Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1Z ja käryävät vedenlämmitys hehkujen johdot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1Z ja käryävät vedenlämmitys hehkujen johdot

    Räjäytin tuossa eilen illalla Golffin käyntiin noin viikon seisomisen jälkeen ja se pikkusen yllätti.
    Pakkasta oli ehkä vajaa 15 ja käyntiin lähti ihan ok.

    Auto oli ollu käynnissä ehkä vajaa 5 minuuttia ja annoin sille pikkasen kierroksia, mutta ei yli 2krpm. Sitten kuulu pieni paukahdus, joka kuulosti aivan kuin kone olis yskässy tai bensa värkissä olis putkessa tohahtanu.
    No sitä sen kummemmin ihmettelemättä huomasin hetken kuluttua, että haiseekos täällä pakkasneste. Olisko siis joku letkut tms antautunu.
    Nooh eiku konepelti auki ja siellähän palaa ilosella liekillä jotain.

    Äkkiä ettimään jauhesammutinta, ettei kohta palaa talot ja muut autot jos se siitä innostuu.
    Sammu toki helposti ja kun tutkin vähän, niin ne 3 hehkunjohtoa, jotka on kannenpäässä lämmittämässä vettä, oli käräyttäny ittensä.
    Onni siis onnettomuudessa, eikä mikään öljynen paikka vielä ottanu.
    Mikähän moisen vain vois aiheuttaa? Voiko hehkun hajoaminen tehdä moista ja luulisi että sulakekkin tuossa välissä olis palanu. En vielä ole tarkistanu sitä. Entäs ylijännite?
    Hyvä mäihä, ettei ajossa syttynyt. Siinä ei olis hajua kerenny huomaan ajoviiman takia ja sitten olisikin ollu jo myöhästä.

  • #2
    Ylijännitteeseen ei oikein jaksais uskoa, en keksi miten se voisi aiheuttaa palon.

    Jonkin sortin oikosulku kai tuo on oltava? Mulla ei kyllä ole aavistustakaan aiheuttajasta, en tiedä voiko hehku aiheuttaa moisen.
    Jospa siellä kuitenkin on öljyä ollu tuon kötöstyksen päällä, tippunut esim. venakopan tiivisteen välistä ja oikkari aiheuttanut sitten palon.

    Comment


      #3
      Piuhat oli kyllä kuivat, ei tuo vuoda tuolta suunnalta mistään. Ihmetyttää se poksahdus.
      Pakko se on olla kontakti ongelma, mutta mistähän se semmosen on tuonne keksinyt. Ei ole tullut räplättyä niitä johtoja.

      Nyt on hieman hankala tutkia josko siellä olis johto hinkkautunut puhki jostain syystä ja ottanu kontaktia kanteen tms.

      Comment


        #4
        Golffi piti taas ottaa käyttöön, kun Passatti yllättäen oli tukivarret taas kuluttanu katsastukseen ja meni pari päivää ylitte katsastus.

        Katkasin johdot ja vedin palaneet tyngät irti. Käryäminen oli tosiaan tapahtunut mitä ilmeisimmin alimmasta hehkusta. Sopivasti liekki on palanut turbon öljyputken vieressä.
        Moottori pelaa kuten ennenkin, mutta lämpee selvästi hitaammin. Lämpöä kyllä piisaa.
        Radio toisaalta otti syystä tai toisesta itteensä ko episodissa.

        Comment


          #5
          Tuohan täyttää speksit palovakuutuksen käyttöön. Liekki oli ja itse sammutit. Saa edes vähän korjaussponssia

          Comment


            #6
            Lienee kuitenkin niin vähäinen vahinko lopulta, ettei kannata palovakuutusta käyttää. Tuskin menee edes lunastukseen, vaikka halvasta autosta onkin kyse?
            Johtosarja ja hehkut, sillä selvinnee. Aika pientä piuhaa kyllä mun mielestä noille hehkuille meni. Tais olla 1.5:sta.

            Comment

            Working...
            X