta tuleville).
                          Itellä kans AFB koneinen diudi. Alettiin säätämään ruiskupumpun ajoitusta kun kone meni nuhaiseksi. Oli hieman myöhässä, mutta vika ei juurikaan poistunut. Sama ongelma kuin muilla, ajoittaista nuhaisuutta ennen 3000 rinkiä. Yhtäkkiä voi hyökätä kuin tykin suusta, mutta seuraavalla kiihdytyksellä taas tuntuu kuin turbottomalla vehkeellä ajelisi. Tajuttiin lukea Vagcomin MAFfin lukemat, ei antanut pyydettyä arvoa vaikka kuinka kiihdyttelisi. Uusi MAF tilaukseen.

                          Jännä homma jos noita kuulemma menee kuin leipää, niin marmorilla ei ollut yhtään hyllyssä. Myöskään paikallisessa motonetissä ei ollut hyllytavaraa, vaan tilaukseen menee, 5 kpl löytyi Suomessa toisista myymälöistä.

                          Comment


                          • #14
                            Hiukan pitää laittaa aiheen ohi neuvoksi.

                            Koneen nuhaisuus ym. jutut eivät korjaannu ruiskutuspumpun perusennakkoa säätämällä. Kun kone käy, elektroniikka hoitaa ajoituksen kohdalleen.

                            Käsinsäätö vaikuttaa ainoastaan käynnistyksen aikana.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja seppo.kuisma Näytä viesti

                              Koneen nuhaisuus ym. jutut eivät korjaannu ruiskutuspumpun perusennakkoa säätämällä. Kun kone käy, elektroniikka hoitaa ajoituksen kohdalleen.
                              Oletuksena toki, että perusennakko on kohdillaan, että pumppu pystyy korjaa. Jos perusennakko on tarpeeksi pielessä, niin ei korjaa enää ite.

                              Comment


                              • #16
                                Jos perusennakko on tarpeeksi pielessä, niin ei korjaa enää ite.
                                Mutta ei lähde omin avuin käymään siinä vaiheessa.

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä se lähtee käyntiin hyvin pielessä olevalla asetuksella.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X