Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,0 TDI B7 kylmänä tehot hukassa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,0 TDI B7 kylmänä tehot hukassa?

    Neitsyys meni - poks. Viesti numero yksi alkaa.

    No niin ja asiaa. Auto (A4 2,0 TDI 125kW -07) on muuttunut kolme kertaa kylmänä hemmetin nuhaiseksi - ykkösellä ja kakkosella max nopeus talla pohjassa n.30km/h, ei kierrä yli paria tuhatta kiekkiä. Hetken (n.5min) kun lämpiää niin meno normaalia. Kaikki kerrat ulkona n -5...-8 pakkasta ja eberiä huudatettu reilu 15 minuuttia.
    Tänään auto 60tkm huollossa ja sanoivat että tyyppivika - nestettä kertyy jonnekin välijäähyn jälkeen putkiin. Nämä kun kuivuu niin tehot palautuu. Maahantuojalla ei hajua mistä johtuu ja mitään ei voi muuta tehdä kuin säilyttää lämpimässä autotallissa jos haluaa välttyä ko. ongelmalta... Great..
    Onko listalla vastaavanlaisia kokemuksia? Takuu sinällään vielä voimassa joten no problem mutta.. eihän tuollaisella pas...lla jaksa pitkään ajella!

    #2
    Että vettä kertyy välijäähyn jälkeen ja se pistää auton ihan koomaan?
    Kuulostaa enemmän kyllä huuhaalta.

    Onko tuo Common rail vai PD kone?
    Ja mitään vikakoodia ei ole tullut tuosta oireesta? Onko temppuillu koskaan ilman eberin käyttöä?

    Comment


    • #3
      Tosiaan kuulostaa "hätäpuheelta" kun ei keinoa/tietoa ole...

      Moottori on PD ja allekirjoittaneella on samankaltaisia kokemuksia asiasta, samanlaisesta kulkineesta.

      Ei ole kyllä pa-lämmitintä, mutta muuten kylmänä, heti aamusta, uuvahtaa ajoittain kun lähtee liikkeelle.

      Melkoisen reilusti on varvia nostettava jotta jaksaa mennä, tosin mulla ei ihan noin voimaton; että ihan tarvisis olla kaasu pohjassa, mutta reagointi on melko nuhaista joka tapauksessa.

      Ilmenee kun peruuttaa katoksesta ja lähtee eka kertaa aamulla eteenpäin, etenkin silloin.

      Aamukankeutta?

      Comment


      • #4
        Nyt kun asian on joku muukin huomannut niin omassa traktorissa on selkeästi saman suuntaista käyttäytymistä. Ajattelin tähän asti sen olevan vain kuskin aamusekaisuutta.

        Mutta tosiaan käyttäytyy aivan samoin, mutta omassa dieselissä tuo häviää muutaman korttelin ajon jälkeen.

        Comment


        • #5
          Joo,
          ihan tarkkaan en itsekkään tiedä mitä on selitetty viaksi, koska vaimo kävi auton huollosta hakemassa ja hän sitä minulle selitteli.. Ehkä se itselläkin kestää sen pari - kolme korttelia tai 5 minsaa tai miten vaan mitaten.
          Koodeista en kysynyt mutta jahka papereiden ääreen pääsen pitää alkaa selvittelemään.
          Veikkaisin vaan sillä, että ei toi kovin hyvää ainakaan tee koneelle, turbolle jne. jos kosteutta kerääntyy vääriin paikkoihin..ja sit takuu umpeutuu..ja sit maksumiehen korjauksiin tietääkin.
          Pitää koettaa ilman eberiä mitä tapahtuu..

          Comment


          • #6
            http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6430

            Tuolla on kakslitraissa PD-koneissa ollu ongelmaa monella kaverilla erimerkkisillä konsernin autoilla.

            Comment


              #7
              Mahtaisko kosteus kertyä jonkin anturin kohdalle jolloin se ei pelaa kuten pitää. Esim Mappi tms?
              Kosketeus putken seinämissä tuskin tollasta aiheuttaa.

              Mekaanista se tuskin on.
              Hieman vastaavaaa käytöstä tapahtuu meikän PD:ssä jos jokin alipaine letku on päässyt irti. Kiihtyy hädin tuskin sataseen, eikä ota kierroksia kovin herkästi. Tälläin siis on turbo hieman huonosti pelissä mukana.

              Comment


                #8
                Kondenssivesi ahtoputkissa pitäsi vain parantaa dieselin juoksua. Petri tosin voi olla jäljillä, jos kosteus asettuu sopivasti imulämpö- tai ahtopaineanturiin.

                Oikeastaan ainoa tapa löytää vika, on saada kyseinen käyttäytyminen tiedonkeruulle. Aamuisin pitäisi lähteä VAG-COM logit päällä kohti töitä anturitietoja keräten. Ehkä jotain ihmeellistä löytyisi, ehkä taas ei.

                Comment


                • #9
                  Kuuleman mukaan saattaa kyse olla huohotusputkista, jotka on huonoa laatua. Vesi-öljy-seos jää lillumaan ja pahimmassa tapauksessa letku muuttuu makaroniksi, menee lyttyyntukkooon ja öljyt lentää kauniissa kaaressa veke mistä pääsee. On kuulemma mennyt tästä syystä monia kytkimiä paskaksi kun öljyt menee väärään paikkaan...

                  Jos tämä on se syy niin ei luulisi olevan mahdoton homma korjata..hmm..

                  Comment


                  • #10
                    Itse en ole moista ongelmaa huomannut, lähtee kyllä lämpötolpasta työpäivä aamuisin. Joskus vkl on ilman lämpöä mutta toimii normaalisti.

                    Comment


                    • #11
                      No niin,
                      eli huoltolapussa lukee seuraavaa: "Ahtoputkistossa/välijäähdyttimessä oli vettä, kuivattu". Tähän ei siis maahantuojalla lääkettä. Vesi + pakkanen ei kuulosta ko. paikoissa kovin hyvältä yhdistelmältä..

                      Onko tietoa muuten mikä on kampanjakoodi 23B9, 60tkm huollon yhteydessä?

                      Comment


                        #12
                        google audi 23B9 sanoo jotain ECU:n päivittämisestä

                        Comment


                        • #13
                          Juttua tästä hommasta riittää muillakin foorumeilla. Koskee vissiin kaikkia VAG autoja.. ei hjuva,..

                          Tuossa linkki yhteen keskusteluun:
                          http://www.ultimatevw.com/keskustelu...d=6430&sivu=11

                          Oma pirssi tehnyt jo kahteen kertaan sen että ei edes käynnisty yön jälkeen. Molemmilla kerroilla lavalla Laakkoselle ja diagnoosi: ahtoputket umpijäässä!!! jatkoa tulee jahka selviää mutta tutkimustyö alkaa maanantaina.
                          Viimeksi muokannut 8866; 15.2.2009, 13:44. Perustelu: Allekirjoitukset pois

                          Comment


                            #14
                            Siis tässähän jää kerääntyy ahtimen tuloilmapuolelle jollain mystisellä tavalla. Korjauskeinona on porata kaksi pientä reikää ahtimen ilmapuolen kammioon, että kosteus ja vesi pääsee pois. Ilmeisesti kosteutta kertyy jostain ja sopivissa olosuhteissa se sitten muuttuu jääksi. En kyllä tajua, miksi se vesi ei osaisi muutenkin mennä läpi, mutta näin ne merkkarilla sen kuulemma korjaavat.

                            Comment


                              #15
                              Vetävätkö siis merkkarilla ahtimen kompuran kammioon ihan porakoneella reiät?
                              Hui.

                              Comment


                                #16
                                Samaa jäin ihmettelemään. Aika rohkea kaveri on, joka poraa reijän kompressorikoteloon purkamatta mutkaa. Sitäpaitsi tuohan vastaa ihan suoraan ahtovuotoa, joka harvoin on ollut hyväksi ja osaahan ne reijätkin jäätyä umpeen.

                                Viisaampi olisi imutorven sulanapito esm. lämmityskaapelilla termostaatin ohjaamana, mikäli ongelma johtuu tosiaan jäästä.

                                Comment


                                  #17
                                  Poralla vaan. Lastut varmaan lähtee imurilla, saahan sen imuputken kuitenkin irti vierestä.

                                  Voisi reiät laserillakin tehdä, jos joku irrottaa osan ja tuo pöydälle.....

                                  Pari pikkureikää ahtokammiossa ei kylläkään kykene paineeseen juurikaan vaikuttamaan, sen verran puhallusta pesässä taitaa olla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Etteivät vaan tekisi imuputken alimpaan kohtaan ne reiät eivätkä itse ahtimeen?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onhan tuossa se hyvä puoli että ei pääse alusta ruostumaan kun on öljytty :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo, yv:nä jos laittaa mulle email osoitteen niin saa postissa kaksi kuvaa omista jäisistä putkistani.. (ei kuitenkaan niitä kuvia mitä kaksimieliset lupilaiset odottaa. :)). Ovat koneella joten ei taida saada laitettua tänne näkyviin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Imuputken alimpaan kohtaan ne reijät tehdään juu, pääsee vesiöljymömmö valumaan pois eikä jää kasvamaan putkeen ja muutu lopulta koko putkea tukkivaksi booakäärmeeksi. Kosteushan kerääntyy imuputkeen ja lopulta jäätyy aiheuttaen näin tehottomuutta. Parhaimissa tapauksissa on jäät sulaneet ja päätyen palotilaan, siten vääntäen kanget kieroiksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Eli bpw koneisen Quattro Audin vedot hukassa kylmällä koneella, välillä heittää myös limpmoden päälle, lämpimällä koneella ei mitään ongelmaa, ei ravista tai pidä ääniä, vikakoodeja ei ole.

                                            Comment


                                              #23
                                              Jos limp mode päällä niin kyllä siellä joku vikakoodikin täytyy olla

                                              Comment

                                              Working...
                                              X