elementin suodatuksen jälkeen en löytänyt tuosta kärjestä jälkeäkään, lähinnä ääni kertoi lähdön olleen pikaisen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Keraaminen hehku poikki
Collapse
X
-
juu kannattaa varoa ..se kärki saattaa tullas aikas nopeaa ja lujaa. Kokemuksen syvä rintaääni..... Yhden vanhan corollan konepellissä on reiät edelleen.... Onneksi oli kaverin turvesuoauto eikäs mikään hienonpi vehje.
Yleensä otan itse konepellin pois tai paksua kumimatto latalla tuettuna hehkunreiän päälle.Viimeksi muokannut mc22; 9.2.2009, 23:11.
Comment
-
Poks sano toinen tulpan kärki ja irtos. Nyt olen siis alku tilanteessa jossa huolto ei ole vielä särkenyt mitään.
Pitäisikö nyt viedä auto tuonne Räisäselle jonka kanssa jo kyselin paljonko heillä kansien irroitus maksaa (oli halvempi kuin merkkihuollon) ja antaa heidän yrittää vai pitäisikö tehdä itse.
Sinäkö se olet Jarmo joka kysyi minne vien sitä 200 kg teräslevyä ja jossa luki VAG vaimennin, se ei ollut se osa.
Tässä vaiheessa tulee mieleen, että jos ostat Suomi auton ja käytät merkkihuollossa, niin se ei tarkoita sitä, että merkkihuolto tai maahantuoja tulisivat milllään tavalla vastaan kustannuksista joka ei ole riippuvainen auton omistajasta. Kustannus tulee huonosti suunnitellusta osasta ja se maksatetaan suoraan asiakkaalta. Älkää suosiko Suomi autoja kuten minä olen mennyt tekemään, vaan ostakaa sieltä mistä saa halvimmalla. Kohtelu on kuitenkin loppupeleissä samaa.
Comment
-
ykkös sylinterin hehku oli aluksi pimeänä, ei siis katki. Vein auton hehkun irroitukseen jossa katkaisivat kaksi tulppaa, yhden molemmista kansista. Nyt sitten olen saanut nuo molemmat katkenneet päät irti. Hehkut on 7 voltin ja noille pitäisi tehdä tuo "poltto" ennen irroitusta mutta nähtävästi sitä ei oltu tehty, tosin tuohon pimeään tulpaan siitä ei olisi ollut apua.
Metalliset hehkut tulee tilalle tai olen jo laittanut kaksi metallista, en voi kuitenkaan kytkeä niitä kiinni sähköön kun kuulema palavat. Metallisissa lukee 12 v ja keraamissisa 7 v , mutta en uskalla ottaa riskiä.
Joo nyt alkaa liotukset mutta mikäli tulpat lähtevät irti pitää auto ohjelmoida noille metallihehkuille niin ohjelmoiti aika täytyy olla tiedossa. Luulen että pakkasilla on heikohko lähtemään käyntiin ilman minkäänlaista hehkutusta.
Voin sanoa että eilisen jälkeen hymyilytti kun olin molemmat päät saanut irti mutta vielä olisi sitten neljä ehjää jäljellä. Mikäli tämä menee putkeen , niin säästöä tulee kohtuullisesti.
Comment
-
Joo näin itsekkin päättelin. Puhdistin reijän aseenpuhdistukseen käytettävällä messinki rassilla ja ihan hyvältä näyttivät. Kiristää ei voi kuin 17 nm.
Nyt kun sain itse nuo kärjet pois, tulee vääjämmättä mieleen huollon tahtotila joka on rahastaa noilla tulpilla. En voi mitenkään käsittää että minä autonasennukseen kouluttamaton ihminen saan nuo kärjet pois ja maahantuonnin valtuuttama merkkihuolto ei.
Comment
-
en saanut. Savua sinällään ei näy mutta kokeilin "vahingossa" liotinta tulpanjuureen niin huomasin sieltä tulevan kuplia. Eli pientä vuotoa. Keraaminen ja metalli hehku ovat aikalailla erinäköisiä ja eri mitoissa. Niin eri että kun olin ostanut metalliset soitin ja kysyin onko varmasti oikeat tulpat.
Comment
-
En voi mitenkään käsittää että minä autonasennukseen kouluttamaton ihminen saan nuo kärjet pois ja maahantuonnin valtuuttama merkkihuolto ei.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jamiettiNo jos ei tuon kummempi, niin epäilen karstoittuvan tiiviiksi. Kokeile sama testi kuukauden ajon jälkeen :) Jos olisit käyttänyt jossain huollossa, niin et ehkä olisi vain tietoinen.
Comment
-
Tiivistyspinta, esim. kartio siellä karstoittuu pitäväksi, tämä ei aiheuta jumimista.
Mutta nyt näyttää siltä, että nuo hehkut eivät ole keskenään vaihtokelpoisia. Näenkö oikein, että tiivistyspinta on pallokartio rungossa, siinä kohtaa missä kärki yhtyy runkoon. Nythän tuon metallihehkun (oikealla) kartio on about yli 10mm syvemmässä kuin keraamisen, eli asennettuna tiivistyspinnat eivät kohtaa toisiaan ollenkaan. Hehku uppoaisi syvälle kanteen, mutta kierteen jälkeinen kaulanpituus mutteriin ei selvästikään riitä ja kärki työntyisi syvemmälle sylinteriin. Näyttäisi, että tuo swappi ilman sopivaa korotusholkkia ei toimi!
Eli nyt sinulla pohjaa kierteet eikä tiivistyspinnat.
Comment
Comment